Loading...
nl

Dagtekst

Beschermengel
Beschermengel mrt 7 '11
Ja leuk is dat he... smile


_________________________________


Dagtekst van maandag 7 maart 2011.

"Sommige circusnummers zijn erg leerzaam, omdat zij overeenkomen
met de overwinningen die de mens kan behalen in zijn innerlijk
leven: tijgers, leeuwen en panters temmen, beren en olifanten
laten dansen, door een brandende hoepel springen, jongleren, in
de diepte springen en weer worden opgevangen, lopen over een
koord enzovoort. Neem nu het voorbeeld van de koorddanser: om
zijn evenwicht te bewaren loopt hij met uitgestrekte armen of met
behulp van een lange, horizontale stok. Voortdurend moet hij zijn
positie bijstellen: naar rechts, naar links, een beetje hoger,
iets lager... Deze situatie geldt ook voor de mens, want het
leven is een gespannen koord, en, als hij niet wil vallen, moet
hij er steeds aan denken om hier een beetje bij te doen, daar wat
af te halen om zijn evenwicht te bewaren.
Het evenwichtsorgaan bevindt zich in de oren, en symbolisch is
de wijsheid verbonden met de oren. De wijze is juist iemand die
het evenwicht weet te bewaren, die telkens de situatie weet te
redden. En zie je, de uitdrukking 'de situatie redden' betekent
juist dat de dingen in het leven er altijd toe neigen te veel
naar de ene of de andere kant over te hellen, en dat er telkens
een evenwicht moet worden hersteld. "
Serenity
Serenity mrt 7 '11
hihi AMEN , leuk zeg heel mooi verteld ook.
Beschermengel
Beschermengel mrt 8 '11



Dagtekst van dinsdag 8 maart 2011.

"De natuurlijke familie is een zaak, en de spirituele familie is
een andere. Je kunt door bloedverwantschap tot een familie
behoren waarvan de leden niet van dezelfde spirituele familie
zijn als jij. Ondanks die bloedbanden maken zij niet echt deel
uit van je familie: jij bent niet verantwoordelijk voor hun daden
en zij evenmin voor de jouwe.
In het Oude Testament staat, dat als een mens gezondigd heeft,
niet alleen hij wordt gestraft, maar ook zijn kinderen en
kleinkinderen tot in de vierde generatie. Maar wat hebben die
kinderen gedaan om zo te lijden? Het is toch hun vader of
overgrootvader die gezondigd heeft, en niet zij. Is die straf
niet oneerlijk?... Nee, want degenen die betalen voor de zonden
van hun ouders, zijn echt van dezelfde familie als zij, zodat ze
dezelfde ondeugden, dezelfde ziekten erven. Als ze behoorden tot
een andere, spirituele familie, zouden ze niet lijden. We hebben
gezien dat criminelen het leven schonken aan heiligen, dus
kinderen worden niet altijd getroffen door de misdaden van hun
ouders. Zo ja, dan hebben ze in het verleden dezelfde wegen
bewandeld en werden er zo toe aangetrokken om te reïncarneren
onder hun gelijken en aan dezelfde kwalen te lijden. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 8 '11
laughGisteren toevallig een Familie feestje van mijn vriend z'n stiefmoeder gehad…

Weer een mooie bijzonder tekst om over na te denken.
Quote:
Nee, want degenen die betalen voor de zonden
van hun ouders, zijn echt van dezelfde familie als zij, zodat ze
dezelfde ondeugden, dezelfde ziekten erven. Als ze behoorden tot
een andere, spirituele familie, zouden ze niet lijden. We hebben
gezien dat criminelen het leven schonken aan heiligen, dus
kinderen worden niet altijd getroffen door de misdaden van hun
ouders.
Zo ja, dan hebben ze in het verleden dezelfde wegen
bewandeld en werden er zo toe aangetrokken om te reïncarneren
onder hun gelijken en aan dezelfde kwalen te lijden. "

Kinderen mogen niet lijden onder de zondes van hun ouders en/of familie het is wel zo dat, in de volksmond, de boze tongen er wel voor zorgen…

Beetje hypocriet vind ik dat want ieder huisje heeft zo hun eigen kruisje en wie zegt dat hun dan de gave hebben om deze af te wegen en te beslissen dat die van hun minder erg waren en/of minder van waarden en/of lichter van vergrijp enz.

Deze menen vind ik op deze manier kortzichtig overkomen en gunnen zelfs de kinderen geen geluk en compassie toe, foei naar die mensen toe die juist een zonde begaan met hun boze tongen!!
Lea
Lea mrt 8 '11
Maar de daden van een volwassene kunnen een zo'n grote invloed hebben op hun kinderen dat het hun leven lang beinvloedt.
Dit is een verantwoordelijkheid die je niet uit het oog mag verliezen als ouder. Mensen die hun eigen daden uit egoisme boven hun kind plaatsen met alle gevolgen vandien , die nemen hun verantwoordelijkheid niet. Misschien omdat ze alleen een bloedverwantschap hebben en niet een spirituele band ...
Mimosa
Mimosa mrt 8 '11
Wat een heerlijke tekst. De boodschap is luid en duidelijk overgekomen. Bedankt!
Serenity
Serenity mrt 8 '11
Origineel bericht van: Lea
Maar de daden van een volwassene kunnen een zo'n grote invloed hebben op hun kinderen dat het hun leven lang beinvloedt.
Dit is een verantwoordelijkheid die je niet uit het oog mag verliezen als ouder. Mensen die hun eigen daden uit egoisme boven hun kind plaatsen met alle gevolgen vandien , die nemen hun verantwoordelijkheid niet. Misschien omdat ze alleen een bloedverwantschap hebben en niet een spirituele band ...

Tuurlijk maar wie zorg ervoor dat die invloed zo groot is, juist, een derde in de vorm van een buurvrouw, een andere familie lid, een collega, iemand van school of iets dergelijks.
Die zorgen ervoor dat de kinderen verantwoordelijk worden gesteld door de fouten van hun ouders, en nu vraag ik jouw : wie heeft de grootste zonde of fout nu gemaakt?
Juist, de omgeving die compassieloos en koud en vooral negatief hebben gereageerd jegens het kind (van welke leeftijd dan ook.).
Lea
Lea mrt 8 '11
OK de omgeving speelt een grote rol maar los daarvan moet het kind zelf iets verwerken. Het kan een invloed hebben op het latere gedrag van het kind (onbewust). Uiteindelijk 'betalen' ze wel dikwijls voor de 'fouten' van de ouder(s). Ze gaan misschien andere normen en waarden hanteren (pas op ... moet daarom niet altijd negatief zijn hé).
Serenity
Serenity mrt 8 '11
Je bedoelt dus LOA maar dan via de kinderen?!

Nee, ik denk dat de ouders hun tekorten kunnen projecteren op hun kinderen en daardoor de kinderen kunnen beïnvloeden.

Hier een stukje van de site, http://www.aan-de-basis.nl/detk_krt.html
Quote:
Parentificatie 'Wat is het?
Veel ouders projecteren hun afgesplitste behoeften en/of persoonlijkheidskenmerken op hun kinderen waarbij het kind in de interactie zodanig wordt beïnvloed dat het zich steeds meer conform de projectie van zijn ouder(s) gaat gedragen.
Kinderen hebben niet het vermogen om die projectie te onderkennen en af te weren. Een kind past zich - vanuit gebondenheid en loyaliteit - aan de ouderlijke bewuste en onbewuste behoeften aan.
Dit verschijnsel noemen we het parentificatieproces.
Hierbij gaat een kind zich steeds meer en meer aan het afgesplitste deel of de behoefte van de ouder(s) conformeren. Tegelijk groeit hierdoor bij de ouder meer en meer de primitieve afweer tegen dit afgesplitste deel. Binnen deze interactie ontstaat meer en meer een groeiende onderlinge afhankelijkheid.

Er worden binnen het parentificatieproces twee hoofdrichtingen onderscheiden:
A. Het kind voldoet aan de narcistische gedragsverwachtingen van de ouders
B. Het kind voldoet aan orale zorgbehoeften van de ouder

Binnen elke hoofdrichting worden weer twee soorten onderscheiden:
Binnen A zijn dit:
1. het perfecte kind
2. de zondebok en/of het zwarte schaap

Binnen B zijn dit:
3. het zorgende kind
4. het kind dat kind moet blijven

Als je die site verder leest komt het allemaal vrij logisch over vind ik.
Mimosa
Mimosa mrt 8 '11
Wat jij nu beschrijft Lily, of iets soortgelijks, wordt ook beschreven in het boek het fluisterkind. Ik ben daarin aan het lezen en het spreekt me echt heel erg aan.
Serenity
Serenity mrt 8 '11
Leuk leuk leuk zeg! ^^

En heb je wat aan die site , want er word behoorlijk uitbundig erover gesproken namelijk.

Ik begrijp door de omschrijving van parentificatie mijn ouders meer en meer namelijk, hihi ook grappig ik was gelijk minder boos en gefrustreerd en uhm hoe noem je dat minder ' vingergewijs naar mijn ouders' toe.

En die inzicht gaf mij echt zo veel rust en vrede in mijn lijf en geest en zo kon ik ruimte maken voor medogen en compassie en liefde, pfff wat een opluchting was dat zeg!

Ennnn niet geheel onbelangrijk, ik let erop dat ik niet precies het zelfde bij mijn Ukkie doet!!!!
Mimosa
Mimosa mrt 8 '11
De site die je gaf, is inderdaad duidelijk en ik denk dat het voor heel veel mensen duidelijkheid, hulp kan bieden.
Wat ontzettend fijn dat je er zoveel aan gehad hebt en dat het duidelijk goed bij jou aansluit. Gaaf is dat he, als iets zo heerlijk gaat resoneren en je ook duidelijk voelt dat je er iets mee kunt.
Om heel eerlijk te zijn, heb ik dat niet bij deze site. Maar wel weer bij het fluisterkind. Grappig hoe we allemaal zo onze eigen ingang hebben voor informatie. Vandaar waarschijnlijk dat er zo veel verschillende bronnen zijn met informatie die min of meer hetzelfde zijn, maar dan net in een ander jasje.
Serenity
Serenity mrt 8 '11
precies!
gast
gast mrt 8 '11
Er zijn ook veel dingen die we genetisch erven van onze ouders, ook karaktertrekken. Enne....wat is een zonde nu eigenlijk? Misschien wordt daar wel heel iets anders mee bedoeld als wat het nu voor de meeste mensen nu betekend. We zijn nl nogal beinvloed door oa. de kerk.
Lea
Lea mrt 8 '11
Ik zocht het eigenlijk niet zover maar wat je doorstuurt is wel heel interessant. Ik dacht eerder aan een veel voorkomende situatie zoals scheiding. Hoe je het ook draait of keert dit heeft een grote impact op hun leven (huidige en verdere). En daar heeft projectie van tekorten of de buurvrouw niks mee te maken. Je mag als ouder dit allemaal nog zo goed mogelijk uitleggen en opvangen en ook al worden beide ouders en de kinderen allemaal supergelukkig ... er blijft iets wat onherstelbaar is ...
En helaas moeten er heel veel kinderen dit meemaken. En waar sommige ouders veel te weinig bij stil staan ... ach kinderen zijn felxibel ... die trekken hun plan wel ...
Serenity
Serenity mrt 8 '11
Quote:
zonde
1) Boosheid 2) Dwaling 3) Fout 4) Gebrek 5) Handeling 6) Helaas 7) Jammer 8 ) Kwaad 9) Misslag 10) Misstap 11) Ondeugd 12) Overtreding 13) Overtreding van goddelijke of zedelijke wetten 14) Peccatum 1...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/zo

@ Gast, Zonde is denk ik, in mijn ogen een on-bevorderlijke situatie creëren voor anderen waarbij je eventueel baat bij hebt.
Quote:
bevorderlijk
1) Dienstig 2) Favorabel 3) Gunstig 4) Positief
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/be
@ Lea, je kan daarin ook wel gelijk in hebben er zijn ook zoveel verschillende situaties en mogelijkheden dat 1richtlijn niet kan gelden voor alle omstandigheden denk ik.
Quote:
Verzachtende omstandigheden
`Verzachtende omstandigheden` zijn individuele omstandigheden die betrokken worden bij het bepalen van de hoogte van een straf of sanctie wanneer iemand algemeen geldende regels heeft overtreden. Men kan het zien als een vorm van het tonen van begrip voor een overigens strafbaar of verwijtbaar geste...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzachtende_omstandi
Beschermengel
Beschermengel mrt 9 '11

De volgende

Dagtekst van woensdag 9 maart 2011.

"De fysieke materie die we kennen is slechts een aspect van de
materie. De echte materie is het niet en zelfs scheikundigen en
natuurkundigen kennen haar niet. Wanneer ze de fysieke materie
trachten te ontbinden, beperken ze zich tot de vaststelling dat
daarbij energie vrijkomt. Als ze echter over meer geavanceerde
apparatuur zouden beschikken, zouden ze in feite ontdekken dat
die materie heeft plaatsgemaakt voor een andere, fijnere,
subtielere materie, die tot een ander gebied behoort.
Maar de mens zal er nooit in slagen de ultieme materie te
ontbinden: dat kan God alleen. Als Hij de stof ontbindt, zal ze
terugkeren in Zijn schoot, niets zal meer bestaan, er zal de
absolute stilte zijn, de kosmische nacht. Tot het zover is, zal
het verdwijnen van de materie lijken op het verdwijnen van de
wolken. Je hebt het wel eens gezien: in een egaal heldere, blauwe
lucht beginnen zich een paar witte wolken te vormen. Waar zijn ze
vandaan gekomen?... Een ogenblik later lossen ze op in de ruimte,
je ziet ze niet meer, maar ze zijn er wel. In feite is de
dichtheid van de materie veranderd; de materie verdwijnt niet,
want ze is de complementaire pool van de geest. Zelfs
atoomsplitsing laat de materie niet verdwijnen. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 9 '11
Misschien zijn het frequenties van trillingen die zich manifesteren?
Quote:
manifesteren
1) Aan de dag leggen 2) Aan het licht brengen 3) Bekendmaken 4) Betogen 5) Demonstreren 6) Een betoging houden 7) Openbaren 8 ) Openlijk bekendmaken 9) Uiten 10) Zich vertonen 11) Zichtbaar worden
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ma

En is het God's energie die die trillingen veroorzaakt.
Tja alles trilt en alles heeft daardoor een frequentie waarop die trilling kan voortbewegen denk ik, een resonantie kan dat zijn.
Quote:
Een alledaags voorbeeld van resonantie is: schommelen. Als iemand op een schommel op willekeurige momenten een zetje geeft, dan gebeurt er niet veel. Maar als de schommelaar telkens precies op het juiste moment een klein zetje geeft, kan hij hoog zwaaien. Dat komt doordat de schommel de energie van elke zet behoudt (behoudens een klein verlies door wrijving) en bij de juiste timing de energie van elke zet steeds bij de beschikbare energie wordt opgeteld. De totale energie (die bestaat uit de som van de bewegingsenergie en de potentiële energie in het zwaartekrachtveld) neemt zo voortdurend toe.

Symbolisch gezien is dit heel goed (en ook leuk) uitgelegd . ^^
Beschermengel
Beschermengel mrt 10 '11



Dagtekst van donderdag 10 maart 2011.

"Hoeveel filosofen, theologen, mystici hebben niet geprobeerd om
deze vraag te beantwoorden: wat is God? Niemand is er echt in
geslaagd, omdat God niet met woorden kan worden verklaard. God
zullen we pas leren kennen op de dag waarop we in staat zijn één
met Hem te worden. Ja, op dat moment zullen we het weten, maar we
zullen dit slechts voor onszelf weten, we kunnen het anderen niet
laten begrijpen.
Deze entiteit die we God noemen, is zowel mannelijk als
vrouwelijk, dat heb ik jullie al eens uitgelegd. Als we spreken
van de kosmische Geest en de universele Ziel, hebben we het over
God als één enkele, maar gepolariseerde entiteit. Deze
onuitsprekelijke, niet te bevatten entiteit kunnen we echter nog
steeds benaderen: door meditatie, door gebed, komt onze geest in
contact met de universele Ziel en onze ziel met de kosmische
Geest. Zó zal op een dag de volmaakte versmelting tot stand
komen. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Quote:
Doel van tweelingvlam: versmelten/herkennen

Opening voor de tweelingontmoeting
Je tweelingvlam en straal hoeft niet op aarde ontmoet te worden, maar de eenheid kan ook met jou hier en de ander in de sferen tot stand komen bij voldoende ontwikkeling. Je leeft dan vervolgens vanuit jullie overkoepelende ziel, bewustzijn en hart. In alles zul je groeien en veranderen. Maar ook op aarde kun je elkaar ontmoeten:

De ontmoeting met je tweelingvlam of straal zal ontstaan in een periode van verwarring welke ontstaat door verheffing van het zelf en het loskomen van het onware ego. In deze periode waarin er verbinding en integratie ontstaat met je hoger zelf en het licht dat je bent, is er een opening voor de tweelingontmoeting. Waarna alles anders wordt.

In een periode dat je verruimd, er minder identificaties zijn, komt het bewustzijn- en de liefde vanuit het Goddelijke, de God-Godin in je, binnen. Vaak gevolgd door een periode van stabilisering en soms ook wel terugval door opnieuw identificatie/houvast met het egozelf. Het was dan nog te eng je oude ik met al zijn rollen, overtuigingen, visies en muurtjes voorgoed los te laten om veel meer vanuit je ziel, licht en de (tweelingvlam-)liefde te leven.

Herkenning van je tweelingziel
In het moment zonder identificatie met het onware ego, herken je onbewust de ander als de schoonheid van je Ziel, het Goddelijke in je. Volledig thuis voel je je bij hem of haar hetgeen niet altijd gemakkelijk verklaarbaar is. Je verstand vindt soms al gauw weer van alles over hem. Het verstand dat behoort bij je ego en niet van de Ziel is. Het maakt zo zijn eigen context en verhaal over de verbinding en de ander. Je Ziel of de Ziel van beiden staat dan niet meer open voor elkaar.

Indien jullie in staat zijn dit beiden te overstijgen zonder zelfverloochening dan start of vervolgt er soms een samenzijn, een samenkomen met een heel intens versmeltingsproces en oplosproces. Niemand kan je zo snel helderheid van zaken geven, zo’n ander licht en bewustzijn werpen op jouw vragen welke je normaal gesproken alleen kunt benaderen vanuit jouw invalshoek. De ander blijkt vaak exact de goede, tegenovergestelde sleutel te hebben. De een is van de hemel, de ander van de aarde.

Transformeren van schaduwstukjes
Het lijkt alsof jouw Ziel, bewustzijn en denken de ander helemaal integreert. Je moet, zonder de eerste eenheid met je Ziel los te laten, de ander helemaal aanvaarden, anders gaat het niet. Alles accepterend van de ander, zonder erin mee te hoeven gaan als het niet klopt voor jou. Alles of niks met alle uitdagingen van dien.

Naast jouw Ziel en hart ziet je tweelingvlam heel helder jouw diepste en meest onbewuste schaduw. Schaduw waarvan je je voorheen niet bewust was! Hij/zij kijkt, voelt heel diep door je heen als complementair. En alleen door jullie constante intieme verwevenheid van hart en Ziel ben je veilig genoeg, is er voldoende liefde, eerlijkheid en ook helderheid, om jouw schaduw, dat wat je heel pijnlijk en lelijk aan jezelf vindt, samen omhoog te halen, in jullie hart en handen te houden, te zien hoe het je ook beschermde en uiteindelijk te transformeren in dankbaarheid.

Het is eng en bedreigend, het ego denkt waarschijnlijk dat de ander je teveel beïnvloedt, je bent bang jezelf kwijt te raken, niet meer op eigen benen te staan in deze versmelting die niet te vergelijken is met enige andere relatie. Maar al deze gedachten over beïnvloeding zijn van het ego-verstand, niet van je Ziel.

De weg naar volledige vervulling
Des te meer schaduw je door samengaan oplost, des te meer raakt identificatie met je lager zelf los en sneller dan ooit kom je zo door je eigen schaduwstukjes heen, in je eigen autonomie, kies je voor je eigen zielendoel, de God-Godin in je, leer je jezelf te steunen, waarderen, lief te hebben en te bevrijden. Met zelfrealisatie en eenheid als gevolg.

Steeds meer mensen voelen dat een dergelijke ontmoeting er zit aan te komen, bestemd lijkt of wachten er op, anderen stellen het keer op keer uit als het ego nog te veel angsten kent. We kunnen het niet dwingen of met onze wil naar ons toehalen. Het is ook niet bedoeld als opvulling voor gemis aan liefde, kracht, steun, bescherming of alleen zijn, kortom wensen van het ego. Het is bedoeld om jezelf, de ander en uiteindelijk middels jullie beiden, meer mensen, de weg te wijzen naar zelfbevrijding. Gevolg; volledige vervulling.

Joke ElZiam Nootebos

De bovenstaande tekst mag gecopyeerd worden, mits in zijn geheel gebruikt en met bronvermelding:

Joke ElZiam Nootebos, Elohim-Centre.org, tel 0597 541539

Goddelijke intimiteit en sexualiteit, tweelingstraal relaties door Joke ElZiam Nootebos

Een geweldige schoonheid is het als de tweelingstralen samenkomen. Als Hoger Bewustzijn, geest en lijf samenkomen met de andere helft, want een tweelingstraal is niet anders dan de enige andere helft van jezelf.

Prijs: € EUR 15,00


Het boek is te bestellen via onze online-winkel
.
Pagina's: « Vorige ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki