Loading...
nl

Dimensies: 3d,5d of 9d waar moet ik heen?

koenewoen
koenewoen mrt 12 '09
Vindt dit een beetje raar.
Ik vindt het eigenlijk goed zoals het nu is.
Ik blijf in de derde dimensie!
Helma
Helma mrt 12 '09
En ik vraag me af: wat is er gebeurd met de 4e demensie? Wat is dat dan voor fase?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 12 '09
Even wat wiskunde erbij om uit te leggen wat dimensies zijn.

De 1e dimensie is een rechte lijn. Stel je voor dat de lijn begint bij 0 en om de centimeter een hoger getal krijgt. Je kunt iedere punt op deze lijn aangeven met een getal bijvoorbeeld 2.

De 2e dimensie is een vierkant vlak. Hier kun je ieder punt weergeven met 2 coordinaten. Je hebt nu 2 assen waarover je iets kan aangeven (vergelijkbaar met een grafiek). Dus bijvoorbeeld 2,4 (2 naar rechts en 4 omhoog).

De 3e dimensie is een kubus. In deze kubus kun je ieder punt weergeven met 3 coordinaten. Er zijn ook 3 assen (Lengte, breedte, hoogte) waarover je een punt kunt aangeven. Bijvoorbeeld 2,4,5 (2 naar rechts, 4 omhoog en 5 naar achteren).

Dan heb je de 4e dimensie. De 4e dimensie is Tijd. Daarin wordt dus bepaald wanneer iets gebeurd. Ook dit kun je aangeven met 4 coordinaten 2,4,5,12:33 10 april 2002 . Wij leven op dit moment in de 3e dimensie omdat wij ons vrij door de ruimte kunnen bewegen. Wij kunnen dus onze 3d coordinaten aanpassen. Wij leven niet in de 4e dimensie omdat wij ons niet vrij in de 4e dimensie kunnen bewegen. Want als we dat wel zouden kunnen, dan zouden we kunnen tijdreizen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Emuca
Emuca mrt 12 '09
Dus stel; er is iemand die tijd kan reizen... Dan leeft die dus in de 4e dimensie? Maar zou die persoon dan wel zichtbaar zijn voor mensen uit de 3e en geesten uit de 5e dimensie?
admin
admin mrt 12 '09
Ja, die is wel zichtbaar in 3D: die komt dan tevoorschijn uit het "niets" en verdwijnt in het niet.

Vergelijk het maar met een bal (3d) die dwars door een wereld van 2d beweest, een plat vlak, zoals een wateroppervlakte. De bewoners van 2d ("platlanders") zien eerst niets, dan ontstaat een punt. Dat wordt een cirkel die groeit. De groei stopt, de cirkel wordt daarna kleiner. Wordt een punt en verdwijnt compleet. Die snappen er niets van. Totdat je weet dat er een derde dimensie is.
admin
admin mrt 12 '09
O ja, iemand in de vijfde dimensie ziet alles wat zich in lagere dimensies afspeelt.
seppe
seppe mrt 12 '09
Ik zie dimensies als een verschil in energetische trilling/een andere frequentie.

Ik denk dat er in deze wereld mensen en/of andere wezens zijn die in een andere dimensie denken.
Zo zou je van een egoïst kunnen zeggen dat hij lager denkt/is in trilling.
En van mensen die andere mensen helpen zonder aan eigenbelang te denken hoger zijn in trilling en daardoor anders denken. Meer geharmoniseerd.
Daardoor is de een natuurlijk niet minder of meer dan de ander. Ze denken gewoon anders.
(onze lichamen zijn misschien allemaal 3d maar de wezens die ze gebruiken daarom niet)

Ik geloof ook dat er geen duidelijk onderscheid is tussen naast elkaar liggende dimensies.
Kijk naar een regenboog er is ook geen duidelijke barriëre tussen de kleuren onderling.
Emuca
Emuca mrt 12 '09
Hmm... Ik snap wel wat je bedoeld en ik kan me er ook wel in vinden eigenlijk. Sommige mensen denken simpel en plat... Zouden die mensen dan ook in een lagere dimensie zitten?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 12 '09
Laten we nou niet nog meer spraakverwarring creeren door dimensies en afstemmings-frequentie door elkaar te gaan halen smile.
seppe
seppe mrt 12 '09
Wat is voor jou het verschil dan als ik vragen mag Nims ?


En om op de vraag te antwoorden;

Wat ik geleerd heb voor mezelf is dat alles wat je moet hebben/weten komt wel als de tijd er is.

Je gaat waarheen je op dat moment moet zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 13 '09
Het verschil is als volgt:
De afstemmings-frequentie is datgene waarnaar je kijkt en jezelf op afstemt. De dimensie is wat ik hierboven heb uitgelegd. Dat is dus waar je bent.

Ik leg het uit met een voorbeeld:

Een televisie heeft een platte beeldbuis. Er zit geen diepte in deze beeldbuis. Even voor het voorbeeld (want ik weet dat het niet exact klopt) is het beeldbuis dus een 2d wereld. De beeldbuis bevindt zich dus in de 2e dimensie. Alleen nu komt het mooie. De beeldbuis is prima in staat om 3d beelden weer te geven en ze te laten zien. De beeldbuis is dus afgestemd op de 3d wereld (want het kan diepte verschillen weergeven).

Dat is dus het verschil tussen beide. Wij als mensen leven in een 3d wereld, maar kunnen onszelf prima afstemmen op 5d, of zelfs 9d. Echter zijn wij nog steeds in de 3e dimensie.

Is dit wat duidelijker?
Maryssa
Maryssa mrt 13 '09
Het is wat duidelijker nu voor mij. Maar toch nog een vraag ; wat houdt afstemmingsniveau 9D in?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 13 '09
Ik ben bang dat dat niet met aardse woorden valt uit te leggen.
Maryssa
Maryssa mrt 13 '09
Hmm soms zijn er geen woorden voor inderdaad. Maar dan wordt het een kwestie van ervaren als het 9d zich aandient denk ik. Mochten de woorden die het omschrijven je toch te binnen schieten dan lees ik het graag.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 13 '09
Tja, dat zou overeenkomen alsof je iemand probeert uit te leggen hoe het voelt om verliefd te zijn, terwijl diegene dat nog nooit is geweest. Dat kun je gewoon niet onder woorden brengen.
Maryssa
Maryssa mrt 13 '09
Snap ik Nims. Dat is ook niet uit te leggen dan. Ik ga het gewoon vanzelf een keer ervaren hoop ik..
gast
gast mrt 13 '09
Ja Nims, dat klopt. Daarom zijn alle vertellingen van mensen die het ervaren hebben geschreven in metaforen ed. Als je eenmaal die "geestelijke" taal (her)kent weet je waar het over gaat.
seppe
seppe mrt 16 '09
- Nims; De afstemmings-frequentie is datgene waarnaar je kijkt en jezelf op afstemt. De dimensie is wat ik hierboven heb uitgelegd. Dat is dus waar je bent.

Ik kan begrijpen dat je er een verschil tussen ziet.
Maar ik kan voor mij uit bovenstaande afleiden dat beidde ook gelijk zijn.
Je bent tenslotte toch een groter wezen dat zich (voor even (een leven of meerdere)) heeft afgestemd op deze 3d ervaring.


Voor jou is dimensie dus de afstemmings-frequentie waar je bewust op dat moment bent.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ja inderdaad dat is wat ik bedoel.

Uiteraard kunnen ze gelijk zijn. Neem bijvoorbeeld een puur materialistisch mens (die bestaan overigens niet hoor). Dat zou bijvoorbeeld een zombie kunnen zijn. Dat is een mens waarbij de dimensie en afstemmings-frequentie gelijk aan elkaar zijn (3d).
aquarel
aquarel okt 12 '10
als je goed kijkt naar de maatschappij en samenleving zie je verschillende zaken die niet kloppen.
ikzelf heb gezien dat er nog vele mensen zich laten leidden door tal van illusies die ze zelf hebben gecreëerd en werkelijkheid zijn geworden.
alles is nep aan mensen zie ik en voel ik.. mensen laten zich de dag van vandaag teveel leidden en leidden niet hun eigen leven.
ze zijn moderne slaven geworden van hunzelf en ik heb geen ekele behoefte meer om daaraan mee te doen.
als je zo de maatschappij van belgië ziet dan vraag je je af waarom moet ik in godsnaam hieraan meedoen ?
dan stapje per stapje wordt je belevingswereld helemaal anders en nu vandaag de dag vertroef ik in de 4de en 5 de dimensie, mensen begrijpen me meestal niet als ik daarover vertel, ik heb een verlicht gevoel maar dat heb ik voornamelijk te danken aan mezelf, ik zag op tijd en illusie in de illusies, en weet nu waarom mensen zoveel problemen hebben met hunzelf. vanaf dat punt wordt je bewust en dan ga je vanzelf naar andere dimensies dat is een normaal proces voor iedere mens die hiermee te maken krijgt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki