Loading...
nl

Dagtekst

Serenity
Serenity mrt 15 '11
Mooi en herkenbaar bericht vandaag.

Helaas geen bericht over dimensies en andere werelden.
Ook geen bericht over verschillende vormen van bewust 'zijn' stadia' s.
Geen trilling of frequentie geen omschrijving van 'dat' wat ons verbind met elkaar.

Word hiermee bedoelt dat je je eigen hemel of hel maakt op aarden, door de manier hoe je met meevallers en tegenvallers omgaat?
_____

Volgens mij ben ik van mijn apperepo door de Tsunamie….iedereen heeft het leed en natuurgeweld gevoeld bewust of onbewust.
Ook de maanstand spelden duidelijk een rol en daarna kwamen de naeffecten …ook niet al te makkelijk.

Massaal word er rust genomen en ik hoop in de meditatie of het gebed, waar we door de rust goed en bewust de tijd voor kunnen benutten, veel liefde naar het universum word gestuurd zodat de entiteiten meer energie krijgen om mensen te begeleiden naar het licht.
Zo word het denk ik makkelijker voor iedereen, entiteit en menselijke ziel op een frequentie van 'de geest.'
Beschermengel
Beschermengel mrt 16 '11



Dagtekst van woensdag 16 maart 2011.

"Telkens als je een moment van neerslachtigheid of ontmoediging
beleeft, bedenk dan dat dit niet voor altijd noch onomkeerbaar
is; die gemoedstoestand blijft niet, het geluk bereidt zich nu al
voor om je te bezoeken. Maar om die toestand ondertussen niet
passief te ondergaan, zeg tot jezelf dat het mogelijk is deze
toestand te gebruiken om een innerlijk werk te doen. Pijn en
lijden zijn vergelijkbaar met humus of zelfs met mest die je aan
de voet van bloemen en struiken legt om ze sterker en mooier te
maken. O zeker, ook daarin zijn het psychische en het fysieke
vergelijkbaar. En als je bestudeert hoe je psyche reageert op een
of andere prikkel uit de buitenwereld of uit je innerlijke
wereld, zul je ontdekken dat je zelfs energie kunt putten uit je
meest negatieve gemoedstoestanden.
Wat de mens ontbreekt, is de kennis van de subtiliteit van het
innerlijk leven. Wij hebben allemaal een laboratorium in ons,
waarin we de elementen kunnen zoeken die ons in staat stellen de
juiste houding aan te nemen. Het is in theorie onmogelijk om die
elementen zomaar te beschrijven; iedereen moet ze persoonlijk
ontdekken, door de effecten te observeren die de gebeurtenissen
in zijn dagelijks leven in hem teweegbrengen. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 16 '11
Wauw deze leek persoonlijk naar mij toe gericht, ik voel me vereerd!
Dank u wel beschermengel voor alweer een schone tekst.

Deze kan ik nog dieper uitwerken alleen dat heeft tijd nodig en bezinning… ^^
Beschermengel
Beschermengel mrt 17 '11

Ja vaak slaan de teksten heel vaak waar je mee bezig bent smile..leuk he, en kun je er aan gaan werken... of niet smile


____________________________________

Dagtekst van donderdag 17 maart 2011.

"De enige waarachtige filosofie van de mens is er een die rekening
houdt met zijn gehele wezen. Waarom zouden we hem verminken?...
Hij moet robuust, soepel en taai zijn op fysiek vlak; op het
astrale niveau moet zijn hart vol liefde en goedheid zijn;
mentaal gezien moet hij beschikken over een helder en
scherpzinnig verstand om de wetten van het universum en van het
leven te doorgronden.
Maar dat is niet alles. Waar scholen en universiteiten hun
studenten het ideaal aanreiken belezen, geleerd of deskundig te
worden op een of ander terrein, houdt het voor de
Inwijdingswetenschap daar niet op. Haar doel is de mensen nog
hoger te brengen, zodat ze vermogens ontwikkelen die het mentale
niveau overtreffen. Ik bedoel de vermogens van het causale
lichaam (het hogere verstand), het boeddhisch lichaam (het hogere
hart) en het atmisch lichaam (de hogere wil). Het zijn die hogere
vermogens die ons de wijsheid, de liefde en de macht zullen
verschaffen: de volheid."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 17 '11
Ja of in ieder geval er over nadenken en waneer herkenning punten terug denk ik soms wel en soms niet even terug.
Maar mijn onbewuste is er waarschijnlijk wel mee bezig.

De dag tekst van vandaag bijvoorbeeld spreekt ook denk ik uit wat jouw onbewust bezig hielt BE.
En misschien heeft Omraam Mikhaël Aïvanhov expres deze stof doorgegeven om te helpen, zowel u als andere o.a. op dit forum.
Het kan, het is een mogelijkheid denk ik.

- Causale
Oorzakelijk. Een verschijnsel wordt veroorzaakt door of is het gevolg van een ander verschijnsel. Causaal verband tussen twee variabelen.
Gevonden op http://www.wynneconsult.com/root/HomePageKB012.htm

- Wedergeboorte (boeddhisme)
Wedergeboorte is een boeddhistisch concept dat verwijst naar het opnieuw plaatsvinden van geboorte na de dood. In het boeddhisme maakt wedergeboorte deel uit van samsara, de cyclus van dood en wedergeboorte zonder begin en zonder eind. Indien iemand verlicht is en het nirwana bereikt heeft, vindt er na het overlijden geen wedergeboorte plaats maar parinibbana.

- http://www.astro-kabbalah.com/sys/template_6/main.php?pageid=37958
Onderstaand volgt een korte beschrijving van de fasen in de menselijke ontwikkelingsweg.

1 fysiek
het bewustzijn dat met het uiterlijk van de dingen te maken heeft; de zintuiglijke wereld (in astrologische zin: de planeten, zoals deze voor ons te zien en te onderzoeken zijn).

2 astraal
(gevoelslichaam); de wereld van de affecten; gevoelsimpulsen en gevoelsmatige verbindingen. Geborgenheid, vertrouwen, bevestiging, gevoel van vrede en harmonie; droomwerelden, verbeeldingen en fantasie.

3 mentaal
(het mentale lichaam) het concrete of het empirische denkvermogen; (de logica); conformisme; zelfwaardering; gedachten, ideeën, studie, begripsvorming, onderscheidingsvermogen.

4 ‘buddhisch’
(het wijsheidslichaam) het hogere of abstracte denkvermogen; innerlijk weten of de Intuïtie; zelfverwerkelijking; dit niveau vormt de schakel tussen de persoonlijkheid en de transpersoonlijke bewustzijnsniveaus; het Licht van de ziel

5 ‘Atmisch’
de ziele-impuls; het Zelf; het transpersoonlijke; de ziel; ‘de Getuige’ – het observerende Zelf, afstemming op planetair bewustzijn, bewust deelnemen aan de planetaire evolutie.
(Kwantumzelf)

6 ‘Monadisch’
de godsvonk; ‘I am Presence’ kern van het Zelf, dat kosmische of universele intelligentie/wijsheid bevat –
‘geest’ (Kwantummonade); afstemming op universeel bewustzijn - het Akashaveld.
Oergrond van het bewustzijn.

7 ‘Logoïsch’ de Logos; de Bron

De bovenstaande beschrijving neem ik als handleiding om aan de verschillende lagen van de gradenclusters betekenis te geven.
admin
admin mrt 17 '11
wauwwwww
Mimosa
Mimosa mrt 17 '11
Heel mooi weer. Dank je voor het delen beschermengel.
Beschermengel
Beschermengel mrt 18 '11

Het zou kunnen Lily, ...dankje Ajada en Mimosa smile


_____________________________________________


Dagtekst van vrijdag 18 maart 2011.

"Doe je best om alleen rekening te houden met de goddelijke natuur
van de mensen, hun ziel, hun geest; alleen die behoor je dienen.
Doe geen moeite om de grillen van hun lagere, beperkte,
egoïstische aard te bevredigen... Je zult zeggen: 'Ja, maar als
ik niet tegemoet kom aan hun verlangens, in mijn familie, bij
mijn vrienden, op het werk, roep ik alleen maar ontevredenheid
op.' Laat ze maar boos zijn, ga voort met uitsluitend hun
Goddelijke natuur lief te hebben en te dienen!
Jezus zei: 'Laat de doden de doden begraven.' Hoe kan je die
woorden opvatten? Wie zijn die doden? Precies, de lagere natuur
van de mensen. De lagere natuur, de persoonlijkheid, kun je
rangschikken onder de doden, en als je probeert haar zozeer te
behagen en aan al haar grillen tegemoet te komen, ben jijzelf
degene die uiteindelijk sterft. Jezus wilde het niet hebben over
de doden op het kerkhof, die zijn waar ze moeten zijn; alleen de
lichamen zijn dood, hun zielen leven. De doden waarover Jezus het
heeft, zijn mensen die geen enkel spiritueel leven hebben, omdat
ze zich te zeer laten gaan met hun lagere natuur, en we dienen
geen tijd en energie te verspillen om hen tevreden te stellen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 18 '11
Is deze tekst ook in de trant van deze uitspraken?

- Waar je om mee gaat word je besmet mee.
- Je vangt een boef met een boef.
- Doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden.

Zoiets, of sla ik nu de plank giga ernaast? ^^
Beschermengel
Beschermengel mrt 19 '11
Ja zoiets ik denk het wel...je zit er niet ver naast hoor smile


___________________________________


Dagtekst van zaterdag 19 maart 2011.

"Ontbreken jou vaak de materiële middelen om zoveel goed te doen
als je zou willen? Zit daar niet over in. Weet, dat je toch niet
volkomen blut bent. Je ontmoet een bedelaar op straat, je geeft
hem een beetje geld omdat je hem niet meer kunt geven, maar je
kunt hem op een andere manier helpen door gebruik te maken van de
macht van de gedachte. Sta iets verderop stil, concentreer je en
projecteer op alle voorbijgangers je wens om iets te doen voor
deze man. Wat je zelf niet kunt geven, zullen anderen doen in
jouw plaats en ook jij zult deelnemen aan deze gift.
Geloof maar niet dat jouw edelmoedigheid hoe dan ook beperkt
blijft tot wat jij persoonlijk kunt doen, ze kan zich ook door
anderen openbaren. En dat geldt eveneens voor al die gevallen
waarin je iemand wilt helpen, maar waar jou de materiële
mogelijkheden ontbreken. Wat telt, is dat je altijd goede
gedachten in jezelf voedt en dat je deze zo krachtig voedt, dat
zij het verlangen in anderen opwekken om ze te realiseren."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Groene_heks
Groene_heks mrt 19 '11
Mooi smile
karda
karda mrt 19 '11
ik ken wel iemand die erg in de financiele problemen zit, ik zou op die manier proberen te kunnen helpen, alleen als het voor hun een les zou zijn op aarde, zal het wel niet zo veel dan uithalen denk ik.
Serenity
Serenity mrt 19 '11
whahahaha ik doe dit !!
Dit is mijn gave!!!
Helemaal van nature en onbewust deed ik dit al!
Ik heb overhoort dat dit is wat ik kan alleen diegene zag dat ik het niet met opzet deed en geen control erover hebt.

Zelfs een keertje (een paar keertjes verspreid over een paar jaar) toen ik heel vrolijk ben en aan het fluiten ben op straat gaan mensen mee fluiten.
Hihi soms werd het een heel fluitconcert van onbekende mensen die mee floten echt heel meesterlijk om te zien en te horen voornamelijk ook omdat niemand elkaar aankeek en iedereen heel harmonieus op de maat mee floot, zoooo grappig!
En leuk en gezellig en erg zonnig!

ik glimlach want ik ben niet verder gegaan om mijn gedachtenkracht te ontwikkelen of control erop te krijgen omdat mij is afgeraden vanwege dat je de vrije wil van iemand kan belemmeren of beperken althans die beredenering maakte ik nu zelf ervan..maar iets in die trant was het wel hihi.

Maar in ieder geval staat nu hier die dagtekst van vandaag en nu met alleen maar mijn beste en hopelijk de puurste intenties die ik heb wil ik eigenlijk dit meer oefenen zodat ik mensen positief kan sturen .
Ik lees nu dat het wel mag!

Tja als ik maar goede of nee de beste intenties mogelijk heb en mensen in hun waarde laat door geen oordeel te veilen maar wel een meest bevorderlijke situatie creëren , yep dat gaat ik doen of proberen.

Meer grip op mijn fantasie krijgen zou ook wel eens helpen een soort knopje voor aan en uit te zetten lijkt mij handig, is er een monteur in de zaal??? L.O.L.
Beschermengel
Beschermengel mrt 20 '11
Waarom een knopje de een werkt met het ander, nee hoor Lily ga jij maar heerlijk zo door...dus geen monteur smile

_________________________________


Dagtekst van zondag 20 maart 2011.

"Hemelse schepselen houden van harmonie, ze worden aangetrokken
door muziek en zang. Dit is een geloof dat stamt uit heel oude
tijden. Hoe ver je ook in de geschiedenis van de mens teruggaat,
muziek en zang hebben de gewijde ceremonieën begeleid. De hemelse
entiteiten houden van muziek, ze zijn zelf muziek. Daarom hebben
zoveel schilders het paradijs afgebeeld, bevolkt door engelen die
zingen en op allerlei instrumenten spelen.
Of ze nu door instrumenten of door stemmen worden voortgebracht,
klanken hebben een immense macht, en niet alleen omdat ze een
lust voor het oor zijn, maar vanwege de macht van de trillingen
die zij produceren. Dus moeten we ons bewust zijn van de macht
van de muziek en onderzoeken hoe we deze trillingen, versterkt
door de gevoelens van degenen die muziek spelen of ernaar
luisteren, kunnen gebruiken om een atmosfeer te scheppen die
gunstig is voor het bezoek van de lichtende entiteiten."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Groene_heks
Groene_heks mrt 20 '11
Ja die trillingen werken zeker door op je energie, kijk maar naar het woord Ohm en hoe je dat met sommige oefeningen aan moet houden (ik bedoel het lang uitspreken of hoe je dat ook noemt) de trilling van het geluid heeft echt wel effect op je lijf en ziel smile
Serenity
Serenity mrt 20 '11
Oh oke dan moet of kan ik het beste maar gewoon mijn eigen manier zien te ontdekken en met het ontdekken ontdek ik ook de balans waarmee ik uiteindelijk mee aan de slag kan op een verstandige manier vanuit het hart!
hummmz wat een goed plan!
__________________________________
Yep ben hier ook helemaal mee eens en toevallig met de serie 'Fringe' word dit in grote lijnen uitgelegd, zo'n spannende serie ook met dementi's en mutaties en evolutie theorieën en ook nog het paranormale word in een grote lijn uitgelegd ..natuurlijk op hun manier zodat het in de serie past. ^^
Quote:
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/MUZIEK.129.html

MUZIEK, OERGEZOND VOOR LICHAAM EN GEEST


Heeft u een baaldag, stress of gaat u gebukt onder pijn, luister dan naar uw lievelingsmuziek.


Volgens artsen en therapeuten die het weten kunnen, is het luisteren naar muziek uiterst heilzaam voor lichaam en geest. Muziek pept op, doet uw hart sneller kloppen, stimuleert de werklust, laat uw bloed stromen, werkt pijnstillend en is een ideaal inslaap-middel.

Al vierduizend jaar
De heilzame werking van muziek is niet nieuw. In het boek 'Alternatieve Geneeswijzen' van Dr. Vernon Coleman, lees ik, dat in India voor het eerst werd ontdekt, dat muziek heilzaam was. Al vierduizend jaar geleden lieten Hindoestaanse artsen tijdens de operaties zachte, kalmerende muziek spelen. Pas een jaar of dertig geleden hebben we de heilzame krachten van muziek herontdekt. Toen paste in Schotland de psychiater Isaac Sclare met succes muziektherapie (vooral vioolmuziek) toe, bij patiënten met een geestelijke aandoening.

Muziek als pijnstiller
Tal van onderzoeken zijn gepubliceerd waaruit blijkt, dat het luisteren naar muziek een heilzame invloed heeft op lichaam en geest. In genoemd boek wordt eveneens meldinggemaakt van een aantal opmerkelijke experimenten, die zijn uitgevoerd om te bewijzen dat muziek een pijnstillende werking heeft. Zo gebruikten de artsen M. Borzecki en K. Zakrewski, van de pijnkliniek van de Academie der Geneeskunde in Warschau, muziek bij de behandeling van zeventien patiënten die last hadden van rugpijn, hoofdpijn en aangezichtspijn. Zij stelden vast dat muziek een zeer gunstige uitwerking had op patiënten en zelfs zeer ernstige pijn onder controle hield.

Ook der artsen T. Goroszeniuk en Barbara M. Morgan, van het Vrouwenziekenhuis Queen Charlotte in Londen, toonden aan dat muziek pijnstillend werkt. Bij hun experiment bleek dat een groot aantal vrouwen, die onder plaatselijke verdoving een keizersnede ondergingen, baat hadden bij muziek, die zij met behulp van een koptelefoon beluisterden.

In verschillende Amerikaanse ziekenhuizen, zoals het Kaiser Permanent Medical Centre in Los Angelos bijvoorbeeld, wordt muziek al jaren gebruikt om pijn te verlichten en spanningen bij patiënten weg te nemen. Daarbij blijkt klassieke muziek favoriet te zijn.

Ook bij bevallingen
Al meer dan eens werd ontdekt, dat mensen zich door muziek beter konden ontspannen en sneller beter werden. Overigens schijnt muziek ook zeer ontspannend te werken bij bevallingen. Vooral de harp, viool en piano zijn geliefkoosde instrumenten, vanwege hun rustgevende invloed.

Onderzoek uitgevoerd aan de afdeling Speciale Zorg voor Pasgeborenen in het ziekenhuis van Dorset in Engeland heeft volgens de eerder genoemde arts Vernon Coleman uitgewezen, dat het voortdurend afspelen van een bandje met eenvoudig pulserende geluiden ertoe bijdraagt dat te vroeg geborenen in leven blijven.

Slapend luisteren
Volgens muziektherapeuten is het niet nodig bij bewustzijn te zijn om de heilzame werking van muziek te ondergaan, want muziek dringt zelfs door tot een geest waar conversatie geen vat op krijgt. Geen wonder dat luisteren naar lievelingsmuziek te boek staat als een perfect inslaapmideel.

Ook in ons eigen landje is uit verschillende onderzoeken gebleken dat muziek zeer inspirerend werkt, uw fantasie aan het werk zet, u in de stemming brengt en u van uw boze bui afhelpt.

Om misverstanden te voorkomen, om de rustgevende werking van muziek te ondergaan, hebt u echt geen muziektherapeut nodig. Kies muziek die uw gevoel het meest aanspreekt. Hebt u eenmaal uw keuze gemaakt, zorg dan dat u de bandjes of cd's binnen handbereik hebt, zodat u ze kunt gebruiken wanneer dat nodig is.

Nog een belangrijk punt tot slot: voor bijwerkingen hoeft u niet benauwd te zijn, tenzij de speakers te hard staan.

Geraadpleegde literatuur: Dr. Vernon Coleman 'Alternatieve Geneeswijzen' (uitg. Bigot & Van Rossum Baarn).

Simon Couvée,
medisch journalist
Terug naar menu

En op mens-en-gezondheid.infonu.nl-->alternatief--> de-ontspannende-kracht-van-muziek. stond ook een uitgebreid leuk stuk geschreven.

Delta-staat (0,1Hz-4Hz) – slapen
Theta-staat (5 Hz-7Hz) – dromen
Alpha-staat (8Hz-12Hz) – ontspannen en helder
Beta-staat (13Hz-50Hz) – actief

En deze fascinerende informatie vond ik op muziek-en-film.infonu.nl--> cd-recensie--> brainsessions--> ad visser. en die verwezen weer door naar een informatieve pagina met tips... etsel.infoteur.nl--> specials--> hersenen.

Geweldig zeg!
Beschermengel
Beschermengel mrt 21 '11
Vanuit je hart werken is altijd goed Lily smile

En ik ben het helemaal met jullie eens dat muziek doorwerkt op je lijf en ziel.


______________________________________


Dagtekst van maandag 21 maart 2011.

"We kennen het goud slechts in vaste toestand. Maar in
werkelijkheid bestaat dit metaal, dat men gaat zoeken in het
binnenste van de aarde, eerst in de vorm van vuur, en daarover
spreekt Hermes Trismegistus als hij zegt: 'De zon is zijn vader,
de maan is zijn moeder, de wind droeg hem in zijn schoot en de
aarde is zijn voedster.' Ja, de zon is de vader van het goud,
deze brengt het voort, elke zonnestraal is van goud, en de maan
is de weerkaatsing van dit goud. Door de lucht komen de stralen
van de zon op de aarde, die zij doordringen en daar condenseren
ze. Dus de zon brengt het goud voort in etherische toestand en de
aarde condenseert het. In de zon is het goud te vluchtig, de
condensatie ervan kan alleen maar tot stand komen in het
binnenste van de aarde, waar zich bepaalde materialen bevinden
die in staat zijn om het te laten stollen.
En als jij in de lente de zon ziet opgaan, bedenk dan dat je een
soort aarde bent, waarin het goud, afkomstig van haar stralen,
kan bezinken en stollen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Sundance
Sundance mrt 21 '11
ik zag vanmorgen in het mos, allemaal goudglinstertjes. prachtig om te zien hoe en als de zon erop schijnt. ik hou van de natuur!
mooie tekst overigens smile
Serenity
Serenity mrt 21 '11
En als jij in de lente de zon ziet opgaan, bedenk dan dat je een
soort aarde bent, waarin het goud, afkomstig van haar stralen,
kan bezinken en stollen."

Dit voel ik ook zo. ^^

Ik heb trouwens een bepaalde meditatie bol/koepel bedacht met alle edelstenen en metalen die er zijn in verwerkt en de meditatie kleding is gemaakt van vezels afkomstig van verschillende geneeskrachtige kruiden en planten.
Ook de zit plaats is van verschillende soorten hout en je voeten staan dan in het mineraal water en de koepel om je heen is een soort glas in lood of een spinnenweb met edelsteen kralen geregen aan draden van verschillende soorten metaal.
Die dan het zonlicht opvangen ook doormiddel spiegels het gebroken nieuwe licht opvangen en gericht word op die koepel.
En er zijn een aantal meditatie klankschalen ie harmonieus weerklinken om de chakra's te openen en de kundalini te leiden met hun geluidsgolven en de trillingen die daarvan komen, een soort klokkenspel die je raken met hun trillingen en golven.
En je kan jezelf insmeren met allerlei essentiële oliën.
Bijvoorbeeld je wilt een bepaalde chakra openen dan smeer je je in met de toebehorende oliën en kleed je jezelf aan met de toebehorende kruiden en planten vezels en dan doe je een meditatie voor die chakra en die klankschalen spelen een spel waarvan die chakra open van gaat.
Oja misschien kunnen er ook wel wierook en olielapkjes of kaarsen met bepaalde kruiden en werkingen worden aangestoken en die afbeelding is de omhulsel van die koepel….. zoiets kan je het je voorstellen?

Oja ik bedacht me later ook dat je ipv kleding ook houten kralen en stoffen knopkralen kan gebruiken op het zit vlak.
en die knopen zoiets:
Serenity
Serenity mrt 22 '11
He waar is de dagtekst nou?
BE , waar beeeeeeeeeen jij?
Pagina's: « Vorige ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki