Loading...
nl

Dagtekst

Serenity
Serenity apr 6 '11
Dank je wel BE,
Ik heb zitten lezen en de broucere aangeklikt hummzzz dit verdient een topic!!!
Dank je wel voor het delen voor mij betekend dit veel want de zon brengt zoveel goed in mijn leven, in de Islam moet je 5keer per dag tot God keren in gebed
(beetje ontspanning is dat ook, waneer je je aandacht lekker even op kosmisch niveau laat gaan in plaats over aardse dingen, heerlijk ik geniet dan!)
Maar 1van die tijden is met zonsopgang, de hoogste stand van de zon op die dag en de zonsondergang en ik wed dat daar een goed rede voor is hihi.
______________________________________________________

Quote:
Dagtekst van woensdag 6 april 2011.

"Waarom zou je de wetenschap niet waarderen? Ze doet zoveel
ontdekkingen waarvan we dagelijks profiteren!Er leven enorm veel mensen dankzij die kennis en hun die die kennis beschikken om maar hun ook niet even te vergeten ik bedoel ik neem dat niet licht op er is daar een zware studie en doorzetting voor nodig namelijk!
Echter, we kunnen niet alle richtingen goedkeuren die zij kiest.Ach dat is de vrije wil die kan kiezen neemt dat niet te zwaar op het is namelijk heel menselijk en het herhaald zich dagelijks smile
In principe vergaat het haar precies hetzelfde als met het geld.
Sommigen zeggen: 'Ik ben tegen geld, het maakt de mensen slecht en ongelukkig.' Doet me denken aan die énne bank reclame die is zo mooi en maakt mensen voor een moment erg bewust ik vind het heel lief dat ze zo kennis verrijkend daarin zijn geweest, ja echt ik waardeer de reclame makers dan ongeacht of ze nu hun geld ermee verdienen op een gegeven moment ben je dagelijks gewoon je brood aan het verdienen en dan op zo'n doordachte manier toch goed proberen te doen en/of zijn dat vind ik een schouderklopje waard namelijk,men heeft hart voor de zaak=hun werkt denk ik dan!
Nee, het gaat niet om het geld, geld is neutraal,het is de mens die het goed of slecht maakt naar gelang het gebruik dat hij ervan maakt.jaaa dat komt ook zo erg naar voren in dat spotje!!
En dat geldt eveneens voor de wetenschap: deze omvat zowel het goede als het kwade. Oh ja ik vat hem net zoals Einstein's ontdekkingen en onderzoeken die ze nu met die paddestoel-bom hebben gebruikt, zo zie je maar weer alles maar dan ook echt alles heeft zijn yin&yang, wauw mooi hoor om dit te beseffen…hihi nu nog voel-weten en geconditioneerd ernaar toe leven hihi wat een kunst zal dat zijn *grinnik* mar wel heel mooi.
Daarom voorziet de wetenschap zowel degenen die middelen zoeken om kwaad te doen van het nodige, als degenen die middelen zoeken om goed
te doen.Sorry hoor het klinkt misschien hard , maar het 1kan gewoon niet zonder het ander dat zijn onoverkomelijke zaken die moeten gebeuren voor vooruitgang te boeken en helaas zijn sommige de dupe hiervan maarrrrr hoe hun ermee omgaan is weer een les en hun maken hun eigen keuzes hierin. Maar moeilijk om te zien blijft het wel, elke dag weer waneer ik naar het journal kijk..soms ben ik boos op God omdat hij zoveel leed maakt dan doet hij zich niet echt barmhartig voor ondanks dat die zielen wellicht een 7de hemel ervaring daarna krijgen.
De wetenschap is neutraal, zij heeft geen enkel geweten; het is
de mens die het morele geweten bezit, het gevoel voor wat goed en
wat slecht is, zowel voor hemzelf als voor de anderen, en dit
morele geweten moet hem dienen om wetenschappelijk onderzoek in
een richting te leiden, die heilzaam is voor heel de mensheid."Nou ook grappig ik heb het hierover net gehad, keihard en zakelijk moeten zijn voor vooruitgang te boeken pffff ongeacht de verliezen naar het grotere geheel kijken zo dan moet je ook bruut en koud in je hart zijn jakkie bah zeg!!

Nou snap ik het oordeelloos ook meer en meer daarmee kan je namelijk wel de meest bevoordelijkste situatie creëren die degelijk en hopelijk ook nog harmonieus in goeie banen verloopt.
Nu rust er een vraag bij mij.
Een opwaartse spiraal uit optimisme of een neerwaartse spiraal uit pessimisme zit daar ook een oordeel in, in beide?

Want met optimisme creer je mogelijkheden die bevorderlijk zijn voor de situatie.
En met pessimisme creer je mogelijkheden om maar geen bevorderlijke situatie te krijgen, nee niet expres maar je ziet de mogelijkheden niet die juist wel bevorderlijk kunnen zijn maar je ziet de moeilijkheden of zelfs problemen alsof je een plaat voor je kop hebt….dus je creëert niets, toch?!

Het niet vooruitgaan en blijven staan is destructief…toch??!!!
Oh My Goshhh wauwwwww


Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 7 '11
Ja het sungazen vindt ik ook heel apart! en wil er ook best meer over weten...ik zie al dat je er een nieuw topic van gemaakt hebt. smile

Quote:
Daarom voorziet de wetenschap zowel degenen die middelen zoeken om kwaad te doen van het nodige, als degenen die middelen zoeken om goed
te doen.Sorry hoor het klinkt misschien hard , maar het 1kan gewoon niet zonder het ander dat zijn onoverkomelijke zaken die moeten gebeuren voor vooruitgang te boeken en helaas zijn sommige de dupe hiervan maarrrrr hoe hun ermee omgaan is weer een les en hun maken hun eigen keuzes hierin. Maar moeilijk om te zien blijft het wel, elke dag weer waneer ik naar het journal kijk..soms ben ik boos op God omdat hij zoveel leed maakt dan doet hij zich niet echt barmhartig voor ondanks dat die zielen wellicht een 7de hemel ervaring daarna krijgen


Je hoeft niet boos op God te zijn Lily...het zijn de mensen die dit doen.
_________________________________________________________________________________



Dagtekst van donderdag 7 april 2011.

"Waarom tonen sommige mensen altijd hetzelfde strakke en
uitdrukkingsloze gezicht? Ze realiseren zich niet hoe vervelend
het voor anderen is om iemand onder ogen te krijgen die nooit
iets nieuws en levendigs uitstraalt. Toch is dat een van de
belangrijkste redenen waarom mensen uit elkaar gaan; zij hebben
er genoeg van hun man of vrouw te zien met dezelfde uitdrukking,
dezelfde gebaren, dezelfde houding, of altijd hetzelfde te horen
zeggen. Wat saai! Ze weten zich niet te vernieuwen en tenslotte
gaat de ander, moe van die eentonigheid, elders verstrooiing
zoeken.
Zoveel mensen hebben er nooit aan gedacht het dagelijks leven
draaglijk te maken door er wat leven, afwisseling, poëzie in aan
te brengen. Dus let op, als je je altijd op dezelfde manier
voordoet, zullen anderen je beu worden en zich van je afkeren.
Probeer je te vernieuwen en allen zullen van je houden, omdat er
iets van je uitgaat dat meer expressief, levendig, sprankelend
is."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 7 '11
En de natuur rampen en de werkloosheid en vervolgens de hongersnood en daarna de epidemieën en als top van de ijsberg werkt het weer ook niet mee om een noodtoestand te bedwingen, pfff het word ons niet makkelijk gemaakt door God denk ik dan,( oke met uitzondering van de engelen dan hihi.)

Wij mensen moeten af en toe echt de superhero uithangen met onze menselijke krachten niet gek dat de mensheid zich evolueert het lijkt mij pure overlevingskracht!
(… wauw niet zo'n slechte tekst hihi al zeg ik het zelf ^^ )
_________________________________________________________________

Hahahaha zo waar!!
Het zelfde met klagen en geen actie ondernemen pffff dat is zo energie vretend !
En trouwens met nieuwe ideeën en ervaringen of vooruitzichten (hopen op../verheugen op..) geef je je hersenen een boost denk ik.

Je stimuleert misschien wel je fantasie spiertjes in je hersenen althans het lijkt mij dat daar wat meer energie dan doorheen gaat.
En naast fantasie wellicht ook je creativiteit en de mogelijke optie en de verbeelding en de verschillende interpretaties en de obstakel oplosser en de degelijke oplossingen en bevoordelijkste oplossingen spieren/zenuwen/elektronen/ionen !! ^^
Oh wat een training is dat voor je hersenen en tja waneer je je spieren niet meer traint doormiddel uhmmm bijvoorbeeld uitdagingen of speelsheid dan verslapt de boel net zoals alle andere spieren denk ik.
Ieuw zou het ook kunnen verteren?!?!?!
Of permanent beschadiging kunnen oplopen door verslonzing ????!?!?!

Ik had een affirmatie 'ik voel me gezond, fit en vitaal.'
En daarmee wilden ik me zo gaan voelen en dat wilden niet zeggen dat ik perse slank of gespierd wilden zijn of al het suiker en vet afzwoor .
Maar wel dat ik letten op mijn beweging doormiddel een conditie op te bouwen en wat ik tot me nam in de vorm van gevarieerd voedsel en het aantal minuten onder de zonnebank (max 15 per 1á2 weken in de winter) of de hoeveelheid suikers of vetten.
En ik trakteerde mezelf ook gewoon op fastfood of lekkernij maar nam dan wel een vitamine pillentje om te compenseren.
Ik ben wie ik ben en moet te veel laten (uithongeren) om geweldig slank te zijn nou lekker gezond maar niet heus!
Nee ik ben wie ik ben met de bouw van mijn lichaam en mijn oneffenheden net zoals eenieder heeft en dat dames en heren is "normaal zijn!"
Ik kan zeggen "ik ben gezond, fit en vitaal. "
Hihi en inmiddels is dat zowel lichamelijk als geestelijk en hihi het 1kan niet zonder de ander en er zijn altijd schommelingen net zoals de jaargetijden heb je nu eenmaal periodes van ups en downs en alles heeft zo zijn voor maar ook zijn nadeel het is maar waar je mee kan leven, denk ik.
Wat is voor jouw goed genoeg? Kan jij zeggen 'het s goed zoals het is' nou ik vaak genoeg wel namelijk en ja ik voel me gezegend daardoor!
Ik ben daar zeker dankbaar voor maarrrrr grotendeels heb ik zelf gedaan en daardoor zie ik mezelf nu staan (Karin let op hier komt het^^) en zie ik dat ik het goed hebt gedaan.
Wauw zeg heel misschien kan ik nu in de spiegel tegen mezelf zeggen
'ik ben tevreden over mezelf, ik ben ik, en ik mag er zeker wezen, tja waarom niet?!?!'
hihi ik zie het al voor me en ja die glimlach kruipt op mijn gezicht terwijl ik dit typ .
Groene_heks
Groene_heks apr 7 '11
Quote:

En de natuur rampen en de werkloosheid en vervolgens de hongersnood en daarna de epidemieën en als top van de ijsberg werkt het weer ook niet mee om een noodtoestand te bedwingen, pfff het word ons niet makkelijk gemaakt door God denk ik dan,( oke met uitzondering van de engelen dan hihi.)


Dat doet God niet Lily, dit hebben de mensen zelf gedaan voor een heel groot deel.
Serenity
Serenity apr 7 '11
uhmmmz vulkanen stoten ook giftige ozonlaag vernietigende stoffen uit en de gaten in de ozon laag zijn zowat weer dicht en een tzunami komt toch door een oceaan aardbeving of vulkanische uitbarsting of zoiets en uhm de aardverschuivingen komen door magnetische roteringen en dat heeft denk ik met de door God gemaakte planeten te maken…
En de werkloosheid heeft toch iets te maken met mislukte oogsten door wellicht het weer of een plaag, toch?
Nou daarna komen denk ik de hoge prijzen voor schaarse producten te maken omdat men dan toch moeten bezuinigen en daarmee draait de economie laag en moet men nog meer bezuinigen en komen er armoede clusters waar men deelt met elkaar en op elkaars lip zit vanwege de kleine behuizing die lekker goedkoop zijn omdat ze o.a. worden opgestapeld want tja op het platteland is dan ook geen werk en trekt men naar de stad omdat daar de huizen en eten goedkoop zijn en wellicht wel meer werk en waneer iemand dan ziek word maar niet naar de dokter gaat omdat men bang is om ontslagen te worden en daarmee niet uitziekt maar verspreid komt er een epidemie plus de trekkende vogels en vissen en de kerende winden zullen denk ik ook wel een rol meespelen met epidemieën oja en slechte hygiëne maar goed waneer water te duur word om te betalen ga je het ook niet echt verspillen en wees je zuinig en ik denk waneer je al het duur vind om water te gebruiken kan je denk ik ook niet een dokter of een verzekering betalen nou dan denk ik dat van het 1 het ander komt hoe lullig het ook is.
Is dit het noodlot deze catastrofe die als een domino effect voortzet.
Waar komt deze energie dan vandaan of zit dit al ingecalculeerd in God's grote mega plan…..wat was dat plan ook alweer?
Oja positieve energie als een dynamo opwaarderen en een mega manifestatie creëren, toch… en dan wat is het vervolg?
Het ultime sublime verlichting gevoel in de vorm van pure zuivere energie?
Dan mag ik wel hopen dat we het mogen delen onder de velen.
De ongelukkigen en de gekwelde ik gun ze het van harte, maar goed niemand lijkt het te weten wat komen gaat en we kunnen alleen hopen want dan blijven we gestimuleerd om maar verder en verder te komen dan dat we waren zodat we een sereen gevoel van tevredenheid zelf kunnen creëren alleen een kleine bijkomstigheid en wellicht onderdeel van het mega plan van God is dan wel dat we evolueren vanwege dat de wereld steeds maar verder en verder gaat soms zich zelf verheven voelt en aan zichzelf voorbij gaat, poeh hé wat een gecompliceerd plan voor God om dit al uit te voeren .
SUCCES ERMEE GOD!
gast
gast apr 7 '11
Is het dan niet gewoon de mens die niet weet om te gaan met de natuur? Die niet weet waarom dit allemaal gebeurd? Die vast houden aan oa. geld om oplossingen te bedenken die er dan niet zijn of de boel alleen maar erger maakt? Dit is trouwens niet de "schuld" van het geld maar van de mens die het beheert. Geld is neutraal, de mens is egoistisch van nature en denkt alleen aan zichzelf of een klein groepje mensen om hem heen. Helaas wordt er heel veel geld verdiend aan oorlogen, armoede, natuurrampen, ziekte en noem maar op welke ellende er nog meer is. En dat is ook meteen de reden dat er niets aan gedaan wordt want in een wereld wat geen ellende heeft wordt geen geld verdiend. Dus ligt het aan God of aan de mens Lily? Ja, je zou ook kunnen zeggen dat God het geld heeft gemaakt, maar de mens heeft de keus hoe ze hier mee omgaan....
Serenity
Serenity apr 7 '11
Hummmmzzz da's een goeie!
Waneer men leert om te gaan met geld zal dan de wereld gered zijn?
gast
gast apr 7 '11
Nou meer wanneer mensen niet meer egoistisch maar het tegenovergestelde zijn dan zal het een stuk prettiger vertoeven zijn voor iedereen hier op aarde.
Geld is alleen maar een middel om iets naar waarde in te delen. Wanneer niets meer waarde heeft in de egoistische vorm zou het ook zonder dit geld kunnen.
Serenity
Serenity apr 8 '11
egoistisch?!!?!

Quote:
egoïstisch
Uitspraak: exoˈwɪstis Bijvoeglijk naamwoord altijd alleen maar aan jezelf denkend. Synoniem: zelfzuchtig. Antoniem: altruïstisch
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/egoïstisch

egoïstisch
[bijvoeglijk naamwoord]• waarbij je alleen aan jezelf denkt
vb:doe niet zo egoïstisch, gun een ander ook wat!
bijvoeglijk naamwoord: e-go-is-tisch
egoïstischer

Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_E/W7051.HTM

egoïstisch
baatzuchtig, zelfzuchtig
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/egoïstisch

egoïstisch
•zelfzuchtig, gefocust op eigen voordeel. •tweede betekenisomschrijving.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/egoïstisch

egoïstisch
1) Altijd op eigen voordeel bedacht 2) Baatzuchtig 3) Zelfzuchtig
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/eg


Dit is de definitie van egoïstisch, ik lees niets over zelfrespect behouden of voor je zelf zorgen of zelfliefde of overleven want dat is wat de mens doet lijkt mij.

Quote:
zelfrespect
` zelf - res - pect het -woord gepaste mate van zelfgevoel
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/zelfrespect

zelfrespect
1) Eerbied voor zichzelf 2) Eergevoel 3) Eigenwaar 4) Eigenwaarde 5) Waardigheid 6) Zelfachting 7) Zelfgevoel
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ze

Zelfrespect
de overtuiging dat je eigen mening en je eigen gevoelens waarde hebben. Veel mensen met een laag zelfvertrouwen gaan er vanuit dat hun meningen minder belangrijk zijn dan die van anderen. Een hoog zelfvertrouwen houdt niet in dat je jouw meningen belangrijker vindt dat andermans meningen. Eerder is ...
Gevonden op http://www.optimaalzelfvertrouwen.nl/met-andere-wo
Quote:
zorgen
` zor - gen (zorgde, h. gezorgd) zorg dragen: zorg dat je op tijd klaar bent ; wie heeft ervoor gezorgd? ; voor zichzelf kunnen zorgen zich (financieel) kunnen redden
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/zorgen

Zorgen
Let op: Spelling (deels) uit 1864: ow. [gelijkvloeiend] (ik zorgde, heb gezorgd), zorg dragen, - hebben; waken voor; voor iets -, iets goed behartigen, in iets voorzien, maken dat iets gebeuren zal, - zal worden gedaan enz.
~, ongerust zijn.
*...ER, m.,
*...STER, v. (-s), die zorg...
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nie

zorgen
[regelmatig werkwoord]• moeite doen om iets of iemand in een goede toestand te brengen of te houdenvb:Sandra zorgt voor het konijn• voor het eten zorgen [het eten klaarmaken]• het laten gebeurenvb:zorg dat je op tijd komt
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_Z/W3136.HTM

zorgen
•zorg dragen.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/zorgen

zorgen
1) Begeren 2) Hoeden 3) Letten op 4) Moeilijkheden 5) Onderhouden 6) Penarie 7) Problemen coolSores 9) Toegewijd in de weer zijn 10) Toezicht houden 11) Verkiezen 12) Verlangen 13) Waken 14) Waken over
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/zo

Quote:
eigenliefde in het puzzelwoordenboek:

eigenliefde: Egoïsme
eigenliefde: Ingenomenheid in eigen persoon
eigenliefde: Ingenomenheid met zichzelf
eigenliefde: Liefde voor zichzelf
eigenliefde: Narcisme


Hier lees ik dat je niet van jezelf mag houden, verpand toch?

Quote:
overleven
Uitspraak: ovərˈlevə(n) (overleefde, heeft overleefd) Werkwoord blijven leven na een gebeurtenis waaraan je dood had kunnen gaan `een vliegtuigongeluk overleven`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/overleven

overleven
[regelmatig werkwoord]• erna nog in leven zijn
vb:hij heeft de botsing overleefd

• langer leven dan iemand anders
vb:hij heeft zijn vrouw overleefd
regelmatig werkwoord: o-ver-le-ven
ik overleef
jij/u ove...
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_O/W5588.HTM

overleven
doorstaan
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/overleven

overleven
•in leven blijven ondanks levensbedreigende omstandigheden of gebeurtenissen. •een hogere leeftijd bereiken dan. •voortleven na iemand anders overlijden.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/overleven

overleven
1) Handhaven 2) Langer leven dan 3) Moeilijkheden doorstaan 4) Overblijven 5) Trotseren 6) Voortbestaan 7) Voortleven
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ov

Misschien moeten de mensen een keertje minderen om te verlangen of te verwachte dat anderen totale opoffering doen want tja zelf doet de mens dat ook niet alsof hun iedere keer een uitzondering op de regel zijn.
Ik denk waneer men denkt als 1collectief wezen dit gaat verminderen maarrrr men heeft een vrije wil en hun eigen verlangens en verwachtingen wat nu rest denk ik is 1frequentie waar we met z'n alle of met een bepaalde groep oordeelloos kunnen communiceren
(hiermee krijg je verschillende interpretaties en daarmee een mega groot overzicht of een arsenaal aan mogelijkheden of verklaringen dus super veel inzicht waar je zelf over mag mijmeren om een gepaste oplossing of idee te verzinnen en daarna kan je et zelf manifesteren, maar dan wel met een steuntje in de rug als een soort bevestiging..mooi toch?)
en ik denk dat dat God's plan is maar voor welk doel, ikke nie wetuh!^^

Beschermengel
Beschermengel apr 8 '11

De nieuwe weer, als jullie willen kunnen jullie er een nieuw onderwerp van maken...misschien wel zo leuk smile


_________________________________________



Dagtekst van vrijdag 8 april 2011.

"In de Bijbel wordt God vaak de Allerhoogste genoemd, omdat macht
onverbrekelijk verbonden is met de gedachte aan hoogte, de top.
Het is gemakkelijker om een vijand te verslaan als je erin slaagt
je boven hem te plaatsen. In het dagelijks leven is degene die de
situatie beheerst onbereikbaar, onaantastbaar. Als hij laag
blijft, onderaan, is hij altijd kwetsbaarder en in ieder geval
zwakker.
Het is belangrijk om deze wet ook te kennen voor het spirituele
leven, anders zal je geen resultaat boeken, ook al werk je
jarenlang.. Wil je mediteren, dan is het eerste wat je moet doen
je astrale en mentale lichamen tot rust brengen. Naar gelang je
je ontdoet van mist, lawaai en stof - dat wil zeggen
hartstochtelijke gevoelens, verwarde gedachten en meningen -
begint je denken zich te versterken, te verheffen tot het zeer
hoog uitzicht heeft in de etherische gebieden. Dáár pas begint
het echte werk dat resultaten zal opleveren."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 8 '11
Oja dat is wel zo leuk ja!!
Goed ideee!!
_____________________________

Mooi tekst weer vandaag en ook weer weer zo waar.
Iedereen is gelijk aan elkaar.
Iedereen heeft een vader en moeder die ook maar menselijk zijn.
Iedereen heeft ontlasting!^^ L.O.L.
Iedereen heeft de zelfde gevoelens en emoties maar uit zich net even anders.
Iedereen heeft een vrij wil en daarmee een vrije keus welke weg men wilt inslaan.
Iedereen heeft sores, iedereen word een keer pijn gedaan, iedereen heeft iets te verwerken.
Iedereen kent het begrip liefde maar moet een pad zien te vinden ernaar.
Iedereen wilt gelieft worden en heeft lief.
Iedereen heeft ups en downs, bergen en dalen, het licht en het duister.
En iedereen is op zoek naar zijn pad.
Serenity
Serenity apr 8 '11
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lily Beau
Nu vraag ik mezelf af Gast hoe wil je meer richting 'verlichting' gaan of de gehele wereld proberen te verbeteren waneer je niet eerst je eigen issues oplos en als dat dan betekend dat je negatief gedrag kan afleren en positief gedrag aan kan leren en met een persoonlijk tintje het je eigen te kunnen maken zodat het door dringt tot je essentie tot je aard.
Is hiermee ook het ego verbeterd?
Als "inzicht" een bepaalde manier van dingen bekijken is dan komt dat omdat je het jezelf heb aangeleerd om datgeen op een bepaalde manier te bekijken, zo creëer je inzicht dacht ik.

Echt, volgens mij zit ik hier nou niet veel ernaast, een trucje is lang nog niet zo verkeert hoor; verklaar jezelf nader Gast?!


Lily, ken je het gezegde; "een probleem kan niet opgelost worden door hetzelfde bewustzijn dat het probleem heeft veroorzaakt". Nee, maar wel een uitspraak van Einstein:"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
Natuurlijk is het goed om je bewust te worden van je eigen issues voordat je oordeelt over een ander.
En in mijn beleving is het zelfs zo dat je die issues eerst bij anderen ziet voor dat je dit in je zelf kunt zien.Ja soms klopt dat maar toch denk ik meer te zien bij een ander .
Het zien van de wereld om je heen geeft jou de mogelijkheid jouw eigen innerlijke wereld te ontdekken.Dat klopt denk ik wel volgens mij doel je nu op spiegelogie op solaas heb ik daar een stuk van staan toevallig…zou het weer eens wat beter onder de loep moeten nemen. ^^
En dan vooral dat wat je vind/hoe je denkt over die wereld om je heen zegt veel over jouw eigen innerlijke natuur. Oef moeilijk hoor, ik den k dat ik het moeilijk vind om dingen met mezel terug te koppelen want ik hoor mensen wel eens vaker zegen 'hoe zou dat overkomen bij een ander' of 'Als je dit of dat deed wat zou een ander dan denken' en dan dacht ik altijd bij mezelf van 'ja hallo ik ben geen helderziender, weet ik veel hoe een ander denkt ik kan niet in hun hoofd kijken' en vond het altijd grootte onlogica waneer iemand zoiets zei tegen mij, ik snapte er geen bal van tot dat iemand vroeg aan mij "hoe zou jij het vinden waneer iemand dat tegen jouw zei" of 'hoe zou jij het vinden als iemand dat deed' en die 2 vragen werken eigenlijk bij het het beste en hihi nu schiet er natuurlijk een zinnetje door mijn hoofd : "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet." ^^
En wat is goed en fout, wat is positief en negatief?Werktuigen of handreikingen voor een balans te creëren naar eigen inzicht dan.
Dit zijn allemaal aangeleerde/geconditioneerde denkbeelden.Nuh, niet perse ik vind namelijk denk ik dat het gewoon een yin yang effect is, het 1 kan niet zonder het ander en dat is nu eenmaal zo, jammer maar helaas pindakaas.
Denkbeelden die al eeuwenlang in deze cultuur de dienst uit maken.Ja dat klopt maar met de introductie van het boeddhisme en hun verschillende stromingen komt daar lichtjes maar steeds meer en vaker toch wel verandering in althans dat denk ik te merken.
We zijn al zo ontzettend geconditioneerd dat het nu eens tijd wordt hier bewust van te worden en een aantal daarvan, inderdaad, te corrigeren.juist!! te corrigeren heel mooi gezegd het is namelijk denk ik gewoon weer een manier van aanpassen naar de leef behoeftes van de mens,kijk naarmate de mens ook evolueert creëert men weer andere behoeftes denk ik...
Maar dus niet op de manier zoals jij nu aangeeft want dan verander je alleen maar dat wat het opleverd en niet de natuur zelf.
Ohhh waneer het moraal van de unitit mens veranderd kan men er beter op in spelen, toch?

Net als wat je nu ziet gebeuren in de wereld. Irak wordt ingevallen door Amerika onder het mom van het volk verlossen van een dictator.Terwijl vele weten dat dit voor eigengewin is en ze komen er mee weg want niemand stopt hen.
Het is na 8 jaar wel duidelijk dat de voornemens die er toen waren, om vrede/vrijheid te brengen in dit land, niet echt zijn waargemaakt. precies.
Er zijn lessen geleerd, denkt men, maar er wordt nog steeds oorlog gevoerd.Precies!! En hoe nu dit te veranderen…oh juist ja doormiddel het moreel van de mensheid, tja dan is zo'n GG (God's Golflengte toch net zo'n gek idee of streven want tja daarmee kan je inderdaad liefdevol maar vooral vredig dingen mee oplossen en iedereen is gelijk maar heeft een ander interpretatie van iets en daarmee schets je verschillende mogelijkheden, verschillende opties, verschillende oplossingen doordat je een bredere visie krijgt over het geheel en heel vee goed ideeën want iedereen denkt dan mee op hun eigen speciale manier hihi VET PLAN!)
Nu wordt Libië ingevallen. Niet onder het mom om de dictator weg te werken maar onder het mom van het volk beschermen.Daar is toch ook weer olie te vinden dan is dit toch gewoon een monopolie spel…en niemand houd hen tegen..
Er is hier alleen maar een correctie gekomen die het effect iets veranderd. Beter iets dan niets zou je kunnen zeggen.
Hadden ze echt iets geleerd dan was er geen inval/bemoeienis geweest met militair geweld maar was er een heel andere oplossing gekomen die nu niet onder woorden te brengen is omdat die er niet geweest is.Een morele verandering, goh dan hebben normen en waarden ook veel invloed op de mens en ook veel waarden!!
Het probleem is nu met het zelfde bewustzijn als waar het probleem door ontstaan is getracht op te lossen. Ohhhhwww ja inderdaad --> Einstein!!
En dat werkt dus niet en brengt alleen maar meer problemen voort.Jammer want men heeft toch blijkbaar hun best gedaan.

Niets gebeurd zomaar overigens en we zijn allemaal een speelbal van het grote collectief wat de mensheid is.Nou dat heb ik dus ook heel vaak dat gevoel, "ik word geleefd net zoals een marionetten poppetje met van die touwtjes eraan."
Eén persoon kan daarom geen wereldvrede en oplossing geven voor de hele wereld maar een groep zou dit wel kunnen als die maar het bewustzijn dat er nu overheerst overstijgt.Juist ja..ik lijk het te gaan snappen, hihi al die puzzelstukjes vallen op hun plekkie.
Hoe? Door jezelf te onderzoeken en te weten hoe je zelf reageerd en dan de keuze maakt om niet meer uit angst (wat meestal voor problemen zorgt) maar vanuit liefde te handelen. Moeilijk hoor want dit is makkelijker gezegd dan gedaan keer op keer op keer.
Onvoorwaardelijke liefde dan wel te verstaan.Waneer je 1stap in die positieve richting gaat dan volgt de rest van zelf en dan niet de mensen om je heen ik doel op je lichaam, geest, ziel, 'zijn' dat innerlijke weet je wel als een dynamo effect versterkt zich dat dan, denk ik. Ja hihi dit klopt en ik moet gelijk aan opvoeden denken want er zijn heel veel manieren om toch te bereiken wat je wilt en waarom niet op een positieve vrolijke manier dan lacht iedereen namelijk! ^^[/color]
Vandaar dat ik niet zo veel heb met conditionering zoals jij het voorsteld.Hummmz ik denk dat ik het voorsteld zoals ik het voorstelde omdat dat een stapje in de positieve richting was en daarmee open je weer een deur en al doende leer men wat wel werkt en wat niet of wat een beetje werkt en in combinatie met… werkt het beter!


Quote:
2581. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In bevestigenden zin komen deze woorden voor in Mattheus VII vs. 12 en Luc. VI, 31: En gelijk gij wilt dat u de menschen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks; mlat. quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis (Werner, 58; 83); Brederoo I, 292, vs. 572: Dat ghy niet wilt dat u gheschiet, en doet sulcks an een ander niet; De Brune, 139:

Al wat ghy wilt dat u gheschije,
Doet dat een ander van uw zije.


V.d. Venne, 198: Gaet juyst voor, als je selfs soudt willen naerkomen. Zie verder Harrebomée III, 19; Zeeman, 156; Wander V, 389: Was du nicht willst, das dir geschicht, das thu auch einem andern nicht.
Beschermengel
Beschermengel apr 9 '11



Dagtekst van zaterdag 9 april 2011.

"Hoewel de mensen niet in staat zijn een innerlijk heiligdom in
zichzelf op te bouwen om er spirituele entiteiten een plaats te
bieden, verbiedt niets hen om hun toevlucht te nemen tot ikonen,
beelden waarvoor zij zelfs kunnen knielen om blijk te geven van
hun behoefte het goddelijk Principe te aanbidden. Het
belangrijkste is er een gewoonte van te maken zich met zijn
gedachten te wenden tot hogere entiteiten, opdat deze hun intrek
bij hen zouden nemen, en voort te gaan op de weg met het hoofd in
het licht.
Zodra je je verdrietig voelt, door wanhoop wordt overmand, wend
je dan tot de hemelse geesten. En ook al weet je niet welke
gelaatstrekken, welk gezicht je je bij hen moet voorstellen, is
dat niet zo belangrijk; spreek hun naam uit, want de naam is al
een beeld, en deze mentale brief die je verstuurt, zal zijn
bestemming bereiken. Het is dus belangrijk ten minste de naam van
de entiteiten te kennen van wie je wilt dat ze je horen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 9 '11
Origineel bericht van: Beschermengel



Dagtekst van zaterdag 9 april 2011.

"Hoewel de mensen niet in staat zijn een innerlijk heiligdom in
zichzelf op te bouwen om er spirituele entiteiten een plaats te
bieden,
Zijn wij mensen vee voor hen die een plaats in ons willen nemen, voelen zij zich verheven door ons zo te sturen en/of te manipuleren?
verbiedt niets hen om hun toevlucht te nemen tot ikonen,
beelden waarvoor zij zelfs kunnen knielen om blijk te geven van
hun behoefte het goddelijk Principe te aanbidden.
Wanhoop drijft mensen tot in de extremen, waneer entiteiten hiervan gebruik maken door in ons lichaam en geest te treden waneer we zwak zijn zie ik hen als indringers en zal mezelf er tegen verzetten keer op keer op keer.
Het belangrijkste is er een gewoonte van te maken zich met zijn
gedachten te wenden tot hogere entiteiten,
Die entiteiten voelen zij zich verheven boven de mens omdat zij meer kan, meer in hun vermogen ligt om te creëren?
opdat deze hun intrek bij hen zouden nemen, en voort te gaan op de weg met het hoofd in het licht. Moeten wij mensen nu blij zijn dat hun entiteiten intrekken en daarmee ons sturen/manipuleren, de wanhoop en de behoefte van liefde word dan toch hiermee misbruikt?
Die 'samenwerking' levert ons verlichting op zodat wij ons beter of zelfs goed voelen daardoor waarmee wij in een positieve opwaartse spiraal gaan zitten en daarmee een dynamo effect bereiken zodat hun entiteiten zich weer kunnen voeden, ik denk niet dat ik zo gebruik wil worden.
Wij mensen zullen er niets van voelen maar onze vrije wil word aangetast, een compromis word gesloten uit de wanhoop van de mens, de mens word dan gebruikt voor privé doeleinde van de entiteit.
Ik heb hiervan gedroomd en ergens op dit forum staat die droom beschreven, alhoewel ik me moeilijk kun uiten vanwege het gebrek aan de woorden voor iets te omschrijven.

Zodra je je verdrietig voelt, door wanhoop wordt overmand, wend
je dan tot de hemelse geesten.Een zakelijke overeenkomst word hier dan afgesloten voor de 1om geluk te vinden en voor de ander om zich te huizen en te voeden.
Wil je dit dan ben je vrij om te laten en te doen wat je wilt maar waneer die entiteiten andere plannen trekken door bijvoorbeeld de mens in een neerwaartse spiraal te zetten omdat dit een snellere manier van meer energie aftappen betekend dan dames en heren ben je de l*l.

En ook al weet je niet welke gelaatstrekken, welk gezicht je je bij hen moet voorstellen,
Misschien omdat de mens inmiddels heeft geleerd in de gelaatsuitdrukkingen kan lezen of uithalen welke intentie achter iemand zit.
is dat niet zo belangrijk; spreek hun naam uit, want de naam is al
een beeld, en deze mentale brief die je verstuurt, zal zijn
bestemming bereiken.De fusie kan beginnen, ik hoop wel dat je dan een entiteit treft die met het welzijn van de mens begaand is.
Het is dus belangrijk ten minste de naam van de entiteiten te kennen van wie je wilt dat ze je horen."
Ja dat is wel overduidelijk dat dat belangrijk is en nu snap ik ook dat je positief en liefde vol moet zijn want de entiteiten die zich voeden met positieve energie zijn anders gezind dan de entiteiten die zich voeden met negatieve energie.
Let wel op dat met positief en negatief niet mee word bedoelt dat er een goed of fout is maar wel een ander soortige kracht.

Omraam Mikhaël Aïvanhov


Quote:
positief
Uitspraak: posiˈtif Bijvoeglijk naamwoord 1 bevestigend of instemmend. Antoniem: negatief `de uitslag van de test is positief` `positief reageren op een verzoek` 2 met aandacht voor de goede dingen. Antoniem: negatief `positief ingesteld zijn` &nb...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/positief

positief
goed
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/positief

positief
-> stellende trap
Gevonden op http://e-klas.net/ns/nlvadetl5.htm

positief
bevestigend, aanwezig. synoniem: bevestigend
Gevonden op http://zoeken.dokterdokter.nl/woord/positief

positief
bevestigend, aanwezig. synoniem: bevestigend
Gevonden op http://zoeken.dokterdokter.nl/woord/positief

Positief
Engels:Positive aanwezig
Gevonden op http://www.gezondheidsplein.nl/woordenboek/letter/

positief
[bijvoeglijk naamwoord]• goedkeurend of instemmendvb:hij reageerde positief op mijn voorsteltegenstelling: negatief• wie alleen het goede doet of benadruktvb:hij levert een positieve bijdragetegenstelling: negatief•
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_P/W2036.HTM

positief
aanwezig
Gevonden op http://dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_dbquery

positief
stellig, vast, vaststaand gunstig, welwillend bevestigend
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/positief

positief
•welwillend, gunstig. • [medisch] aanwezig. • [wiskunde] groter dan nul.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/positief

positief
1) Aanwezig 2) Afdruk 3) Afdruk van een foto 4) Batig 5) Bepaald 6) Beslist 7) Bevestigend coolBevorderlijk 9) Categorisch 10) Constructief 11) Deel van een orgel 12) Definitief 13) Dienstig 14) Favorabe...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/po

Quote:
negatief
I negatief Uitspraak: nexaˈtif Bijvoeglijk naamwoord 1 kritisch en afwijzend. Antoniem: positief `een negatieve boekbespreking` 2 als iets ontbreekt of kleiner is dan nul. Antoniem: positief `een negatieve uitslag van een test` `een negatief financieel...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/negatief

Negatief
een afbeelding waarin de waarden licht en donker omgekeerd zijn aan die in het origineel (of de natuur). Te onderscheiden zijn leesbare en onleesbare negatieven, respectievelijk een niet-spiegelbeeldig en spiegelbeeldig model. Een afdruk van een negatief levert een positief
Gevonden op http://www.highspeedenvelope.nl/index.php?seite_id

Negatief
Zie Filmnegatief.
Gevonden op http://www.roulartaprofessional.be/grafischnieuws/

Negatief
Engels:Negative afwezig
Gevonden op http://www.gezondheidsplein.nl/woordenboek/letter/

negatief
[bijvoeglijk naamwoord]• afkeurend of ontkennend
vb:ik kreeg een negatief antwoord op mijn vraag
tegenstelling: positief

• wie overal vervelende kritiek op heeft
vb:hij stelt zich altijd zo negatief op
tegenstelling: positief

&bul...
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_N/W1644.HTM

negatief
afwezig
Gevonden op http://dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_dbquery

negatief
afwezig
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/negatief

negatief
ontkennend
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/negatief

negatief
•ontkenning. •als slecht beschouwend, ongunstig. • [medisch] afwezig. • [wiskunde] kleiner dan nul.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/negatief

negatief
1) Afbrekend 2) Afwezig 3) Beklagend 4) Cliché 5) Kritisch en afwijzend 6) Minderwaardig 7) Niet positief coolNog minder dan niets 9) Omgekeerd beeld 10) Omgekeerd lichtbeeld 11) Onder nul 12) Ongeslachtelijk 13)
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ne

Negatief
<i>(fotografie)</i> Een `negatief` is een tussenstadium in het fotografisch procedé dat bij gebruik van de meest gangbare lichtgevoelige materialen noodzakelijk is om een beeld te kunnen maken. Het is een transparante drager - vroeger glasplaat, celluloid en later polyester - met een li...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Negatief


Liefs Lily.
Beschermengel
Beschermengel apr 10 '11
De antwoorden worden steeds langer Lily .. wink


_____________________________________________


Dagtekst van zondag 10 april 2011.

"Elke dag heb je zoveel voorzorgen te nemen opdat alles wat
nuttig, zelfs onmisbaar voor je is, zich niet tegen je keert!
Gas- en waterkranen sluiten, oppassen voor brand en elektrische
apparaten die je hebt aangezet, en eraan denken dat je ze
uitdoet, geen voorwerpen laten slingeren waarover jij of anderen
zouden kunnen struikelen... En als je, vlak voor het slapengaan,
twijfelt of je de deur op slot hebt gedaan, ga je je bed uit om
dat te controleren.
De Hemel is er niet om op wacht te staan bij de voordeur van je
woning, of je te beschermen als je nalatig bent geweest. Hij
heeft je hersenen gegeven, ogen, oren, voeten, handen en zegt
tegen je: 'Jij hebt al die instrumenten, gebruik ze, dat zal je
beschermen. Zet ze aan het werk, en dan zullen de lichtende
entiteiten ook klaarstaan om jou te beschermen.'"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 10 '11
Origineel bericht van: Beschermengel
De antwoorden worden steeds langer Lily .. wink

grinhahaha ja inderdaad!!!
_____________________________________________


Dagtekst van zondag 10 april 2011.

"Elke dag heb je zoveel voorzorgen te nemen opdat alles wat
nuttig, zelfs onmisbaar voor je is, zich niet tegen je keert!LOA maar opzich lijkt mij dit een pessimistische instelling.
Gas- en waterkranen sluiten, oppassen voor brand en elektrische
apparaten die je hebt aangezet, en eraan denken dat je ze
uitdoet, geen voorwerpen laten slingeren waarover jij of anderen
zouden kunnen struikelen…
smileJa inderdaad dit zijn vele voorzorgsmaatregelen ik voel me dan op mijn hoede voor onoverkomelijke dingen die met oorzaak en gevolg te maken hebben.
En als je, vlak voor het slapengaan, twijfelt of je de deur op slot hebt gedaan, ga je je bed uit om dat te controleren.
Dat klopt en dat vergt wel doorzettingsvermogen.
De Hemel is er niet om op wacht te staan bij de voordeur van je
woning, of je te beschermen als je nalatig bent geweest.
Daarom vergt het ook doorzettingsvermogen waneer je toch een kleine sugessite of wellicht een waarschuwing krijgt waneer je toch welmoe bent van de dag, voor mij op dit moment zijn deze kleine suggesties een oefening van vertrouwen en zorgen los laten.
Hihi oke dat s ook wel vertrouwen in.. een gids/beschermheer/entiteit hebben.

Hij heeft je hersenen gegeven, ogen, oren, voeten, handen en zegt
tegen je: 'Jij hebt al die instrumenten, gebruik ze, dat zal je
beschermen.
Ohhh ik had ook een kleine vermoeden dat dit je eigen innerlijke stem kan zijn , zie je kan heel veel zelf al doen door te luisteren naar je eigen innerlijke stem.
Zal dit ook een beetje uit het oerinstinct komen vroeg ik mezelf af?

Zet ze aan het werk, en dan zullen de lichtende entiteiten ook klaarstaan om jou te beschermen.'"
Oh is dat het.. ook hier had ik een vermoeden van want ik dacht namelijk dat het vertrouwen in.. op zichzelf stond en daarmee dat je jezelf ontvankelijk open stelden voor en betere samenwerking met je gids/beschermheer/beschermengel/entiteit/lichtwezen.

Overigens vraag ik me nu af of al die benamingen 1en de zelfde weze voorstelde en ik vroeg mezelf af of of dit niet gewoon verschillende soorten waren inlc. de positieve en negatieve energieën de bij die wezen hoort .
Ik vroeg mezelf af of je goed moest opletten met welke entiteit je te maken heeft voor je eigen gezonde gestel.
Ook vroeg ik mezelf af of hen verschillende gradaties hadden of wel gelijk aan elkaar staan maar met hun eigen soorteigen eigenschapen en ook daarbij hun eigen unieke eigenschappen.

Hummz misschien heeft iemand altwoord hiervoor…?
*tijd voor een nieuw topic!!*

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Beschermengel
Beschermengel apr 11 '11
..
Quote:
En als je, vlak voor het slapengaan, twijfelt of je de deur op slot hebt gedaan, ga je je bed uit om dat te controleren. Dat klopt en dat vergt wel doorzettingsvermogen.


Daar heb ik ook last van wink


__________________________________

Dagtekst van maandag 11 april 2011.

"Als je er een gewoonte van zou maken om in de ene schaal van de
balans te leggen wat je wint en in de andere wat je verliest als
je je aan pleziertjes overgeeft, zul je ontdekken dat de
verliezen enorm zijn en de voordelen bijna nihil. Waarom zou je
zoveel kostbare psychische, spirituele energie opofferen voor een
paar aangename sensaties? Die gevoelens vervagen of je vergeet ze
(wat we gisteren hebben gegeten telt vandaag niet meer) en als je
juist daar je leven op grondvest, bereid je een toekomst van
armoede voor. Terwijl, als je je inspant om jezelf bepaalde
genoegens te ontzeggen, zal dat natuurlijk even pijn doen, maar
je bereidt jezelf een prachtige toekomst. Dus wat betekent het om
wat sensaties te verliezen als je daarmee je toekomst wint?
Zij die niet nadenken, zeggen: 'Als ik maar plezier heb zal ik
gelukkig zijn!' Ja, maar ze hebben geen toekomst meer. Neem
bijvoorbeeld de alcohol- of gokverslaafden: zij hebben de directe
'kick' nodig die alcohol of het gokken hun verschaft. Maar zodra
ze stoppen met drinken of gokken, in wat voor staat verkeren ze
dan? En wat staat hun te wachten?"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 11 '11
Origineel bericht van: Beschermengel
..
Quote:
En als je, vlak voor het slapengaan, twijfelt of je de deur op slot hebt gedaan, ga je je bed uit om dat te controleren. Dat klopt en dat vergt wel doorzettingsvermogen.


Daar heb ik ook last van wink

----> smile<------
__________________________________

Dagtekst van maandag 11 april 2011.

"Als je er een gewoonte van zou maken om in de ene schaal van de balans te leggen wat je wint en in de andere wat je verliest als je je aan pleziertjes overgeeft, zul je ontdekken dat de verliezen enorm zijn en de voordelen bijna nihil.
Deze gewoonte kwam nog geeneens in mij op want alles wat ik win is mooi meegenomen net zoiets als de uitspraak die je kan gebruiken igv twijfel of je iets zal vragen aan een ander. 'nee heb je en ja kan je krijgen'.
Waarom zou je zoveel kostbare psychische, spirituele energie opofferen voor een paar aangename sensaties?
Omdat dat mooi meegenomen is en leuk vind ik, ik denk dat ik meer dankbaar ben voor de vreugde des levens dan misschien wel een gemiddeld iemand misschien komt dat omdat ik iets meer optimistisch denkt op gesteld te zijn.
Die gevoelens vervagen of je vergeet ze (wat we gisteren hebben gegeten telt vandaag niet meer) en als je juist daar je leven op grondvest, bereid je een toekomst van armoede voor.
De leuke positieve dingen in het leven vervagen en je vergeet ze omdat de negatieve invloeden diepere impact op je leven hebben , die energie lijkt ook sterker maar daarmee ook verradelijker…humzzz.
Terwijl, als je je inspant om jezelf bepaalde genoegens te ontzeggen, zal dat natuurlijk even pijn doen, maar je bereidt jezelf een prachtige toekomst.
Uhm is dit het zelfde als 'ik verheug wat komen gaat, het leven is 1groot avontuur.'
Dus wat betekent het om wat sensaties te verliezen als je daarmee je toekomst wint?
Misschien iets minder avontuurlijker ervaringen, waarbij je de uitkomst niet precies ka voorspellen dus ook niet precies in kan calculeren of het negatief of positief word.
En meer zekerheden in de toekomst denk ik dus een meer voorspelbare leven maar waneer je dan verrast word dan kan je wel van slag zijn of overslag gaan waneer je heel flexibel en ruimdenkend bent…. humz.


Zij die niet nadenken, zeggen: 'Als ik maar plezier heb zal ik gelukkig zijn!'
Dat kan vooral waneer je niet in het verleden of toekomst leeft maar in het 'nu' dus helemaal in het moment van leven in op gaan en 'zijn.'
Maar het lijkt mij meer een tijdelijke vreugde meer een tijdelijke ontspanning want zo voelt het 'zijn' bij mij aan, totale ontspanning en op gaan in het moment van het leven.

Ja, maar ze hebben geen toekomst meer.
De verantwoording voor voor jezelf te zorgen en/of andere, die bedachtzaamheid schijnt dan hiermee niet echt aanwezig te zijn , nee.
Ik denk dat dat komt door het tijdelijke ontspanningsgevoel hihi wel moeten we dan onthouden dat dat moment van 'zijn' tijdelijk is, zoals je lest haalt het verleden en de toekomst jouw in. ^^

Neem bijvoorbeeld de alcohol- of gokverslaafden: zij hebben de directe 'kick' nodig die alcohol of het gokken hun verschaft.
Tijdelijke 'zijn.'
Maar zodra ze stoppen met drinken of gokken, in wat voor staat verkeren ze dan?
Ontnuchtering met een nuchtere kijk op het leven waarmee ze bewuster op het leven kijken (letterlijk) en daarmee bedachtzamer kunnen mee omgaan.
En wat staat hun te wachten?"
Bij een ongetrainde geest, veel moeizame beslissingen nemen althans ze gaan moeizaam omdat je dan niet geconditioneerd kan reageren je krijgt bij bewustere kijk op het leven heel veel prikkelingen en indrukken binnen die je moet verwerken en dat heeft te maken met spieren in je hersenen en met totale ontspanning van het 'zijn' verslappen die spieren dus je kan ervoor kiezen om met de pakken erbij neer te gaan zitten of met behulp van een opwaartse spiraal van optimisme, je schouders eronder te zetten en even door te bikkelen.
Het resultaat mag er dan zeker wezen laughhihi!!
Aan jouw de keuze!! ^^


Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 12 '11



Dagtekst van dinsdag 12 april 2011.

"Leven en dood zijn voortdurend met elkaar in strijd. In het
algemeen wordt aangenomen dat ze even sterk zijn en sommigen zijn
zelfs geneigd te denken dat de dood sterker is dan het leven.
Nee. Schijnbaar zien we natuurlijk altijd dat de dood
uiteindelijk overwint. Maar in werkelijkheid vermag de dood niet
veel ten opzichte van de krachten van het leven. Let eens goed op
en je zult zien dat overal, overal, alleen het leven zich
openbaart.
Als de dood van tijd tot tijd verschijnt op een of andere
plaats, gaat het slechts om een herschikking van de achtergrond;
dat verhindert niet dat het leven elders doorgaat, en in een
andere vorm. Als de dood machtiger was dan het leven, zou er geen
levend wezen meer overblijven in het universum. Dus, het leven is
overal en het zal altijd machtiger zijn dan de dood."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 12 '11
mooie woorden BE.
Pagina's: « Vorige ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki