Loading...
nl

Dagtekst

Beschermengel
Beschermengel mrt 30 '11



Dagtekst van woensdag 30 maart 2011.

"Het menselijk wezen is afgedaald uit de hemelse regionen door een
proces dat we involutie noemen. Al naar gelang deze afdaling in
de materie werd het, terwijl het zich van het oorspronkelijke
licht verwijderde, omhuld met lichamen die steeds compacter
werden tot aan het fysieke lichaam. Precies zoals we in de winter
de koude moeten trotseren, waarbij we verplicht zijn steeds
dikkere kleren aan te trekken, van het hemd en de trui tot aan de
jas!
Om nu de weg omhoog weer in te slaan, moet de mens zich
uitkleden, symbolisch gesproken, dat wil zeggen zich ontdoen van
al wat hem zwaar maakt: in plaats van te proberen op te stapelen,
moet hij leren op te geven, zich te ontlasten en te bevrijden. De
opeenstapeling begunstigt de afdaling. Elke gedachte, elk gevoel
of verlangen, geïnspireerd door het bezitsinstinct blijft aan
zijn subtiele lichamen kleven, zoals de rijp aan de takken van de
bomen in de winter. Het is nodig dat de lentezon gaat schijnen,
zodat het ijs smelt en de mens zijn ware wezen terugvindt."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
gast
gast mrt 30 '11
Mooi laugh
Beschermengel
Beschermengel mrt 31 '11

Dankje smile


____________________________________


Dagtekst van donderdag 31 maart 2011.

"Een man alleen of een vrouw alleen kan geen leven schenken aan
een kind; daarvoor moeten zij samen zijn. Echter, door het woord
kan ieder afzonderlijk schepper worden, dankzij het mannelijke en
het vrouwelijke principe, die verenigd zijn in zijn mond: de tong
en de beide lippen. Alle Evangeliën zijn slechts de illustratie
van die waarheid. Juist dankzij de almacht van het woord heeft
Jezus wonderen verricht. Hij zei tegen de verlamde: 'Sta op, pak
uw bed en ga naar huis', en hij liep. Voor de verrijzenis van
Lazarus ging hij naar zijn graf en riep met luide stem: 'Lazarus,
kom naar buiten.' Om de dochter van Jaïrus op te wekken, nam hij
haar hand en zei:' Meisje, ik zeg je,sta op.' Toen hij de
bezetene genas, beval hij de onreine geest: 'Ga weg uit die man!'
Toen hij een melaatse genas, zei hij: 'Ik wil het, word rein!'
Toen hij de storm deed luwen, zei hij tegen de zee: 'Zwijg, wees
stil!'
De wijze zelf waarop ons lichaam is gebouwd, bevat een heel
onderricht over beide principes, het mannelijke en het
vrouwelijke. Die leert ons dat alleen beneden, op het fysieke
vlak, deze twee principes fysiek gescheiden zijn. Behalve bij
hoge uitzondering kan een mens fysiek alleen man of vrouw zijn.
Maar boven, in het goddelijke gebied, zijn de twee principes
verenigd zoals ze in de mond verenigd zijn; alleen boven is de
mens schepper en vrij."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 31 '11
@ BE, sorry ik ben wat suf en afwezig de laatste paar dagen dus geen puf om te lezen of te reageren maar wees niet getreurd hier komt die dan eindelijk want zulke leuke en inspirerende teksten zijn zeker de moeite waard om te lezen en ja ook deze zijn weer erg schoon!!!
____________________
Involutie wat een mooi woord en ik geloof ook wel dat het zo namelijk is.
-nl.wikipedia.org--> Involutie
- nl.wikipedia.org--> Involutie_(filosofie) .
Quote:
nvolutie betekent letterlijk: zich inrollen, vast- of in-wikkelen. Dit is het tegenovergestelde van evolutie.

Naast de bekende wetenschappelijke evolutietheorie zijn er filosofische visies op de evolutie van het leven binnen de levensbeschouwing van de Theosofie, waarin de begrippen "involutie" en "evolutie" hand in hand gaan. Deze filosofie sluit aan bij de betekenis van de gebruikte termen (in- en uitrollen).

Deze andere theorie is die van de evolutie en involutie van een wezen in zowel de geestelijke als de stoffelijke gebieden. Een geestelijk wezen verstoffelijkt, bijvoorbeeld bij de mens door de conceptie, geboorte en groei, incarnatie genoemd. De mens evolueert dan in de stof maar tegelijk involueert hij in de geestelijke gebieden. Hij evolueert: hij ontrolt zijn inherente eigenschappen als mens in een zelfbewust, stoffelijk, biologisch wezen. Hij brengt dus naar buiten wat al reeds aanwezig was! Steeds verder naarmate hij ouder wordt en tegelijk involueert hij als geestelijk wezen: op de geestelijke gebieden rolt hij zich als het ware in. Zijn geestelijke essentie trekt zich samen in een soort geestelijk zaad. Dan keert het proces zich om. In de stoffelijke gebieden begint het wezen te involueren, (in te rollen): de ouderdom en dood (excarnatie). Het bewustzijn trekt zich terug uit deze stoffelijke wereld en in de geestelijke gebieden ontkiemt als het ware de geestelijke kern weer en evolueert, brengt zijn eigenschappen weer tot aanzien in de geestelijke gebieden.

Deze evolutiefilosofie gaat veel verder dan het hier beschreven voorbeeld. Alles is eigenlijk onderhevig aan evolutie en involutie. Culturen, biologische soorten, atomen, zonnen. In de stoffelijke wereld zien we het verschijnen, de groei, de bloei en de neergang en dan het verdwijnen. Het evolueren (uitrollen), de manifestatie en dan het (involueren) inrollen. Dat is slechts een deel van het geheel, in de voor ons onzichtbare wereld vindt tegelijkertijd het omgekeerde proces plaats.

Dit proces herhaalt zich, vandaar dat we bij een mens van reïncarnatie spreken.
- nl.wikipedia.org--> Involutie_(geneeskunde) .
Quote:
Involutie (geneeskunde)
De involutie van een orgaan is het terug normaal worden van dat orgaan na een fysiologisch proces. Apoptose of geprogrammeerde celdood speelt hierbij een grote rol.
Voorbeelden
De baarmoeder moet na een bevalling terug haar normale grootte aannemen door samen te trekken.
De prostaglandines in de placenta zorgen bij placentofagie (dat bij vele diersoorten voorkomt) voor het effectief involueren van de uterus.
De zwezerik (thymus) begint in de puberteit te involueren onder invloed van geslachtshormonen: Grote delen van het orgaan worden vervangen door vetweefsel.
De testikels involueren in gewicht, grootte en zaadproductie bij toename van de leeftijd.

- nl.wikipedia.org--> Involutie_(wiskunde)
Quote:
Een involutie in de wiskunde is een afbeelding (wiskunde) die zijn eigen inverse is, dus zodat aan f(f(x))=x voor alle x in het domein van f.

Algemene eigenschappen
Elke involutie is een bijectie. De identiteitsfunctie is een triviale involutie.
Voorbeelden van involuties
Vermenigvuldigen met -1
Omgekeerde
Spiegeling (meetkunde)
Inversie (meetkunde)
Isogonale verwantschap
Isotomische verwantschap
Logische negatie
Transponeren van een matrix
Taal
Ook in de taal kennen we dit verschijnsel, zij het onder een andere naam : de litotes.


__________________________________

Toch lees ik uit de dagtekst van vandaag hier nu weer het yin&yang effect, goh zeg dat hadden ze toen al goed bekeken…humzzzz-->
Quote:
Geschiedenis
De oorsprong van yin en yang ligt duizenden jaren terug. Het principe wordt voor het eerst genoemd in de I Ching, die stamt van ongeveer 700 tot 1000 jaar voor Chr. Men vermoedt dat in een poging het leven te begrijpen de Chinees de bewegingen in de natuur als uitgangspunt heeft genomen; zomer - winter / dag - nacht / warm - kou / regen - droogte / gezondheid - ziekte enz..

Daarvoor trachtte men het leven te voorspellen, door op bepaalde tijden een schouderblad van een schaap in het vuur te houden, dat dan door de hitte brak en de vorm van de breuk aangaf wat men van de goden kon verwachten. In die tijd gebruikte de Chinees het schrift om met de goden te kunnen praten en aldus schreef men 'de uitkomst van de breuken' op het betreffende bot, die werden bewaard. Uit al deze bewaarde en beschreven schouderbladen ontdekte men dat het leven niet door breuken in een bot te voorspellen was; dat het in het leven 'goed' of 'fout' kon gaan.

Geen dualiteit
En zo kwam uiteindelijk het besef/bewust zijn, dat de Tao (het Alles) zich manifesteert in twee tegengestelde waarden 'die geen dualiteit vormen'. Yin (het éne) is niet beter dan Yang (het ander) of andersom, ze zijn even-waardig aan elkaar. Evenwaardig betekent in deze gelijk èn toch verschillend. Dus niet gelijkwaardig.

Het is beweging, het proces/de dynamiek tussen Yin en Yang die een verstoring tussen Yin en Yang kan veroorzaken. Yin of Yang kunnen ook niet verdwijnen of ontbreken. Het is de mens die het Yin of het Yang van zijn leven een te groot accent geeft waardoor er klachten, "ontregelingen in yin - yang" ontstaan.

De begrippen Yin en Yang komen altijd in wederzijdse betrekking/relatie voor: water (Yin) - stoom (Yang) - ijs (Yin). Het is dus niet zinvol om te zeggen dat yin = water en yang = boven o.i.d..

Deze wijze van denken is voor de westerse mens lastig. Dit komt omdat de taal, waarin men zich uitdrukt geen beeld- maar een lineaire taal is. Hierdoor kan de essentie van zaken niet altijd eenvoudig worden weergeven; zo zegt ons woord: 'arm' niet of het om een ledemaat gaat of dat men geen geld heeft. Onze lineaire uitdrukkingsvorm geeft ons ook de mogelijkheid het ene een meer waarde te geven boven het andere (dualiteit).

In dit kader is het interessant te zien dat het Yin-Yang symbool, zoals dit in de westerse wereld wordt weergeven, links, Yin de kleur wit heeft en rechts, Yang zwart. Dit, terwijl Yin het donkere betekent en Yang het lichte. In de authentieke Chinese literatuur vind men Yin (het donkere)niet links maar boven en Yang (lichte) onder. Dit omdat de Chinees van boven naar beneden leest. Ook wordt Yin niet met zwart weergeven, maar rood.

Het Westen heeft gemakshalve het Yin-Yang symbool van 'horizontaal' rechtsom naar 'verticaal' gekanteld en het donkere (rood) in de kleur zwart veranderd, waardoor de essentie van de Yin-Yang filosofie voor de westerse mens nog moeilijker te begrijpen is.



@ Gast, ik ga nog een reactie op je tekst alleen niet nu!
Beschermengel
Beschermengel apr 1 '11

Is niet erg hoor Lily, alles op zijn tijd smile


_________________________________


Dagtekst van vrijdag 1 april 2011.

"Probeer bij alles wat je onderneemt goed te beginnen, omdat de
afwikkeling van een proces afhangt van de wijze waarop je
begonnen bent. Ja, maar om een goed begin te maken, moet je het
voorafgaande al juist hebben beëindigd. Deze regel geldt op alle
gebieden.
Als je een werk begint, probeer dan tot het eind toe dezelfde
aandacht, dezelfde zorg vol te houden. En als je nieuwe
vriendschappen, nieuwe relaties aanknoopt, wees ook dan
oplettend, zodat wat begon met een glimlach, warme woorden,
geschenken en kusjes, niet eindigt met confrontaties. Want alles
wat slecht afloopt, heeft invloed op toekomstige ontmoetingen en
ondernemingen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 1 '11
jaaaaaaaaaa zoooooooooo waaaaaaaaaaar!!!
En trouwens je kan het beste niet door 1 incident je hele bui laten afhangen daar maak je je eigen waarheid mee en die maak je zelf dan met de spiraal van pessimisme neerwaarts .
Tel je zegeningen en laat de spiraal met optimisme opwaarts draaien en laat hem flink draaien zodat je een kettingreactie krijg net zoals een dynamo werkt en violaaaa alles ziet er op eens mooier uit en dit heb je zelf gedaan JIJ hebt je eigen mooie waarheid gemaakt.

Nu is er een uitdrukking "alles met de mantel der liefde bedekken." maar dat hoeft namelijk niet perse het geval te zijn
(alhoewel ik me nu zit te bedenken dat pessimistische mensen deze uitspraak hebben bedacht hahaha)
Je kan ook logisch nadenken en degelijke oplossingen vinden om een zoveel mogelijke bevoordelijkste situatie te creëren daar word of misschien wel blijft de situatie lekker harmonieus mee denk ik.
En met die oplossingen heb je jezelf ook optimistisch ingesteld of wel opgesteld, gewoon (alsof het de gewoonste zaak ter wereld is) maar je best gedaan om de beste (mogelijke) oplossing (proberen) te verzinnen is namelijk ook goed genoeg.
"ik doe mijn best en God doet de rest!!" en viola -> "God allemachtig wat is het leven toch prachtig! ^^
Beschermengel
Beschermengel apr 2 '11
hahaha ... wink...mooi gezegd Lily smile


________________________


Dagtekst van zaterdag 2 april 2011.

"Volwassenen beweren hun kinderen lief te hebben en zich zorgen te
maken over hun opvoeding, maar ze weten niet altijd hoe ze met
hen moeten omgaan. Zij letten met name onvoldoende op de manier
waarop ze met hen spreken. Zoveel ouders en opvoeders behandelen
hen voortdurend alsof ze onbekwaam, idioot of iets dergelijks
zijn, en de kinderen die daardoor worden beïnvloed, gebiologeerd,
worden op den duur werkelijk dom en onbekwaam.
Je moet weten dat het woord machtig en werkzaam is, en wat
volwassenen tegen kinderen zeggen, kan een heel kwalijke invloed
op hen hebben, hen blokkeren, afschrikken. Is het echt nodig te
dreigen met de boze wolf, de politie, de duivel of weet ik wat,
om ze gehoorzaam te maken of rustig te houden? Hun hele verdere
leven lopen die kinderen het gevaar zich bedreigd, in gevaar te
voelen, en bepaalde neurosen bij volwassenen vinden daar hun
oorzaak. Er zijn veel dingen die volwassenen in hun houding ten
opzichte van kinderen dienen te verbeteren, anders wordt, wat ze
opvoeding noemen, in werkelijkheid een afbraak."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 2 '11
Origineel bericht van: Beschermengel
hahaha ... wink...mooi gezegd Lily smile

hihi dank uuuuu!!!
________________________


Dagtekst van zaterdag 2 april 2011.

"Volwassenen beweren hun kinderen lief te hebben en zich zorgen te
maken over hun opvoeding, maar ze weten niet altijd hoe ze met
hen moeten omgaan.'beweren' doen ze inderdaad maar het woord is misleidend want het leid meer naar hypocriet te zijn alhoewel het meer en onbekwamenheid is door een beperkt zicht die ze hebben ik bedoel het zicht op het leven een bepaalde stadia van bewust 'zijn' Zij letten met name onvoldoende op de manier
waarop ze met hen spreken.Met hun beperkte zicht,ja inderdaad misschien wel 'onbewuste omgang met...'
Zoveel ouders en opvoeders behandelen hen voortdurend alsof ze onbekwaam, idioot of iets dergelijks
zijn, en de kinderen die daardoor worden beïnvloed, gebiologeerd,
worden op den duur werkelijk dom en onbekwaam.Ik ben een levend voorbeeld hiervan hahahaa zo grappig om dit terug te lezen!
Je moet weten dat het woord machtig en werkzaam is, en wat
volwassenen tegen kinderen zeggen, kan een heel kwalijke invloed
op hen hebben, hen blokkeren, afschrikken. Is het echt nodig te
dreigen met de boze wolf, de politie, de duivel of weet ik wat,
om ze gehoorzaam te maken of rustig te houden?Vanmorgen had ik en mijn vriend een discussie over "je mag niet wijzen want wijzen is onbeleefd" want ik had tegen Uk gezegd dat dat niet mocht maar eigenlijk wist ik niet precies waarom hij dat niet mocht , ja behalve dat het onbeleefd is maar moest ik dan daarmee "punt uit" roepen?!?!
Mijn vriend kwam met het idee dat die traditie was ingeroepen om kinderen onder de duim te houden want kinderen en/of mensen wijzen omdat ze wat willen hebben.
En waneer je kinderen verbied om te wijzen houden ze hun mond wel om iets te vragen want 'vragen is onbeleefd, wie vraagt word overgeslagen.'
En viola kind houd hun mond en is nederig naar de volwassen mensen .
Hun hele verdere leven lopen die kinderen het gevaar zich bedreigd, in gevaar te voelen, en bepaalde neurosen bij volwassenen vinden daar hun
oorzaak.L.O.L.
Er zijn veel dingen die volwassenen in hun houding ten opzichte van kinderen dienen te verbeteren, anders wordt, wat ze opvoeding noemen, in werkelijkheid een afbraak."Ja dit klopt, hoeveel mensen klagen ondanks hun volwassenheid nog steeds over hun jeugd.
Ze klagen en klagen en kunnen maar geen plekje vinden in hun hart om het te laten rusten en vervolgens het los te laten, waneer men kinderen krijgt en in het ouderschap groeien komen ze voor de zelfde feiten te staan die hun ouders ook hadden en viola er is opeens begrip voor de ouders of men word creatief en verzint een in hun ogend betere situatie.
Zal dit evolutie of involutie heten?!?!? nou ja misschien maakt dat niets uit , zolang het maar gebeurt!!!


Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 3 '11


... wink...


_______________________




Dagtekst van zondag 3 april 2011.

"Lachen betekent niet per se dat je zorgeloos, lichtvoetig of
lichtzinnig bent. De lach kan zelfs weldadiger zijn voor het
denken dan een ernstig en peinzend gelaat, dat velen kenmerkend
achten voor de wijze. Want in de lach schuilen levende krachten
die de hersenen voeden.
Lachen kan ook herstellen, ontspannen. Er gebeuren in ieders
leven dingen waarbij je in het begin niet geneigd bent te lachen,
dat is waar, dat moet je toegeven, en het is normaal dat je eerst
ongerust of verdrietig wordt, maar je laat je niet zo gemakkelijk
overrompelen als je gewend bent de komische kant van bepaalde
situaties te zien. Dus ontzeg jezelf nooit dit machtige middel
dat het lachen is, om je innerlijke evenwicht te bewaren en je
bestaan wat lichter te maken. Ook al heb je redenen om boos,
verdrietig en ontmoedigd te zijn, aanvaard niet om in die
toestand te blijven."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 3 '11
hahaha lach therapie !!!
En ja u heeft weer helemaal gelijk met uw dagtekst, toevallig zat ik net van geluk te lachen en ik zat dit wat hier staat vandaag te overdenken en aan de opwaartse spiraal van optimisme met het dynamo effect !
Met lachen versterk je jezelf namelijk ik doe dit vanaf mijn jeugd ookal doormiddel een serieus gesprek af te ronden met een lachetje.
En waneer kinderen stout zijn en om hun straf heen willen gaan maken ze de mama's en papa's aan het lachen met hun charmes en kinderlijke humor dit had ik zelf heel vroeg in de gaten want waneer mensen lachen kunnen ze niet bos worden of boos zijn hihi 1punt voor mij!!
Ook leid humor dingen af niet alleen de emotie 'boos zijn' maar ook waneer je eigenwijs bent en je idee loopt de soep in met een beetje zelfspot benadruk je je gedrag of acties daarmee geef je je fouten toe en verwerk je je ze en geef je het gelijk een plaatsje een grappig plaatsje waarvan je een glimlach krijg op je gezicht waneer je eraan denkt ipv een schaamte plaatsje of een teleurstelling plaatsje, ja ik denk dat je daarmee je eigen waarheid maakt en plaatst dus geluk heb je zelf in je hand!! ^^
Beschermengel
Beschermengel apr 4 '11

Jaa lachen is gezond!...ik doe het ook graag hoor smile


___________________________________


Dagtekst van maandag 4 april 2011.

"Je kunt mensen versteld doen staan met je kennis, dat is echter
niet genoeg om ze te transformeren. Kennis is uiteraard een
machtig middel: ze verlicht het verstand en verschaft goede
argumenten, maar daar blijft het bij. Ook al zullen de mensen
geïnformeerd zijn, ook al zullen ze je goed begrijpen, het is
helemaal niet zeker of ze erdoor in beweging komen. Om hen zover
te krijgen moet je hun je geloof en je liefde overbrengen. Want
geloof en liefde bezielen, stimuleren, het zijn levende krachten.
Ten opzichte van de moeilijkheden van het leven blijft iemand
die alleen maar over kennis beschikt zwak, angstig, besluiteloos.
Terwijl degene die liefheeft, die overtuigd en enthousiast is,
blijft doorgaan zelfs zonder veel te weten; hij overwint de
obstakels en sleept de anderen mee."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 4 '11
Sommige slimmen gestudeerde mensen kunnen niet koken of zin zo met zichzelf bezig om de studie af te maken en een carrière te maken en daarna moet het ideaal plaatje vervult worden door een huisje, boompje, beestje te nemen want dat is wat er gebeurt men neemt .
Bijvoorbeeld.
Ik neem een vriend die in het ideaal beeld komt om later een acceptabel man voor mij te kunnen zijn.
Men neemt kinderen om de status moeder te hebben maar naast die status is hun carrière belangrijker en de kinderen gaan van 7 tot 7 naar de kinderopvang of buiten schoolse opvang.

Dit zijn natuurlijk uiterste van voorbeelden maar goed het gebeurt wel.
Mijn punt is dat je wel gestudeerd en een succesvolle carrière kan hebben maar daarnaast jezelf als mens niet te vergeten .
Die mensen zal ik adviseren om lekker met blote handen in de aarde te wroeten terwijl ze planten in potten of perkjes doen.
Of lekker gaan fietsen of wandelen in de natuur.
En met hun kinderen activiteiten beleven er zijn genoeg 'groene' dingen om uit te voeren vaak zijn het simpele dingen zoals een lieveheersbeestje observeren en er iets over vertellen of cra bea knutselen met bladeren rijgen aan een koord of stenen schilderen of poppetjes maken van eikels het hoeft niet duur te zijn!!
'Fun' hoeft niet perse geld te kosten je bent niet een slechte ouder waneer je met je kind niet naar een indoor playgrond gaat of standaard elke zaterdag naar de speelgoedwinkel of patatkraam .
Mensen zijn soms ook wel eens laks en kiezen voor het makkelijkste en als men dan geld heeft kiest men vaker om geld uit te geven dan zelf iets te ondernemen met hun kind, rijk of niet dat maakt niets uit.
Dat soortige mensen die ka je het beste aansporen om dieper in hun zelf te laten kijken naar hun mens zijnde.
Wellicht weet men niet beter door hun eigen omgeving waarin ze zijn opgegroeid hun vind ik zelf persoonlijk erg arm en heb medelijden met hun.
Het enigste wat mij dan drijft is hun inzicht te geven, zo zielig vind ik hen!
Groene_heks
Groene_heks apr 4 '11
Wat jou hier drijft is medelijden en dat is niet goed, misschien zijn die mensen wel keigelukkig!
Ik zou pas advies geven als ze er zelf om vragen smile
Serenity
Serenity apr 4 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Wat jou hier drijft is medelijden en dat is niet goed, Ik weet niet, is medelijden geen onderdeel van compassie?!
misschien zijn die mensen wel keigelukkig!Waneer je kortzichtig word van de beperkte omstandigheden (je opvoeding, omgeving of milieu waar je je in bevind.) en neerkijkt op alles wat anders is omdat dat volgens hun niet hoort, jaaa dan krijg je van mij even wat uitleg.
Ik zou pas advies geven als ze er zelf om vragen smileIk probeer te zorgen voor aanleiding voor een gesprek over dat onderwerp, en op dat moment probeer ik te beoordelen of hun open of niet ervoor staan zo niet houd ik mijn mond of ik zeg mijn punt wat ik wilden zeggen op een bepaalde manier dat men toch na gaat denken, denk ik als ik er nu terug op kijk.
Maar ik wil niet zeggen dat het beoordelen feilloos verloopt want tja ik ben geen helderziende maar op een of andere manier voel ik wel mensen aan ik raak hun, volgens mij.
gast
gast apr 4 '11
Lily, misschien ben je in hun ogen ook wel heel erg kortzichtig. Leer die mensen waar je over oordeelt maar eerst eens beter kennen en probeer dan zelf in te zien waar hun gedrag vandaan komt en geef ze jou "betere" voorbeeld door te zijn wie jij bent. Je kunt anderen niet veranderen, je kunt ze alleen een voorbeeld geven....en dan is het aan hun om dat voorbeeld te volgen of niet. Want alleen een voorbeeld volgen transformeerd de mens ook niet....
Groene_heks
Groene_heks apr 4 '11
Medelijden is geen compassie, mededogen wel.

Wie ben jij om te bepalen of iemand kortzichtig is? (goed bedoelt hoor!)
Mensen die op anderen neerkijken volgen dit pad misschien wel om er van te leren.
Iemand die mij ongevraagd uitleg komt geven over mijn kortzichtigheid kan wat terug verwachten wink

Ik begrijp je hoor Lily, maar je hoeft de hele wereld niet te redden..

Door een gesprek een bepaalde kant op te duwen, dwing je mensen mee te gaan, dat gaat zich op een keer tegen je keren.
Zodra de mensen oprecht zelf vragen dan heb je een opening om inzichten mee te geven.
Maar dat is mijn waarheid smile
Serenity
Serenity apr 5 '11
@ Gast, ja je hebt helemaal gelijk ik denk trouwens ook als ik zo even terug hierop kijk dat ik die bepaalde mensen nog niet zo goed kan plaatsen ik kom een beetje uit dat milieu denk ik en waneer ik hoogte van die mensen eindelijk hebt gekregen kan ik ook een bepaalde gedeelte uit mijn opgroei-tijd plaatsen, snap je?

@ Karin, we gaan even op onderzoek uit…. crazy

medelijden
Uitspraak: 'medəlɛidə(n) het -woord Zelfst. Naamw. verdrietig gevoel als iemand anders iets naars meemaakt `medelijden hebben met iemand`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/medelijden

medelijden
[zelfstandig naamwoord]• meevoelen met iemand die iets vervelends meemaakt
vb:ik heb medelijden met die zieke
zelfstandig naamwoord: me-de-lij-den
het medelijden

Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_M/W1503.HTM

medelijden
Met iemand meeleven.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/medelijden

medelijden
` me - de - lij - den , ` mee - lij het -woord droefheid over het lot van een ander
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/medelijden

medelijden
•verdriet over het leed van anderen.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/medelijden

medelijden
1) Barmhartig 2) Barmhartigheid 3) Compassie 4) Condoleance 5) Deelname 6) Deelneming 7) Deer 8 ) Deernis 9) Deling van gevoelens 10) Erbarmen 11) Erbarming 12) Genade 13) Gevoel van deernis 14) Kassian ...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/me

Medelijden
`Medelijden` (ook `mededogen`, `medeleven`, `compassie`, `erbarmen`, `misericordia` of `deernis`) is een deugd waarbij iemand meevoelt met het lijden van een ander. Medelijden wordt vaak beschouwd als een deel van het begrip liefde. Ook wordt medelijden een belangrijke hoeksteen van humanisme bescho...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Medelijden

compassie
com` pas - sie («Frans) de -woord (vrouwelijk) medelijden
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/compassie


Compassie
Let op: Spelling van 1858 compassion, Fr., het medegevoel, medelijden, mededoogen. Compatissant, medelijdend, deelnemend
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10608

compassie
erbarmen, mededogen, medelijden
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/compassie

compassie
1) Clementie 2) Deelneming 3) Deernis 4) Gevoel van medeleven 5) Gevoel van moede zijn 6) Goedertierenheid 7) Mededogen coolMedegevoel 9) Medelijden 10) Mildheid 11) Welwillendheid
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/co

mededogen
Uitspraak: 'medədoxə(n) het -woord Zelfst. Naamw. verdrietig gevoel als iemand anders iets naars meemaakt. Synoniem: medelijden
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/mededogen

mededogen
medelijden
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/mededogen

mededogen
medelijden
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/mededogen

mededogen
•welwillend medelijden.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/mededogen

mededogen
1) Barmhartigheid 2) Deernis 3) Erbarmen 4) Erbarming 5) Innig medelijden 6) Medelijden 7) Menselijkheid coolRachmones
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/me

Hummmzzzz ik moet hier nog even het balans in vinden denk ik... confused

Origineel bericht van: Groene heks
Medelijden is geen compassie, mededogen wel.
humzz.. zie hierboven!!
Wie ben jij om te bepalen of iemand kortzichtig is? (goed bedoelt hoor!)Niemand maar ik word er wel boos om,"Tjeesuz wat kinderachtig!!! Hoe dom/oppervlakkig kun je nou zijn pff ben je van de middelbare school af of zo" dat gaat er door mij heen.
Mensen die op anderen neerkijken volgen dit pad misschien wel om er van te leren.Ieuww zou het werkelijk, waarom in hemelsnaam!!???
Iemand die mij ongevraagd uitleg komt geven over mijn kortzichtigheid kan wat terug verwachten winkGoed zo! is je goed recht ook! maar ik probeer zoiets subtiel aan te pakken hoor…. oke het blijft een feit dat ik in principe iemand wat gaat vertellen ookal is het inzicht proberen te geven…humzz

Ik begrijp je hoor Lily, maar je hoeft de hele wereld niet te redden..
hahahaha dat zegt mijn vader ook!! En inderdaad ik HOEF niet de hele wereld te redden maar te beseffen dat ieders zo zijn eigen pad heeft om te bewandelen en waneer men iemand te veel helpt word men afhankelijk van die hulp en dan kunnen ze het toch weer niet alleen dus dan help je eigelijk niet zo heel erg goed ondanks de goede bedoelingen die tracht te hebben.
Door een gesprek een bepaalde kant op te duwen, dwing je mensen mee te gaan, dat gaat zich op een keer tegen je keren.'Ik wil het, ik wil het, ik wil het' ja dat voelen mensen aan en komt opdringerig over en in het algemeen waneer je iets heeeeeeel graag wilt vinden mensen dat erg onaantrekkelijk staan en nemen aardoor afstand, toch?
Zodra de mensen oprecht zelf vragen dan heb je een opening om inzichten mee te geven.oh oke en gedachten kracht dan? Waneer ik iets heeeeel graag wil dan nemen mensen mijn woorden over op die manipuleer ik mensen maar dit doe ik geheel onbewust waneer men die zelfde woorden als in mijn hoofd gebruiken dan pas heb ik het door namelijk en voel ik me wel eens schuldig maar ik weet hier echt niet goed mee om te gaan behalve dat mijn intenties zoveel mogelijk zuiver en oprecht blijven en om heel eerlijk te zijn doe ik dat wel en is dat voor mijn een natuurlijke voorgang althans als ik er zo op terug kijk dan hihi
Maar dat is mijn waarheid smileOke tanks, weer stof om lekker over te mijmeren!! ^^ Dank je wel Karin!
Beschermengel
Beschermengel apr 5 '11



Dagtekst van dinsdag 5 april 2011.

"Toen Hij ons schiep, heeft God ons alles gegeven wat we nodig
hebben om ons fysieke lichaam, ons hart, ons verstand, onze ziel
en onze geest te voeden. Waarom voelen dan zoveel mensen zich arm
en ellendig? Omdat ze niet weten hoe ze deze subtiele elementen
kunnen opnemen. Trouwens, hoe zouden ze daartoe in staat zijn? Ze
zien ze niet, ze voelen ze niet, hoe zouden ze ervan kunnen
profiteren? Het enige wat ze kunnen is klagen: zij missen dit,
hebben gebrek aan dat. Alles staat tot hun beschikking, maar ze
blijven in armoede omdat ze blind, zwak en lui zijn. Zij beperken
zichzelf: ze nemen genoegen met eten, drinken, ademen, dat wil
zeggen dat ze zich voeden met vaste, vloeibare en gasvormige
elementen, en laten het vierde element achterwege: het vuur, het
licht, dat ze het meest nodig hebben om het leven, de vreugde en
de inspiratie in stand te houden, die hun de volheid zullen
brengen.
Je zult zeggen: 'Maar hoe voed je je met dat vierde element,
waar vind je dat?' Door 's ochtends naar de zonsopgang te kijken.
Daar leren we het vuur te eten en het licht te drinken."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity apr 5 '11
Origineel bericht van: Beschermengel

zo komt deze dagtekst even goed van pas!

Dagtekst van dinsdag 5 april 2011.

"Toen Hij ons schiep, heeft God ons alles gegeven wat we nodig
hebben om ons fysieke lichaam, ons hart, ons verstand, onze ziel
en onze geest te voeden.Dit zijn 5dingen.
Waarom voelen dan zoveel mensen zich arm en ellendig? Omdat ze niet weten hoe ze deze subtiele elementen
kunnen opnemen.Nou precies een goed antwoord^^ Trouwens, hoe zouden ze daartoe in staat zijn?
Ze zien ze niet, ze voelen ze niet, hoe zouden ze ervan kunnen profiteren? ja en dat is zielig zo zien ze het licht niet en kunnen ze niet genieten en genieten is een heerlijk ontspanning misschien wel subliem!
Het enige wat ze kunnen is klagen: zij missen dit,
hebben gebrek aan dat. zwaar vermoeiend en hiermee zuigen ze energie uit je omdat denk ik men bevrediging uit die aandacht, die bevestiging van hun ontevreden en onbevredigde gevoel althans dat komt zo denk ik over bij mij.
Alles staat tot hun beschikking, maar ze blijven in armoede omdat ze blind, zwak en lui zijn.precies en dat maakt me soms boos! Omdat ik dat nou echt niet kan begrijpen, ja oke het is zwaar en even lastig maar je gaat toch niet met de pakken neer zitten!!
Oke oke ze zijn engelmensen met een extra achtste vleugel chakra waardoor ze superman kunnen uit hangen maar toch waarom opgeven en daarna klagen!!!!!!?????? "hallo, ga eens actie ondernemen dan!!!"

Zij beperken zichzelf: ze nemen genoegen met eten, drinken, ademen, dat wil zeggen dat ze zich voeden met vaste, vloeibare en gasvormige
elementen, en laten het vierde element achterwege: het vuur, het
licht, dat ze het meest nodig hebben om het leven, de vreugde en
de inspiratie in stand te houden, die hun de volheid zullen
brengen.Ah, daarom waren het er vijf, het licht/verlichting is dat dan 'genieten' want met genieten word je lekker warm van binnen denk ik dan….humzz.
Je zult zeggen: 'Maar hoe voed je je met dat vierde element,
waar vind je dat?' Door 's ochtends naar de zonsopgang te kijken.
Daar leren we het vuur te eten en het licht te drinken."
Het waarderen van al het schone en mooie van de wereld.
Het magische zien en erkennen bij het zien van de kleuren veranderingen.
Het vertrouwen hebben dat de maan komt en de zon weer terugkomt en daarmee niet vasthoud aan de zon nog de maan 'het is goed zoals het is.'
genieten van al dat en de vele gevoelens die daarmee opkomen, voed je wellicht de ziel.

Omraam Mikhaël Aïvanhov
subliem
Uitspraak: syˈblim Bijvoeglijk naamwoord heel erg mooi of goed. Synoniem: prachtig. Synoniem: schitterend `een sublieme balletvoorstelling`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/subliem

subliem
zie verheven
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/

Subliem
Let op: Spelling van 1858 sublime, Fr., verheven, hoog; sublime gedachten, verdiensten. Het sublime, het groote, verhevene, voortreffelijke (in gedachten, uitdrukking, enz.) Sublimiteit, verhevenheid, voortreffelijkheid
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10608

Subliem
Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bijvoegelijk naamwoord] en [bijwoord] (-er, -st), zeer verheven; meer dan voortreffelijk.
*...BLIMAAT, o. [in de scheikunde] ) het vervlugtigde.
*...BLIMEREN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik sublimeerde, heb gesublimeerd.
*...BLIMITE...
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nie

subliem
geweldig, groots, majestueus, prachtig, schitterend, voortreffelijk
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/subliem

subliem
1) Bewonderenswaardig 2) Briljant 3) Crimineel 4) Excellent 5) Fabelachtig 6) Fameus 7) Fantastisch coolFenomenaal 9) Geweldig 10) Goddelijk 11) Heel erg goed 12) Heel goed 13) Hoogst voortreffelijk 14) ...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/su
Beschermengel
Beschermengel apr 6 '11


Mooi Lily smile

Quote:
Door 's ochtends naar de zonsopgang te kijken.
Daar leren we het vuur te eten en het licht te drinken."

Ik las gisteren in de Para visie ook een stuk om in de zon te kijken als hij opkomt ...sungazen smiledat schijnt heel gezond te zijn, je moet alleen wel leren hoe te kijken.

http://www.sungazen.com/ParaVisie%20a..artikel%20Sungazen.PDF


____________________________


Dagtekst van woensdag 6 april 2011.

"Waarom zou je de wetenschap niet waarderen? Ze doet zoveel
ontdekkingen waarvan we dagelijks profiteren! Echter, we kunnen
niet alle richtingen goedkeuren die zij kiest. In principe
vergaat het haar precies hetzelfde als met het geld. Sommigen
zeggen: 'Ik ben tegen geld, het maakt de mensen slecht en
ongelukkig.' Nee, het gaat niet om het geld, geld is neutraal,
het is de mens die het goed of slecht maakt naar gelang het
gebruik dat hij ervan maakt. En dat geldt eveneens voor de
wetenschap: deze omvat zowel het goede als het kwade. Daarom
voorziet de wetenschap zowel degenen die middelen zoeken om kwaad
te doen van het nodige, als degenen die middelen zoeken om goed
te doen.
De wetenschap is neutraal, zij heeft geen enkel geweten; het is
de mens die het morele geweten bezit, het gevoel voor wat goed en
wat slecht is, zowel voor hemzelf als voor de anderen, en dit
morele geweten moet hem dienen om wetenschappelijk onderzoek in
een richting te leiden, die heilzaam is voor heel de mensheid."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Pagina's: « Vorige ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki