Loading...
nl

Dagtekst

gast
gast mrt 25 '11
Ja Ajada, waar licht is is geen duisternis....maar wel schaduw wink
admin
admin mrt 25 '11
Door het licht kun je de schaduw verlichten, onderzoeken, en in het volle licht zetten, je kunt het van alle kanten bezien, omdat jij degene bent die de schaduw veroorzaakt.
Stap maar eens opzij en je zult de schaduw op een andere plaats zien vallen, wanneer de zon het licht vanaf de bovenkant er recht opstaat zie je geen schaduw, het is verlicht.
De schaduw is afhankelijk van de positie die je zelf in neemt.
Wanneer je hem zoekt en verlicht is hij er niet meer, dan versmelt hij met de andere delen en bevrijd je hem van de macht die hij over je uitoefent.
Het is een vrije keuze om hem te laten zijn of hem op te zoeken en te integreren.
In de schaduw ligt de grootste kracht besloten van jezelf.
Eenmaal bevrijd van zijn kluisters en boeien is het een enorme hulp en vriend.
Het maakt je een kompleet mens totaal in balans en in evenwicht met al je delen. wink
Beschermengel
Beschermengel mrt 26 '11
Mooi allemaal wat jullie schrijven, en fijn dat jullie er over nadenken ...zo leer ik zelf ook veel, dank jullie smile


___________________________________


Dagtekst van zaterdag 26 maart 2011.

"Je bent in een spiritueel onderricht, neem dat ernstig. Noteer
alle waarheden die je belangrijk voorkomen en kies er enkele uit
waarvan je denkt dat je ze vooral op dit moment nodig hebt.
Later, onder andere omstandigheden, zullen andere waarheden
noodzakelijk voor je zijn, waarop je je dan concentreert.
Wat er ook gebeurt, streef er elke dag naar om die waarheden,
waarvan je nu voelt dat ze belangrijk zijn voor je spirituele
vooruitgang, je evenwicht, je innerlijke rust, in praktijk te
brengen. Je wekt de goddelijke kracht in je op, en de goddelijke
kracht die de wereld geschapen heeft, weet hoe ze de dingen in
heel je wezen kan raken en organiseren. Alleen jouw werk heeft
het vermogen die goddelijke kracht in je op te wekken; als je een
band met haar schept, zal zíj je ondersteunen en onderhouden."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 26 '11
Quote:
Alleen jouw werk heeft
het vermogen die goddelijke kracht in je op te wekken; als je een
band met haar schept, zal zíj je ondersteunen en onderhouden."

Je innerlijke ik of misschien wel je gids of misschien kan je het het goddelijkegedeelte in jezelf noemen = haar/zij.

Quote:
Je wekt de goddelijke kracht in je op, en de goddelijke
kracht die de wereld geschapen heeft, weet hoe ze de dingen in
heel je wezen kan raken en organiseren.

Ja , oke, ik denk dat het een soort dynamo effect is.
Door een klein beetje energie/kracht te laten draaien en draaien en draaien word het effect groter en groter ik denk omdat door het draaien een bepaalde aandrijving van snelheid komt en warmte/hitte net zoals bij een dynamo.
gast
gast mrt 26 '11
Origineel bericht van: Ajâda
Door het licht kun je de schaduw verlichten, onderzoeken, en in het volle licht zetten, je kunt het van alle kanten bezien, omdat jij degene bent die de schaduw veroorzaakt.
Stap maar eens opzij en je zult de schaduw op een andere plaats zien vallen, wanneer de zon het licht vanaf de bovenkant er recht opstaat zie je geen schaduw, het is verlicht.
De schaduw is afhankelijk van de positie die je zelf in neemt.
Wanneer je hem zoekt en verlicht is hij er niet meer, dan versmelt hij met de andere delen en bevrijd je hem van de macht die hij over je uitoefent.
Het is een vrije keuze om hem te laten zijn of hem op te zoeken en te integreren.
In de schaduw ligt de grootste kracht besloten van jezelf.
Eenmaal bevrijd van zijn kluisters en boeien is het een enorme hulp en vriend.
Het maakt je een kompleet mens totaal in balans en in evenwicht met al je delen. wink


Klinkt allemaal heel erg mooi Ajada. Maar als je het aardse licht, dus die van de zon of uit een lampje, onderzoekt kun je er achter komen dat de schaduw altijd op een plek is die niet te zien is door het licht zelf omdat het zich altijd ergens achter (materie) bevind. Licht kan niet een hoek om, het is altijd rechtdoor en daar waar het materie tegenkomt op z'n weg laat het een schaduw achter. Daardoor is het zo dat schaduw altijd alleen maar door een andere bron verlicht kan worden dan door de lichtbron die het veroorzaakt.
Maar ook die lichtbron zal een schaduw werpen wanneer het materie verlicht. Dit is nu eenmaal een natuurwet waar we niet om heen kunnen.
Dat je geen schaduw ziet wanneer het van bovenaf verlicht wordt is alleen maar het gevolg van het feit dat materie op materie staat. Als de materie op een glazen plaat zou staan zou je kunnen zien dat er wel degelijk schaduw is, dat kun je er dan onder zien.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat er daar waar licht en materie is, er altijd schaduw is. En dat de eigen schaduw niet gezien kan worden en door een andere lichtbron verlicht zou moeten worden om te verdwijnen.
Serenity
Serenity mrt 26 '11
Dan schijn je met twee lichtstralen op het object en tadaa de schaduw is weg maar er zijn wel uhmm overlappende lichtvlakken .. misschien werpt dat weer nieuw licht. ^^

En schaduw kan je zelf vormen door het object te veranderen waar de schaduw maar ook het licht tegen aan is.
Tja het 1 kan niet zonder het ander, anders viel het positief in het niet met het negatief..kortom totaal gelijkheid, wat niet voort beweeg ummmzz
gast
gast mrt 26 '11
Lily, iemand (materie dus) die in z'n eigen licht staat weet dat er schaduw kan zijn maar weet ook dat deze schaduw niet de materie is maar alleen veroorzaakt wordt door het licht van iets anders dat op die materie schijnt. Het is alleen zo, nu op dit moment nog, dat het merendeel van de mensen in hun eigen schaduw leven en daarbij nog niet door hebben dat hun eigen materie voor de schaduw zorgt.
admin
admin mrt 26 '11
hihi Gast

Alles is illusie schaduw ook en licht ook het is iets van de 3 d wereld waarin we nu zijn...maar ook dit zal ooit anders worden.
Zolang je alles geloofd wat men bedenkt dan is dit op dit moment waarheid.
Ik ben zelf al een tijdje bezig om dit niet meer te geloven, de wereld van 3 d is een passe station voor mij dan heh over een niet al te lange tijd is alles anders.
Je mag uiteraard je eigen werkelijkheid scheppen de mijne is net even anders als die van jou.
Maar toch heb ik respect voor jou denkwijze alleen ik zit nu in een fase van alles overboord gooien en in de leegte zodat er kan komen wat zich aandiend zonder er met mijn gedachten beperkingen aan te geven door middel van een bepaald gedachtte goed.
Het is zoals mijn onderschrift zegt.
En daarom heb ik ook niet iets met discussies.
Ieder zijn waarheid en ideeen zijn oke ik hoef je niet te overtuigen en jij mij niet is een beetje zonde van onze mooie energie.
Liever geef ik je gewoon een gemeende knuffel en acepteer om wie je bent.

liefs Ajada
Serenity
Serenity mrt 26 '11
hihi mooi gezegd maar ik zou zeggen tegen die mensen "draai je om!" uit de schaduw naar het licht, het is een kwestie van ietsje omdraaien om alles van de andere kant te kunnen bekijken en ja niets blijft zoals het is en door omstandigheden of je zelf kan je wel eens een beetje meer naar links draaien, een beetje meer naar recht, een beetje omhoog of naar beneden of je maakt horizontale en diagonalen draaiingen en misschien stuiter je wel als een stuiterbal soms wat omhoog of een andere richting zoals rechts of links op en dat kan want alles is mogelijk !! ^^
Niets kan je over 1kant scheren/schuiven en zijn vele opties, mogelijkheden, momenten die verschijnen met het aanbreken van de elke dag, denk ik.
gast
gast mrt 26 '11
Ajada je hebt helemaal gelijk dat alles illusie is, alleen zijn we nog in deze wereld van illusie en moeten we het met die illusie doen zolang die er nog is.
Beschermengel
Beschermengel mrt 27 '11




Dagtekst van zondag 27 maart 2011

Optimisme en pessimisme - twee opvattingen over het bestaan
"De kwestie van het optimisme en het pessimisme gaat veel verder dan algemeen wordt gedacht. Alleen wie het spirituele welzijn nastreeft, kan echt optimistisch zijn, terwijl degene die zich concentreert op materiële welvaart, ook al is hij aanvankelijk hoopvol gestemd, op een dag gedwongen zal worden zijn illusies te laten varen.
Optimisme en pessimisme vertegenwoordigen twee filosofieën over het leven. De pessimist kijkt niet verder dan de kleine dingen op aarde, terwijl de optimist zijn ziel opent voor de geweldige uitgestrektheid van de hemel. Hij weet dat de mens is voorbestemd om ooit terug te keren naar zijn hemels vaderland. Op weg naar dat vaderland zal hij uiteraard het kwaad in al zijn vormen tegenkomen, zal hij lijden, zal hij twijfelen aan anderen en aan zichzelf, zal hij ontmoedigd raken. Maar zelfs in de ergste momenten zal hij niet ten onder gaan, want in zijn hart, in zijn ziel blijft deze waarheid gegrift, dat God hem heeft geschapen naar Zijn beeld en dat dit beeld van God potentieel alle rijkdommen, alle overwinningen bevat."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 27 '11
Op weg naar dat vaderland zal hij uiteraard het kwaad in al zijn vormen tegenkomen, zal hij lijden, zal hij twijfelen aan anderen en aan zichzelf, zal hij ontmoedigd raken.
Maar zelfs in de ergste momenten zal hij niet ten onder gaan, want in zijn hart, in zijn ziel blijft deze waarheid gegrift,dat met optimisme alles weer goed komt je voelt misschien wel jezelf bevinden in een opwaartse spiraal en met pessimisme lijkt het alsof je in een neerwaartse spiraal bevind.
Dit zijn jouw gemaakte waarheden en daarmee kan je met optimisme meer creatievere mogelijkheden inzien daarin tegen met pessimisme zijn de donkere wolken en schaduwen dat wat jouw lijkt te beperken om verder te kijken of zelf maar om te draaien opzoek naar oplossingen.

Je kan stil staan en lekker gefrustreerd met veel ongeduld wachten tot de wolken weg trekken en wachten tot je uit de schaduw bent maar hiermee staar je jezelf blind op wat mijn oogend 'niets' en zul je ook niets inzien.
Misschien wel zelfs je eigen 'ik' zo vertroebeld is jouw uitzicht dan, zielig vind ik dat.

Ik wil zo graag mensen laten inzien dat een heleboel ook gewoon anders kan en dat het niet via regels hoeft alhoewel de regels er zijn om het oneerlijke van het eerlijke te scheiden maar dat is maar een begin.
Waneer je met optimisme verder kijkt zul je menige meerder mogelijkheden hebben voor een situatie te bevorderen.

Nooit zal iedereen tevreden zijn en voor ieder is er wat wils. ^^
Ook dit kan met optimisme gerealiseerd kunnen worden.

En waarom niet?
Beschermengel
Beschermengel mrt 28 '11

Heel mooi gezegd Lily smile


__________________________________


Dagtekst van maandag 28 maart 2011.

"Het volstaat niet te zeggen 'ik heb lief', je moet je afvragen
hoe je lief hebt. Want de liefde kun je eten, kun je drinken, kun
je ademen, kun je leven; alles hangt af van het niveau van
bewustzijn.
Wie de liefde eet, blijft op het fysieke vlak en zal nooit
voldaan raken, want zo iemand stelt zich tevreden met lagere
genoegens. Wie de liefde drinkt, proeft subtielere genoegens,
maar is nog steeds ondergedompeld in de geneugten en
bevredigingen van het astrale niveau. Wie erin geslaagd is de
gebieden van het mentale niveau te bereiken dankzij de kunst of
de filosofie, ademt de liefde. Wat degene betreft die in de
liefde leeft, in de subtiele en etherische zijde van de liefde,
zo iemand bezit haar als licht in de geest, als warmte in het
hart en kan dat licht en die warmte uitstralen naar alle wezens
om zich heen. Wie in die liefde leeft, proeft de volheid."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 28 '11
Origineel bericht van: Beschermengel

Heel mooi gezegd Lily smile
Dank u wel BE. smile

__________________________________


Dagtekst van maandag 28 maart 2011.

"Het volstaat niet te zeggen 'ik heb lief', je moet je afvragen
hoe je lief hebt.Maar het feit dat je lief hebt is daar wel en soms voldoet dat ook.
Want de liefde kun je eten, kun je drinken, kun je ademen, kun je leven; alles hangt af van het niveau van bewustzijn.Om de overleven heb je lucht, eten, adem en liefde nodig anders ga je dood, soms komt het 1 wat vaker aan de orden dan de ander.
Kijk maar naar lucht dat heb je continu nodig maar eten en drinken niet maar wel regelmatig vooral het drinken voor meerdere oorzaken en bevorderlijke gevolgen. Daarin tegen met eten moet je met mate en zorgvuldigheid doen bij te veel eten heeft dat negatieve effect op je lichaam en wellicht op je geest ook. Ook kan je je afvragen of je de voedsel bronnen niet te veel uitput.

Wie de liefde eet, blijft op het fysieke vlak en zal nooit
voldaan raken, want zo iemand stelt zich tevreden met lagere
genoegens.Snel en makkelijke oplossing maar werkt maar voor korte duur.
Wie de liefde drinkt, proeft subtielere genoegens, maar is nog steeds ondergedompeld in de geneugten en bevredigingen van het astrale niveau.Terecht ook! Drinken is meer positief dan negatief voor het lichaam.
Wie erin geslaagd is de gebieden van het mentale niveau te bereiken dankzij de kunst of de filosofie, ademt de liefde.Creativiteit , met het hart je gevoelens uiten en manifesteren van…
Wat degene betreft die in de liefde leeft, in de subtiele en etherische zijde van de liefde, zo iemand bezit haar als licht in de geest, als warmte in het
hart en kan dat licht en die warmte uitstralen naar alle wezens
om zich heen.En dat is denk ik die opwaartse spiraal van positiviteit die een dynamo effect krijgt
Wie in die liefde leeft, proeft de volheid."En hiermee word denk ik niet bedoelt dat je dat moet nastreven om maar zoveel liefde te geven aan de mensen maar eerst voor jezelf en daarmee naar anderen je oefent en oefent tot dat een het conditionering word dit kan je met optimisme bereiken.

Omraam Mikhaël Aïvanhov
admin
admin mrt 28 '11
*zoen*
gast
gast mrt 28 '11
Origineel bericht van: Lily
Wie in die liefde leeft, proeft de volheid."En hiermee word denk ik niet bedoelt dat je dat moet nastreven om maar zoveel liefde te geven aan de mensen maar eerst voor jezelf en daarmee naar anderen je oefent en oefent tot dat een het conditionering word dit kan je met optimisme bereiken.


Wil je een kunstje leren dan Lily? Want conditionering is niets anders dan een kunstje. En met kunstjes zul je nooit tot de essensie komen.
Serenity
Serenity mrt 28 '11
nl.wikipedia.org--> Conditionering_(psychologie)
Quote:
Conditionering is de vernederlandsing van de Engelse term conditioning, die als betekenis heeft: "van voorwaarden (condities) afhankelijk maken". Zo wordt onder "geconditioneerd gedrag" verstaan dat gedrag dat is aangeleerd, dat onder bepaalde condities tot stand komt en gewoonte wordt. Bekende condities zijn: bestraffen van ongewenst gedrag, belonen van gewenst gedrag.


Er zijn twee soorten van conditionering;

Klassieke of respondente conditionering
Quote:
Klassieke conditionering, stimulussubstitutie of S-leertype komt neer op het leren van voorwaardelijke reflexen. Leergedrag dat tot stand komt via klassieke conditionering wordt gerekend tot een van de ondervormen van het impliciete of niet-declaratieve geheugen. Klassieke conditionering is onderworpen aan een aantal wetten, de conditioneringswetten. Aangenomen wordt dat klassiek conditioneren berust op een adaptief mechanisme waardoor organismen leren toekomstige prikkels met een overlevingswaarde te voorspellen.

Operante of instrumentale conditionering
Quote:
Operante conditionering of instrumenteel leren is het leerproces waarbij een respons in een bepaalde context gevolgd wordt door een bekrachtiger (Engels: reinforcer) of bestraffer (Engels: punishment). Een bekrachtiger is elke gebeurtenis die de kans vergroot dat dezelfde respons in de toekomst weer zal optreden. Een bestraffer is daarentegen elke gebeurtenis die de kans verkleint dat de respons weer zal optreden. In dierexperimenten is de bekrachtiger vaak voedsel of drank, en de bestraffer een elektrisch schokje. Soms spreekt men ook wel van positieve en negatieve bekrachtigers.

Zie ook
Behaviorisme
Psychologie

Maar gast het is niet zomaar een trucje het kan oude patronen doorbreken.
En nieuwe patronen aannemen en waneer je daarin oefen maak je het je eigen als een diamand word die conditionering langzaam maar zeker iets van je zelf want alle handelingen die je maakt heeft een persoonlijk tintje dit is dan ook het gedeelte dat je je het je eigen maakt.
nl.wikipedia.org-->Essentie
Quote:
De essentie (Latijn: essentia, van esse, zijn) of het wezen is filosofisch gezien de aard van iets, datgene wat kenmerkend is voor iets. Essentie kan in het algemeen worden beschouwd als datgene wat overblijft wanneer de als zodanig beschouwde 'randzaken' worden weggedacht. Het essentiedenken veronderstelt dus het bestaan van een 'zuiver' wezen, omgeven door bijzaken.

En 'aard' word dat gezien als 'ego'?
nl.wikipedia.org--> Karakter_(aard)
Quote:
Karakter (aard)

Met het karakter of inborst wordt meestal de combinatie van vaste innerlijke eigenschappen (karaktertrekken) van een persoon bedoeld. Deze combinatie onderscheidt de ene persoon van de andere en bepaalt hoe een persoon met bepaalde dingen omgaat. Men heeft het bij karaktertrek dan ook over min of meer stabiele eigenschappen, die moeilijk te veranderen zijn, dikwijls pas na intensieve en volgehouden training of therapie. Daardoor onderscheidt de karaktertrek zich van de gewoonte. Dit is dan meer een aangeleerde manier van reageren op zijn omgeving, die men weer kan afleren.

Van invloed op het karakter zijn 'opgedane ervaringen', die samen met het karakter bepalend zijn voor uitingen (karakter plus input is output). In de psychologie noemt men de combinatie van iemands karakter en zijn gewoontes - de combinatie van aangeboren en aangeleerde eigenschappen - de persoonlijkheid.

Bij dieren, met name honden en paarden spreekt men over karaktereigenschappen als die specifiek bij een bepaald ras horen.

Ontstaan van karakter.
Vermoedelijk ligt een deel van je karakter vast in je erfelijke eigenschappen, maar zeker is hoe dan ook dat je omgeving een grote invloed heeft op je karakter. De opvoeding speelt dus ook een belangrijke rol.

Nu vraag ik mezelf af Gast hoe wil je meer richting 'verlichting' gaan of de gehele wereld proberen te verbeteren waneer je niet eerst je eigen issues oplos en als dat dan betekend dat je negatief gedrag kan afleren en positief gedrag aan kan leren en met een persoonlijk tintje het je eigen te kunnen maken zodat het door dringt tot je essentie tot je aard.
Is hiermee ook het ego verbeterd?
Als "inzicht" een bepaalde manier van dingen bekijken is dan komt dat omdat je het jezelf heb aangeleerd om datgeen op een bepaalde manier te bekijken, zo creëer je inzicht dacht ik.

Echt, volgens mij zit ik hier nou niet veel ernaast, een trucje is lang nog niet zo verkeert hoor; verklaar jezelf nader Gast?!
Beschermengel
Beschermengel mrt 29 '11



Dagtekst van dinsdag 29 maart 2011.

"Hoeveel vergissingen begaan de mensen omdat ze hun bewustzijn
niet beheersen! Zij beseffen niet dat ze voortdurend toegeven aan
allerlei grillen die hen proberen te beïnvloeden. De leerling is
iemand die niet alleen begrijpt dat hij scherpzinnig moet zijn,
maar ook dat hij zijn wil moet opleggen aan al degenen in hem
(buik, maag, geslacht, lever, hersenen, hart... ) die
onophoudelijk hun afgevaardigden blijven sturen om van alles te
eisen. Natuurlijk kan hij niet voorkomen dat bepaalde suggesties
in de vorm van beelden of instinctieve impulsen tot zijn
bewustzijn doordringen om te proberen hem in zijn spirituele werk
te hinderen, maar daar hoeft hij niet op in te gaan. Alleen onder
die voorwaarde kan hij een onafhankelijk leven leiden.
Span je dus in om te begrijpen dat alle tegenstrijdige wensen,
die in je opkomen, in bedwang moeten worden gehouden en aan het
werk gezet in het belang van je gehele wezen. Leg hun de wet van
de geest op, zodat je bewustzijn hoger bewustzijn wordt."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 29 '11
maar word dan de verlangens niet teniet gedaan?
gast
gast mrt 29 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Nu vraag ik mezelf af Gast hoe wil je meer richting 'verlichting' gaan of de gehele wereld proberen te verbeteren waneer je niet eerst je eigen issues oplos en als dat dan betekend dat je negatief gedrag kan afleren en positief gedrag aan kan leren en met een persoonlijk tintje het je eigen te kunnen maken zodat het door dringt tot je essentie tot je aard.
Is hiermee ook het ego verbeterd?
Als "inzicht" een bepaalde manier van dingen bekijken is dan komt dat omdat je het jezelf heb aangeleerd om datgeen op een bepaalde manier te bekijken, zo creëer je inzicht dacht ik.

Echt, volgens mij zit ik hier nou niet veel ernaast, een trucje is lang nog niet zo verkeert hoor; verklaar jezelf nader Gast?!


Lily, ken je het gezegde; "een probleem kan niet opgelost worden door hetzelfde bewustzijn dat het probleem heeft veroorzaakt".
Natuurlijk is het goed om je bewust te worden van je eigen issues voordat je oordeelt over een ander. En in mijn beleving is het zelfs zo dat je die issues eerst bij anderen ziet voor dat je dit in je zelf kunt zien. Het zien van de wereld om je heen geeft jou de mogelijkheid jouw eigen innerlijke wereld te ontdekken. En dan vooral dat wat je vind/hoe je denkt over die wereld om je heen zegt veel over jouw eigen innerlijke natuur.
En wat is goed en fout, wat is positief en negatief? Dit zijn allemaal aangeleerde/geconditioneerde denkbeelden. Denkbeelden die al eeuwenlang in deze cultuur de dienst uit maken. We zijn al zo ontzettend geconditioneerd dat het nu eens tijd wordt hier bewust van te worden en een aantal daarvan, inderdaad, te corrigeren. Maar dus niet op de manier zoals jij nu aangeeft want dan verander je alleen maar dat wat het opleverd en niet de natuur zelf.

Net als wat je nu ziet gebeuren in de wereld. Irak wordt ingevallen door Amerika onder het mom van het volk verlossen van een dictator. Het is na 8 jaar wel duidelijk dat de voornemens die er toen waren, om vrede/vrijheid te brengen in dit land, niet echt zijn waargemaakt. Er zijn lessen geleerd, denkt men, maar er wordt nog steeds oorlog gevoerd.
Nu wordt Libië ingevallen. Niet onder het mom om de dictator weg te werken maar onder het mom van het volk beschermen. Er is hier alleen maar een correctie gekomen die het effect iets veranderd. Hadden ze echt iets geleerd dan was er geen inval/bemoeienis geweest met militair geweld maar was er een heel andere oplossing gekomen die nu niet onder woorden te brengen is omdat die er niet geweest is. Het probleem is nu met het zelfde bewustzijn als waar het probleem door ontstaan is getracht op te lossen. En dat werkt dus niet en brengt alleen maar meer problemen voort.

Niets gebeurd zomaar overigens en we zijn allemaal een speelbal van het grote collectief wat de mensheid is. Eén persoon kan daarom geen wereldvrede en oplossing geven voor de hele wereld maar een groep zou dit wel kunnen als die maar het bewustzijn dat er nu overheerst overstijgd. Hoe? Door jezelf te onderzoeken en te weten hoe je zelf reageerd en dan de keuze maakt om niet meer uit angst (wat meestal voor problemen zorgt) maar vanuit liefde te handelen. Onvoorwaardelijke liefde dan wel te verstaan. Vanuit liefde kan er geen vast omlijnde handelswijze zijn omdat iedere situatie weer een nieuwe is. Vandaar dat ik niet zo veel heb met conditionering zoals jij het voorsteld.
Pagina's: « Vorige ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki