Ik vind de dagtekst van woensdag 6 juli 2011 verwarrend want het lijkt wel alsof je je eigen ik moet opofferen en klakkeloos aannemen wat Godswoorden zeggen, maar welke woorden zijn dan correct?
Er zijn zoveel interpretaties en levensvisies die ook claimen de waarheid te verkondigen en interpreteren dat je door die regels te volgen gered zou worden.
Zelf vind ik dat alle geloven iets positiefs hebben je zou eerder zeggen dat we gewoon wat meer moesten communiceren met elkaar en wellicht samenwerken voor oplossingen te vinden op de problemen die spelen in de wereld.
Maar heel deze opvatting en de opvatting op zichzelf word helaas van de tafel geveegd door deze dagtekst, maar ik weiger om als een robot opdrachten uit te voeren zonder te weten waarom iets is zoals het is.
Ik weiger als een schaap achter de horde aan te gaan omdat dat moet volgens een tekst.
Ik weiger ook om klakkeloos aan te nemen wat er in een tekst staat ik overdenk het liever en geef mijn eigen visie erop, mijn in-put.
Wie zegt dat die ook niet van waarde is, van belang is immers er zit ook in mij een stukje van God.