Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Maryssa
Maryssa aug 1 '09
Als het niet hard genoeg gaat heeft Denzil nog wel tips misschien wink
Helma
Helma aug 1 '09
Ha! Beschermengel! Toevallig ben ik weer van die pringlebussen aan het vullen (zes stuks) en ik laat ze ook weer schuin stollen, met zo'n lontje er omheen. Maar, die ik toen gemaakt had, waren toevallig wel goed qua kleur, omdat ik veel verschillende kleurtjes in huis had!
Ik hoop dat ze er veel plezier van heeft,

groetjes, helma.
gast
gast aug 1 '09
Hé Karin ik snap even niet waarom het je zo hoog zit dat je ex een huis heeft. Is het omdat je er niet bent als hij verhuist?
Verder kan ik wel zeggen; laat het los die vakantie stress. Laat het komen zo het komt en reageer pas als het nodig is!
Maar dat is wel heel makkelijk gezegt, dat weet ik.

Bea; nog effies volhouden meid, dan kun je weer lekker naar je eigen plekkie en je nieuwe start maken op de rots.

Helma; succes met je kaarsen. Ik heb er de ballen verstand van dus kan ik je geen tips geven. Het gaat vast wel weer goed komen smile
admin
admin aug 1 '09
Hallo lieve allemaal smile

Ik heb alles gelezen van jullie, maar heb een drukke dag achter de rug. Heb de hele dag gewerkt, niet zo best, maar het was niet anders. Drukte, ziekte en ik kan dan mijn collega's niet alleen achter laten. Dus dan maar door met Stef samen wink
Ik weet niet of ik iemand ga vergeten ... vergeef me dat dan maar alsjeblieft ... blush

@ Karin, wanneer ga je naar griekenland? En je ex, goed dat je een nieuwe start kan maken!!! Of voelt het niet zo??
@ Bart, klinkt heerlijk ... terschelling, mijn eiland !!! En het wordt aankomende week ook mooi!!
@ Bea, mijn twee armen zijn vandaag voor jou!! Wilde dat ik dichterbij woonde ... smirk
@ Helma, hoe is het je kaarsen afgelopen??

Liefs en tot later of morgen ... moet morgen eerst werken en na het werk de kinderen ophalen bij mijn ex, hun halfzusje is as woensdag jarig en ze hadden kadootjes voor haar gekocht. Tot overmaat van hun ramp wilde hun biovader dat ze bleven slapen. Mijn dcohter heeft over haar hart gestreken en voor één nachtje gekozen. Morgen na het werk halen Stef en ik hen weer op.

Mar
Helma
Helma aug 1 '09
Ze zijn nog lang niet klaar, het moet tussendoor ongeveer een uur stollen voordat de nieuwe kleur er op kan. En dan kan ik ze morgen pas uitpakken. Dat wordt laat eten vanavond, maar ja, de broodjes brie at ik dan ook pas om drie uur, hihhi...

Sterkte met werken dit weekend, Lara!
Maryssa
Maryssa aug 1 '09
@ Karin. Jee dat is wel een stroomversnelling ineens allemaal! Jij op vakantie en je ex het huis uit. Raar voelt dat denk ik. Je hebt er tijden naar uitgekeken dat ie een huis zou vinden maar nu hij ook echt gaat is het wel heel definitief klaar allemaal. Dat is een 2e afscheid nemen, de eerste keer had je al toen je besloot niet verder te willen met jullie relatie. Lekker bijtanken hoor daar in Griekenland en een nieuwe start voor jullie als je er weer bent!

@ Larapinta. Ow jee zo veel zieken bij jullie op het werk? Het wordt vast gewaardeerd dat je extra bijspringt. Kun je vanavond hoop ik even rustig bijkomen van alles. Hoe gaat het met je pootje nu?

@ Bea. Och meisje, grieperig en emotioneel. Dat is afzonderlijk al niet prettig maar samen al helemaal niet. En de Reiki effecten er ook nog bij. Het komt goed hoor! Die balans komt er echt wel weer. Sterkte en dikke knuffel!

Liefs iedereen! Vanavond lekker tv kijken Javier Guzman komt op ned 1 en even lekker naar Le Fabuleux Destin D'Amélie loeren. Mmmmm
admin
admin aug 1 '09
Quote:
@ Larapinta. Ow jee zo veel zieken bij jullie op het werk? Het wordt vast gewaardeerd dat je extra bijspringt. Kun je vanavond hoop ik even rustig bijkomen van alles. Hoe gaat het met je pootje nu?

Ingetaped tot dinsdag smileMaar ik heb er nu wel last van hoor frownNou ja, vanavond rustig aan en dan kan ik er morgen wel weer even tegen.

Liefs,
Mar
admin
admin aug 1 '09
Ik wens iedereen die het even lastig heeft met allerlei, veel rust, warmte , liefde,
zeer zeker een virtuele knuf van me,
Tipje, hou niets vast of bij wat niet meer bij je hoort!!

liefs van me
Bellefleur
Cialara
Cialara aug 1 '09
Aan alle meiden/dames die het een beetje moeilijk hebben nu frownheel veel sterkte!

@ Helma, een Annabel is een soort van hortensia, met een hele grote bol. Bij ons zijn ze mega groot die bollen, lijken wel watermeloenen! Ze zijn zo topzwaar dat we ze moeten ondersteunen, want ze liggen bijna op het pad.

Vandaag lekker naar het strand gegaan, al om 10:00 uur zaten we er, er was een grote reddingsdemonstratie met veel helicopters, boten, parachutisten enz. Geweldig voor de kids natuurlijk. Het was heerlijk op het strand, we zijn tot 18:00 uur gebleven. Ik heb nog even lekker bijgekletst met wat familie, en we hebben lekker gelachen grin
gast
gast aug 2 '09
Sterkte ermee Mar.
admin
admin aug 2 '09
@ Gast, Ja natuurlijk is het goed dat hij gaat, liever vandaag als morgen, maar toch doet het zeer. Ik heb jaaaaren volgehouden in de hoop dat IK hem wel kon veranderen..hoe blond kun je zijn...in die jaren heb ik mijn grenzen enorm verlegd omdat het toch goed moest komen. Het is gewoon verdriet omdat het me niet is gelukt, het gezin dat ik had is er niet meer, alleen ik en de kids. En dat is goed hoor, maar het is echt niet zo dat ik loop te juichen nu, over een paar maanden waarschijnlijk wel.
Ik heb altijd geroepen scheiden staat niet in mijn woordenboek, en nu moet ik toch mijn boekje opnieuw gaan lezen.
Daarbij zal hij waarschijnlijk weggaan als ik weg ben (vertrek 20 augustus) dus maak ik me enorm druk of hij zich realiseert dat dat natuurlijk enorm veel indruk op de kids gaat maken. Hij is in staat om gewoon te gaan en niets tegen de kinderen te zeggen, vrees ik.
Ik moet me enorm inhouden om het ze niet te vertellen en af te wachten of hij dat nu gaat doen. Lastig als je ex-partner niet kan praten. Ik ben blij dat ik nu eindelijk kan gaan beginnen aan een nieuw stukje leven, maar moet dit echt gaan verwerken en dat gaat niet zolang hij rondloopt, nu ik weet dat het moment daar is, zit ik hem echt weg te kijken, ik zit vast zolang hij hier nog rondloopt snappie? Heel dubbel dus, en heel verwarrend.

Helma wat ben je toch een lekkere skeet, ik klaag wel maar vecht altijd door met een big smile smileik heb enorm veel zin in de vakantie al zie ik overal spoken, ik weet als ik er eenmaal ben dat het goed zal gaan en dat we heerlijk zullen genieten. Oude tempels bekijken, daar kon ik zo van genieten samen met mijn vader, ik wil dit mijn eigen kinderen ook graag meegeven. Lekker eten en slenteren aan de haven misschien, schelpen zoeken, misschien wel dolfijnen of zeeschilpadden zien, maar vooral gewoon twee weken helemaal nergens druk om maken.
Beschermengel
Beschermengel aug 2 '09
Lieve Karin, ik wens je echt heeeeel veel plezier op je vakantie en gun het je zo! En een nieuw leventje beginnen is zo moeilijk kweet er alles van....maar je zult zien dat het alleen maar mooier word...al is het wel moeilijk hoor.

Een stukje uit de nieuwe mens van diepe rouw tot spirituele groei...is maar een voorbeeld hoor smile

Rouwverwerking van een groot verlies gaat gepaard met veel pijn en verdriet. Maar er ligt ook een unieke kans voor een krachtige geestelijke groei, misschien wel een uitnodiging of zelfs een uitdaging. Velen van ons hebben afscheid moeten nemen van ouders, partner, kinderen of andere geliefden, verloren misschien hun baan of werden geconfronteerd met een levensbedreigende ziekte of grote persoonlijke problemen. En vaak proberen we die droevige, pijnlijke gebeurtenissen zo diep mogelijk weg te stoppen. Maar kan het ook anders?

Hans van Damme moest enkele jaren geleden toezien hoe zijn geliefde partner in korte tijd door kanker werd geveld. Omdat hij zich voor de betekenis ervan op de een of andere manier kon openstellen, bleef hun verbinding na haar overlijden bestaan. Hij voelde haar steun bij het verwerken van zijn verdriet en bij zijn proces om de aangeboden lessen ter harte te nemen en uit te dragen.

Hij vertelt ons hoe hij heeft ervaren dat zo’n schok als het overgaan van een geliefde kan leiden tot een diepgaande groei, tot een dieper begrip van ons bestaan, ja zelfs tot vreugde. Wonderlijke gebeurtenissen kwamen op zijn pad, wijze lessen en betekenisvolle ervaringen zoals het vinden van zijn bestemming, zijn contacten met zijn gidsen, herhaaldelijk optredende synchroniciteit en de betekenis van verschillende Aarde-energieën.

Geleidelijk drong het tot hem door, dat wil de transformatie van de Aarde en de mensheid kans van slagen hebben, Liefde als kern van alle dingen brede ondersteuning nodig heeft. En als essentieel onderdeel daarvan het opnieuw aanvaarden van de al eeuwen onderdrukte vrouwelijke energie. Ook drong het besef bij hem door dat we niet alleen het Licht moeten zoeken, maar ook dwars door de duisternis heen dienen te gaan. Zo ontstond het inzicht, dat we kunnen groeien naar een hoger bewustzijn door ons Aardse perspectief in te ruilen voor een kosmisch perspectief, zonder dat Aardse bestaan nu helemaal te hoeven veronachtzamen.

Hans van Damme is van huis uit geoloog. In zijn werk heeft hij zich vooral bezig gehouden met de watervoorziening in ontwikkelingslanden. Op VN-niveau wist hij een internationale visie op watervoorziening tot stand te brengen die door de mensen aan de basis werd gedragen. Later kreeg het werken met energieën zijn volle aandacht en bestudeerde hij tal van spirituele onderwerpen. Nu organiseert hij regelmatig lezingen en workshops. Hij is auteur van het boek ‘Vreugde na Verdriet - Samen groeien met mijn overleden vrouw’.

Helma
Helma aug 2 '09
De twee HELMA-weken zijn bijna voorbij. De kids komen vanavond thuis.

Ik had een strakke planning gemaakt, en daar is (gelukkig) niets van terecht gekomen. Ik heb me schandelijk lui gedragen, en alleen datgene gedaan waar ik zin in had. Ik heb nog niet de helft van de lijst af kunnen strepen en het boeit me niet eens. Ik had mijn website onder handen willen nemen, op de één of andere manier reclame ervoor maken, ik had de achtertuin nog willen doen, de zolder opruimen, en weet je? Het scheelt me niks! Ik heb lekker gedaan waar ik zin in had, ik was ergens een eenzame drinker, heb genoten van wat de supermarkt ons aan heerlijks te bieden heeft, heb gaten in dagen geslapen, telefoons uitgezet en niet thuis gegeven.

Vandaag nog maar wel even opruimen, om de berg wasgoed vanavond op te kunnen vangen.

Dank je wel Hans, voor de reiki voor mijn nek. Het is wonderbaarlijk hoe dat uitwerkt, meer nog dan de manueel therapeut kon bewerkstelligen.

Ik denk, dat ik er wel weer vijftig weken tegenkan! Ik ben er klaar voor. Ik zal mijn kids vanavond weer in de armen sluiten, want vooral de jongste mist me nogal: moeder zijn is moeilijk, maar vaak ook het mooiste wat er is! In week 34 ben ik weer vrij, en gaan ze met me naar de sauna, en dat vinden ze zo geweldig! Er liggen nog kaartjes voor Slagharen ( confused), de zon zal ons nog bezoeken, ik wil nog vuurtje stoken (veel hout uit eigen tuin, lol) en naar het strand twee km verderop. De zomer is nog niet voorbij. Ik wil nog niet denken aan de herfst, want de onvermijdelijke dip zal er zeker zijn. Dat is al jaren zo en het hoort er inmiddels bij.

En toen was het alweer half twaalf, tijd voor de douche en de kleertjes!

Fijne dag allen, en laat de regen een zegen zijn!
Heidelroos
Heidelroos aug 2 '09
herfstdipjes zijn héérlijk..
Zoals de storm buiten woeden zal..
De onrust in wind, regen en langzaam wordende kou...
Lekker..
Van binnen reinigend..
Langzaam voorbereidend op de winterstilte..

Een deken..
Een vuurtje, een kaarsje..
Wierrookje met een boek..

Je kinderen naast je onder de deken..
Een mooie familiefilm..

Genietend van de onrust buiten en de langzaam wordende stlte van binnen..

Uitrusten..
Energie opdoen..

De geurende wandelingen in de bossen..
Rottend zand, paddenstoelen..
Prachtige bladeren..
In alle kleuren en vormen..

Gewoon laten gebeuren..

smile
Helma
Helma aug 2 '09
Wat mooi beschreven, Heidelroos!
Maryssa
Maryssa aug 2 '09
Je zou er bijna zin in krijgen winkErg mooi Heidel.
Heidelroos
Heidelroos aug 2 '09
Tis toch al herfst met dat weer hier ahaha..
Alleen de rottende bladeren en de herfstgeur ontbreken.. wink

Jaaaaaaaaaaaaaa..
Lekker herfst..
Dat is mijn tijd!!
admin
admin aug 2 '09
Lieve allemaal,

Zo, de zondag is ook weer bijna achter de rug. Eerst gewerkt, van 07u tot 13.30u, eigenlijk weer te lang hoor, maar goed. Morgen moet ik ook de hele dag werken. Dan doe ik toch mijn best om weer terug te komen in mijn werkritme, of niet dan!!

Na het werk moest ik een uur rijden [gelukkig samen met Stef] om Jorinda en Hielke op te halen bij mijn ex vandaan.
Ligt het nou aan mij of ... toen ik daar aankwam, was mijn ex de ramen aan het lappen en zijn vrouw was in de keuken, hun dochtertje achter de computer, en mijn kids waren echt op mij aan het wachten.
Je gaat toch niet als je je kinderen maar 1 of 2 keer per jaar, hooguit 4x per jaar ziet, je ramen lappen???? Ik zou dan alle tijd benutten met ze, of zie ik dat dan verkeerd? Gelukkig kon ik er nu om lachen hoor, maar ik vond het maar zeer vreemd. Stef ook, die viel het ook op.
Kinderen hadden er niet zo'n last van geloof ik, dus dan is het contact toch ook niet hecht en wat het zou moeten zijn??? Ik vind het gewoon zo typisch.......

Maar goed, na nóg een uur rijden waren we pas tegen kwart voor vier thuis...meannnn, nu voel ik mijn me/cvs hoor frownzo moeeee. Dus of ik hier nog veel ben durf ik niet te zeggen.

Mijn gedachten zijn bij Bea, ik kan niet teveel uit de doeken doen, maar wil jullie vragen een kaarsje voor haar te branden, ze kan onze energie nu zó goed gebruiken blush

Heel veel liefs
Mar
admin
admin aug 2 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Mijn gedachten zijn bij Bea, ik kan niet teveel uit de doeken doen, maar wil jullie vragen een kaarsje voor haar te branden, ze kan onze energie nu zó goed gebruiken
Zal ik zeker doen.
En ook voor jou Mar.
admin
admin aug 2 '09
Dank je wel lieve Hans ... maar alle energie gaat nu naar haar ... als ze weer terug is op de rots, op SXM as vrijdag [donderdag vertrekt ze frown] zal ze hier vást weer meer zijn ... Wilde écht dat ik nu bij haar was, maar ik woon zo ver van Diemen af eekPfff

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki