Loading...
nl

vraagje????

Faith1988
Faith1988 mrt 3 '09
Als ik een BBL opleiding wil gaan doen, houdt dat toch in: dat ik een baan moet zoeken die in dat sector past en betaalt wordt???????? omdat je geen studie finacering kan aanvragen dan
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 4 '09
In het MBO kun je twee soorten opleidingen kiezen. Namelijk de MBO BBL opleiding en de MBO BOL opleiding. Bij de BBL opleiding werk je en ga je een of twee dagen in de week naar school. Bij de opleiding BOL ga je de hele week naar school en loop je stage om praktijkervaring op te doen.

Beroepsbegeleidende Leerweg (BBL)

Leerling plaats
Je hebt een leerling plaats bij een erkend leerbedrijf.

Meer praktijk dan school
De verdeling praktijkschool is 60-40.
Als je als leerling in een bedrijf begint, weet je nog niets van de praktijk. Je springt er middenin!

Voorkeuren BBL-ers
Mensen die voor de BBL kiezen, hebben een voorkeur voor praktisch leren en direct op de werkplek beginnen. Voor een aantal is dit om financiële redenen ook de enige manier om een opleiding te kunnen doen.

Doelgroep BBL:
* mensen die al (gedeeltelijk) een opleiding hebben gedaan en nu verder willen leren;
* mensen die van beroep willen veranderen;
* mensen die op oudere leeftijd willen starten op arbeidsmarkt;
* mensen die door gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid re-integreren vanuit een ander beroep.

Leerarbeidsovereenkomst
Bij deze overeenkomst zijn drie partijen betrokken: jij, het bedrijf en het ROC.

Je bent in dienst van het bedrijf. Je krijgt een salaris en een studiekostenvergoeding. Je valt ook onder de CAO van het bedrijf.

Begeleiding
In het bedrijf word je begeleidt door een praktijkopleider, op school door een studiebegeleider.
marga
marga mrt 13 '09
Als je een bbl opleiding gaat doen, moet je wel even kijken bij de IB-groep kijken. Volgens mij is het namelijk zo dat je wel eenmalig een tegemoetkoming in de studiekosten kunt krijgen.

Liefs Marga

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420