Loading...
nl

Hoe zien jullie Gene Zijde?

Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ja ik ook en ook de vragen zijn bij mij aanwezig. Mijn beschermengel zegt me vaak: dat leg ik nog wel een keer uit. Echt te irritant. tongue
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Dat is ook irritant. Je zou die engel het liefst door elkaar willen rammelen..eh oeps dat is niet zo spiritueel hè?

Sorry heb net mn balkon staan schrobben met chloor de dampen zullen wel naar mn hoofd gestegen zijn.
Helma
Helma mrt 19 '09
Wel, ik hoop ook ooit opgewacht te worden, maar of ik ze dan zal herkennen als mensen uit dit leven? Ik ben benieuwd.

Die film Maryssa, was dat met Robin Williams? Want die was inderdaad erg mooi, en ook wel begrijpelijk.

Dat je verplaatsen met gedachtenkracht, dat heb ik ook eens gelezen, in 'Emed, en zijn leven aan gene zijde'. Fantastisch boek trouwens. Daardoor werd me erg veel duidelijk.

Ik kan er soms erg naar verlangen, vooral als het hier wat tegenzit.
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Klopt Phoenix, dat is die film met Robin Williams. Erg mooi vond ik die film.

Hee dat boek wat je noemt ken ik niet. Klinkt wel interessant.
Cialara
Cialara mrt 19 '09
Hoi,

Ik heb het boek van Emed ook gelezen. Prachtig boek met een hele goede uitleg. Hij heeft meerdere boeken "geschreven" via het medium mevrouw Mulder-Schalekamp. De boeken zijn alweer wat ouder, maar er zal niet zo veel veranderd zijn denk ik zo. Het was voor mij een eye-opener!
Echt een aanrader als je wat meer wil weten over "gene zijde .
Groetjes Jorine
Helma
Helma mrt 19 '09
Hoi Jorine,

oh, wat fijn dat jij ook dit boek kent! Ik dacht dat ik de enige was...
Ik heb Emed nu twee keer gelezen en het komt mij zo.... werkelijk voor!

Via een medium, en via een droom van mijn moeder kwam mijn vader twee keer 'langs': zoals hij toen vertelde over gene zijde kon ik mij dat heel goed voorstellen, ook door het boek, dat het er ongeveer zo moet zijn daar.

Dat boek was één van het eerste wat ik las, en bracht me op een heel nieuw pad. Ook 'een gesprekje met God' kwam voor mij op het goede moment, zo'n zeven jaar geleden: ik worstelde toen nog met hoe het nou moest met mij, als ik het christelijk geloof de rug toekeerde: ik realiseerde toen pas dat ik God niet de rug toe hoefde te keren, maar dat ik het op mijn eigen manier mocht doen! Echt fantastisch was dat eurekamoment voor mij.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Hoe wordt het in dat boek beschreven dan? smile
Cialara
Cialara mrt 20 '09
Hoi allemaal,

Korte uitleg over het boek:

Emed beschrijft eerst zijn dood, en hoe hij met behulp van zijn gids naar gene zijde gaat. Het is eigenlijk niet zo eenvoudig te vertellen hoor, maar het komt er op neer dat alles er is. Wat je maar wenst, kun je via je gedachte kracht creeëren. Eten, drinken, een onderkomen enz. Ook kun je je oude geliefden, familie enz. weer opzoeken.

Wel beschrijft hij ook hoe mensen in de zogenaamde "donkere gebieden" kunnen belanden. Ook dit komt door het eigen "denken" over jezelf of anderen.

Daarnaast beschrijft hij dat iedereen ook aan gene zijde een soort van taak in dat leven heeft. Inzien/inzicht van/in je verleden en leven op aarde, en vergeving van jezelf en anderen speelt in het begin een belangrijke rol, later wordt het accent meer naar het helpen van de nog "levende mensen op aarde" gelegd.

Ook beschrijft hij reincarnatie; hij geeft aan dat je met een bepaald ziele-doel naar aarde gaat, en daarbij min of meer zelf je familie enz. uitkiest. Hij geeft daarbij aan dat het soms juist heel moedig is om een moeilijk pad te kiezen, en dat je daar als ziel heel veel van leert en daardoor sneller "evolueert" naar hogere frequenties.

Wel vind ik sommige dingen een beetje gedateerd van Emed; hij is bijvoorbeeld fel tegen homo's en daar heb ik moeite mee.

Wat ik wel heel erg mooi vond is hoe hij het "onze vader" gebed vertaald. Beter dan wat ik ooit heb geleerd in de kerk! (Ik ga zelf nooit meer naar de kerk omdat ik het wel heb gehad met die negatieve preken en het nadrukkelijk bestempelen van mensen als zondige wezens.)

Maar eigenlijk zou je het boek gewoon zelf moeten lezen! Het leest vrij gemakkelijk! Misschien kun je het lenen in een bieb of zo? (Ik zag ze ook 2e hands bij Bol.com!)

Liefs Jorine
admin
admin mrt 20 '09
Ik heb het boek ook gelezen. Net als de boeken van Jozef Rulof zijn deze boeken m.i. op enkele punten wat gedateerd. De kernboodschap blijft wel overeind en wat er beschreven staat over Gene Zijde geeft een geruststellend en troostend gevoel, maar wel met een zekere waarschuwing voor je huidige leventje.
Maryssa
Maryssa mrt 20 '09
Quote:
De kernboodschap blijft wel overeind en wat er beschreven staat over Gene Zijde geeft een geruststellend en troostend gevoel, maar wel met een zekere waarschuwing voor je huidige leventje.

Hi Hans, wat bedoel je precies met die waarschuwing voor je huidige leventje?
admin
admin mrt 20 '09
De boeken hebben een wat stichtelijk karakter.

In deze boeken worden namelijk richtlijnen gegeven hoe je moet leven. Zoals al gezegd werd t.a.v. homoseksualiteit, dat wordt afgekeurd. En ook abortus en euthanasie worden belicht op een traditionele wijze.

Zelfs over crematie las ik in een van de boeken van Rulof dat het ten zeerste wordt afgeraden. Terwijl dat in een land als India, dat ik op spiritueel gebied toch ontwikkeld land wil noemen, crematie heel normaal is.

Dit soort onderwerpen lijken mij sterk beinvloed door de opvattingen van het tijdsbeeld van de schrijvers/mediums.

De boeken zijn zeker de moeite waard, maar hou wel rekening met die achtergrond.
Emuca
Emuca mrt 20 '09
Hmmm.. misschien toch wel lezen. Maar misschien heeft de schrijven wat dingen verdraait en een eigen mening ook weergeven? Ik geloof niet dat er in de gene zijde moeilijk wordt gedaan over homoseksualiteit. Mocht dat wel het geval zijn; pech. tongue
Maryssa
Maryssa mrt 20 '09
Ah op die manier, ik snap het. Ik hou dat gewoon in mn achterhoofd en pik eruit waar ik wel wat mee kan. Ik zal eens kijken in de bibliotheek. smile
gast
gast mrt 20 '09
Volgens mij is homosexualiteit aan genezijde helemaal niet aan de orde want de mens is een androgien wezen. Zowel mannelijk als vrouwelijk en sexualiteit is er niet omdat er geen voortplanting is. Dus daar hoef je je dus geen zorgen om te maken lijkt mij. Je mag met alles en iedereen je liefde delen aan genezijde.
Cialara
Cialara mrt 20 '09
Ik denk dat Hans gelijk heeft; je moet het zien in het tijdsbeeld dat de boeken uitkwamen. Het boek kwam uit in 1971! Ze waren voor die tijd al behoorlijk radicaal denk ik. De kerk was toen nog vrij belangrijk voor veel mensen en al het paranormale werd in verband gebracht met de duivel. Belachelijk natuurlijk, waarom zouden mensen vroeger wel met engelen kunnen praten en nu niet meer? Sorry ik dwaal af...
Het is gewoon een mooi boek met inderdaad geruststellende vooruitzichten en met hier en daar wat kritische noten die je in z'n tijdsgeest moet zien. En wat de liefde betreft; die is in het hiernamaals oneindig! Sterker nog, ik denk dat we daar leven met alleen liefde om ons heen, maar een ander en dieper soort liefde dan we hier kennen vermoed ik.
Helma
Helma mrt 20 '09
Ach, eigenlijk is de bijbel heel modern: daar kwamen toch ook volop engelen in voor?
Cialara
Cialara mrt 21 '09
mja, de engelen zijn van alle tijden, maar de vraag is of de teksten dat nog zijn en of wij wel de echte en of volledige teksten hebben in de bijbel of alleen die teksten die de kerk in de bijbel wilde zien...
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420