Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Helma
Helma jul 21 '09
Maar de dingen die ik anders wilde, waren toch echt bedoeld voor mezelf en niet voor anderen. Toch?
Helma
Helma jul 21 '09
Nee, ik las het net. Je hebt gelijk. Lastig. Als je 50 weken in het jaar bezig bent voor anderen, is het nogal een omslag om je ineens op jezelf te focussen. Ik kan wel zeggen 'ik ga mijn best doen' , maar dat is niet goed genoeg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Origineel bericht van: Helma
Als je 50 weken in het jaar bezig bent voor anderen, is het nogal een omslag om je ineens op jezelf te focussen.

Wat houdt je tegen? Zijn het weer die anderen die je tegenhouden?
Helma
Helma jul 21 '09
Dat krijg ik eigenlijk niet helder. Wel weet ik, dat de klussen waar ik volop mee bezig zijn, indirect ten gunste zijn van anderen, en dan voornamelijk mijn gezin.Ik krijg bijv. meer en meer een schurfthekel aan mijn tuin, omdat er zoveel uren in gaan zitten. En ja, het netjes houden ervan doe ik eigenlijk om te voldoen aan de norm, zoals de tuinen in mijn omgeving, die van mijn moeder, die van mijn broers.
Om van de zolder, kelder e.d. nog maar te zwijgen.

Terwijl ik eigenlijk nog een dagje wil experimenteren met kaarsen maken.

Ik stop ermee. Containers pikken uit de buurt gaat al niet lukken om de zolder op te ruimen. Mijn vriendin is verhuisd, maar ze komt elke week terug om de containers uit de buurt te vullen met haar bagger.

DUS! Klaar nu.

Dat betekent wel, dat ik de enorme mand met aardappels met pootjes weg ga gooien, en dat ik op de bank ga hangen met alleen maar koffie en een Wii-spelletje.
Naja, ik heb wel mijn bed afgehaald vanmorgen, dus die zal ik nog wel weer even op moeten maken tongue
Helma
Helma jul 21 '09
En, toevallig heb ik vanmorgen besloten dat ik BLIJF roken.
Telkens dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt: stoppen, stoppen, stoppen! Gek word ik er van.
Cialara
Cialara jul 21 '09
Vandaag een heerlijke dag gehad! Prachtig weer hier; zo'n 30 graden (pfoe, gelukkig zijn er hier ook zwembaden!)

Gisteren een prachtige wandeling gemaakt over een bergkam op zo'n 1800 meter hoogte; ook de kleinste liep goed over dit geitenpaadje smileen ja inderdaad er lag nog verse sneeuw als kleine toefjes slagroom verspreid over de hogere almen grin

Mijn zoon kijkt hier zijn ogen uit; zulke enorme aura's hebben die bergen; hij was er helemaal blij van toen we er net waren. En dan te beseffen dat we nu dus allemaal in die energie velden van de bergen zitten; geen wonder dat we hier altijd zo bruisend van energie weer van thuis komen smile

Morgen naar de gletscher en daarna maar weer een duik in het zwembad want het blijft nog heet. Groetjes en tot Merudi's weer volgende week.

Jorine.
admin
admin jul 22 '09
Vandaag vrij maar dat betekent eigenlijk dat ik veel moet doen, afspraak met de psych ivm de medicijnen, stadskantoor voor de laatste keer om mijn paspoort te halen, belastingkantoor want makkelijker maken ze het niet en leuker zeker niet.. boodschappen en dan misschien nog een uurtje voor mezelf.
Ik wil vakaaaaannntie! Nog effe wachten Kaat, nog drie en een halve week whistle
admin
admin jul 22 '09
Vandaag ook vrij smileMaar ook dat betekent hier altijd niet helemaal de tijd voor mezelf. We gaan rond half één naar het Westen, naar het AMC. Mijn zwager ligt al 2 maanden in het ZH en Ron wil erg graag even naar zijn broer toe. Dus dat wordt een dagje in de auto zitten en dat is niet mijn favoriete bezigheid. Plus dat de aanblik van mijn zwager ons zal doen schrikken, hij is ruim 20 kilo afgevallen inmniddels ... dus ik kijk er niet echt naar uit. Maar goed hij zit wel in ons Hart en daarom wil je toch graag heen.

Ik zal misschien vanavond nog online komen anders kom ik zeker morgen langs.

Lieve Jorine, veel plezier, het klinkt heerlijk ... voor ons toekomstmuziek, maar of we het ooit gaan halen????
Lieve Karin, nog ff meis, en dan heb jij vakantie!! Hou nog even vol!!! Ben benieuwd wat de psych zegt!!

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 22 '09
Hee Helma, ik rook ook en ik denk dat ik het ook nog wel even zal blijven doen ... ik vind er mijn rust in, zal best tussen mijn oren zitten hoor, maar ç'est ça.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 22 '09
Ik ben ook gestopt met stoppen hoor, werd misselijk om mezelf iedere keer te horen zeggen : Oh maar als de tijd rijp is stop ik hoor! Bullshit, ik rook al bijna dertig jaar, weet dus ook al dertig jaar dat dit heel slecht is....dus ik houd mezelf voor de gek met dat zinnetje.

Nou de psych en ik zijn eruit, in het begin was ik niet zo enthousiast, twee maal had ik de ervaring dat ik een paniekgevoel kreeg bij de ritalin. Dit is een bijwerking die hij dus *vergeten* was te vertellen. Erg jammer, vind ik persoonlijk heel slordig, maar wellicht heeft hij uit voorzorg niets gezegd omdat niet iedereen dit zo ervaart. Gelukkig is het bij die twee keer gebleven en merk ik nu mijn lijf er aan went dat mijn concentratie met sprongen vooruit gaat. Mijn collegaatjes merken echt verschil en daar ben ik blij mee, dat niet alleen ik iets merk maar dat anderen het ook zien (anders denk ik weer dat ik mezelf iets wijs maak). Dus dees Kaat gaat gewoon lekker door, het schijnt dat je zelfs de kans hebt (zei de psych) dat je na een langere tijd zelfs zonder kunt omdat er toch iets in je brain gebeurd, je leert jezelf vaardigheden aan die moeilijker waren zonder ritalin en het zou zomaar kunnen zijn dat na langere tijd je dit gewoon door kunt blijven doen zonder ritalin.
Helma
Helma jul 22 '09
Wauw Karin, dat is goed nieuws! Dus die paniekaanvallen zijn inmiddels weg, ik ben erg benieuwd hoe het je in de toekomst vergaan zal: ik zal je blijven volgen! Ook ik loop er op mijn werk tegenaan dat ik soms wat chaotisch ben, terwijl ik wel weet hoe de dingen moeten. Ik zou de boel dan in mijn hoofd beter op een rijtje willen hebben, zeg maar. In het najaar zal ik ook meer weten hierover, want ik denk toch dat het slim is om bij mezelf uit te zoeken of er een achterliggende oorzaak is.
Als ik op mijn werk een fout maak, voel ik me soms zo dom. En dat, terwijl er misschien iets kan zijn wat daarbij helpen kan.

Kaat, ik vind het knap, hoe jij alles doet! Ik heb bewondering voor je.

liefs, Helma.
admin
admin jul 22 '09
Ik hoor dat erg vaak en wimpel het altijd af met, ach joh valt wel mee. Maar eigenlijk mag ik best beretrots zijn dat ik met mijn eigen warrige hoofd en drie (van de vier) autistische kids het zo voor elkaar heb.
Alles doe ik alleen, mijn ex trekt zich niets aan van de kinderen, gaat nooit ergens mee naartoe, therapien, gesprekken met school, noem maar op. Hij heeft ook og geen 1 keer gevraagd hoe ik me voel met de ritalin en wat dat voor me doet. (hij woont bij mij in omdat hij zijn huis kwijt is en een heupoperatie moest ondergaan)
Daarbij werk ik ook nog 32 uur per week en volg ik regelmatig opleidingen en cursussen om mezelf en anderen verder te kunnen helpen.
Ik ga me steeds meer realiseren dat ik mezelf eigenlijk niet zo waardeer als ik eigenlijk zou moeten, aan de ene kant wordt ik daar verdrietig van en aan de andere kant word ik dan weer heel trots op mezelf dat ik dat anders kan gaan zien.

Ik vind mezelf echt wel een kanjer!

Net zoals wij dat eigenlijk allemaal gewoon van onszelf moeten vinden smile
admin
admin jul 22 '09
Oh en ik ben afgelopen week ook nog geslaagd voor mijn tarot opleiding!

Goed bezig Kaat!
flow
flow jul 22 '09
Super goed Karin. Het zal niet makkelijk zijn. Gewoon volhouden!
en niet toegeven aan de verleidelijke momenten blush
Heb ik wel gedaan. Ben nou weer 3 maanden aan het roken omdat ik zo dom ben geweest 1 sigaretje te roken. Ach die ene maakt niet uit. Dus niet aan toegeven.

Ik ga volgende wk woensdag weer stoppen en hoop dat ik het nou eindelijk een keertje volhou.

Veel succes!

Liefs Sabine
admin
admin jul 22 '09
Hoi Sabine, ik denk dat je me verkeerd begrijpt....
Ik ben gestopt met stoppen..
admin
admin jul 22 '09
Oh haha, nog iets, ik werk dus bij de vuilnismannen (afvalstoffendienst). Vanmorgen ontdekte ik dat ik mijn groene bak was vergeten buiten te zetten, dus ik op slippertjes een sprint getrokken om mijn collega's in te halen.
Hup werd opgetild en achter op de wagen gezet, heb heerlijk net als de vuilnismannen aan de vrachtwagen mogen hangen achterop!
En mijn bakkie is leegemaakt!
admin
admin jul 22 '09
Origineel bericht van: Karin
Ik ben ook gestopt met stoppen hoor, werd misselijk om mezelf iedere keer te horen zeggen : Oh maar als de tijd rijp is stop ik hoor! Bullshit, ik rook al bijna dertig jaar, weet dus ook al dertig jaar dat dit heel slecht is....dus ik houd mezelf voor de gek met dat zinnetje.

Nou de psych en ik zijn eruit, in het begin was ik niet zo enthousiast, twee maal had ik de ervaring dat ik een paniekgevoel kreeg bij de ritalin. Dit is een bijwerking die hij dus *vergeten* was te vertellen. Erg jammer, vind ik persoonlijk heel slordig, maar wellicht heeft hij uit voorzorg niets gezegd omdat niet iedereen dit zo ervaart. Gelukkig is het bij die twee keer gebleven en merk ik nu mijn lijf er aan went dat mijn concentratie met sprongen vooruit gaat. Mijn collegaatjes merken echt verschil en daar ben ik blij mee, dat niet alleen ik iets merk maar dat anderen het ook zien (anders denk ik weer dat ik mezelf iets wijs maak). Dus dees Kaat gaat gewoon lekker door, het schijnt dat je zelfs de kans hebt (zei de psych) dat je na een langere tijd zelfs zonder kunt omdat er toch iets in je brain gebeurd, je leert jezelf vaardigheden aan die moeilijker waren zonder ritalin en het zou zomaar kunnen zijn dat na langere tijd je dit gewoon door kunt blijven doen zonder ritalin.

Dat klinkt goed, Karin!! Super hoor ... en ook heel fijn voor je!!!

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 22 '09
Origineel bericht van: Karin
Oh en ik ben afgelopen week ook nog geslaagd voor mijn tarot opleiding!

Goed bezig Kaat!

Zo kanjer, dus trots zijn op jezelf hoor!!! whistleGefeliciteerd!!!

Liefs,
Marjan
flow
flow jul 22 '09
oeps sorry,ja dan ken ik het helemaal confused
Wel gefeliciteerd met je tarot behaling wink

liefs Sabine
Helma
Helma jul 22 '09
Gefeliciteerd, Karin, met je tarot!
Hihihi, ik las laatst zo'n grappig verhaal over een vrouw die verliefd was op een vuilnisman: iedere week stond ze de vuilnismannen op te wachten, en rende dan op het nippertje in haar negligee naar buiten. Na een paar maanden stond die beroemde vuilnisman met rozen voor haar deur, keurig schoon, en lekker ruikend. Ze kregen een korte maar heftige affaire, die ze nooit meer zal vergeten.
Ik moest het ff delen, zo grappig! Ik vind mannen in overalls en werkkleren stoer!!! Maar ik zou nooit naar de weg durven rennen in schaarse kleding, lollll!! Ja, nog net op mijn pantoffeltjes, maar dan moet ik mijn haar wel gedaan hebben cool

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki