Hoi allemaal,
Korte uitleg over het boek:
Emed beschrijft eerst zijn dood, en hoe hij met behulp van zijn gids naar gene zijde gaat. Het is eigenlijk niet zo eenvoudig te vertellen hoor, maar het komt er op neer dat alles er is. Wat je maar wenst, kun je via je gedachte kracht creeëren. Eten, drinken, een onderkomen enz. Ook kun je je oude geliefden, familie enz. weer opzoeken.
Wel beschrijft hij ook hoe mensen in de zogenaamde "donkere gebieden" kunnen belanden. Ook dit komt door het eigen "denken" over jezelf of anderen.
Daarnaast beschrijft hij dat iedereen ook aan gene zijde een soort van taak in dat leven heeft. Inzien/inzicht van/in je verleden en leven op aarde, en vergeving van jezelf en anderen speelt in het begin een belangrijke rol, later wordt het accent meer naar het helpen van de nog "levende mensen op aarde" gelegd.
Ook beschrijft hij reincarnatie; hij geeft aan dat je met een bepaald ziele-doel naar aarde gaat, en daarbij min of meer zelf je familie enz. uitkiest. Hij geeft daarbij aan dat het soms juist heel moedig is om een moeilijk pad te kiezen, en dat je daar als ziel heel veel van leert en daardoor sneller "evolueert" naar hogere frequenties.
Wel vind ik sommige dingen een beetje gedateerd van Emed; hij is bijvoorbeeld fel tegen homo's en daar heb ik moeite mee.
Wat ik wel heel erg mooi vond is hoe hij het "onze vader" gebed vertaald. Beter dan wat ik ooit heb geleerd in de kerk! (Ik ga zelf nooit meer naar de kerk omdat ik het wel heb gehad met die negatieve preken en het nadrukkelijk bestempelen van mensen als zondige wezens.)
Maar eigenlijk zou je het boek gewoon zelf moeten lezen! Het leest vrij gemakkelijk! Misschien kun je het lenen in een bieb of zo? (Ik zag ze ook 2e hands bij Bol.com!)
Liefs Jorine