Loading...
nl

Dagtekst

admin
admin mei 4 '11
Hi Lily Beau, heerlijk die frisse gedachtengang. Maar men gaat meestal pas op onderzoek uit als men een paar keer is "gevallen". Je wilt dan weten hoe, waarom dit je steeds weer overkomt, want je weet dat je daarzelf ook een grote rol in speelt. (je gehele opstelling in de situatie). Dus inderdaad heerlijk genieten van het leven, en als het zover is dan handelen we er hopelijk in alle EERLIJKHEID naar!

Soms komen mensen die gepensioeneerd zijn echt aan leven toe. Laatst nog een lief mannetje van de ANWB die naar een ontwikkelingsland vertrekt om daar te helpen. Gaat samen met zijn vrouw met regelmaat daar naar toe. Dus niet iedereen gaat achterover hangen. Mensen die nu al actief leven, zullen zeker actief blijven. Xx
Serenity
Serenity mei 4 '11
Origineel bericht van: gast
Kreeg je vroeger op je kop als er een probleem door jou was ontstaan? Want waarom mag je geen fouten maken, waarom moet je daar bang voor zijn? Van fouten kun je leren maar dan moet je wel de kans krijgen om ze eerst te maken zonder direct gestraft te worden. Want bij fouten gaat het er niet om dat je ze niet meer maakt door hetgeen te ontlopen (door angst voor straf)wat fout ging, maar door dat wat fout ging te leren beheersen door te leren hoe het wel gaat zonder fouten te maken.

Klopt en alles werd uit handen geritst zodat het niet fout kon gaan, alles werd voor mij en mijn zus gedaan zodat alles goed verliep en niet omdat wij ermee geholpen werden maar meer mijn ouders zodat hun onze de door fouten gemaakte troep niet hoefde op te ruimen.
Onze kamers was altijd een troep met grote stoflagen simpel weg omdat ik niet wist hoe ik moest opruimen (Sorteren, de was in, terug leggen of weggooien.) mijn vader leerden mij een hoop en wat een geluk dat hij in ploegen diensten werkte.^^
Hij zag meer kwaliteiten in mij en was trots, dat hoorden ik in zijn stem en hoe hij keek naar mij waneer ik weer een 'goed' ideetje had. ^^
Maar om nog even terug te komen, ik mocht weinig tot niets omdat het wel eens fout kon gaan, ja.
En daardoor kon ik ook vrij weinig en ik was bang om iets aan te pakken want ik kon waarschijnlijk dat ook niet.
Ook omdat ik wat trager was dan de rest .(tja ik kreeg ook zoveel prikkelingen te verwerken)
Dus ik was sloom, dom, sociaal klungelig met niet passende pientere opmerkingen op hoger niveau dan leeftijdgenoten, een echte vreemde gans en ontliep daardoor vaak de dans.
Beschermengel
Beschermengel mei 5 '11
Nou Lily, ik ben trots op je smile


_________________________________


Dagtekst van donderdag 5 mei 2011.

"Als een land met een invasie wordt bedreigd, besluit het tot een
algehele mobilisatie en verzamelt het mannen en munitie aan zijn
grens. Wie een huis wil bouwen, laat materialen komen van
verschillende plaatsen en brengt ze samen op de locatie die hij
voor de bouw uitgekozen heeft. En stel je ook eens voor dat je
wat oude vodden en oud papier wilt verbranden, maar je hebt geen
lucifers: je kunt een vergrootglas nemen, het zo richten dat het
de stralen van de zon concentreert en het vuur ontbrandt.
Deze drie beelden verduidelijken de methoden die je kunt
toepassen voor je spirituele werk, als het erom gaat je tegen
vijanden te beschermen, je innerlijke tempel te bouwen of
onzuiverheden te verbranden in het vuur van de goddelijke zon. In
ieder geval is er iets dat je bij elkaar moet brengen en
concentreren. Niets is mogelijk in de verstrooiing en veel
oefeningen, die ik je geef, hebben tot doel je energieën te
mobiliseren... "

Omraam
Beschermengel
Beschermengel mei 6 '11



Dagtekst van vrijdag 6 mei 2011.

"Mannen en vrouwen zoeken elkaar op: ze voelen instinctief dat hun
iets ontbreekt zolang ze niet een wezen hebben gevonden waarmee
zij zich kunnen verenigen. Echter, voor de mens kan de ware
vereniging zich slechts innerlijk voltrekken met het goddelijke
principe dat iedereen in zich draagt. Zodra het contact tot stand
komt, springt de vonk over en eensklaps voelt hij dat zijn hele
wezen in eenklank trilt met de onmetelijkheid en ermee versmelt.
Werk eraan om tenminste één keer in je leven een dergelijke
fusie te ervaren, die zal zijn als een druppel licht die in jou
zal voortleven. En ga door met deze eenwording tot aan de
vervolmaking van alle kennis, van alle vermogens. Daar begint het
echte werk: je bent aangekomen op de andere oever, je bent op weg
naar de perfectie, maar er is nog een hele afstand te gaan voor
je het doel bereikt. Je hebt een druppel licht opgevangen en
dankzij deze druppel kun je al drinken, je verheugen. Maar je
bent nog niet ondergedompeld in de oceaan. Ga dus door tot je
slechts één bent met de oceaan van goddelijk licht. Op dat moment
zul je jezelf werkelijk hebben teruggevonden. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mei 6 '11
hahaha erg mooi en gisteren een topic hierover (althans gelinkt naar..) gelezen…even opzoeken…. nlforum.merudi.net--> Tweelingzielen_Het_verlange.... Zoooo mooi stuk al zeg ik het zelf!
Beschermengel
Beschermengel mei 7 '11
Ja inderdaad, en een héél lang geleden stukje er zit zowat 3 jaar tussen...maar wel mooi smile


_________________________________


Dagtekst van zaterdag 7 mei 2011.

"Als ik spreek van zuiverheid, is het vooral de zuiverheid van
gedachten en gevoelens die ik wil benadrukken. Om je gedachten en
gevoelens te zuiveren, moet je alle egoïstische berekening
vermijden, en ook zo vaak als je kunt blijk geven van
onbaatzuchtigheid en edelmoedigheid.
Telkens als je persoonlijk voordeel wilt halen uit een situatie,
verduister je jezelf en ga je schulden aan die je zwaar maken.
Natuurlijk, geen enkel menselijk recht zal je de rekening komen
presenteren, omdat dit recht zich niet bezighoudt met gedachten
en gevoelens De goddelijke Gerechtigheid zal je evenwel haar
deurwaarders sturen en je zult je schulden moeten betalen. 'Wat?
Zei je schulden betalen?' - Ja, en die schulden worden op
psychisch vlak betaald met ontberingen, met lijden. De toestanden
van zwaarmoedigheid, innerlijke duisternis die je soms voelt,
zijn het gevolg van de schuld die je bent aangegaan. - 'Maar, hoe
moet je die dan betalen?' - Met goedheid, onbaatzuchtigheid,
zelfverloochening. Maar probeer vooral geen nieuwe schulden aan
te gaan. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mei 7 '11
Dit klopt als een bus maarrrr ik wil hier even wat aan toevoegen.
Onredelijke schulden, schulden buiten jouw schuld om, schuld door onwetendheid of schuld uit onbewust zijn, kan je jezelf niet toe-eigenen waneer je dat doet heb je minder liefde voor jezelf en daar word je op gestraft want ook jij als persoon ben belangrijk voor zowel ziel of geest tenslotte is dat deel ook een belangrijk deel dus heb u zelf lief en doe uw zelf geen pijn aan door een schuld(gevoel) aan te praten hetzij door uw zelf hetzij door anderen.
gast
gast mei 7 '11
Liefde voor jezelf hebben betekend niet dat je egoistisch moet zijn. Hier wordt duidleijk gemaakt dat de schuld opgedaan wordt door egoistisch te zijn. Dus kun je nu je de tekst gelezen hebt en weet waar het lijden door die schuld vandaan komt bij jezelf nagaan in hoevere je egoistisch geweest bent en kun je dat de volgende keer corrigeren. Egoisme ontstaat vaak door de angst om iets te kort te komen, of tekort gedaan te worden of dat je het idee hebt dat de ander het niet waard is om iets van jouzelf te geven (niet materialistisch). Weten dat je nooit iets te kort zal hebben, dat je alles wat je nodig hebt ontvangt van het leven, zal je helpen om onbaatzuchtig ed. te zijn.
Serenity
Serenity mei 7 '11
Mooi Gast dit geeft mij weer sof om over na te denken.
Wellicht doordat ik denk te kort zijn gedaan en dat ik nu bang ben dat dat gaat herhalen…
Maar wat als ik daadwerkelijk te kort ben gedaan of nog steeds te kort kom dan is wel die angst reëel, toch? Wat dan?
En wat als die andere partij het niet waard vind om de te korten bij mij aan te vullen?
Mag ik me dan eigenlijk niet te kort worden geschoten voelen, is dat egoïstisch?
Of juist een vorm van zelf liefde, dat ik het wel het waard vind om geliefd te worden en daarom getreurd ben dat ik te kort word gedaan….hummzz
Beschermengel
Beschermengel mei 8 '11



Dagtekst van zondag 8 mei 2011.

"Er is veel te zeggen over de vermogens van het woord: hoe het
vormen schept, hoe het inwerkt op de psychische en fysieke
organen, niet alleen van hen over wie het gaat, maar ook van
degenen die het uitspreken en die het horen. Rechtvaardig,
bedachtzaam en nauwkeurig weten te zijn in je woorden is een van
de grootste kwaliteiten die er bestaan.
Zoals we schrijven met een pen, schrijven we met de tong. Elk
woord is al een brief die we niet alleen aan mensen richten, maar
aan alle entiteiten die de natuur bevolken. Welke schepselen ook,
we moeten ons best doen om hen aan te spreken met een gouden
tong. Ja, want de tong van de mensen kan uit verschillende
materialen bestaan: lood, koper, ijzer, tin, zilver, goud. Een
gouden tong verlicht en kalmeert de zielen. "
gast
gast mei 8 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Mooi Gast dit geeft mij weer sof om over na te denken.
Wellicht doordat ik denk te kort zijn gedaan en dat ik nu bang ben dat dat gaat herhalen…
Maar wat als ik daadwerkelijk te kort ben gedaan of nog steeds te kort kom dan is wel die angst reëel, toch? Wat dan?
En wat als die andere partij het niet waard vind om de te korten bij mij aan te vullen?
Mag ik me dan eigenlijk niet te kort worden geschoten voelen, is dat egoïstisch?
Of juist een vorm van zelf liefde, dat ik het wel het waard vind om geliefd te worden en daarom getreurd ben dat ik te kort word gedaan….hummzz


Heb het leven lief en het leven zal jou lief hebben. Verwacht niets van een andere persoon, maar geef zonder verwachting aan wie of wat je ook maar tegenkomt in je leven.
Als je voorbij de angst bent om tekort te komen zul je zien dat er overvloed is van alles wat je maar wenst en nodig hebt. Door angst, hoe reeel die ook mag zijn, zie je niet meer wat er wel is maar ben je gefocesed op dat wat er niet is. En dat waar je op gefocesed bent ervaar je in de 3D wereld.
Belangrijkste is mijns inziens dat je niet van krijgen/afnemen uitgaat maar van geven/toevoegen.

Als je in je verleden blijft steken heb je geen toekomst.....
Serenity
Serenity mei 8 '11
@ Gast, verleden is heden en het verleden herhaald zich in het heden nu heb ik de keus om me te laten kwetsen keer op keer of de touwtjes in eigen handen te nemen, ik kies voor mezelf en mijn kind en ik moet daar keihard in zijn anders door medelij--> compassie--> medeleven, heb ik de neiging om over mezef heen te laten lopen en ik heb gemerkt dat waneer ik niet in een 'happy' situatie zit dat mijn kind dat aanvoelt alhoewel ik hem bescherm en lekker zichzelf laat zijn met zoveel mogelijk mijn regels anders mag hij geen éénen f*ck van een andere partij en ik ben mijn kinds hoedster en ik zorg voor mijn kroos, zoveel mogelijk op vele vlakken waar ik kan!
Dus als ik het verleden moet laten rusten om geen herhaling in het heden te krijgen zal ik daar toch aan toe moeten geven anders heeft mijn kind bepaalde spanningen overgenomen van mij omdat ik die angsten eventueel kan doorgeven naar mijn kind toe en ik wil mijn kind ook daarvan behoeden!
Zou dit een goede keuze zijn?
gast
gast mei 8 '11
Of het een goede keus is zul je vanzelf merken. Als je veel tegenstand/weerstand ervaart dan zou ik het als ik jou was weer even onder de loep nemen. Luister naar je gevoel...
Serenity
Serenity mei 8 '11
Is goed dank je wel voor je woorden Gast. smile
Beschermengel
Beschermengel mei 9 '11



Dagtekst van maandag 9 mei 2011.

"Het geduld is de grootste uiting van de liefde. In het Bulgaars
is het woord voor geduld 'tarpénié', en het woord 'delgotarpénié'
betekent het geduld van God. God heet 'delgotarpelniv', wat we in
het Nederlands kunnen vertalen met 'lankmoedig' ( 'deleg'
betekent lang). 'Lankmoedigheid' is geen woord dat je vaak zult
horen, maar het is de meest toepasselijke term om dit oneindige
geduld van God te beschrijven.
Laten we ons dus een moment buigen over dat bewonderenswaardige
geduld. Sedert miljoenen en miljoenen jaren wacht God tot de
stenen mensen worden, en niets kan zijn vrede verstoren. Hij
verdraagt alles, Hij roert zich zelfs niet als Hij ziet hoeveel
kwaadwillige schepselen misdaden plegen en de wereld verwoesten
die Hij geschapen heeft. Dat geduld is zeker het meest
verbluffende, het meest onbegrijpelijke wat er bestaat. Om het te
begrijpen is er maar één manier: zich inspannen het te benaderen
met alle middelen, want niet één definitie, zelfs de meest
geleerde, kan het ons laten begrijpen. Deze lankmoedigheid van
God is een uitdrukking van Zijn liefde. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mei 9 '11
Oh wat een mooi stuk zeg, ik heb gelijk even de synoniemen opgezocht van:
lankmoedig (bn): barmhartig, edelmoedig, geduldig, goedertieren, indulgent, lijdzaam, toegevend, tolerant, verdraagzaam, verduldig

Maar God is alwetend dus hij weet de uitkomst hij weet wat komen gaat, tja als ik dat allemaal ook wist dan zou ik ook denk ik wel meer lankmoediger kunnen zijn.

Het onbekende waar wij mensen mee moeten leven is een behoorlijke uitdaging dat vergt veel nadenkwerk zoal het patroon ontdekken en je zelf inleven in de ander en vertrouwen hebben, goh dat zijn ook kwaliteiten die beoefend moeten worden zit ik me nu te bedenken.^^

En hoe meer wij dat beoefenen hoe meer voorspellende dingen wij op ons pad kunnen tegenkomen….'het is mogelijk!^^'
Nou ja dat geeft dan wel weer een geruststelling het ontneemt een zorg maar met simpelweg de woorden 'alles komt goed' zou ik meer de neiging hebben om achterover in mijn luie stoel te gaan zitten al wachtend tot het eindelijk goed komt… en dat is de valkuil denk ik want daarmee zet je jezelf niet volledig in.
Ja wel met het volledig vertrouwen of misschien wel te veel, daarmee vergeet je dat jezelf een verantwoording heb in het geluk in je leven.
Geluk dat maak jezelf en een ander die doet het niet voor je….. een gedeelte doet een ander het wel voor je maar het meeste heb je inderdaad zelf in de hand, dus hup die luie stoel uit en ga werken aan je geluk je moet wel aan de slag anders zit je maar en dan merk je de voorbijgaande geluksmomenten niet op want wellicht zat die net achter die luie stoel tja je moet wel alles benutten om daarmee je geluk op vele vlakken tegemoetkomen en die zal als, het wederzien van geliefden, zijn.
Zoals een kind zijn moeder (of vader) ziet, een groot gelukzalig moment waar er veel licht afspettert en een energie van afkomt, hih een erg vrolijk tafereel is het wel!
Beschermengel
Beschermengel mei 10 '11

Dat is één van de mooiste tafrelen ...het weerzien.


________________________________

Dagtekst van dinsdag 10 mei 2011.

"De Farizeeën en de Sadduceeën, die een aanleiding zochten om
Jezus te laten veroordelen, vroegen hem: 'Is het toegestaan de
keizer belasting te betalen of niet?' Jezus liet zich daarop een
muntstuk aanreiken en vroeg: 'Van wie is dit een afbeelding?' -
'Van de keizer.' - 'Geef dan wat van de keizer is aan de keizer,
en geef aan God wat God toebehoort.'(Matt.22:17-21)
Gedurende de tweeduizend jaar dat zij deze zin aanhalen, hebben
de christenen nooit ontdekt hoeveel ze aan de keizer moeten
geven, en hoeveel aan God. Voor mij is het simpel, ik ontsteek
een houtvuur, laat het branden en zeg: 'Wat zien we? Eerst een
boel vlammen... dan iets minder gas... en vervolgens nog minder
waterdamp... Dan verdwijnt dat alles beetje bij beetje en blijft
er nog maar een handvol as over. Nu, dat komt de keizer toe, de
materie, de aarde die overblijft, want het rijk van de keizer
reikt niet verder dan de materie. De vlammen, de gassen en de
dampen die opstijgen, behoren toe aan de Hemel.' Welnu, laten we
drie vierde van onze bezittingen, onze activiteiten, onze
gedachten en gevoelens opdragen aan God, en één vierde aan de
keizer. Dat is duidelijk. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mei 10 '11
Dan zouden we maar 6uurtjes per dag mogen werken…. nou ja we zijn 9uur aanwezig waarvan 8uur betaald worden en 6uur daadwerkelijk gewerkt word dus er is een bepaalde balans whahahaha !

In de Islam word bij zowat elke handeling God bedankt of er word om bescherming en steun gevraagd dus met het drinken bedank je God voor dit heerlijk drinken (Denk aan wonderen-in-water) en voordat je de deur uit gaat vraag je om bescherming op je reis en hoop je op een veilige reis (werk/school/enz) en op plaats van bestemming bedank je weer dat je veilig aan bent gekomen ( Denk aan karma ) voor het vrijen zeg je ook wat op (daarmee lijkt het mij dat je je hart chakra open zet) en zo gaat dat de hel dag door, tja dan ga je vanzelf wel positief denken en erna leven.
Ik zelf heb dat ook uitgeprobeerd en jawel hoor een euforie gevoel kreeg ik en dat was ge-wel-dig maar wel iets wat je goed moet onderhouden anders ebt het weg.
Beschermengel
Beschermengel mei 11 '11

Een soort Mantra, ja dan ga je vanzelf positief denken...mooi hoor smile


_____________________________________


Dagtekst van woensdag 11 mei 2011.

"Vanuit het oogpunt van de Inwijdingswetenschap is het paard een
symbool van onze lagere natuur, onze persoonlijkheid, die zich
manifesteert via het fysieke lichaam, het astrale lichaam en het
mentale lichaam. Het werk van de leerling bestaat erin eerst zijn
paard onder controle te krijgen - of juister gezegd: zijn drie
paarden. Daarom moet hij weten hoe hij de teugels goed in handen
kan houden. Wat zijn die teugels? De fluïdale banden die de
ruiter tot stand brengt tussen zijn drie paarden en zichzelf, om
ze te kunnen beheersen en in de juiste richting te leiden.
Opdat deze drie paarden zouden gehoorzamen en tezamen in
harmonie lopen, moet je ze ook naar behoren voeden met het
gepaste voedsel. Het fysieke paard, het lichaam, heeft gezonde,
verse voeding nodig, evenals oefeningen om weerstand op te
bouwen. Het astrale paard, het hart, heeft behoefte aan
zuiverheid, liefde en zachtheid. Wat het mentale paard betreft,
het verstand, dat moet uitsluitend gevoed worden met wijsheid en
licht. "
Serenity
Serenity mei 11 '11
Ja ik denk het ook, het was zeker mooi en nu doe ik het anders met het zelfde effect, een glas water opdrinken met positieve gedachtes dat het water je lichaam zuivert en rein is en schoon en mooi en voedzaam voor de hele planeet want iedereen en alles neemt water op, nou met die gedachtengang je glaasje achterover slaan doet mij erg goed! ^^
Alsof ik zuiver kristal water opdrinkt en kristal is adembenemend mooi om naar te kijken en ik mag dit dan tot me nemen zo speciaal!
_______________________________________________________

Prachtig zeg ik las het nadat ik de reactie hierboven op tikte hihi het sluit weer mooi aan!
Dank voor het delen!
Pagina's: « Vorige ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki