Loading...
nl

Wat zou je doen met een miljoen?

Helma
Helma mrt 8 '09
Hoihoi,

mijn jongste dochter vroeg me net: mam, wat zou je doen met een miljoen? Ik zei: eerst diep zuchten. Ze vroeg ongeduldig verder: nee, echt, Mam, wat zou je dan gaan doen? Ik zei: iemand opzoeken die me daarbij helpen kan. Ja maar mam, wat zou je kopen?
Ik moest even denken en zei: een eenvoudig maar nieuw autootje kopen die weinig verbruikt en weinig in de wegenbelasting is.

Ik zou denk ik blijven wonen waar ik woon, maar de tuin enorm op laten fluffen door een erkend bedrijf, met daarin een blokhut om een eigen winkeltje te beginnen, een sauna en een jaccuzi (ik weet niet eens hoe je dat schrijft). Een echte houten vloer in de kamer, met vloerverwarming, en mijn slaapkamer opnieuw laten behangen en decoreren met veel bloemetjes. Ook zou ik eindelijk een nieuwe spijkerbroek willen! grin

Tjonge, wat materialistisch ben ik. Mijn familie krijgt ook wat, en een deel naar een goed doel, waarvan ik wel zeker wil weten of het goed terechtkomt. Zou een miljoen dan wel genoeg zijn trouwens? confused

Wat zouden jullie doen?
Delen:
gast
gast mrt 8 '09
Ik zou in Nederland een leuk huisje kopen en hier op Curacao. Een nieuwe auto voor beide en een nieuwe auto voor de tuinman (heb ik hem al beloofd als ik de loterij win). Verder zou ik een moestuin aanleggen en het teveel aan opbrengst hieruit aan een stichting geven voor opvang van verslaafden en aan een kindertehuis hier op Curacao. De rest komt wel als het er is. Kan het nu niet echt overzien. Maar dat ik anderen er deelgenoot van zal maken is wel zeker.
Enne...geld moet rollen winkDus er wordt niet echt gespaard.
Beschermengel
Beschermengel mrt 8 '09

Ik zou het niet zo gauw weten, misschien verdelen onder de kinderen ....mijn grootste prijs was ooit 150 gulden frown
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 8 '09
Uhm.. mezelf eens heerlijk verwennen met een bezoek aan een sauna met schoonheidsbehandeling, Hammam en massage! Lijkt me heerlijk!

En eindelijk die nieuwe auto.
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Wel, ik zou het geld apart houden om over een paar jaar een huisje te kunnen kopen/huren samen met mijn vriendin. Verder zou ik het sparen, en verder leuke dingen samen doen. Ik zou het in ieder geval niet zo snel uitgeven. Ik ben wat geld betreft best zuinig.
admin
admin mrt 8 '09
Houden. Huis verkopen. Emigreren.

Met dat geld kan ik een redelijk inkomen regelen via de bank voor de rest van mijn leven. Huis hier verkopen en daarvoor iets leuks kopen. Zag dat de huizen in Florida voor een prikje te koop zijn. Een van mijn neven woont daar als kunstenaar.
Maryssa
Maryssa mrt 8 '09
Ik zou een mooi pand laten bouwen met veel voorzieningen zodat bejaarden en gehandicapten daar de zorg kunnen krijgen die ze stimuleert en ze een goed gevoel geeft. Ik zou daar zelf een paar dagen per week in willen werken. Een mooi huis kopen met een veranda en grote tuin om mijn eigen groente en fruit in te verbouwen en veel dieren om me heen. Als er dan nog geld over is mooie reizen maken.
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ja, ik zou dan ook zeker een huisje met een tuin kiezen.. En absoluut geen studentenhuis. We hebben niet echt geld, dus zullen vast wel op een studentenkamer eindigen nu, maar later willen we zeker een tuin en diertjes. smileKatten zijn zo fijn.
Beschermengel
Beschermengel mrt 8 '09
Quote:
Ik zou een mooi pand laten bouwen met veel voorzieningen zodat bejaarden en gehandicapten daar de zorg kunnen krijgen die ze stimuleert en ze een goed gevoel geeft. Ik zou daar zelf een paar dagen per week in willen werken. Een mooi huis kopen met een veranda en grote tuin om mijn eigen groente en fruit in te verbouwen en veel dieren om me heen.

Dat is een heel mooie gedachten, daar ga ik in mee smile
admin
admin mrt 8 '09
Ik besef dat mijn keuze redelijk egoistisch is. Tot voor kort zou ik ook kiezen voor het goede doel. Maar ik lees tevaak over wantoestanden, dure directies en verdwenen geld dat ik weinig vertrouwen nog heb in de grote hulporganisaties. Wel in kleinschalige initiatieven, die rechtstreeks werken.

Maar ja, de vraag is hypothetisch, wat .... als......en wie weet maak ik dan weer heel andere keuzes wink
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ik denk dat je dan beter zelf iets kan doen waar mensen wat aan hebben.. smileZoals Maryssa zou doen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '09
Ik zou een vertaalburo inhuren om alle Merudi teksten te laten vertalen in de verschillende talen die er zijn. Dan zou ik een grote reclame campange beginnen om nog meer mensen te laten kennismaken met Merudi wink. Ik zou een extra verdieping op mijn huis laten zetten.
koenewoen
koenewoen mrt 9 '09
Ik zou een nieuw huis bouwen. Een passief huis.
Verder zou ik het een beetje verdelen onder mijn familie.

En enkele goeie doelen zullen ook wel mijn steun kunnen gebruiken.
Ook voor milieuvriendelijke oplossingen zou ik het geld willen investeren.
Lena
Lena mrt 11 '09
een boot kopen en de wereld gaan verkennen smile
gast
gast mrt 11 '09
Hé Lena, ik spring bij je aan boord als je dat goed vind wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 11 '09
Hai Lena en Gast.

Zijn jullie van die zeil-die hards? Windkracht 6 op zee en ik ben weg! Heb je die golven wel eens gezien tijdens die zee races? Nee, doe mij maar een wit strand, ligbed, parasol en verse ananassap...
gast
gast mrt 11 '09
Tja als je de mooieste kusten (stranden) wilt zien moet je er wat voor over hebben. Vond het altijd schitterend om naar die Witbreadrace/ Volvo ocean race te kijken op tv. Zou best wel mee willen hoor (maar dan misschien wel zonder de competitie).

Het is nog steeds een wens van mij om in Oceanië te gaan eiland hoppen met een zeilboot. Moet ik eerst wel beter leren zeilen en wat meer zeebenen krijgen wink
Helma
Helma mrt 11 '09
Ja! Op blote voeten door Australië, dat zou ik ook nog willen, en dan leven als het gelijknamige boek, drie jaar lang: zonder mobieltje, zonder verplichtingen, met alleen de zon, maan en sterren als klok! Leven van en met de natuur, en alleen iets te maken met de gidsen en de seizoenen... tjonge, wat zou ik dat graag willen! Vervreemden van de westerse wereld, en met een gezuiverd lichaam thuis komen. Niet de dreiging van een burnout, geen gedram met verkeer en instanties, geen kou...
En ondertussen stond het geld gewoon op de bank, zonder dat ik er aan zat.

Waarschijnlijk had ik het dan na die tijd niet eens meer nodig, maar bleef liever één met de natuur, in stilte.
Fantastisch. With me, myself and I. Als ik daaraan denk, dan lijkt het of ik enorme heimwee krijg van binnen.
Natalie1986
Natalie1986 apr 5 '09
Ik zou een huisje kopen voor mijn ouders in brabant of limburg wat ze willen, voor mezelf ook.
Ik zou mijn broer helpen die wilt een eigen bedrijf en de helft weggeven aan een goed doel waar ik 200% achter sta

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki