Loading...
nl

Belachelijk dilemma

Helma
Helma mrt 1 '09
Gut, wat heb ik nu dan weer aangehaald!

Aanstaande donderdag heb ik een conferentie over armoedebestrijding in onze gemeente. Ik word voor de WMO-raad afgevaardigd, samen met een collega. Hij vertegenwoordigt de groep 'individuele verstrekkingen'. Maar dat terzijde. Deze man is blind, en normaal gesproken neemt iemand anders hem op sleeptouw, maar nu mailde ik hem hierover of ik hem op zou komen halen met de auto. Hij stelde vervolgens voor dat ik naar hem toekom en op de tandem met hem naar het gemeentehuis ga. Ik heb gemaild dat ik dat absoluut niet durf, maar hij mailde terug dat eens de eerste keer moet zijn. Nou ja! Ik durf dat echt niet!
Zou hij niet in de auto durven ofzo?

Ik heb nu een vet probleem. Weiger ik de tandem, en weigert hij mijn auto, dan kan hij er dus waarschijnlijk niet komen.

Wat stupide is dit zeg. Ik kan me niet voorstellen dat ik op een tandem durf, en dan nog wel voorop. Wat een stom voorval zeg. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Delen:
Beschermengel
Beschermengel mrt 1 '09

Moest wel lachen om je berichtje smile..ik zag het al voor me, ik zou het gewoon zeggen dat je het niet durft, ik zou het ook niet durven. Je hebt hem aangeboden met de auto ..dussssssss tongue...wel humor! smile
Lena
Lena mrt 1 '09
ik moest ook even lachen phoenix wink
Gut, wat heb ik nu dan weer aangehaald!
zo goed bedoeld maar......wat nu weer.....
wat beschermengel zegt lijkt me ook het meest logische vervolg,
hoewel wie weet is een ritje op de tandem wel een leuke uitdaging wink

Helma
Helma mrt 1 '09
Hahahaha, tja, het proberen waard, maar niet met een blinde achterop!

Nee, mijn besluit staat vast, mijn intuïtie zegt me dat ik dit niet moet doen, dus het gebeurt niet, klaar. Jammer dan, ook al is hij blind, en een ontzettende grapjas.

Ik ben al wiebelig genoeg van mezelf laugh
Muin
Muin mrt 1 '09
Ik vind jouw bericht heel grappig Phoenix. Eerst las ik dat hij blind is daarna las ik dat je hem een mailtje hebt gestuurd !

Ik zou maar zeggen, ga gewoon op die tandem, beter dat hij achterop zit dan voorop grin

Nee, dat is niet jouw intuïtie die spreekt, het is jouw angst. Zullen wij een weddenschap afsluiten dat het goed gaat? tongue
Helma
Helma mrt 1 '09
tja... wat moet ik hier nou mee! grin

Hij heeft een pc voor blinden, hoe dat werkt weet ik ook niet.

Ik heb hem al gemaild dat het geen optie is en dat voelt als een enorme opluchting. Dus ik heb de weddenschap gewonnen! Wil je koffie met warme appeltaart, op de boulevard in Harderwijk??? <) laugh
Muin
Muin mrt 1 '09
Nee die weddenschap geldt alleen als je op die tandem hebt gezeten tongue

Ik ben benieuwd naar zijn reactie op jouw mailtje. wink

Ja, die opluchting is een goed teken. Je hebt voor jezelf gekozen !
Maar nu mis je echt die tandem lol. Echt waar. laugh
Takhihiii
Takhihiii mrt 1 '09
Hoe ver is het fietsen en zijn de wegen druk? Waarom wil hij niet met de auto? Probeer die tandem eerst eens zonder hem achterop en kijk of je angst reëel is.
Helma
Helma mrt 1 '09
(ik kan niet slapen door onrust hier in huis)

Ja, de wegen zijn druk, een kilometer of twee. En nee, ik heb er gewoon geen trek in! Ik ga graag netjes gekleed, en ik heb een schurfthekel aan situaties die ik van tevoren niet ken! en ja, ik ben bang voor wiebelige dingen!

Hij heeft inmiddels gemaild dat de auto geen punt is, hij schreef: 'geen probleem lekker droog en warm.'

Voor jullie is mijn angst misschien niet reeël, maar voor mij wel. En dat is mijn waarheid.

en ik zit er even vet doorheen, waarom weet ik ook niet. Bah. Gedoe. (puberdochters en een vriendje die telkens blijft slapen, het is hier verdomme net een hotel-restaurant)
Muin
Muin mrt 2 '09
Hoe gaat het nu met Phoenix?
Helma
Helma mrt 2 '09
Ja, beter hoor! Soms moet ik even tegen grote mensen aandrammen, omdat ik het gevoel heb dat ik mijn ei niet kwijt kan wink

Ze eet vanavond bij haar vriendje, voor de 2e keer, en dat mag ook wel na drie maanden verkering, pffff... ik heb ze vanmorgen gezegd dat er hier door hem slechts 1x wordt gegeten en 1x wordt geslapen deze week, en ze dropen nogal gedwee af. Ik ben het zat, en ook al doen ze volwassen, ik ben de baas in huis! Vanaf 23.00 uur wil ik complete stilte hier, en wie dat niet aanstaat pakt zijn koffers maar. laugh

Thanks, Muin, ik voel me alweer een stukje lichter!!!
NiN
NiN mrt 3 '09
Lieve Phoenix,

Ik wilde even zeggen dat ik vind dat je goed bezig bent!
Muin
Muin mrt 3 '09
Phoenix, ik vind die vent echt grappig. Heb je nog wat van hem gehoord? grin

Veel succes voor a.s. donderdag ! wink
Helma
Helma mrt 3 '09
DANK JULLIE WEL ALLEMAAL!!!

Ik was in de war: a.s. donderdag heb ik een sollicitatiegesprek, volgende week donderdag pas die conferentie. Ja, hij liet me weten dat de auto geen probleem is: lekker warm en droog, schreef hij. Ook tijdens de vergadering is hij altijd de jus op de aardappel, zeg maar. Echt de Vincent Bijlo van Nunspeet, zeg maar. Wel lachen af en toe, maar kan ook heel serieus zijn en enorm doordrammen als hij een punt wil maken.

Ik ben op zich goed bezig: maar, mede door de therapie en de reiki ben ik af en toe een vreemde voor mezelf. Belachelijk gevoel soms...
Muin
Muin mrt 5 '09
Lieve Phoenix, ben je nog naar dat sollicitatiegesprek gegaan?

En wie is Vincent Bijlo van Nunspeet?
Helma
Helma mrt 5 '09
Ja laughHet was een leuk gesprek! Ik heb geen idee wat het worden zal: vaak heb ik wel een voorgevoel, maar nu weet ik het eigenlijk niet confused
Volgende week hoor ik of ik voor een 2e gesprek moet komen.

Vincent Bijlo is een blinde cabaretier en schrijver, bij velen wel bekend in Nederland. Deze 'collega' in de Adviesraad heeft dezelfde humor als hij en dezelfde uitstraling. dus vandaar dat ik hem zo noemde smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki