Loading...
nl

Dagtekst

Beschermengel
Beschermengel mrt 22 '11

Dinsdag is altijd mijn vaste oppasdag ...dus ben ik al vroeg weg maar hier is hij dan smile


__________________________


Dagtekst van dinsdag 22 maart 2011.

"Op een of andere manier vind je de waarheden van de
Inwijdingswetenschap vaak terug in de vorm van zekere regels of
gebruiken die door de mensen, tenminste voor bepaalde tijd, zijn
ingesteld. Het asielrecht is er een voorbeeld van.
Als in de oudheid een veroordeelde, die vervolgd werd, erin
slaagde het heiligdom van een godheid binnen te gaan, stond hij
onder diens bescherming, niemand had het recht om hem te grijpen.
Dit gebruik bestond nog in de Middeleeuwen, waar het uiteraard de
kerken waren die als schuilplaats dienden, en dat kan in onze
dagen nog steeds voorkomen. Deze traditie berust op een kennis
aangaande het spirituele leven: wie erin slaagt om zijn toevlucht
te zoeken bij God, bevindt zich in veiligheid, ondanks innerlijke
of uitwendige vijanden die hem vervolgen. Zolang hij daarboven op
de toppen van de ziel en de geest blijft, worden zijn
achtervolgers op afstand gehouden."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Core
Core mrt 22 '11
Beschermengel, wat mooi dat je voor ons deze mooie inspirerende teksten plaatst!

Serenity
Serenity mrt 22 '11
hahaha ik wist dit al jaren uit detectives tv series , zo leuk om dit even terug te lezen.
gast
gast mrt 22 '11
Je wist van de kerken die asiel/bescherming geven aan vluchtelingen of van de spirituele kant?
Serenity
Serenity mrt 22 '11
De kerken en dan mocht de autoriteit je niet innemen vandaar dat vele mensen vluchten tot het geloof want daar was bescherming zelfs tegen de Heren van het Rijk.

En het spirituele , uit wanhoop en onmacht zoekt men een uitvlucht in het geloof want waneer hoop gevaren is is er weinig wat over blijft.

Mijn toevlucht naar geloof is dat er regels zijn die voor mij als een rode leidraad lopen door mijn leven, in geloof vind je normen en waarden die worden handhaaft door vele mensen en op die manier kan je erachter komen wat hun motivatie achter hun ideeën van leven zijn en daardoor kun je de mensen beter begrijpen.
En ook mijn toevlucht is dat ik opgevangen word door liefde volle mensen die het beste met je voorhebben, dus een vangnet om ergens bij te horen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 23 '11

Dankje Core smile


_______________________


Dagtekst van woensdag 23 maart 2011.

"Overal en altijd zijn het geld, de bezittingen voor de mensen
een oorzaak van confrontatie geweest. Kijk slechts naar wat er in
families gebeurt: wat een drama's rond erfeniskwesties! Het is de
inhaligheid, de hebzucht die ervoor zorgen dat niet alleen
families, maar ook gemeenschappen en landen in een permanent
conflict verkeren. Ja, aan oorlogen ligt altijd inhaligheid ten
grondslag. Wat de redenen ook zijn, en vaak zelfs zeer nobele
naar men zegt, de echte drijfveer is altijd iets te gaan afpakken
van de ander: geld, grondgebied, bodemschatten, en de ander is
uiteraard genoodzaakt om zich te verweren.
Iets willen bezitten is niet afkeurenswaardig, maar niet ten
koste van anderen. En laat degene die rijk is niet alles voor
zichzelf houden, maar leren om zijn rijkdommen uit te delen. Er
bestaat niemand die rijker is dan God, en zijn beste
vertegenwoordiger op aarde is de zon. De zon is zo rijk dat zij
ervan overstroomt. Waarom zouden we haar niet navolgen? Is het
niet met materiële rijkdommen die je misschien niet hebt, toon je
dan edelmoedig met je spirituele rijkdommen: de goedheid, het
begrip, de lankmoedigheid, de vergeving..."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 23 '11
OMG dit is zo waar!!
En heb net toevallig erover geschreven bij het Topic waarom doen mensen dat! zo grappig weer die overlapping.
Dank je wel voor weer een mooie tekst!!

Lente kus! -X-
Mimosa
Mimosa mrt 23 '11
Heel mooi.
Beschermengel
Beschermengel mrt 24 '11
Leuk dat het steeds overlapt Lily...en toeval bestaat niet he ... wink

Dankje Mimosa smile


____________________________________


Dagtekst van donderdag 24 maart 2011.

"Jezus zei: 'Wees volmaakt zoals jullie hemelse Vader volmaakt
is'. Zelfs al is de goddelijke volmaaktheid een niet te
verwezenlijken ideaal voor ons, mensen, we moeten eraan werken op
die fundamentele gedachte ons leven te bouwen. Het is erg
belangrijk om een grondgedachte te hebben waar al onze andere
gedachten omheen draaien, deze is het skelet dat het hele
bouwwerk ondersteunt.
Zet dus de idee van de goddelijke volmaaktheid op de eerste
plaats. Op dat moment zullen de uiteenlopende gedachten, die je
naar alle kanten trokken en die je verzwakken, hun meester
vinden; ze zullen verplicht zijn zich te onderwerpen en deel te
nemen aan je innerlijk werk van wedergeboorte. Elke vreemde
gedachte, die probeert bij jou binnen te dringen, zal worden
opgepakt en ten dienste gesteld aan de goddelijke wereld, zoals
jij dat zelf hebt besloten. Alle dieren, die de bloemen van je
innerlijke tuin wilden vertrappen, zullen zich aan deze
fundamentele gedachte moeten onderwerpen, en deze zal alleen haar
deuren openen voor lichtende entiteiten van de onzichtbare
wereld, die in jou aan de slag zullen gaan."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 24 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
De kerken en dan mocht de autoriteit je niet innemen vandaar dat vele mensen vluchten tot het geloof want daar was bescherming zelfs tegen de Heren van het Rijk.

En het spirituele , uit wanhoop en onmacht zoekt men een uitvlucht in het geloof want waneer hoop gevaren is is er weinig wat over blijft.

Mijn toevlucht naar geloof is dat er regels zijn die voor mij als een rode leidraad lopen door mijn leven, in geloof vind je normen en waarden die worden handhaaft door vele mensen en op die manier kan je erachter komen wat hun motivatie achter hun ideeën van leven zijn en daardoor kun je de mensen beter begrijpen.
En ook mijn toevlucht is dat ik opgevangen word door liefde volle mensen die het beste met je voorhebben, dus een vangnet om ergens bij te horen.
Tadaa hij overlapt weer!!
Alleen jouw tekst gaat hier stukken dieper op in!
Quote:
Alle dieren, die de bloemen van je
innerlijke tuin wilden vertrappen, zullen zich aan deze
fundamentele gedachte moeten onderwerpen, en deze zal alleen haar
deuren openen voor lichtende entiteiten van de onzichtbare
wereld, die in jou aan de slag zullen gaan."
En bij dit stukje glinsterde de glitters meer op..
Misschien kan iemand dit kleine stukje ander formulieren voor mij zodat ik het beter snap.
Beschermengel
Beschermengel mrt 25 '11
Eerlijk gezegd vindt ik dit een moeilijke tekst, en kan je helaas op je vraag geen antwoord geven..ik heb hem al een paar keer gelezen maar dringt niet echt tot me door...misschien iemand anders smile



__________________________________



Dagtekst van vrijdag 25 maart 2011.

"Het menselijk wezen komt iedere keer slechts voor een korte tijd
op aarde om te incarneren. Hij moet er leren werken voor een paar
jaar, dan vertrekt hij weer... Dus je kunt slechts een volledige
en juiste visie op het leven hebben, als je leert dat, wat men de
dood noemt, daarbij inbegrepen is. Ons leven beperkt zich niet
alleen tot de tijdsspanne die we op aarde komen doorbrengen. Ons
leven is zéér lang, oneindig, het is een opeenvolging van heen en
weer gaan tussen de aarde en de andere wereld.
Maar zelfs als je leeft op het fysieke vlak, leef je niet alleen
in je fysieke lichaam, maar ook in je psychische lichamen: de
astrale en mentale lichamen, en in je spirituele lichamen: de
causale, boeddhische en atmische lichamen. Die lichamen moet je
leren voeden, anders ontbreekt je nog iets in dit bestaan, wat
zeer kostbaar is. En bovendien, als je naar de andere wereld
vertrekt, zul je in deze lichamen moeten leven; wel, hoe zul je
je voelen als je die niet hebt gevoed?"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 25 '11
Ik heb net voordat ik de dagtekst las naar kindertjes van de gaza strook gezien, ja dood en met wonden en een grauwe huidskleur .
Ik kwam toevallig een foto tegen (die ik nu hier niet ga neerzetten) met drie kindertjes die lagen lekker warm tegen elkaar aan maar de dekentjes waren geen dekentjes maar lijkenzakken bleek toen ik op de foto klikte, ik schrok en ik hoopte dat de kindertjes opslag dood waren gegaan zodat ze niet geleden hadden want de verwondingen waren verschrikkelijk!
Je zal als beroeps militair of vrijwilliger maar dit leed hebben aangedaan, nachtmerries en trauma zullen de rest van je leven je achtervolgen.
Dit moet anders kunnen en ik denk dat we op spiritueel gebied een hoop kunnen bereiken zonder leed aan te doen, er moet gewoon een oplossing zijn want ik wil het, ik wil het, ik wil het!

En die lichamen wat in de tekst van vandaag word omschreven, die we moeten voeden komen uiteindelijk uit op één lichaam.
Die splitst zichzelf zodat het op alle vlakken uitgebreid en gedailtaleerd kan helen, groeien en bloeien.
En waneer de tijd rijp is smelt het lichaam weer samen dat is ook een golvende beweging om maar vooruit te gaan denk ik.

Tijd zal leren.
Mimosa
Mimosa mrt 25 '11
Hoi Lily Beau, eens kijken of ik het op een andere manier voor je kan vertellen. Hoe ik het begrepen heb, dus mijn eigen ervaring.
Door voor jezelf te accepteren dat je een bent met de bron, deel uit maakt van God, het universum of hoe je het ook wilt noemen. Door je levenswijze, je manier van denken en handelen hier op te baseren. Zal je alleen soortgelijke vibraties, soortgelijke mensen, dingen, energieën op je pad krijgen. Je wordt als het ware omhoog gelift en bent minder of niet meer bereikbaar voor de lagere energieën. En meer en meer bereikbaar voor de hogere energieën die je verder helpen om dichter bij jezelf te komen, dichter bij de bron, God, universum etc.
Misschien een beetje raar, maar ik vind het heel lastig om dit uit te leggen in woorden. Ik heb de tekst begrepen van binnenuit, maar om het in woorden te vangen vind ik behoorlijk moeilijk. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
Mimosa
Mimosa mrt 25 '11
Weer een hele mooie tekst. Dank je.
gast
gast mrt 25 '11
Mimosa je hebt het goed uitgelegt. (heb je ook iets met kabbalah gedaan?)
Mimosa
Mimosa mrt 25 '11
Dank je Gast. Nee, ik heb niets met kabbalah gedaan. Ik heb de naam kabbalah al diverse keren horen noemen, maar heb er nog nooit wat over gelezen. Misschien binnenkort maar eens doen. smile
Serenity
Serenity mrt 25 '11
Origineel bericht van: Mimosa
Hoi Lily Beau, eens kijken of ik het op een andere manier voor je kan vertellen. Hoe ik het begrepen heb, dus mijn eigen ervaring.
Door voor jezelf te accepteren dat je een bent met de bron, deel uit maakt van God, het universum of hoe je het ook wilt noemen.Theoretisch weet ik dit alleen het voel-weten nog niet.
Door je levenswijze, je manier van denken en handelen hier op te baseren. Zal je alleen soortgelijke vibraties, soortgelijke mensen, dingen, energieën op je pad krijgen.Oef wat een opdracht, maar wel een mogelijke opdracht. ^^
Je wordt als het ware omhoog gelift en bent minder of niet meer bereikbaar voor de lagere energieën.Soort 'er boven staan' maar dan in de meest positieve vorm die er maar kan wezen. ^^
En meer en meer bereikbaar voor de hogere energieën die je verder helpen om dichter bij jezelf te komen, dichter bij de bron, God, universum etc. Dus openstellen en ontvankelijk zijn naar die positieve energieën..ook de negatieve, of die niet?! (het één kan niet zonder het ander ik dacht aan het Yin Yang effect..)
Misschien een beetje raar, maar ik vind het heel lastig om dit uit te leggen in woorden.Nee hoor niet raar, woorden zijn soms lastiger om te vinden dan het gevoel, ken het gevoel (dus omschrijven van..) dan ken je de woorden efficiënter vinden.
Ik heb de tekst begrepen van binnenuit, maar om het in woorden te vangen vind ik behoorlijk moeilijk.Precies ja!!
Hopelijk snap je wat ik bedoel.Ik begrijp het wel maar het moet nog even bezinken om het te kunnen plaatsen, ben ermee bezig.
Dank je wel voor je uitleg ik waardeer dat enorm!
gast
gast mrt 25 '11
Lily je wil zo graag weten hoe alles in elkaar zit; cursusje kabbalah misschien een optie voor jou laugh
admin
admin mrt 25 '11
Iedere leerling die een Meester volgt kijkt alleen nog naar hem en kijkt niet achterom...
Zo zegt Jezus het ook
Houd je blik op mij kijk niet achterom en zie niet naar de dingen die achter je liggen.
Gedenk alleen de goede dingen want ik heb alleen maar goede gedachten over jou, gedachten van heil en zegening.
Zo is het het bedoeld denk ik in het stukje van beschermengel.
Waar licht is kan geen duisternis zijn, het is zoals mimosa zegt gelijke delen trekken elkaar aan vanwege de resonantie, alles gaat mee trillen op dezelfde frequentie.
Net als bij de reconnectie...

Wanneer iemand in een bewuste staat is kan hij anderen daarmee beinvloeden.
Door zijn trilling verhoogt hij ook de trilling van anderen ze gaan mee resoneren op de hogere trillingen.
Alleen wanneer hij sterk staat in zijn eigen trilling.
Indien hij nog niet sterk staat kan hij weer mee naar beneden gaan in trilling.
Daarom is de bewuste wil het goede te doen altijd goed.
Het werkt mee aan alle goede dingen.
Nu komen we op glad ijs want wat zijn goede dingen en wat zijn slechte dingen?
Eerlijk gezegd geloof ik niet meer in goed en slecht, ik zie het anders maar oke in dit licht gezien is het wel een beetje waar het om draait.
Denk ik zo ongeveer plus minus.

Serenity
Serenity mrt 25 '11
hihi ik ga zeker wel een boek kopen ervan menige spreken veel goed hierover uit.
Maar ook over Tantra en dan niet alleen de seks maar de hele spirit erachter dus dat wil ik ook graag nog bestuderen .
Poeh hé er zijn veel dingen die ik graag wil gaan lezen en wellicht gaan doen maar eerst moet de basis goed zijn en dat is mijn huisje, daarna komt het goed met mij qua geestelijk .
Nou als dat goed is gaat het moederschap en het huishouden ook beter en met meer aandacht en dat stond zeker op mijn "wat te doen lijst".
En daarna werk ik krijg theorie over alles met koken en in de keuken en te maken heeft.
En een nieuwe functie erbij als receptioniste en daar kan ik lekker mijn huiswerk maken en boeken gaan lezen gne gne gne .
Vervolgens kan ik of liever gezegd mijn vriend, waneer de rest van de klussen in mijn huis af zijn een crea bea zoldertje maken .
We zijn beide erg creatief en willen daar ook mee verder gaan en dan is het wel zo plezierig dat je daar een ruime ruimte voor hebt.
Maar goed dit is allemaal toekomst muziek en ik bekijk het stap voor stap aan.
Pagina's: « Vorige ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki