Loading...
nl

Al ruim 6 jaar gedeprimeerd en stress.

Richie Richard
Richie Richard mrt 17 '09
Ik heb me laten waarnemen door een persoon, die levens aura's kan zien, (energie e.d.)

En vooral omdat ik gewoon onzeker ben de laatste tijd, dit was ik altijd al, maar nu al helemaal. Ik merk zelf op dit moment dat ik erg gestresst ben en dat ik depressief ben en depressief ben opgesteld. Ik weet 3 tot 4 redenen tot hiertoe, maar dit zou maar een klein aandeel hiervan moeten zijn.

De persoon die mij 'geanalyseerd' heeft, verteld me dat ik al jaren gestresst en depressief ben. Hij gokt op een 6 jaar en dat ik het, tot een kleine 5 maanden geleden altijd heb weten te onderdrukken, waardoor ik het zelf niet merkte en nauwlijks last van heb. Maar doordat het dus, onbewust, wordt opgekropt, blijft het er altijd zitten. Nu krijg ik meerdere slagen stress en depressie over mij heen en heeft dit dus de emmer doen overlopen. Ik weet totaal niet waar het allemaal vandaan komt en waarom ik zo onzeker ben. Het is zelfs zo ernstig geworden dat ik gewoon weg geheugenverlies heb. Ik kan me nauwlijks tot niet heugen wat er bijvoorbeeld de afgelopen week is gebeurt. Elke dag heb ik het gevoel alsof ik jaren weg ben geweest.

Ik heb me ook laten vertellen dat ik een te negatief zelf beeld zou hebben. Echter ben ik het zelf hier niet mee eens, ik ben gewoon niet geheel positief aangelegd, maar om dan te zeggen dat ik een negatief zelf beeld heb?

Maarja, mijn vraag is. Wat kan ik tegen deze depressie en stress doen? Ik heb de afgelopen vakantie drank geprobeerd, wat uiteindelijk uitliep tot ziekte. (Ooit gehoord van een week lange kater?)
Nu ben ik terug gevallen op roken, iets waarmee ik 6 maanden gestopt was en een jaar al gedaan heb. Dit werkt wel degelijk tegen de stress, maar het is duur, vies en slecht voor je.

Enige suggesties, of zelfs mogelijkheden om uit te vinden waar het allemaal vandaan komt? Ik ben bereid om mijn hele verleden, zo ver ik die nog weet, te delen mocht dit nodig zijn.
Delen:
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Ik ken het gevoel van opkroppen heel erg. Dit heeft me op een gegeven moment, toen er iets heftigs gebeurde, letterlijk gebroken. Een helpende manier is praten/schrijven over je emoties. Hoe je je bij dingen voelt.

Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor bepaalde gebeurtenissen, en hebben dan onbewust de drang het weg te wuiven, omdat het toch niet belangrijk genoeg is. Hier moet je proberen vanaf te stappen. Ook jij bent belangrijk en je functioneerd altijd beter als je niet gestrest bent. Drank/drugs/nicotine etc. heb je allemaal niet nodig om je goed te voelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ik heb het even opgezocht voor je en depressie wordt veroorzaakt door Kwaadheid waarvan je denkt dat je het niet mag hebben. Ook hopeloosheid speelt een rol.

Om dit patroon te doorbreken zou ik graag willen dat je 3x per dag de volgende affirmatie voor jezelf gebruikt:
"Ik ga voorbij aan de angst en de beperkingen van andere mensen. Ik creëer mijn eigen leven."
Richie Richard
Richie Richard mrt 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb het even opgezocht voor je en depressie wordt veroorzaakt door Kwaadheid waarvan je denkt dat je het niet mag hebben. Ook hopeloosheid speelt een rol.

Om dit patroon te doorbreken zou ik graag willen dat je 3x per dag de volgende affirmatie voor jezelf gebruikt:
"Ik ga voorbij aan de angst en de beperkingen van andere mensen. Ik creëer mijn eigen leven."


And then you lost me,
Wat bedoel je precies?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
smileik verwijs je graag even naar dit onderwerp om uit te leggen wat een affirmatie is:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/35247/Wat_is_een_affirmatie.html#Post35247

Dit moet je dus hardop in jezelf zeggen om het gedachtenpatroon dat je ziek maakt te doorbreken.
Helma
Helma mrt 17 '09
Denzil, je symptomen klinken mij erg bekend in de oren, en lijkt op een onderdrukte burnout. Is er zes jaar of langer geleden iets gebeurd wat je je misschien niet eens realiseert dat het zo'n impact zou kunnen hebben? Heb je verliezen geleden, zoals een overlijden of verlies van een geliefde? Word je opgejaagd in je werk of word je getriggerd door zintuigelijke prikkels, zoals geluiden waar je bang voor word, of fel licht? Ben je bang in het donker, staat je lijf continue op scherp? Noem eens wat meer bijkomstigheden. Ben je bang voor de toekomst, voor de dood, voor verlies van wat dan ook?

Ik realiseer me dat het allemaal zaken zijn uit het verleden of uit de toekomst, maar alleen dit onderzoek kan jou terugbrengen in het NU.
Lena
Lena mrt 17 '09
waarom ga je niet langs een huisarts of vertrouwens arts?
Soulmate
Soulmate mrt 17 '09
hoi Lieve Lena, Het is wel duidelijk dat je ergens moedeloos over wordt. Het niet begrepen worden. Te veel over je grenzen gegaan in het verleden? te open? Nooit nee gezegd terwijl je dit wel zo voelde? Altijd de crisisgevallen geholpen? Zoek een goede psychologe die bekend is met hooggevoeligheid. Rust veel, doe de dingen die leuk vind en zoek die dingen. Dan kun je samen met een hulpverlener uitzoeken wat de oorzaak is. Maar hooggevoeligen hebben al veel kenmerken waardoor ze makkelijk uit kunnen putten, ver over hun grenzen kunnen gaan. Herken je dit?
Richie Richard
Richie Richard mrt 18 '09
Zoals ik zei, zou ik niet weten wat het kan zijn... Ik bedoel, ik ben vroeger wel altijd gepest, maar dat heb ik sinds de 1e op zij gezet. Het heeft geen invloed op mij. Verder ben ik eigenlijk niet echt bang geweest.. Ik was wel altijd scherp, nu nog steeds trouwens. Maar nu ben ik wel bang om iemand te verliezen, hierdoor wantrouw ik vele gebeurtenissen. Maar dat is vrij normaal volgens mij. Op het werk.. ik weet het niet echt.. We hebben in de albert heijn leerdam, wel veelste veel werk druk, vooral op de zuivel. In het algemeen werken de mensen bij ons voor ongeveer 2 tot 3 personen, afhankelijk welke dag het is. Bij de zuivel is dat nog erger. Met z'n 2en in 2 uur 600 collie vullen en de restanten van 300 collie na kijken. Dat zijn 900 collie en dat zijn dus ruim 9 containers vol. 1 persoon doet per container een half uur.

Er zijn geen zintuigelijke prikkels die dit kunnen veroorzaken.. In het algemeen ben ik niet meer dan normaal bang. Ik ben een tijd bang geweest in het donker, vooral als klein kind, ik zag verschijnselen en ik wist niet wat het was. Nu wel, en ik ben er ook niet bang voor.

Nee, ik ben pas sinds bijna 7 maanden bang om mijn vriendin te verliezen. Ze is alles voor me. De rest interesseert me niet. Ik ben niet bang voor de toekomst, groten deels ook om ik zo'n beetje weet wat er zal gebeuren. Ik ben ook zo goed als klaar voor de dood. Ik zal het meteen accepteren als 'mijn tijd gekomen is'.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Origineel bericht van: Denzil
Ik heb me ook laten vertellen dat........


Denzil, ik ga je een kernvraag stellen en wil dat je eerlijk jezelf en/of mij antwoord geeft.

Wat vind jezelf?

Ben je depressief? Voel jij je depressief?

Lees de fotolezing eens na en geef Maryssa eerlijk antwoord op haar bevindingen....

Wat ik je nu wil meegeven, zolang jij niet eerlijk en open naar jezelf kunt kijken, kan je ook niets aan je situatie veranderen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Toevoeging: ik ben ook een periode depressief geweest. Ik weet nog goed hoe bang ik was mijn schijn-waarheid los te laten (ontkenning van depressiviteit). Bang omdat ik niet wist hoe diep ik zou gaan vallen.

Het loslaten had ik wel nodig om mijn eigen situatie goed te kunnen zien en de kracht op te gaan bouwen daar uit willen komen.

Sterkte!
Richie Richard
Richie Richard mrt 18 '09
Ik voel me wel degelijk depressief, ik heb echt amper ergens zin in. Zowiezo, ik stel veel uit, omdat ik er geen zicht in heb. Ik droom de laatste tijd ook weg, dan ben ik in gedachten. Maar mijn gedachten zijn dan gewoon.. niks, leeg.. Ik heb maryssa op de eerste lezing ( ik heb nog niet bij mijn 2e topic gekeken.) eerlijk antwoord gegeven.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Denzil, ik leef met je mee. Je zult snappen dat ik je begrijp.

Het lullige van depressief zijn is dat de enige genezing jijzelf bent. Ik ben nooit aan de anti-depressiva gegaan. Ik vond dat mijn depressiviteit een oorzaak moest hebben. Door een 'aspirine' tegen de hoofdpijn in te nemen neem je de oorzaak van de hoofdpijn niet weg. Sterker nog, het lijkt alsof de hoofdpijn weg is. Als de aspirine is uitgewerkt komt de hoofdpijn terug.

Wat ik heb gedaan is de oorzaak van mijn depressiviteit opzoeken en daar aan gaan werken. Wel heb ik gebruik gemaakt van Bach bloesem ondersteuning. Maar het is hard werken geweest.

Ik ben er voor je als je wat wil weten of wat kwijt moet. Meen ik.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '09
Depressie wordt veroorzaakt door Kwaadheid waarvan je denkt dat je het niet mag hebben. Dat betekend ingehouden woede die je wegwuift. Je wil ergens boos op zijn, maar zodra je de boosheid voelt opkomen, dan druk je het weg. Kijk eens in jezelf en zoek uit waar die weggedrukte woede vandaan komt.
Richie Richard
Richie Richard mrt 18 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Denzil, ik leef met je mee. Je zult snappen dat ik je begrijp.

Het lullige van depressief zijn is dat de enige genezing jijzelf bent. Ik ben nooit aan de anti-depressiva gegaan. Ik vond dat mijn depressiviteit een oorzaak moest hebben. Door een 'aspirine' tegen de hoofdpijn in te nemen neem je de oorzaak van de hoofdpijn niet weg. Sterker nog, het lijkt alsof de hoofdpijn weg is. Als de aspirine is uitgewerkt komt de hoofdpijn terug.

Wat ik heb gedaan is de oorzaak van mijn depressiviteit opzoeken en daar aan gaan werken. Wel heb ik gebruik gemaakt van Bach bloesem ondersteuning. Maar het is hard werken geweest.

Ik ben er voor je als je wat wil weten of wat kwijt moet. Meen ik.


Ja, maar het grote probleem is, ik weet niet wat het veroorzaakt en waarom. Ik heb niks om opgelucht van te worden.

En NiMS wat bedoel je precies?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Origineel bericht van: Denzil
Ja, maar het grote probleem is, ik weet niet wat het veroorzaakt en waarom. Ik heb niks om opgelucht van te worden.


Ja, dat is het hele eieren eten. Dat wordt zoeken en onderzoeken bij jezelf.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Praat er met mensen over die je ermee vertrouwt. Mensen zullen je gaan spiegelen en op die manier kom je iedere keer dichter tot de kern.
Lena
Lena mrt 18 '09
of met een deskundige op dit gebied,als je zelf niet goed begrijpt waarom,kan een buitenstaander vaak de oorzaak achterhalen
maar niks doen schiet niet op,je moet er mee aan de slag smile
Lena
Lena mrt 18 '09
Origineel bericht van: Soulmate
hoi Lieve Lena, Het is wel duidelijk dat je ergens moedeloos over wordt. Het niet begrepen worden. Te veel over je grenzen gegaan in het verleden? te open? Nooit nee gezegd terwijl je dit wel zo voelde? Altijd de crisisgevallen geholpen? Zoek een goede psychologe die bekend is met hooggevoeligheid. Rust veel, doe de dingen die leuk vind en zoek die dingen. Dan kun je samen met een hulpverlener uitzoeken wat de oorzaak is. Maar hooggevoeligen hebben al veel kenmerken waardoor ze makkelijk uit kunnen putten, ver over hun grenzen kunnen gaan. Herken je dit?


neem aan dat je dit bericht voor denzil bedoeld had?
maar voor de goede orde hier heb ik zeker ook mee te maken gehad in het verleden
maar toen wist ik nog helemaal niets af van hsp af smile
Richie Richard
Richie Richard mrt 18 '09
bedankt voor de reacties, al weet ik niet precies wat ik er mee moet. (sorry)

Maar, ik ben al eens naar een deskundige geweest. Ook hij kon mij niet verder helpen.

Ook heb ik 2 jaar geleden therapie gehad vanwege mijn agressie en woede. Ik moest het sinds dien weg drukken..
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki