Loading...
nl

Hoe zien jullie Gene Zijde?

Helma
Helma mrt 19 '09
Hoe denken jullie dat het er uit ziet aan Gene Zijde? Je zou het hemel kunnen noemen, maar dat doet mij teveel denken aan gouden straten: en wat heb je nou aan gouden straten?

Ik denk zelf dat het er vredig is maar niet saai, met mooie muziek.
Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 19 '09
Om eerlijk te zijn heb ik er geen beeld bij. Het enige wat ik kan zeggen hierover dat is de sfeer die mijn overleden opa op mij overdroeg. Heeft heeft me een keer 'opgehaald' en rond laten kijken in zijn bestaan toen.

Het voelde letterlijk zo dat hij zijn last van het leven los had kunnen laten. Hij was helemaal niet de man die hij was op aarde. Het was rust, vrede, ruimte en goeds.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ik denk dat het een soort parallel wereld is aan de onze, maar dat we eerst alles wat ons dwars zat op aarde los kunnen laten. Dat je inziet wat je gedaan hebt en er vrede mee krijgt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 19 '09
Als je met genezijde bedoelt daar waar je naartoe gaat als je overleidt dan heb ik daar wel een beeld bij. In mijn ogen ga je naar een energetische wereld waarin materiele verschijningsvorm niet meer aanwezig is. Het proberen in woorden te vatten, geeft het weer vorm, en dat is bij een vormloze wereld eigenlijk onmogelijk. Als ik het zou proberen te omschrijven dan zie ik het beeld van een lavalamp voor me, waarin er geen vaste vorm is, maar wel veel energie uitwisseling plaatsvind.
admin
admin mrt 19 '09
Ik zie het als een wereld van vibraties, kleuren en vormen. Althans, een beeld wat mij wel eens wordt getoond in dromen.
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Ik heb een hele tijd terug de film "What Dreams may come" gezien. Ik denk (en hoop eigenlijk ook haha) dat gene zijde er zo uit ziet. Dat je je omgeving daar creëert door je denken ook jezelf kun je er zo uit laten zien als je zelf wilt. Alles gebeurd met gedachtenkracht. Als je denkt dat je wilt zweven dan zweef je en als je naar een bepaalde plaats wilt dan ben je daar ineens. Ik denk verder hele mooie kleuren die wij niet kennen hier op aarde en muziek die nooit eerder gehoord is.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ik vind het wel grappig dat bijna iedereen een andere voorstelling heeft, maar dat er toch bepaalde elementen in terugkomen. Wat Maryssa zegt, daar kan ik me ook wel in vinden. Dat je op die manier rust vind.
Maar op de manier waarop bepaalde entiteiten met me hebben gesproken, heb ik ook het idee dat er een soort 'gevormde' wereld is. Ik denk dat dat misschien is zodat de overledenen een echte plaats hebben waar ze zijn, en dat ze niet extreem terug gaan verlangen naar het aardse.
Lena
Lena mrt 19 '09
ik weet het niet want ik ben er nog niet geweest smile
wel zijn er mensen met BDE ervaringen,die wellicht meer gezien hebben dan wij,maar dan blijft de vraag toch of dat het voor een ieder van ons een eigen beleving gaat worden?
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ik denk dat de DBE'ers allemaal maar een glimp hebben kunnen opvatten, vrees ik. Waarschijnlijk dachten ze meer: wat is er aan de hand? shockedEn werden ze al snel terug gestuurd.
Lena
Lena mrt 19 '09
ligt er natuurlijk aan waar je terecht komt laugh
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ja, dat zeker. Ik vraag me wel af... Waar zouden wij allemaal komen, en zouden we elkaar dan ook tegen kunnen komen in die 'wereld'?
admin
admin mrt 19 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Ik heb een hele tijd terug de film "What Dreams may come" gezien. Ik denk (en hoop eigenlijk ook haha) dat gene zijde er zo uit ziet. Dat je je omgeving daar creëert door je denken ook jezelf kun je er zo uit laten zien als je zelf wilt. Alles gebeurd met gedachtenkracht. Als je denkt dat je wilt zweven dan zweef je en als je naar een bepaalde plaats wilt dan ben je daar ineens. Ik denk verder hele mooie kleuren die wij niet kennen hier op aarde en muziek die nooit eerder gehoord is.

Ja, ik heb ergens dit gelezen:

Dat in eerste instantie de 'hemel' eruitziet volgens de traditie waarmee iemand is opgegroeid. De streng-christelijk gelovige komt God tegen op de Troon, de ander ervaart het Paradijs, etc.
Dus een illusie passend in de traditie waarin men als mens geloofde.

Maar dat daarna die illusie wordt vervangen door iets wat verder vervalt tot "dingen" die voor alle vormen van (on)geloof dezelfde zijn. En wat dat nu precies is?

De volgende keer dat ik het zal meemaken neem ik een digitale camera mee en zal het SD-kaartje naar dit forum sturen. wink
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Dat zou wel goed mogelijk kunnen zijn, want anders waren de geloven misschien al uitgestorven geweest.

In ieder geval; we merken het ooit vanzelf wel. tongue
Lena
Lena mrt 19 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ja, dat zeker. Ik vraag me wel af... Waar zouden wij allemaal komen, en zouden we elkaar dan ook tegen kunnen komen in die 'wereld'?

ik weet niet of wij elkaar tegenkomen dan ;),maar heb wel begrepen dat met de overgang naar.... bekenden je opwachten en eigenlijk vind ik dit wel een hele mooie gedachte.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Inderdaad.

Je gaat ook nooit alleen dood. Je beschermengel zal je altijd begeleiden. smile
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Dat is inderdaad een fijne gedachte. smile
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ja, het lijkt me echt hard als je helemaal alleen zou moeten. Als een soort klein kind opeens alleen midden in een grote stad, om het maar even een vorm te geven.
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Ja precies, je hebt dan al zoveel achter moeten laten en dan ook nog helemaal alleen naar onbekend terrein...
Gelukkig hoeft dat niet ik geloof ook dat het zo gaat, Emmy.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
En daarom accepteren ook zoveel overleden zielen hun dood, omdat ze goed opgevangen worden. Je gidsen, beschermengelen en geliefden staan voor je klaar om je op te vangen. Je dingen uit te leggen en je het te accepteren.
admin
admin mrt 19 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Je dingen uit te leggen en je het te accepteren.

Daar kijk ik nu al naar uit! Naar die uitleg.
Maar voorlopig loop ik hier nog rond met veel vragen....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420