Loading...
nl

De verschillende maya kalenders: Tzolkin

Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Heidelroos
Pascal is In Lak'ech ...
daar is niet zoveel over te vinden smile


Even oftopic; Pascal kent toch niet toevallig ene Siegfried?


Effe Off topic terug..
Dat kun je hem zelf vragen als we in Curacao zijn wink
ehehehe..

Maar dat kan ik vragen aan hem hoor.. weet ik niet..
Is Siegfried een man of vrouw?
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Vergat even te melden ik ben CIMI? Whatever that means confused
admin
admin jul 3 '09
Yep. Mechikoooooo, Gwatemala, Beliese en Honderas.

Tempel complexen van Chitzen Itza, Palenque, Copan en Tikal.

En dat terwijl de technologische kwamtumdagen 21/22 juli vallen als ik in Tikal ben. Plus de dat-buiten-de-tijd. Dan staan de Pleiaden (zevensternte), zon en aarde op 1 lijn. De maya's zegegn dat ze van de Pleiaden komen.

Ik heb al wat dromen gehad over deze reis...
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Geweldige reis gaat dat worden.
Alleen Honduras...coupe gepleegd hoop dat je daar geen 'last' van krijgt.
admin
admin jul 3 '09
Het bezoek aan Honduras is slechts enkele uren; even een jump naar Copan en dan meteen wegwezen....
Beschermengel
Beschermengel jul 3 '09
Quote:
Alleen Honduras...coupe gepleegd hoop dat je daar geen 'last' van krijgt.


Waar kun je last van krijgen? als je daar bent...ben nu wel heel nieuwschierig smile
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Er is afgelopen zondag een militaire coupe gepleegd en de president is afgezet. Die zit nu in het buitenland.
De autoriteiten in Tegucigalpa reageerden gisteren op de toenemende internationale druk met het aanscherpen van de nieuwe veiligheidsmaatregelen in het land. De reeds ingestelde avondklok gaat nu gelden van 10 uur ’s avonds tot 5 uur ’s ochtends. Daarnaast krijgen politie en leger de bevoegdheid om burgers zonder opgaaf van redenen op te pakken en vast te houden. Ook is het grondwettelijke recht op vereniging opgeschort.
Beschermengel
Beschermengel jul 3 '09

Ohh jeetje...niet zo veilig dus, nou inderdaad Hans maar gauw wegwezen dan smile..Bedankt Islandlady voor de uitleg, wat dat betreft ben ik niet zo goed op de hoogte smile
admin
admin jul 3 '09
Zal ik doen. smile
Ook Guatemala is redelijk onveilig. Altijd in groepen blijven, niet 's avonds de straat op gaan, etc. Nu moeten we elke dag vroeg op (half 7, en op een dag al voor 4 uur shocked) dus dat avond-vermaak zal sowieso beperkt blijven. Komt goed. De organisatie zal de groep geen onnodige risico's laten lopen.

Terugkomend op de opmerking van Heidel: ik heb gelezen dat enkele tempels in Tikal idd afgesloten zijn, na beschadiging van tekeningen door toeristen. Ik ben wel enorm benieuwd.

Ik heb dit jaat de Tzolkin kalender voor mezelf tot in details uitgewerkt en ik hoop op de tempels een en ander te herkennen.
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Goed zo smile

Moet een enorm werk geweest zijn om de Tolkin kalender uit te werken. Knap hoor en we horen wel of je dingen herkent hebt!
admin
admin jul 3 '09
Viel wel mee. Tzolkin is een stuk eenvoudinger dan horoscopen. Dat heb ik ook jarenlang gedaan.
De logica achter Tzolkin is op enkele punten zelfs voorspelbaar.
De persoonlijke uitwerking van Tzolkin beslaat 70 pagina's, en dat is incl de nodige uitleg, gewoon voor mezelf. Dit soort dingen uitwerken is erg leuk om te doen.
Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Origineel bericht van: Hans


Terugkomend op de opmerking van Heidel: ik heb gelezen dat enkele tempels in Tikal idd afgesloten zijn, na beschadiging van tekeningen door toeristen. Ik ben wel enorm benieuwd.


Als je maar voorzichtig bent..
En euhm, in die beveiligde delen kun je makkelijk een avondje drankje en gezellie doen hoor..

Jaaaa.. ik heb van buitenaf een tempel een klein stukje van binnen kunnen bekijken..

Ik vond het fascinerend... !!







Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Krijg je er al zin in Hansel? laugh??!!
admin
admin jul 3 '09
Wow, mooie foto's!
Krijg er helemaal zin in!!!
Cialara
Cialara jul 3 '09
Jeetje wat gaaf zeg die foto's! Hans mag ik alsnog mee in je koffer??????

Nog maar een paar nachtjes "slapen" dan hè? Wat een avontuur wordt het. Veel foto's maken en aan ons laten zien hoor! En geen akelige griepjes opdoen grinen natuurlijk heeel veeeel plezier wink
admin
admin jul 3 '09
De koffer is van royaal formaat. Ik zal het je laten weten. smile

Dank je! Een verslag zal tzt wel hier volgen. Beloofd!
Cialara
Cialara jul 3 '09
Het is altijd bijzonder om in een omgeving te komen waar je zo veel over gelezen hebt en je in verdiept hebt en het dan in het echt te zien!

En dan is het alsof je in een film loopt en toch weer net even anders...

Heb ook dat boek over de tzolkin van Visser gekocht. Ga er in de vakantie lekker in lezen (tijdens de lange autorit denk ik) smile
Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Iekssss lezen in de auto..
Wo5rd ik misselijk en draaierig van laugh
Maryssa
Maryssa jul 3 '09
Yep ik ook Heidel sick
admin
admin jul 3 '09
Dit boek van Visser is meer een studieboek. Enkele delen kan je gewoon lezen ter kennisname, bij de rest zal je gauw de neiging krijgen pen en papier erbij te pakken en je eigen Tzolkin berekeningen te maken. Neem blanco papier mee en een goede pen!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki