Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin jul 30 '09
Ja, ik hoor morgen van de dokter wel weer meer. Moet morgen terug, zal wel weer opnieuw ingetaped worden denk ik.
Hou jullie op de hoogte!

Ik heb enorm uitgeslapen, zorgen rondom mijn zoon putten me momenteel uit. Veel wat weer geregeld moet worden etc. Was gisteravond ook van het één op het andere moment uitgeput. Nou ja, zal allemaal hopelijk wel goed komen.

Verder rustige dag vandaag en dat hou ik ook zo smile

Liefs,
Marjan
Helma
Helma jul 30 '09
Larapinta, wat een pech toch allemaal. Is je zoon ziek? Of heb ik weer eens niet goed opgelet blush

Veel sterkte met alles in ieder geval!

Karin, ben je alweer wat opgeknapt deerne?

Zojuist schandalige boodschappen gehaald. Pure vlokken voor op brood, een berg fruit, een zalmsalade en hollandse nieuwe! En rijstepap, met bruine suiker!

Je ziet het al, het wordt een snoepdag vandaag.
admin
admin jul 30 '09
Mijn zoon heeft een scala aan psychiatrisch problemen [ADHD,OCD,ODD,Gilles de la Tourette, PDD/NOS]
Hij heeft een twee maanden geleden een meisje geslagen op straat en dat meisje heeft aangifte gedaan, dus nu moeten we volgende week naar de Raad van Kinderbescherming. Hij zal wel een taakstraf krijgen frownMaak me veel zorgen om hem en hoe het nu verder moet. Ik zit er over na te denken om hem intern te laten opnemen in een instelling die hem qua gedrag te helpen. Hij heeft een denkvermogen sociaal emotioneel van een kleuter. Cognitief is wel goed. Dus dat botst ook. Verder is hij 1.82m en is pas 13jr. Iedereen denkt dan ook dat hij ouder is, maar is het dus helemaal niet. En hij gaat altijd grenzen over van anderen, verder is hij zeer onhandig in contact met anderen. Een hele zorg. En het vliegt me de laatste tijd een beetje aan ... net alsof ik de energie en de know how mis om hem goed te begeleiden. Het vreet aan me.

Liefs,
Marjan
Islandlady
Islandlady jul 30 '09
Lieverd,

Dit is niet de makkelijkste beslissing in je leven maar voor je grote/kleine stoere man is wat jij beslist het beste! Wees daar alsjeblieft van overtuigd. Jij en jij alleen neemt voor deze schat de enige juiste beslissing omdat hij hem zelf niet kan nemen. Samen met Ron komen jullie er wel uit! En vergeet niet dat ik er altijd ben!

Liefs
admin
admin jul 30 '09
Dank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.

Liefs,
Mar
Helma
Helma jul 30 '09
Tjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.

Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!

Dikke knuffel voor jou, van Helma.
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Dank je wel, lieve Bea, tranen in mijn ogen, in mijn hart en een steen op mijn maag..... dat is hoe ik me nu voel.

Liefs,
Mar

lieverd, je staat er niet alleen voor, geloof me , en het is goed dat je dit verteld, ben bij je.
Liefs,
Bellefleur
Cialara
Cialara jul 30 '09
Tjee, Larapinta, weet even niet wat ik zeggen moet. Lijkt me heel moeilijk voor jullie. Maar soms is het ook wel goed dat een ander ook eens goed naar je kind kijkt en misschien hem op een andere manier kan helpen. Wat overigens niet wil zeggen dat jullie het zelf niet goed doen, maar soms is hulp van buiten ook heel goed.

Veel sterkte dan komende week. Knuffel van mij.
Liefs Jorine
Cialara
Cialara jul 30 '09
Vandaag bij het medium Omata Tutini geweest. Wat een lieverd was dat zeg! En zoon S was er ook bij. Over hem vertel ik wel in het toepasselijke topic wink
Er kwam veel uit voor mij persoonlijk, en met name in de toekomst veel positiviteit gringrinEn ja, ze heeft ook vleugels gezien en de bol van glas, was volgens haar van kristal; daar was ze heel stellig in.
Aan het eind trok ze nog een aantal kaarten uit de reeks "opgestegen meesters"(kent iemand die?) en als eerste trok ze Maria en de Lachende Boeddha grinaan het eind trok ze ook nog Jezus. Hoe mooi mag het zijn voor een mens. Ben nog steeds onder de indruk en moet het voor mezelf nog maar eens gaan noteren. Toch altijd weer een belevenis dit soort dingen, zo mooooooooooooiii!
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Helma
Tjonge meiske, wat erg! En wat zal het zwaar zijn voor je. Ik kan me voorstellen dat die zoektochten naar wat het juiste is je soms afmatten, en soms heb je er dan helemaal geen zin meer in. Even een adempauze, even een time-out voor jezelf, ook al is het maar één dag. Leg je eigen lat niet te hoog, en trek je al helemaal niks aan van wat de omgeving allemaal adviseert. Jij, als moeder, weet het beste hoe je kind te helpen, al zal je soms worstelen met onzekerheid. Heb je ondersteuning van maatschappelijk werk, of een advocaat? Ik hoop dat je de juiste mensen op je pad treft, die je hierin kunnen bijstaan.

Erg veel liefs en enorm veel sterkte gewenst met alles!!!

Dikke knuffel voor jou, van Helma.

Dank je wel lieve Helma...
Ik weet dat ik lieve mensen om me heen heb, die begrijpen wat ik voel en wat ik bedoel. Ik zál er gewoon in geloven dat wat ik beslis het beste is voor hem!!
En ja, die ene dag, moeilijk als je zo klein behuisd bent en het vakantie is, maar ik probeer wel mijn eigen tijd te pakken. Al is het maar tien minuten ... eek
admin
admin jul 30 '09
Quote:
lieverd, je staat er niet alleen voor, geloof me , en het is goed dat je dit verteld, ben bij je.
Liefs,
Bellefleur

Dank je wel lieve Bellelfeur ... het is fijn te weten dat er hier mensen bij me zijn. En ik weet ook wel dat ik er niet alleen voor sta, maar soms voel ik me wel verdraaid eenzaam ... blush
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Tjee, Larapinta, weet even niet wat ik zeggen moet. Lijkt me heel moeilijk voor jullie. Maar soms is het ook wel goed dat een ander ook eens goed naar je kind kijkt en misschien hem op een andere manier kan helpen. Wat overigens niet wil zeggen dat jullie het zelf niet goed doen, maar soms is hulp van buiten ook heel goed.

Veel sterkte dan komende week. Knuffel van mij.
Liefs Jorine

Dank je wel lieve Jorine. Ja, en juist die hulp van buitenaf moet geintensiveerd worden ... proffesionaliteit wil ik graag eens laten leven met mijn zoon. Want het is een lieve Kanjer, maar zoooo verdraaid veel in zijn gebruiksaanwijzing en soms lijkt het elke dag wel te herhalen ... en ja, dat moet dan ook wel weer, dat heb je ook met kleuters, maar dat doet zeer, want mijn zoon is al 13!!! confused
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Vandaag bij het medium Omata Tutini geweest. Wat een lieverd was dat zeg! En zoon S was er ook bij. Over hem vertel ik wel in het toepasselijke topic wink
Er kwam veel uit voor mij persoonlijk, en met name in de toekomst veel positiviteit gringrinEn ja, ze heeft ook vleugels gezien en de bol van glas, was volgens haar van kristal; daar was ze heel stellig in.
Aan het eind trok ze nog een aantal kaarten uit de reeks "opgestegen meesters"(kent iemand die?) en als eerste trok ze Maria en de Lachende Boeddha grinaan het eind trok ze ook nog Jezus. Hoe mooi mag het zijn voor een mens. Ben nog steeds onder de indruk en moet het voor mezelf nog maar eens gaan noteren. Toch altijd weer een belevenis dit soort dingen, zo mooooooooooooiii!

Draag het in je hart meis!!
Ik ga gauw naar het andere topic smile
Heidelroos
Heidelroos jul 30 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Mijn zoon heeft een scala aan psychiatrisch problemen [ADHD,OCD,ODD,Gilles de la Tourette, PDD/NOS]

Liefs,
Marjan

Whooooow, wat een diagnose..
daar sta ik van te kijken..

Ik heb met veel jongeren gewerkt en met ééntje met de diagnose die jij zo ongeveer van jouw zoon hebt gehad...

Wil je tips, adressen, linken of handvaten.. mail me dan maar..
Ik kan me eerlijk gezegd wel een béééétje voorstellen met wat voor kind jij te maken hebt..
Ik weet echter niet, en zal ook nooit begrijpen wat het met jou, als moeder doet... om een kind te hebben met een meervoudige psychiatrische problematiek..

De echte diagnose en spreken van stoornissen mag pas vanaf zestien jaar..
Dan is de reden waarom ouders met kinderen van dertien bijna nergens terecht kunnen..

Verschrikkelijk..

admin
admin jul 30 '09
Ik buig me voor mensen zoals jij, Larapinta. Jij en natuurlijk ook je zoon hebben een aardig 'pakketje' in handen genomen.
Blijf in jezelf vertrouwen Lara, je kan het en hulp van anderen is Kracht, zolang deze mensen aanvullend kunnen zijn voor jouw zoon.

admin
admin jul 30 '09
Lieve Heidelroos,

Je mag me een pbtje sturen hoor, met alles wat je weet uit je ervaring.
Het klopt dat je niet weet waar je terecht moet, wat het beste zou zijn, en waar je met je vragen heen kunt. Dat wordt straks alleen maar erger omdat de kinderpsych die we hadden zó enorm betrokken was bij Hielke, het was zijn special doel om Hielke gelukkig te maken en ons te helpen. Dat zie je maar weinig terug. En nu gaat hij weg ... vréselijk frown

Als moeder voel je je machteloos, verdrietig, het gevoel van Waarom, Hoe, Wanneer ... het is een warboel en een chaos.

Liefs en dank je wel voor je reactie!
Marjan
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Moyra
Ik buig me voor mensen zoals jij, Larapinta. Jij en natuurlijk ook je zoon hebben een aardig 'pakketje' in handen genomen.
Blijf in jezelf vertrouwen Lara, je kan het en hulp van anderen is Kracht, zolang deze mensen aanvullend kunnen zijn voor jouw zoon.

Bedankt lieve Moyra,
Het is juist moeilijk om vertrouwen in jezelf te houden, met name omdat het zo'n enorme bult is die we hebben gekregen, het is niet één maar een scala en dat voelt soms zwaar.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 30 '09
Heel begrijpelijk Larapinta en het is ook helemaal oke dat je van je af schrijft.Knap ook dat je dat doet. Vertrouw er maar op dat er vanaf Nu alleen nog maar mensen op jullie paadje komen die jullie steunen en verder helpen in het belang voor een prachtig leven voor je zoon en voor jou.

Liefs,
Moyra
Maryssa
Maryssa jul 30 '09
Lieve Marjan,

Allereerst de dikste knuffel die er is voor jou en de anderen in je gezin want dit is voor iedereen in huis heel zwaar. Geloof in je intuitie als mens maar vooral als moeder; jij kent je kind; je voelt hem aan als geen ander. Uiteindelijk zal je duidelijk worden wat voor Hielke maar ook voor jullie het beste is. Sterkte meid!

Liefs en x
admin
admin jul 30 '09
Origineel bericht van: Moyra
Heel begrijpelijk Larapinta en het is ook helemaal oke dat je van je af schrijft.Knap ook dat je dat doet. Vertrouw er maar op dat er vanaf Nu alleen nog maar mensen op jullie paadje komen die jullie steunen en verder helpen in het belang voor een prachtig leven voor je zoon en voor jou.

Liefs,
Moyra

Weet je, het komt dat ik schrijf, omdat ik gisteravond mijn msn gesprek met Bea zo ineens afbrak. Dat deed me zeer toen ik eenmaal in bed lag. Hoewel ik weet dat ze met begreep!!! Ik besefte dat ik misschien hier mijn verhaal kwijt kon en ik zal het deel van Hielke ook even overzetten naar "mijn verhaal" , daar is het nu meer op zijn plaats. Zal eens kijken of me dat lukt.
Ik probeer vertrouwen te hebben, dat ik hier ben gaan schrijven, juist in het vertrouwen dat er hier hulp is van mensen die verder denken en zien dan alleen de problemen die Hielke veroorzaakt. Want het is ook een kanjer.

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske