Loading...
nl

Dagtekst

Beschermengel
Beschermengel apr 13 '11


Dankje... smile


_________________


Dagtekst van woensdag 13 april 2011.

"Men kan niet ontkennen dat dieren een vorm van intelligentie
bezitten. Maar wat de mens onderscheidt van de dieren is, dat hij
een verstand bezit waarmee hij de mogelijkheid heeft met kennis
van zaken te observeren, te vergelijken, te beoordelen en te
beslissen welke richting hij wil uitgaan.
Zijn verstand plaatst de mens op de grens van de lagere en de
hogere wereld. Dit wetend moet hij begrijpen dat hij een rol van
het grootste belang heeft te spelen in het universum: het hangt
van hem af, of zich boven de poorten van de Hemel, of dat zich
beneden de poorten van de Hel openen. Aangezien hij door zijn
verstand op de grens van twee werelden is geplaatst, heeft zijn
begrip van de dingen niet alleen gevolgen voor zijn eigen
toekomst, maar ook voor de toekomst van de aarde. Net zoals de
zon de poort is van goddelijke krachten in het zonnestelsel, kan
de mens de poort zijn van zonnekrachten op aarde. Hij heeft dus
een enorme rol te spelen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 13 '11
Dit klopt wel, ik droomde gisteren dat een stel Tibetanen of boeddhisten ruzie hadden en het werd besproken in een groeps gesprek omdat de heren wilden vechten maar et hoodf vond dat hun moesten praten ipv vechten dus kwam er een groeps gesprek.
Meneer 1 had beloofd een kip te betalen aan meneer 2 er was afgesproken dat waneer meneer 1 zijn geld van de baas kreeg hij direct zou betalen maar meneer 2 had niets ontvangen terwijl meneer 1 wel zijn centen gekregen had.
Meneer 1 wilden ook niet de kip terug geven want zo bleek in het gesprek dat zijn gezin de eieren op aten want er was niet veel ander.
Meneer 2 vroeg zichzelf af waar het geld was gebleven eerst wilden meneer 1 niets vertellen omdat hij zich schaamde maar algauw kwam de aap uit de mouw en bleek dat meneer 1 had gewed om iets en had verloren .
'Ohhhwwww'of 'Ahaaa' werd er gezegd in de groep met dit eureka gevoel begreep men nu waarom deze ellende er was, als meneer 1 niet had gewed om iets en verstandig met zijn kleine beetje geld om zou zijn gegaan dan was er niets aan de hand geweest.
Zo zie je maar dat 1misstap gevolgen kunnen hebben voor meerdere mensen ookal lijkt het zo onschuldig.

Hoe dit voor de rest afloopt weet ik niet hoor, hihi
Beschermengel
Beschermengel apr 14 '11
Dat is een mooie wijze droom...wie weet komt er nog een vervolg smile


____________________________________


Dagtekst van donderdag 14 april 2011.

"Om op aarde te handelen, heeft de Hemel werknemers nodig,
overtuigde en vooral onbaatzuchtige werknemers, die zich elk
moment van hun leven afvragen hoe zij de wens kunnen vervullen
waar Jezus uitdrukking aan gaf: de komst van het Koninkrijk van
God op aarde. Dus, wij die de werknemers zijn, kunnen alles wat
we bezitten zoals gaven, talenten of materiële voordelen inzetten
ten dienste van dit goddelijke doel.
Helaas stelt men meestal het tegenovergestelde vast: mensen die
gaven en mogelijkheden hebben en deze in dienst stellen van hun
buik, hun geslacht, hun ijdelheid, hun verlangen naar macht. Je
zegt: 'Maar dat zijn de materialisten die zich zo gedragen!' Weet
je hoeveel spiritualisten ook proberen de Hemel te onderwerpen om
hun lusten te bevredigen? Ja, daar zijn de engelen, aartsengelen
en de Heer Zelf toch alleen maar goed voor. Zelfs al willen ze
het niet toegeven, omdat ze niet beseffen wat ze doen: ze
proberen de Hemel voor hun karretje te spannen. Het is nodig dat
ze nu bewust worden en al hun vermogens in dienst stellen van
deze idee: het Koninkrijk van God op aarde."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 14 '11
Origineel bericht van: Beschermengel
Dat is een mooie wijze droom...wie weet komt er nog een vervolg smile

dank u wel ik vond hem ook erg mooi, wie weet komt er een vervolg!
____________________________________


Dagtekst van donderdag 14 april 2011.

"Om op aarde te handelen, heeft de Hemel werknemers nodig,
overtuigde en vooral onbaatzuchtige werknemers,
De beloning is een zuivere geluk pure energie,toch?
die zich elk moment van hun leven afvragen hoe zij de wens kunnen vervullen waar Jezus uitdrukking aan gaf: de komst van het Koninkrijk van
God op aarde.
God heeft zich al gevestigd hier op aarde wij allen bezitten een beetje God in ons, zou er meer zijn?
Dus, wij die de werknemers zijn, kunnen alles wat we bezitten zoals gaven, talenten of materiële voordelen inzetten ten dienste van dit goddelijke doel.
'De samenwerking' en deal is er gemaakt ten gunsten van allen, toch?
Helaas stelt men meestal het tegenovergestelde vast: mensen die gaven en mogelijkheden hebben en deze in dienst stellen van hun buik, hun geslacht, hun ijdelheid, hun verlangen naar macht.
Een te veel aan eten, een te veel aan genot, een te veel aan belang voor een mooi uiterlijk het lijkt hiermee wel dat men dan de grip die ze hadden voor een gezond balans te maken kwijt zijn die controle slaat door op alles wat men kan aanraken, doen, bedenken want dat is wat hen wel in hun macht hebben 'de behoefte aan controle'
Je zegt: 'Maar dat zijn de materialisten die zich zo gedragen!'
Nuh niet perse ik alle catalogi op elk vlak bestaat dit want de mens is zo veelzijdig daar kun je soms geen touw aan vast knopen.
Weet je hoeveel spiritualisten ook proberen de Hemel te onderwerpen om hun lusten te bevredigen? Ja, daar zijn de engelen, aartsengelen en de Heer Zelf toch alleen maar goed voor.
Logisch want men maakt een deal en wat de beloning is kan men het niet mee eens zijn en wilt een nog betere deal, dat is zakelijk veel meer aantrekkelijker, toch?
Zelfs al willen ze het niet toegeven, omdat ze niet beseffen wat ze doen: ze
proberen de Hemel voor hun karretje te spannen.
Logisch want een deal heeft voordelen en nadelen en moeilijk een compromis sluiten hoort daarbij, toch?
Het is nodig dat ze nu bewust worden en al hun vermogens in dienst stellen van deze idee: het Koninkrijk van God op aarde."
De meest bevoordelijkste situatie creëren die je kan creëren , het liefs met een opwaartse spiraal vol positieve en optimistische energie !! ^^
Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 15 '11



Dagtekst van vrijdag 15 april 2011.

"Het is natuurlijk om verlangens te hebben, maar kunnen we de
situatie aan wanneer ze worden vervuld? Dat is een andere vraag.
Neem bijvoorbeeld een jongen die ervan droomt met een mooi meisje
te trouwen dat hij heeft ontmoet bij het uitgaan. Na allerlei
verwikkelingen - want hij is uiteraard niet de enige die verliefd
op haar is geworden! - slaagt hij erin zijn droom te
verwezenlijken. Dat lijkt prachtig. Maar omdat hij niet over
wijsheid en zelfbeheersing beschikt, beginnen al zijn lagere
instincten naar boven te komen: achterdocht, jaloezie... Hij
houdt zijn vrouw en allen die haar benaderen in het oog, hij
gelooft dat ze hem bedriegt, tot hij op een dag helemaal gek
wordt, haar vermoordt en in de gevangenis belandt.
Vanzelfsprekend is dit verhaal een beetje vereenvoudigd, maar het
illustreert wat diegenen overkomt die tot elke prijs hun
verlangens willen bevredigen, zonder zichzelf echt te kennen en
zonder aan hun karakter te hebben gewerkt.
Je wilt het mooiste meisje van de wereld trouwen, je wilt
minister worden of tot president worden verkozen, je wilt de
hoofdprijs winnen van de staatsloterij enzovoort... En het kan
gebeuren. Maar hoe lang zal het geluk duren als je dit succes in
de wacht hebt gesleept? De volgende dag al beginnen de problemen.
En ben je er dan klaar voor ze het hoofd te bieden?"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Groene_heks
Groene_heks apr 15 '11
Zelfkennis, de sleutel tot succes smile
Serenity
Serenity apr 15 '11
hahahaaa jaaa, dit is weer zo waar BE dank u voor het delen.
"Be carful what you wish for" luid het Engelse spreekwoord ook.

Je kan ook te veel wensen of te gecompliceerd, te gedailtaleerd volgens het boekje 'hulp uit het universum' van Johanthan Carter .

Daarmee laat je geen ruimte over voor de gidsen/engelen/lichtwezens/beschermheer/beschermengel en dergelijke.
Want de mogelijke kansen beperk je hiermee van wat je daadwerkelijk wilt.
ALs het niet precies is wat je wenste dan kun je jezelf positief opstellen en denken 'ach, het is goed zoals het is' en tevreden zijn met wat je wél hebt ontvangen.
Want er zijn redenen voor het geen wat je krijgt of niet krijgt en dan kan jij je zinnen wel erop zetten maar waneer je het gewenste inderdaad krijgt kan het vies tegenvallen of the timing is niet zo goed of te veel om te hanteren .

Precies het zelfde heb ik met die film-droom van mij over parasiterende lichtwezens die onderling een oorlog voeren vanwege dat de éénen groep teert op positieve energie
(je kan dat zien als in de waarden van homeopathie, langzaam werkende maar duurzame en niet schadelijke energie en hoe meer hiervan hoe meer je eruit kan halen vooral op langere termijn)
en de andere groep teert op negatieve energie.
(je kan dat vergelijken als de waarde van fastfood, snelle lekkere energie wat niet langdurig voedzaam is maar even net zoals suiker een hoge piek geeft op korte termijn en al snel verlang je naar meer op ten duur zal dit schadelijk zijn)

Afijn er kwam zoveel op mij af in die droom dat ik het (blijkbaar) niet kon verwerken en juist kon plaatsen (ik had toen niet het inzicht wat ik nu wel heb) en nu in kleine stukjes en kleine beetjes komen er details naar boven en kan ik hen op hun plaats leggen.

En volgens mij had ik inderdaad in die tijd gewenst dat ik wilden weten wat er aan de hand was…. maar of dat goed was is ten tweede. ^^

Voor mij is dit een duidelijk voorbeeld voor jouw wellicht niet maar het is ook mijn post laughhahahaha!
New Moon
New Moon apr 15 '11
Wat toepasselijk weer deze wijsheid... bedankt voor het delen smile
Beschermengel
Beschermengel apr 16 '11
Het is fijn Lily dat je er zulke mooie inzichten van krijgt met een klein beet hulp van de teksten smile

Dankje dames smile



____________________________________

Dagtekst van zaterdag 16 april 2011.

"We willen allemaal gezond zijn en leven in vrede, liefde,
vreugde. Maar kijk: niet alleen doe je er weinig aan om dat te
bereiken, maar het lijkt soms of je er alles aan doet om ernaast
te grijpen. Denk je soms dat al die zegeningen zomaar op jou
zullen vallen, als bij toeval? Om ze aan te trekken, moet je
inspanningen leveren, oefeningen doen.
Van al die oefeningen is het werken aan de aura één van de meest
effectieve. Er zijn concentratiemethoden om de aura te
ontwikkelen, maar de beste, veiligste methode is het in praktijk
brengen van de deugden. Door de liefde verlevendig je je aura,
door de wijsheid maak je haar lichtend; door de kracht van je
karakter maak je haar machtig; door een zuiver leven maak je haar
doorzichtig en helder. Elke deugd die je ontwikkelt geeft een
nieuwe kwaliteit aan je aura. En met die levendige, lichtende,
machtige en heldere aura trek je alle zegeningen van de Hemel
aan. "
Beschermengel
Beschermengel apr 17 '11



Dagtekst van zondag 17 april 2011.

"Het is bijna zinloos om je aan het spirituele leven te wagen,
zolang je niet hebt begrepen hoe weerbarstig de lagere natuur van
de mens is, en hoeveel waakzaamheid, doorzettingsvermogen,
nederigheid en zelfverloochening het vergt om op haar in te
werken. Omdat ze een spiritueel onderricht hebben gevonden,
geloven te veel mensen dat ze snel een gedaanteverwisseling
zullen ondergaan. Nee hoor, het beheersen van het psychisch leven
is zó veel moeilijker dan ze denken! Er bestaat wel in ieder mens
het vermogen tot vernieuwing, regeneratie, vergoddelijking, maar
dat is een heel langzaam proces, en wat men kan bereiken in dit
bestaan hangt af van het werk dat men al in voorgaande
incarnaties begonnen is.
Voor degene die zich niet bewust is van de moeilijkheden die hij
onvermijdelijk zal ondervinden in het spirituele leven, is het
onmogelijk vooruitgang te boeken; dan zal hij lijden en hij zal
ook de anderen laten lijden. Zich wijden aan het spirituele leven
vereist dat je eerst een heel heldere kijk hebt op jezelf. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 18 '11



Dagtekst van maandag 18 april 2011.

"Het christendom verwerpt de idee van de reïncarnatie. Deze
misvatting is des te ernstiger, daar het de mensen belet te
begrijpen hoe de goddelijke gerechtigheid zich openbaart. Geen
wonder als vervolgens alles belachelijk lijkt: als je de diepe
reden niet ziet van situaties en gebeurtenissen, worden ze
onbegrijpelijk en kom je tot de conclusie dat overal onrecht
heerst. Geconfronteerd met lijden en tegenspoed zegt de christen:
'God heeft het gewild.' Hijzelf - dat is buitengewoon! - heeft
niets gedaan waardoor hem deze ellende overkomt, hij is nergens
verantwoordelijk voor, het is God die doet wat Hem bevalt, en wat
Hem bevalt berust op geen enkele rechtvaardigheid.
Door de reïncarnatie af te wijzen heeft het christendom de
mensen alleen maar misleid. Terwijl met de reïncarnatie alles
duidelijk wordt: je begrijpt hoe van het ene bestaan naar het
andere zich de wet van oorzaak en gevolg openbaart. Het is niet
meer God die goed en kwaad verdeelt zonder dat je ooit weet
waarom, de mens zelf is de bewerker van zijn lot. De grootheid,
de schittering, de volmaaktheid en vooral de rechtvaardigheid van
God blijven zo bestaan. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 18 '11
Origineel bericht van: Beschermengel

Dit stukje lijkt helemaal persoonlijk voor mij te zijn geschreven!

Dagtekst van zondag 17 april 2011.

"Het is bijna zinloos om je aan het spirituele leven te wagen, zolang je niet hebt begrepen hoe weerbarstig de lagere natuur van de mens is, en hoeveel waakzaamheid, doorzettingsvermogen, nederigheid en zelfverloochening het vergt om op haar in te werken.
Dit maak ik mee en ik wist niet dat dit erbij hoorden, niemand had me dit verteld *grin*
Omdat ze een spiritueel onderricht hebben gevonden, geloven te veel mensen dat ze snel een gedaanteverwisseling zullen ondergaan.
Ik wist eerder niet wat zo'n spirituele ontwaking inhield en dus verwachte ik grotesk veranderingen!!
Nee hoor, het beheersen van het psychisch levenis zó veel moeilijker dan ze denken!
Nou inderdaad en viel ik even hard van mijn eigen persoonlijke roze wolk en daarna gebeurden het denk ik, 'de transformatie' ik ging mezelf beseffen dat alles al ik mezelf zat, al het vermogen om spiritueel bezig te zijn en nu was het een kwestie van te accepteren dat je niet boven je macht of kracht kon werken en het is genoeg zoals het is.
Dit betekend denk ik voor mij een bepaalde zelfacceptatie… humzz, ja ik denk het wel.

Er bestaat wel in ieder mens het vermogen tot vernieuwing, regeneratie, vergoddelijking, maar dat is een heel langzaam proces, en wat men kan bereiken in dit bestaan hangt af van het werk dat men al in voorgaande incarnaties begonnen is.
Ik weet niet of dit nu op dit moment in mijn leven überhaupt mijn doel is ik denk nu te beseffen terwijl ik dit typt dat ik eerst moet uitvinden en ondergaan wat ik allemaal ZELF kan en 'oh boy' ik kan een boel en daarin tegen kan ik ook een boel niet en daarvoor vraag ik hulp!
Voor degene die zich niet bewust is van de moeilijkheden die hij onvermijdelijk zal ondervinden in het spirituele leven, is het onmogelijk vooruitgang te boeken; dan zal hij lijden en hij zal ook de anderen laten lijden.
Blijkbaar, alhoewel ik dit niet als iets sterks ervaar wat naar voren komt , vind ik.
Zich wijden aan het spirituele leven vereist dat je eerst een heel heldere kijk hebt op jezelf. "
Precies en dat vergt een boel eerlijkheid over jezelf n dus geen verbloemde werkelijkheid of hoe je het achteraf liever had gezien nee volledig jezelf accepteren en nzcht in je gedrag krijgen alleen dan pas kan je werkelijk eerlijk en zuiver naar jezelf kijken en eventueel dingen in je gedrag zien te herkennen in bepaalde situaties waarmee je het niet meer nodig acht om op een wellicht 'oude' manier te reageren maar nu mag en kan je met een frisse heldere blik erop reageren en dit is denk k een werkelijke transformatie.

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Zeer mooie en verhelderende test BE dank u wel voor het delen en ook voor het openstaan voor de teksten te mogen te ontvangen.
-X-

Serenity
Serenity apr 18 '11
Origineel bericht van: Beschermengel



Dagtekst van maandag 18 april 2011.

"Het christendom verwerpt de idee van de reïncarnatie.
En de wederopstanding van Jezus dan?
Deze
misvatting is des te ernstiger, daar het de mensen belet te begrijpen hoe de goddelijke gerechtigheid zich openbaart.
In de Koran staat dat we met de dag des oordeel weer ons leven gaan leven het zal zich herhalen en daarmee krijg je een herkansing.
Ik heb een zeer informatieve tekst gevonden op : www.faaiin.nl/div02.htm 'leven na de dood.'

Geen wonder als vervolgens alles belachelijk lijkt: als je de diepe reden niet ziet van situaties en gebeurtenissen, worden ze onbegrijpelijk en kom je tot de conclusie dat overal onrecht heerst.
Vanuit onwetendheid komt onbegrip uitvoord en verpand komt daar wellicht uit een afweer techniek 'onredelijk' uitvoor doordat de mens zich geen houding kan geven en misschien doet men wat men denkt dat er verwacht word van hen ipv toegeven aan onwetendheid wilt men zich hierdoor groter, slimmer of beheersend voor doen?
Geconfronteerd met lijden en tegenspoed zegt de christen: 'God heeft het gewild.'
Hijzelf - dat is buitengewoon! - heeft niets gedaan waardoor hem deze ellende overkomt, hij is nergens verantwoordelijk voor, het is God die doet wat Hem bevalt, en wat Hem bevalt berust op geen enkele rechtvaardigheid.
Door de reïncarnatie af te wijzen heeft het christendom de mensen alleen maar misleid.
Terwijl met de reïncarnatie alles duidelijk wordt: je begrijpt hoe van het ene bestaan naar het andere zich de wet van oorzaak en gevolg openbaart.
Juist, juist, juist vanuit begrip krijgt men een sereen gevoel van control ipv onmacht! BINGO!
Het niet overzien en/of beheersen van een situatie omdat men weinig tot geen zicht erop heb maakt de mens bang voor het onheil wat eventueel komen zal maarrrr de optimist ziet geen onheil komen op zijn pad alleen maar mogelijkheden en trucjes en allerlei vormen van omgaan met het onbekende of wat voor hen geen onbekende is meer want ze zijn getraind en hebben ervaring met nieuwe situaties en mogelijkheden waardoor de kennis en ervaring groter is daarmee lijkt het alsof hen makkelijker mee om kunnen gaan maar eigenlijk zijn hun gewoon behendiger, 'zij springen gewoon zonder moeite erin!'

Het is niet meer God die goed en kwaad verdeelt zonder dat je ooit weet
waarom, de mens zelf is de bewerker van zijn lot.
De regels en taboes en het vasthouden aan patronen wellicht tradities en gewoontes beperken ons in ons eigen kunnen het heeft ons bang gemaakt om buitensporige acties te ondernemen vanwege de gevogelen…straf!
Geen goedkeuring van anderen maar die goedkeuring kunnen we wel krijgen van ons zelf en waneer we dat beseffen hoeven we niet zo na te denken over 'wat anderen wel of niet van ons denken.'
Ik vertrouw mezelf dat ik doe wat k goeddunk vanuit een liefdevolle en oftewel een meest bevoordelijkste situatie te creëren die ik kan maken.
Ik zeg: "ik vertrouw mezelf dat ik goed probeer te doen!"
Zo kan u dat ook over uw zelf zeggen?
De grootheid, de schittering, de volmaaktheid en vooral de rechtvaardigheid van God blijven zo bestaan. "
Amen! en dat betekend : zo zij het/het staat vast.
Omraam Mikhaël Aïvanhov

Beschermengel
Beschermengel apr 19 '11



Dagtekst van dinsdag 19 april 2011.

"Bestudeer goed de relaties die de lagere natuur en de hogere
natuur in jou met elkaar onderhouden. Je neemt goede besluiten,
of je bent van plan om iemand te helpen: weet dan dat je lagere
natuur daar is en je in 't oog houdt, suggesties doet,
verleidingen stuurt om je ervan af te houden. Ze zal je
influisteren: 'Er is geen haast bij hoor... Je hebt de tijd...
Waarom jezelf zo uitsloven?' En zo komt het moment dat je er niet
meer zo'n zin in hebt, niet meer zo vastberaden bent, en je ziet
af van die plannen.
Oh ja, wat dacht je? De lagere natuur, dat is een heel volk dat
in je woont, en dit volk bestaat net als alle andere volkeren op
aarde niet uitsluitend uit oprechte, nobele, edelmoedige
schepselen; er zijn daar ook kwaadaardige entiteiten die proberen
zich via je hart en je verstand te uiten. Je moet dit weten en
waakzaam zijn, om al je goede plannen te kunnen realiseren. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 19 '11
klinkt weer aannemelijk BE!
, dank je voor het delen. smile
Beschermengel
Beschermengel apr 20 '11

Dankje smile


__________________________


Dagtekst van woensdag 20 april 2011.

"Je bidt: 'Heer, ik houd van uw wijsheid, ik geloof in uw liefde,
ik hoop op uw macht', maar heb je je wel verdiept in de zin van
dit gebed? Als je zegt tot God: 'Ik houd van uw wijsheid',
ontmoet jouw liefde de wijsheid van God en je zult die in jezelf
aantrekken. Als je zegt: 'Ik geloof in uw liefde', ontmoet jouw
geloof de liefde van God, en God houdt van jou omdat jij in Hem
gelooft. Wanneer je zegt: 'Ik hoop op uw macht', ontmoet jouw
hoop de macht van God, die je beschermt vanwege je hoop.
Om de wijsheid, de liefde en de macht van God aan te trekken,
moeten we dus werken met deze drie deugden: de liefde, het
geloof, de hoop. Deze drie deugden zijn in ons verbonden met
respectievelijk de hersenen, de longen en de maag en zij kunnen
de conditie ervan verbeteren, omdat de lichamelijke gezondheid
ook samenhangt met het spirituele leven. Vermeerder je hoop voor
je maag, vermeerder je geloof voor je longen en vermeerder je
liefde voor je hersenen, want juist door de liefde begrijpen we
de wijsheid. Wen je eraan, nu je er de betekenis van kent, deze
zin te herhalen: 'Heer, ik houd van uw wijsheid, ik geloof in uw
liefde, ik hoop op uw macht.' "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 21 '11



Dagtekst van donderdag 21 april 2011.

"Vergeet nooit dat je bewoond wordt door een geest, een vonk,
ontsprongen uit de schoot van de Eeuwige, het oorspronkelijk
Vuur, om te incarneren in de materie. Deze vonk draagt alle
goddelijke plannen in zich, en haar omzwervingen door de materie
hebben geen ander doel dan het verwezenlijken van deze plannen.
Maar om te overleven heeft zij voedsel nodig.
Een van de symbolen van het voedsel, zowel van fysiek als
geestelijk voedsel, is het brood. Jezus zei: 'Ik ben het levende
brood. dat uit de Hemel is neergedaald.'(Joh.6:51) En op de avond
van het laatste Avondmaal, zegende hij het brood en gaf het aan
zijn discipelen, en zei: 'Neem, eet, dit is mijn
lichaam.'(Matt.26:26) Brood vertegenwoordigt dus de elementen van
het goddelijk leven. Als we op aarde komen, bezitten we al enkele
van die elementen. Degenen die ze hebben verspild in hun vorige
incarnaties door een ondeugdzaam leven te leiden, dienen ernaar
te streven deze elementen terug te vinden, anders zullen ze hun
reis onder grote moeilijkheden voortzetten. In een
Inwijdingsschool doen we niets anders dan onze zakken en onze
innerlijke zolders vullen - dat wil zeggen ons verstand, ons
hart, onze ziel en onze geest - met dat levende brood, dat uit de
Hemel is neergedaald. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 21 '11
BE ik merk dat ik behoorlijk boos op God was en nu komen er teksten met uitleggen over God, is dat nu niet mooi?!

De tekst van gisteren laat me nadenken over de woorden die we nu eigenlijk gebruiken en horen en de tekst van vandaag laat mij nadenken over dat het gezond is dat je jezelf ook voed met goddelijkheid dat weet in diverse dingen zit, voedsel en water, liefde en genegenheid en alle elementen immers wij zijn uit die kracht ontstaan.

Een klein vonkje wellicht maar dat tot iets groots uitgroeide , een vonkje was genoeg anders hadden we te veel aan kracht zodat we niet optimaal kunnen functioneren,toch?
Beschermengel
Beschermengel apr 22 '11

Nou Lily je word hierin duidelijk geholpen vind je niet smile

__________________________________

Dagtekst van vrijdag 22 april 2011.

"De Graalkelk wordt door vele legendes omgeven. Een overlevering
vertelt dat hij werd gesneden uit smaragd dat uit het voorhoofd
van Lucifer viel, toen hij tegen God in opstand kwam, en in de
afgrond werd geworpen. Uit deze beker zou Jezus hebben gedronken
de avond van het laatste Avondmaal, en na de kruisiging zou Jozef
van Arimathea hierin een paar druppels van zijn bloed hebben
opgevangen. Jozef van Arimathea zou daarna de beker aan zijn zoon
hebben geschonken en vervolgens zou men het spoor bijster zijn.
Velen hebben geprobeerd en proberen misschien zelfs nog hem te
vinden, maar tevergeefs.
Wat ook de oorsprong van de Graalkelk en zijn avonturen is, het
gaat erom de symbolische betekenis ervan te begrijpen. De beker
vertegenwoordigt het vrouwelijke principe. Hij is gemaakt van
smaragd en de kleur groen is die van Venus. Deze beker is het
bekken dat het mannelijke principe omvat en beschermt, de geest,
hier vertegenwoordigd door het bloed dat rood is, de kleur van
Mars. De Graalkelk is dus het ideaalbeeld van het lichaam van
ieder mens, die heeft weten te werken aan zijn eigen materie,
haar te zuiveren, haar stabiel en onvergankelijk te maken,
waardig om de meest kostbare kwintessens op te vangen: het bloed
van Christus, de geest. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 22 '11
Kijk... dit is voor mij geen duidelijke taal, het is allemaal zo hypothetisch!
het is 2011 nu hoor!

winkoke ik zal me er niet meer mee bemoeien!
ieder zijn eigen ding wink

maar ik vindt het wel een beetje orthodox of hoe je dat ook schrijft
Pagina's: « Vorige ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki