Loading...
nl

er achterkomen van vorig leven

Thomas A
Thomas A jul 13 '07
Ik probeer er nog even iets dieper op in te gaan.

b.v. er is een flink trauma uit het ver-leden, met als gevolg een sterk gevoel van onvermogen of zelfs heel erge pijn/wanhoop/boosheid, enz. Het trauma kan tot op de dag van vandaag stevig doorwerken en telkens voor nieuwe problemen zorgen. Gevolg onzekerheid in communicatie, conflicten!!!!!

Door in een therapie - er zijn er een aantal die met deze methode werken " terug te gaan naar het bewuste moment en/of de bewuste periode waar het trauma ontstond, naar de pijn te gaan en aan de cliënt te vragen wat zou je met de kennis van nu in die situatie willen veranderen of zeggen en dit de cliënt ook te laten zeggen, komt deze los van de onmacht van toen. Door in de therapie langzaam terug te gaan naar de dag van vandaag kun je het trauma van de onmacht voor het allergrootste deel wegnemen. Heel bijzonder hoe werkzaam dat is.

Ik denk dat Linkie hier een beetje op doelt.

Groetjes

Thomas
LPChip
LPChip jul 13 '07
Ja dat snap ik. :)

Ik bedoelde dit ook, maar dan oppervlakkig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '07
Mooi gesproken Thomas. Het is het inzicht krijgen in een situatie waarvan je dacht dat deze hopeloos was, en toch doorhebben dat je het ook anders kon zien.
Thomas A
Thomas A jul 14 '07
Het is een bijzonder idee dat je via een begeleidt half transstadium, terug kunt gaan naar momenten uit je leven waarin je niet in staat wat, je eigen veiligheid te ervaren. Als je erg jong bent en te maken krijgt met " voor een kind " erg onveilige situaties (dat kan van alles zijn) dan ga je je als kind al jong afscheiden van je eigen ziel > lees zielsinformatie. Wat je dan ook veel ziet bij mensen met een " zeg maar even een beschadiging uit de jeugd, is dat zij moeite hebben met het sereen autonoom zijn. Anders gezegd vanuit de eigen bezieling leven of het in harmonie zijn met het zelf.
Als kind ben je erg kwetsbaar en niet elke ouder heeft zijn haar eigen (innerlijke) conflicten zover opgelost dat hij/zij haar kroost de bescherming kan bieden die een kind benodigd. Is er in je jeugd erg veel over je grenzen gegaan of hebben zich veel andere (disharmonische) kwesties afgespeeld - in welk vorm of opzicht dan ook - , dan neigen de meeste er toe om dit onbewust als norm te hanteren, zonder zich hiervan bewust te zijn. Niet zo vreemd dan ook om vanuit de her-kenning weer nieuwe gelijkende situaties aan te gaan. Simpelweg omdat je met bepaalde trillingen van mensen gemakkelijker op een lijn komt te staan. Dit gaat grotendeels buiten ons bewustzijn om. Zo krijg je dus ook dat situaties zich herhalen tot de les begrepen/geleerd is!!!!!!.

In welke vorm er in vroegere jaren over ons heen gelopen is en/of wij ons onveilig voelden, het brengt ons weg van ons ware serene zelf, gewoon omdat we hierdoor een verwrongen sociale communicatie vorm door zijn gaan ontwikkelen. De een sterker dan de ander en ieder op zijn haar manier, toch zijn er zichtbare parallellen.

Een goede therapeut kan voor een cliënt als een bevrijder zijn, omdat deze de cliënt bij zijn/haar eigen autonomie kan brengen. In de psycho energetische therapie, maar ook in andere (spirituele) therapieën waar men met een transstadium werkt, heb ik heel mooie resultaten gezien. In deze vorm kun je immers terug gaan naar het frictie moment en er vanaf dat punt " mist goede begeleiding " weer teruggegaan kan worden naar nu, zij het met een andere distantie die het oude conflict niet opnieuw laat her-leven. Zo komt er ruimte voor de innerlijke en uiterlijke harmonie in het eigen bestaan!!!!!!.

Groetjes

Thomas
linkie
linkie jul 16 '07
thomas je verwoordt inderdaad exact hetgene wat ik bedoelde.
en het klopt idd dat je niet werkelijk het verleden veranderd, dat snap ik natuurlijk ook wel....ik wilde idd aangeven dat er in beleving van een persoon, een hele nieuwe wereld kan ontstaan.

Wat ik nog niet heb gelezen is dat wanneer je in regressie bent lichamelijk een stukje veiligheid kunt maken.
Door op het moment dat je je denkbeeld hebt aangepast in een bepaalde situatie een punt op je lichaam aan te raken en dit punt te onthouden als veilig punt.
Wanneer je later is een soortgelijke moeilijke situatie zit kun je dit punt aanraken en wordt je vanzelf rustig, want je herinnert je op dat moment dat je die angst eerder hebt overwonnen, waardoor je weer rustig wordt.
Dit punt kun je ook gebruiken wanneer je bijv. te gestrest bent om goed te kunnen aarde....via dit punt kun je dat dan alsnog op gang helpen, het geeft je op een bepaalde manier innerlijke rust.
Ik weet niet exact wat de therapeutische achtergrond ervan is,en waarop dat gebasseerd wordt, maar kan uit eigen ervaring wel aangeven dat het werkt.
Beschermengel
Beschermengel sep 9 '07
Je zou het ook aan je hogere zelf kunnen vragen!

Dat heb ik 2 jaar geleden gedaan ..ik ben met angst geboren en was als kind vreselijk bang van betonmolens ( die vrachtwagens met draaiende molens)..ik kan me zelfs nog herinneren dat ik als 2 jarig meisje op de arm van mijn moeder vreselijk huilde toen we stonden bij de oversteek en die wagen passeerde.

Ik was bang voor mannen zelfs mijn vader( die een hele lieve schat was hoor! )alleen mijn moeder was veilig. dit bleef tot aan mijn 18e jaar ongeveer.

Ik ging dus aan mijn hogere zelf vragen wie ik was in een vorig leven ( ik was toen 50 )..al gauw kreeg ik Hitler te zien ( zoals je een pasfoto ziet )..in kleur.
Daarna mensen die ( massa ) klaar stonden om vervoerd te worden met de trein..ik stond er midden in..het was in de tijd dat mensen vervoerd werden in de oorlog. ( dus joodse mensen )

Ik hoorde ook zeggen ...vrouw ..32 jaar.

Nu denk ik ( weet het eigenlijk zeker ) dat ik vergast of ergens in gegooid ben en zo mijn dood heb gevonden..vandaar mijn angst ( als kind ) want ik ben in een heel lief rustig gezin opgegroeid ..en zou niet weten waar die angst eigenlijk vandaan zou moeten komen.

Nu ik dat weet ..heb ik al die dingen die ik gezien heb..naar het licht gestuurd en liefde gegeven..dus met visualiseren.

Het weten dat ik het gezien heb ( met eigen ogen ) kan ik het afsluiten ..en de angst achter me laten.

Dus ik zou het gewoon proberen om het te vragen! misschien krijg je wel een droom of ook beelden zoals ik.

En het kost niets!

Liefs Beschermengel
Acheliah
Acheliah sep 10 '07
Sterkte allebei

Liefs Dieneke
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda