Loading...
nl

Gevangen licht

gast
gast mrt 21 '09














Delen:
admin
admin mrt 21 '09
Heel mooi, Gast.
De foto van de Bougainvillea is erg apart; het beweegt zowat voor mijn ogen.
Helma
Helma mrt 21 '09
Allemensen, wat mooi Gast! Ook technisch errug goede foto's. Ik zal ze mijn dochter laten zien, die vogels, en dat palmblad (of boomstam), heel bijzonder!
gast
gast mrt 21 '09
Dank jullie wel. Wat licht ons al niet geeft, wij hoeven het alleen op te vangen met ons oog of net als hier met een camera die het vast legt.
We leven in het licht, maar hoeveel mensen zijn zich bewust van de schoonheid?
koenewoen
koenewoen mrt 22 '09
Quote:
We leven in het licht, maar hoeveel mensen zijn zich bewust van de schoonheid?


Veel te weinig volgens mij. De mensen zijn zich veel te onbewust. Wat wel raar is volgens mij.
Ik kan ook vaak veel vertellen aan collega's en vrienden enzo.
Dan zeggen ze dat het interresant is. Maar daar laten ze het dan bij. Ze zoeken zelf niet verder. Soms vindt ik dat jammer.

Het zijn inderdaad hele mooie foto's. De natuur geeft ons inderdaad veel schoonheid rondom ons!
Emuca
Emuca mrt 22 '09
Wat een mooie foto's! Wat voor een camera gebruik je, als ik vragen mag? Ik vind ze echt super!

Het is heerlijk om de natuur in te gaan en om dan de details eens goed te bekijken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 22 '09
Wow prachtige foto's! Vooral het geduld in het maken, en dan ook het juiste plaatje weten te vinden. Heel mooi.
gast
gast mrt 22 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wat een mooie foto's! Wat voor een camera gebruik je, als ik vragen mag? Ik vind ze echt super!

Het is heerlijk om de natuur in te gaan en om dan de details eens goed te bekijken.


Technisch praatje: Canon 10D, objectief: 70-200 f4 L IS met een 1.4 converter.
De camera is een beetje aan ouderdom onderhevig. Begint wat traag te worden helaas. Dit maakt het vangen van bewegende voorwerpen moeilijker omdat er nu een vertraging in mijn sluitertijd zit. Het lijkt nu wel een beetje op een wat ouder compactcameraatje ipv een spiegelreflex.
Maar verder doet ie het nog wel. Nog even doorsparen voor een nieuwe wink

Het maakt trouwens in eerste instantie niet uit welke camera je hebt, het gaat erom wat je ziet en hoe je het op de gevoelige plaat vast legt (de compositie en de keuzes die je maakt). Met een compactcamera kun je ook mooie foto's maken, het scheelt misschien alleen in scherpte en kwaliteit van de ccd.

Jij maakt toch ook foto's op de kunstaccademie? Zou je ons die ook eens willen laten zien. Ben wel nieuwsgierig naar waar anderen naar kijken en wat ze vangen.
Emuca
Emuca mrt 22 '09
Ja, wij maken ook heel veel foto's. Maar mijn camera is zo'n 5 a 6 jaar oud, dus niet meer de beste. Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen. Zelf wil ik ook een betere camera, omdat deze wat kuren begint te geven. Maar een ding is heel fijn: de batterij. Die gaat echt heel lang mee. smile
gast
gast mrt 23 '09
Mijn camera is inmiddels ook al 6 of 7 jaar geloof ik. Heb je wel een spiegelreflex? De camera's worden wel steeds beter maar ook steeds goedkoper. Die van mij was toen tussen de 1800 en 2400 euro. De nieuwe is volgens mij rond de 800 euro. Scheelt aardig wat laugh
Welke camera heb jij?
Emuca
Emuca mrt 23 '09
Ik heb een simpele digitale camera overgenomen van mijn pa, aangezien hij van de nieuwe snufjes is, en ik zelf meer van het 'als ik maar foto's kan maken'.

Ik wil heel graag een spiegelresflex kopen, maar mijn bankrekening zegt dan: let je wel even op, Emmy?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki