Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Heidelroos
Heidelroos jul 31 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Maar ik beloof niks blushhaha, want ik heb nu al claustrofobie voor járen!!

Liefs,
Mar

Geeft niets..
Ikke ook wink
Alles heeft met controle te maken..
controle loslaten en gow with the flow..
ademen als manna..

Voor jou een kaartje getrokken smile
Medicijnkaarten
Dolfijn - Manna

Dolfijn...
Adem met mij.
Adem van het Goddelijke,
manna van het Universum.
In Eenheid omstrengelen wij elkaar.

Dolfijn spreekt tegen ons over de levensadem,
het enige waar de mens slechts een paar minuten
buiten kan. We kunnen dagen zonder water
en voedsel, maar zuurstof is onze werkelijke
voedingsbron. In de adem ontmoeten we het
ritme van de energie die door al het leven wordt
uitgestraald. Door de snelheid of het ritme
van onze adem te veranderen, kunnen
we contact maken met elke andere levensvorm
of elk ander schepsel. Dit is een heel gemakkelijke
manier om verbinding te krijgen met zowel goddelijke
energie afkomstig van Grote Geest, als met je
eigen persoonlijke ritmen.

Dolfijn bewaakt de heilige levensadem en leert ons hoe we
emoties kunnen loslaten door als Dolfijn te ademen.
Dolfijn schept ritme. Dolfijn ademt in alvorens
onder water te duiken. Onder water houdt Dolfijn
de adem in. Als hij weer bovenkomt, blaast hij zijn
adem uit met het geluid van een knallende kurk.

Wij kunnen van deze techniek gebruik maken om
een einde te maken aan onze spanningen en
om complete ontspanning te bereiken. Het
is goed deze oefening te doen voordat je de stilte binnengaat.

Manna is levenskracht. Manna is aanwezig in elk
atoom, het is het wezen van Grote Geest.
Dolfijn leeft ons om levensmanna door middel
van onze adem te gebruiken. Het geeft nieuw
leven aan elke cel en elk orgaan en breekt
de grenzen en dimensies van de stoffelijke
werkelijkheid af, zodat we de Droomtijd
kunnen binnengaan.

Op een dag bereisde Dolfijn de oceanen, terwijl
Grootmoeder Maan bezig was het patroon van de
getijden te weven. Grootmoeder Maan vroeg
Dolfijn haar ritmen over te nemen, zodat hij
zijn vrouwelijke kant zou kunnen openstellen
voor haar zilverachtige licht. Dolfijn begon te
zwemmen op het ritme waarmee zij haar
getijden weefde, en leerde op een nieuwe
manier te ademen. Toen Dolfijn doorging
met dit nieuwe ritme, trad hij de Droomtijd binnen.
Deze realiteit was nieuw en heel anders dan de
zeeën die hij tot nu toe had gekend.

Dolfijn kwam tot de ontdekking dat er onderwater-steden
bestaan in de Droomtijd. Bovendien kreeg hij het
geschenk van de oorspronkelijke taal. Deze nieuwe
taal was de geluidstaal, die door Spin vanuit de Grote Sternatie
werd overgebracht. Dolfijn leerde dat alle communicatie
bestaat uit patroon en ritme en dat het nieuwe aspect
van communicatie geluid is; hij gebruikt dit oorspronkelijke
patroon tot op de dag van vandaag.

Dolfijn keerde terug naar de oceaan van de Grote Moeder.
Hij was zeer verdrietig, totdat walvis langs zwom en
Dolfijn vertelde dat deze de boodschapper van de
bewoners van de Droomtijd zou kunnen worden.
Hij hoefde hiervoor alleen maar het ritme te voelen
en de ademhaling te gebruiken. Dolfijn kreeg een nieuwe baan.
Hij werd de drager van de boodschappen van onze vooruitgang.
De bewoners van de Droomtijd waren nieuwsgierig naar
de Kinderen van de Aarde; ze wilden dat we zodanig zouden
groeien dat we één zouden worden met Grote Geest.
Dolfijn moest de verbindingsschakel zijn.

Als Dolfijn vandaag de golven in je kaarten heeft
doen schuimen en aan je verschenen is, zul je ene
verbindingsschakel worden tussen een oplossing voor
de Kinderen van de Aarde. Dit kan het moment zijn
waarop je de handen ineen moet slaan met Grote Geest
en antwoorden met brengen op je eigen vragen of op
die van anderen. Bovendien kan dit de tijd zijn van
communicatie met de ritmen van de natuur. Je krijgt
een waarschuwing dat je moet denken om je lichaamsritmen
en om de energiepatronen waarmee de Schepper je voedt.
Doe Dolfijn na, geniet van de golven van gelach en verspreid
vreugde in de wereld. Adem diep en ervaar de manna
die met gulle hand wordt gegeven. Gooi bestaande
hindernissen omver en maak contact met de Droomtijd
of de Grote Sternatie. Weet dat we allen heel zijn in
de ogen van de Altijd-levende Ene.

Maryssa
Maryssa jul 31 '09
Ach ja vliegen ik ben er ook niet dol op. Al vind ik het vaart maken voor het opstijgen wel altijd geweldig! Landen vind ik doodeng net als turbulentie brrrr! Ik denk altijd maar ach ik heb nog zo veel te doen hier op aarde als ik neerstort overleef ik het vast wel! Dat maakt me altijd wel weer rustig. Ow jee ik ben ook zo'n stresskip voordat ik op vakantie ga! Nagaan of je wel alles hebt pffff! Binnenkort een weekje survival vakantie dan is het juist de truc van het weglaten laugh

@ Karin Hele fijne vakantie! Geniet er lekker van met de kids! Lekker hoor de Griekse keuken, blauw groen water om in te zwemmen, zonnestralen, alle tijd van de wereld om lekker lui in een strandstoel te lezen mmmmm! Heeel veel plezier!
admin
admin jul 31 '09
Wowwwww blushDank je wel !!! Wat een mooie kaart !!!!
En dat zo vlak na mijn Dolfijn-Reiki inwijding laughKan geen toeval zijn !!!!!

Liefs en even twee armen om je heen ...
Mar en Shivaya [mijn dolfijn die sinds de inwijding bij me is]
Heidelroos
Heidelroos jul 31 '09
Héééérlijk die armen..
FF genieten wink
admin
admin jul 31 '09
smilecoolgrin
admin
admin jul 31 '09
Zo, morgen weer werken, 6 uurtjes en zondag ook. Ben benieuwd of het me weer gaat lukken in de zorg wink
Ben er dus morgenmiddag pas........

Liefs,
Mar
admin
admin jul 31 '09
Hallo allemaal! Net terug van het strand, even de groeten hier vanaf Terschelling, met helaas een slechte verbinding.. als ik in een bepaalde hoek sta, werkt internet gelukkig wel. Mar, werk ze, en de rest een fijne avond/nacht toegewenst. Nog een weekje genieten van vakantie...Helma, heeft je moeder misschien toch een kaartje gevonden wink
Groetjes, Bart

Helma
Helma jul 31 '09
Bart, wat een lol! Geen idee, heb haar niet gesproken, maar ontving wel een kaartje van haar vanaf Terschelling! Raar, vandaag direct of indirect contact gehad met vier mensen die naar Terschelling waren/zijn of gaan, en jij bent de vijfde!
Ik kreeg een kaart met wadvogels, helemaal top. Ze weet wat ik leuk vind!

Heb je het naar je zin? Hoe is het weer daar?

In de zomer word ik altijd helemaal vrolijk van de drijfschalen die ik telkens maak: de Hortensia's, zo mooi van kleur, uit eigen tuin! Spierwit, lavendelblauw, paars, roze, zachtroze, echt super! Dat maakt me ieder jaar weer zo blij! Omdat ik in de voortuin een hoekje overheb nu, ga ik maar eens op zoek naar een heel aparte kleur...
admin
admin jul 31 '09
Leuk! Heb het helemaal naar mijn zin Helma, gewoon genieten, niets hoeven, maar wel allerlei leuke dingenndoen. Het weer is goed, soms wat wisselvallig met veel wind en een buitje, maar niet storend. Geniet van je hortensia's, die hier overigens volop in bloei staan.i
Cialara
Cialara jul 31 '09
Lekker Terschelling Bart! En het wordt prachtige weer volgende week grinlekker genieten daar hoor!

Leukkkkk Helma! Om van die drijfschalen op te maken; ga ik ook eens doen denk ik... kom er niet toe, maar als ik ze zie ben ik er altijd helemaal weg van! En ik heb Mega-Annabellen; blijven die ook een beetje drijven dan???

Wij gaan komende vrijdag ook een weekje naar het strand (ja ik weet het, we gaan al bijna dagelijks ha ha ha...) Hebben een huisje OP het strand. Dus opstaan met uitzicht op zee en 's avonds de Son in de See Sien Sakken (de droom van ieder stadsmens volgens mij smile)
Helma
Helma aug 1 '09
Jorine, wat zijn mega-annabellen?
admin
admin aug 1 '09
Gisteren was het megadruk op mijn werk,nieuwe chauffeurs op de auto,auto's kapot, veel bakken overgeslagen, veel boze mensen en wij maar blijven glimlachen, heb er pijn van in mijn kaken.
Geen lekker effect op mijn humeur..hi hi dan is zo'n programma als wegmisbruikers geweldig..heerlijk afreageren en foeteren op mensen die me toch niet kunnen horen en ben gelijk een stuk boosheid kwijt smile

Mijn ex heeft een huis, aan de ene kant heel fijn aan de andere kant toch ook een shitgevoel. Getver wat een achtbaan de afgelopen week zeg.
's avonds heb ik de puf niet om op de computer te gaan, mijn hoofd loopt over van de gedachten dat ik écht niets mag vergeten op vakantie. Inderdaad als je je bankpas bij je hebt..so what.
Toch werkt dat niet zo in mijn gecompliceerde brein, maar dat ik er enorm veel zin in heb is ook waar. Het is een boel jaren geleden dat ik echt op vakantie ben geweest, dus ook een beetje zenuwen hoe dat dan weer zal zijn.
Alleen met drie kinderen in een vreemd land, ik kan een beetje grieks spreken maar toch..
Ik verheug me nog het meeste op het niets doen, niet stofzuigen, niet wassen, gewoon echt helemaal niks wha!
Ik vertrek bijna exact op hetzelfde moment als mijn ex verhuisd, voelt wel als een echt nieuw begin.
Islandlady
Islandlady aug 1 '09
@ Karin: Zal best raar voelen inderdaad dat je ex een huis heeft gevonden maar goed dat je het als een nieuw begin ziet! Gaat je lukken!

@ Bart: Geniet er nog maar van.

@ Helma: Leuk drijfschalen. Op het eiland gaat datniet echt lukken smile

@ Mar: Werkze meis spreek je vanmiddag wel!

Ik ben dus weer terug uit Frankrijk. Was gezellig met vriendin alleen de familie was weer eens zoals ze eigenlijk altijd zijn. Heb altijd gedacht dat het aan mij lag maar nu de bevestiging gekregen dat het niet zo is. Vriedin wist niets over de perikelingen die ik altijd met de familie heb en ging er onbevooroordeeld in. Om het kort te houden: we waren vooral niet welkom en werden gewoon afgeserveerd!
Ben nu nog in het huis van mijn zuster, die vanmiddag met mijn jongens thuiskomen. Als ik hier blijf zullen er wel weer gesprekken volgens alleen heb ik daar vooral GEEN zin in. Ben er wel klaar mee. Als ze denken dat ze mijn kinderen moeten heropvoeden en vinden dat ik het niet goed doe heb ik nieuws voor de. Het zijn mijn jongens, die ik te leen heb, en die ik dan voor de vakantie, omdat ze het zo graag willen, de familie, uitleen! Wie zijn zij om te oordelen en te veroordelen.
Donderdag mogen we gelukkig weer terug naar de rots en begint ons nieuwe leven! Kan bijna niet wachten.

Verder grieperig maar dat kan ook door alle emotie komen misschien of het kan te maken hebben met de reiki. Ben nogal emotioneel de laatste tijd.

Gelukkig is er de steun van mijn lief, op afstand, maar we hebben bijna dagelijks contact.

Tja ga nu maar eens even mijn spullen opruimen confusedmoet ook gebeuren zodat het netjes is als ze terugkomen.

Liefs
Heidelroos
Heidelroos aug 1 '09
Origineel bericht van: Karin
Getver wat een achtbaan de afgelopen week zeg.

Tjonge...
'k ben er ff stil van meis..
Dikke kus en geniet van je kids..
admin
admin aug 1 '09
@Jorine en Heidel: Dank, zal ik doen, en jij ook een lekkere vakantie daar Jorine.
@Karin, veel plezier in Griekenland en lekker genieten!
@B:Sterkte nog even en beterschap!

Groetjes en iedereen een fijne dag!
Bart
Helma
Helma aug 1 '09
Karin toch! Wat heftig! Hoop dat je nog niet weg bent en nog leest vandaag, wanneer ging je nou precies blush
Dat is nogal wat, wat je daar schrijft. Dan krijgt hij ook wel snel de sleutel. Hoe reageerde hij? Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je is. Wat een rollercoaster, inderdaad. Heb je ook een lijst gemaakt, wat je allemaal mee moet nemen? Werkt bij mij altijd goed!

Ik pm je nog, liefs en heel veel sterkte met alles,

Helma xxx
Helma
Helma aug 1 '09
Islandlady, wat doe je dan niet goed volgens je familie? Dat is toch raar, dat ze je zo behandelen! Vinden je jongens het wel leuk, om bij die familie te zijn? Anders was ik er mooi klaar mee, als ik jou was.
Wees dan maar blij dat je familie niet om de hoek woont, zodat je daar dan straks geen last van hebt. Als jij toch zelf de kids bij je hebt, ben je toch niet verplicht om ze weer door te schuiven omdat zij dat zo graag willen!
Dus het was je vriendin ook al opgevallen...
Dat je emotioneel bent, is toch niet zo verwonderlijk? Volgens mij maak je nogal wat mee, en hoe je het ook wendt of keert, je neemt jezelf en je gevoelens altijd mee, die kun je niet uitzetten.

Heel veel sterkte en liefs van Helma.
Helma
Helma aug 1 '09
Vandaag ga ik weer eens kaarsen maken. Laatst op een rommelmarkt zo'n tien kilo kaarsvet weggesleept, dus het wordt weer hoog tijd! Verder wil ik mijn website weer eens oppimpen, met de laatste schilderijen van Hans, wat 'nieuwe' boeken, een boekbespreking etc. Jammer dat ik de digicam van mijn dochter niet heb. Ik wil er graag een nieuw gedicht op plaatsen, maar kan nog niks geschikts vinden.

Fijne dag allen, en liefs van Helma.
Helma
Helma aug 1 '09
Dit is crap! Alle lonten laten los! Snap er niks van, doe niks anders dan de vorige keer. De lonten die nu nog in het kaarsvet staan, zal ik niet checken. Ik laat ze stollen in de onderste laag, zodat het vast zit door het kaarsvet. Dit wordt een lang verhaal, dus ik ga maar eens even lekkere broodjes in de oven gooien, met brie, of geitekaas. MMMMMMM!!!
Beschermengel
Beschermengel aug 1 '09

mmmm lekker! (gebakken broodjes met brie.. smile).......ik weet zeker dat het goed komt met de kaarsen smiletrouwens Helma mijn dochter heeft die grote kaarsen genomen met allerlij kleurtjes ze vondt ze zo mooi!

Heb net mijn scootertje opgehaald ...dus vogende week lekker crossen hihi .........hij gaat maar 30 hoor dus niet te hard smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki