Loading...
nl

Dagtekst

Serenity
Serenity mrt 3 '11
Origineel bericht van: Beschermengel

En beschermd...
ja inderdaad daar ben ik het wel mee eens maar soms met beschermen ziet die andere niet zijn obstakels op zijn pad omdat je dan bij iedere obstakel het obstakel zelf doet verhullen met liefde en/of compassie.

Daarmee zet je oogkleppen op bij diegene, misschien ook bij jezelf.
En dat is niet het bevoordelijkste wat je dan kan doen denk ik dan.

Maar bij iedere obstakel een oogje in het zeil houden is niets mis mee denk ik dan ook weer en af en toe een handje vasthouden geeft zekerheid en af en toe aanmoedigen geeft zelfverzekerdheid denk ik.
En iemand toejuichen beloon je iemand voor zijn positieve daden en/of handelingen.

Hummmmm er zijn verschillende opties weer. ^^


___________________________________

Dagtekst van donderdag 3 maart 2011.
ik snap deze niet echt hij is een beetje gecompliceerd vind ik..
"Wie kwaad doet, voelt instinctief dat hij zich moet verstoppen om
niet te worden gepakt en veroordeeld.sommige zijn zo blind voor de behoeftes van andere dat ze zowat alleen maar aan eigengewin denken ZONDER SCHAAMTE!
En als we goed doen, denken we dat we ons kunnen laten zien!Zegevieren der kwaad, toch?!
Sommige mensen laten zich zelfs uit ijdelheid zien, en kijk eens wat een weerstand ze dan oproepen, wat een kwaadwilligheid en jaloezie ze opwekken. Waarom? omdat men jaloers is omdat het niet eerlijk verlopen was, omdat men eerlijk volgens het spel leven, omdat men het de ander niet gunt en al helemaal niet op een oneerlijke manier zodat andere geen eerlijke kans hebben gekregen?

Wil je iemand iets aanbieden?dit is toch gewoon een nieuwe vraag? (zo ja, beetje hak op de tak vind ik.)
Wees ook dan voorzichtig: misschien is het beter dat er geen getuigen zijn. Hoezo?
En soms verdient het zelfs de voorkeur dat degene voor wie je iets goeds doet, niet weet van wie dit afkomstig is, omdat jouw gebaar in de ander onverwachte reacties kan oproepen. oke dit vat ik.
Probeer in alle relaties met de anderen rekening te houden met
de ingewikkelde relaties die de lagere natuur in ieder mens
onderhoudt met de hogere natuur. "Huh, watte? hier snap ik niets van kan iemand mij dit uitleggen?!

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel mrt 4 '11
Tja lieve Lily, ik heb ook niet overal antwoord op ...ik plaats de teksten wel maar moet soms ook zoeken naar de antwoorden. Ik hoop dat iemand anders het je uit kan leggen..zo niet laat het dan maar los, de antwoorden komen dan misschien via belevingen of iets anders naar je toe.



__________________________________

Dagtekst van vrijdag 4 maart 2011.

"Waarom verwacht je van je Meester dat hij je uit alle
moeilijkheden haalt? Jíj dient je in te spannen, te leren, te
oefenen, omdat die inspanningen jou voor eeuwig van dienst zullen
zijn. Als je verwacht dat altijd wel iemand op je noodkreet
afkomt om je te verlossen van lijden, ziekten, ellende, dan is
dit mogelijk, er bestaan op aarde wezens die daartoe in staat
zijn. Maar een wijze zal dit nooit doen, omdat hij weet dat hij
je daarmee niet helpt, integendeel zelfs.
Een spiritueel Meester zal je alles geven wat je nodig hebt
zoals kennis en methoden, maar hij verwacht dat je ze zelf gaat
gebruiken om te groeien en sterker te worden. En dát is de ware
evolutie. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 4 '11
Quote:
Probeer in alle relaties met de anderen rekening te houden met
de ingewikkelde relaties die de lagere natuur in ieder mens
onderhoudt met de hogere natuur. "Huh, watte? hier snap ik niets van kan iemand mij dit uitleggen?!
Ik weet het misschien wel!! ^^
Ieder mens heeft zijn eigen kijk op de wereld zo ook hun eigen visie op de regels en hun eigen mening hierover gevormd door hun leefomgeving en leefgroep denk maar aan een kerkgemeenschap en de familie maar ook op de werkvloer en vriendenkring hebben hierbij invloed.

En waneer je daar inzicht op hebt dus begrip zonder te oordelen of veroordelen dan kan je je zelf beter uiten.
Je kiest dan de juiste woorden die dan het erg goed doen in een ander zijn oren zodat de boodschap beter overkomt die hen wilt meegeven.

Maarrrrr bij eigengewin of kwaad heeft men je van natura al in de gaten dus onderschat hun niet want het lagere natuur (de oerdriften) of terwijl het hart waaruit de emoties en gevoelens komen
hebben een bij eenieder een unieke band met de hogere natuur (aangeleerd of evolueren) of terwijl het verstand waaruit kennis uit ervaring (opgedaan (dit leven en/of misschien het vorige) komt.
Wees daar voorzichtig mee, houd rekening met de ander.
Je kan ergens boven staan door jezelf te distantiëren van al het negatieve maar verwar het negatieve niet met 'een andere mening' dan verhef je jezelf boven iemand en ben je aan het beoordelen van de situatie voorbij en ben je wellicht aan het oordelen en zelfs veroordelen!
Oei oei oei en dat willen we niet.

Iedereen is gelijk aan elkaar bewaar die respect voor een ander.
Houd de waarden van 'respect' hoog daarmee laat je je sterke kant zien.
Een uitputtende wijsheid vanuit het hart, dat is je kracht!
_______________________________________________

En de reactie op de dagtekst van vandaag is :

"ik doe mijn best en God doet (werkelijk) de rest!" ^^
admin
admin mrt 4 '11
Iedereen heeft zijn eigen weg alles is oke, waarheid bestaat niet...
Tinne
Tinne mrt 4 '11
Jawel hoor, waarheid bestaat heel zeker!
There are many sacred truths!
admin
admin mrt 4 '11
Je zegt hetzelfde grin...
Serenity
Serenity mrt 4 '11
waarheid (zn) :_________echtheid, feitelijkheid, juistheid, waarheidsgehalte
waarheid (zn) :_________feit, gegeven
feit (zn):______________fait, feitelijkheid, gebeurde, gebeurtenis, gegeven, omstandigheid, voorval, waarheid
gegeven (zn) :__________data, feit, informatie, omstandigheid, feitelijkheid, gegevenheid, waarheid
werkelijkheid (zn) :____echtheid, essentie, feitelijkheid, realiteit, waarheid, wezenlijkheid
echtheid (zn) :_________authenticiteit, juistheid, oprechtheid, waarheid, zuiverheid
oprechtheid (zn) :______waarheid


al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel
leugens komen altijd uit
een waarheid als een koe
iets totaal vanzelfsprekends
ongezouten de waarheid zeggen
onverbloemd de waarheid zeggen
tussen waarheid en leugen ligt een glibberig pad
men vertelt al gauw eens een leugen


"Uiteindelijk komt de waarheid altijd boven water." L.O.L.

Quote:
"Dichters liegen de waarheid."
Bertus Aafjes
Nederlands letterkundige (1914-1993)

Quote:
"Aforisme: een deel waarheid en een stuk leugen. En zich afvragen of de leugen waar is."
Georges van Acker
Vlaams dichter (1919 -)
Citaat afkomstig uit: Parels en stenen

Quote:
"Kunst is schoonheid en waarheid. De waarheid is niet altijd schoon."
Georges van Acker
Vlaams dichter (1919 -)

Quote:
"Een mens moet zowel stom als harteloos zijn, als hij gelooft dat er geen deugd of waarheid is, maar enkel aan zijn eigen kant."
Engels: "A man must be both stupid and uncharitable who believes there is no virtue or truth but on his own side."
Joseph Addison
Engels politicus, schrijver en dichter (1672-1719)

Quote:
"Een dwaling van Descartes is van een beter gehalte dan de waarheid van een wijsneus."
Frans: "L'erreur de Descartes est de meilleure qualité que la vérité d'un pédant."
Alain
Frans filosoof en essayist (ps. van Émile Augiste Chartier) (1868-1951)
Citaat afkomstig uit: Propos d'un normand (1960)

Quote:
"Niets overschaduwt de waarheid meer dan de autoriteit."
Spaans: "Nè cosa alcuna è che adombri più la verità, quanto fa la autorità."
Alberti
Citaat afkomstig uit: Del Principe

Quote:
"Een dwaling is des te gevaarlijker, naarmate zij meer waarheid bevat."
Henri Frédéric Amiel
Zwitsers filosoof en dichter (1821-1881)

Quote:
"Objectiviteit: de waarheid liegt in het midden."
Johan Anthierens
Vlaams journalist, satiricus en schrijver (1937-2000)

Quote:
"Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt."
Aristoteles
Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Quote:
"Plato heb ik lief, maar de waarheid heb ik liever."
Aristoteles
Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Quote:
"Het is een algemeen erkende waarheid, dat een welgestelde, vrijgezelle man de behoefte voor een vrouw moet hebben."
Engels: "It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife."
Jane Austen
Engels romanschrijfster (1775-1817)
Citaat afkomstig uit: Pride und prejudice

Quote:
"Verzinsels groeien altijd op een bodem van waarheid."
Fernand Auwera
Vlaams schrijver (1929 -)

Quote:
"De waarheid komt makkelijk uit fouten voort dan uit verwarring."
Francis Bacon
Engels filosoof en staatsman (1561-1626)

Quote:
"Wetenschap is slechts een beeld van de waarheid."
Engels: "Science is but an image of the truth."
Francis Bacon
Engels filosoof en staatsman (1561-1626)

Quote:
"Waar de meester is, is de waarheid. Respect voor de meester is respect voor de waarheid."
Basho
Tinne
Tinne mrt 4 '11
Origineel bericht van: Beschermengel
Een spiritueel Meester zal je alles geven wat je nodig hebt
zoals kennis en methoden, maar hij verwacht dat je ze zelf gaat
gebruiken om te groeien en sterker te worden. En dát is de ware
evolutie. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov



Nithyanandam!!! grin
Serenity
Serenity mrt 4 '11
hahahaha L.O.L.
admin
admin mrt 4 '11
grin ja Tinne,

Helemaal waar we mogen zelf alles doen.
Het werk is aan ons...en de manier waarop

Werk je niet dan gebeurd er ook niets...
Werk je een beetje dan groei je ook niet...
Werk je veel dan word je erg moe...
Werk je in overgave dan gaat alles vanzelf...
En zo vanzelf dat hij zelfs de vragen in je legt...
Waarop hij je de antwoorden schenkt...
Tinne
Tinne mrt 4 '11
Origineel bericht van: Ajâda
grin ja Tinne,

Helemaal waar we mogen zelf alles doen.
Het werk is aan ons...en de manier waarop

Werk je niet dan gebeurd er ook niets...
Werk je een beetje dan groei je ook niet...
Werk je veel dan word je erg moe...
Werk je in overgave dan gaat alles vanzelf...
En zo vanzelf dat hij zelfs de vragen in je legt...
Waarop hij je de antwoorden schenkt...


Mooi gezegd, Ajada...
Het "alles vanzelf gaan" wordt soms door sommigen wel eens begrepen als " niets moeten doen" en in bepaalde opzichten is dat ook zo, maar eigenlijk helemaal ook niet!

Nee ik wil het niet ingewikkelder maken laughlaugh
admin
admin mrt 4 '11
Wat fijn dat er zulke Meesters bestaan die ons de weg kunnen wijzen met zo veel liefde in zich...ik voel me door hen gedragen...en ben vol overgave...
Serenity
Serenity mrt 4 '11
nee joh dat gaat me te zweverig worden want iedereen doet wat hij of zij kan in hun geest dan..

Er zijn giga bergen die men moet beklimmen eerdat ze bij de supermarkt komen, spreek uit ervaring!<-- een heleboel werk moest ik verzetten om uiteindelijk buiten te lopen met mijn kinderwagen en de uit eindelijke boodschappen weer helemaal naar boven dragen!

Of de administratie lukt niet en het stapelt zich op tot je de post niet meer open maakt <-- wat is dit dan? niet werken of juist werken aan een probleem?!

Werk je met overgaven in een bepaalden branche dan kunnen dingen uit een andere branche je ontgaan <- ben je nu een beetje aan het werk? Of juist een heleboel?!

Of 3dagen werken..klinkt weinig maar je 3kinderen en het huishouden dan is dat wel of geen veel werk?! Je bent dan wel moe maar in het weekend wel fit genoeg om met je kinderen iets te ondernemen…


Het werk is aan ons en ook aan ons om in te vullen, op de momenten waarbij het lijkt alsof je veel werkt en 3weken later waneer je ervaring ermee hebt gaat het als vanzelf…

Het leven hebben we zelf in handen de keuzes moeten we uiteindelijk zelf maken, dingen komen op ons pad maar God weet wat jij wel of niet aankan hij kiest wat er op jouw pad komt denk ik.

Humm ingewikkeld maar wel mooi!

Oja stil zitten is stil zitten en ja dan gebeurt er niets, maar dan moet men ook niet komen klagen want dan vind ik dat je het zelf voor elkaar hebt gekregen dat er niets gebeurden!
Wel wil ik je helpen door een schop onder je kont te geven om je te motiveren maar uit eindelijk moet je het zelf doen.
Ook wil ik mijn handrijken om je helpen op te staan maar lopen doe je maar zelf ik ga je echt niet dragen dat helaas kan ik ook niet aan.
Plus als ik je draag dan leer je nooit te lopen, nou dat is niet echt iemand helpen vind.
admin
admin mrt 4 '11
erg ingewikkeld maar het is jouw pad dus is het oke voor jou op dit moment...liefs Ajada
Serenity
Serenity mrt 4 '11
hihi yep!

Maar als je bedoeld of ik al mijn voorbeeldjes uit ervaring hebt uhm nope! L.O.L.
Beschermengel
Beschermengel mrt 5 '11
De volgende tekst, hij is iets eenvoudiger alhoewel soms moeilijk toe te passen smile

__________________________________

Dagtekst van zaterdag 5 maart 2011.

"Geen enkele gebeurtenis (voorval, handeling, gevoel, verlangen,
gedachte) kan afzonderlijk bestaan zonder verbinding met een
ander verschijnsel. Elke gebeurtenis heeft een oorzaak en brengt
meer of minder belangrijke effecten teweeg op korte of lange
termijn. Dat kun je elke dag in je dagelijks leven waarnemen.
Stel, je hebt een goede dag gehad. Maar dan gebeurt er iets, voor
je naar bed gaat, dat je verdrietig en moedeloos maakt; als je de
volgende dag wakker wordt, merk je dat al het goede dat je de
vorige dag had beleefd, is uitgewist en heeft plaats gemaakt voor
wat je voor het slapengaan is overkomen, en die pijnlijke indruk
is gebleven.
Je zegt: 'Maar hoe komt het dat dit nare moment in staat bleek
om een hele dag, die in harmonie en vrede werd doorgebracht, uit
te wissen?' Inderdaad, niets blijft zonder gevolg, en wat je aan
het eind van de dag als onbehaaglijk hebt ervaren, zal je tot in
de volgende dag blijven voelen als je niets doet om het te
neutraliseren. Dus let op, hou goed in de gaten in welke staat je
verkeert op het moment van inslapen. "

Omraam Mikhaël Aïvanhov
admin
admin mrt 5 '11
Ja tegen over al het negatieve tussen aanhalings tekens kunnen we het positieve zetten dan klopt het weer...eigenlijk is er geen goed en kwaad...het is waar je in gelooft en wat je ermee doet wat je bij jezelf naar binnen neemt.
Je kan er ook voor kiezen om sil te zijn en alleen te observeren en je emotie dan ook te observeren en niet mee naar binnen te nemen.

Blijf in je kern en in de vrede van je hart dan is alles oke en word je er niet door aangedaan...het heeft je dan niet te pakken.

Alles is energie en jij mag in deze speeltuin zelf weten welke energie je mee gaat spelen...
Serenity
Serenity mrt 5 '11
In Grip op je gevoelens staat een mooie citaat van Thich Nhat Hanh
Quote:
De oefening: Observeren van gevoelens
Voorbereiding;Je weet dat gevoelens prettig, onprettig of neutraal kunnen zijn. De juiste instelling tijdens de volgende oefening is deze: aanvaarden wat je opmerkt, zonder de aangename gevoelens te willen vasthouden of de onaangename gevoelens weg te duwen.

1. Herkennen Herken het gevoel dat je ontdekt. Misschien ontstaat het pas na een tijdje. Observeer dan hoe het gevoel opkomt. Benoem het gevoel als dat mogelijk is, bijvoorbeeld: Ik zie dat ik verdrietig ben, of ik merk dat ik boos ben. Blijf rustig observeren. Als het gevoel te sterk wordt, verplaats je de aandacht van het gevoel naar je adem. Het gevoel neemt dan in kracht af. Vervolgens breng je de aandacht weer naar het gevoel. Zo leer je de intensiteit van een gevoel te doseren.

2. Contact maken Blijf in contact met het gevoel. Duw het niet weg, maar benader het vol belangstelling. Dat kan eng lijken, maar besef dat je méér bent dan je gevoel. Observeer hoe en waar het gevoel merkbaar is in je lichaam. Zolang je bewuste aandacht opbrengt, zul je niet door het gevoel overspoeld worden.

3. Kalmeren Laat nu het gevoel tot rust komen. Aanhoudende aandacht verzacht de pijnlijke kant van het gevoel. Alleen al door bij je gevoel te blijven, komt het tot rust. Bewust ademen ondersteunt dit proces. Als er bijvoorbeeld angst is kun je zeggen: Ik adem in en zie dat er angst aanwezig is, ik adem uit en breng mijn angst tot rust.

4. Laten gaan Laat het gevoel nu los, laat het gaan. Blijf er niet in 'hangen'. Je kunt tevreden zijn omdat je weet dat je goed voor jezelf en je gevoel hebt gezorgd. Maar stop hier nog niet. Want nu heb je de kans je gevoel beter te begrijpen.

5. Onderzoeken Probeer er achter te komen waar je gevoel vandaan kwam, of waar het mee te maken heeft. Zo kun je aan inzicht winnen. Misschien komt je er achter waar het gevoel vandaan kwam, maar misschien ook niet. Blijf dan niet te lang zoeken, en richt je aandacht op de goede dingen in je leven. Dat wordt wel genoemd: de goede zaden water geven.
Beschermengel
Beschermengel mrt 6 '11

Heel mooi smile


_________________________________

Dagtekst van zondag 6 maart 2011.

"Hoe vaak overkomt het je niet dat je gewaarwordingen beleeft, die
geen enkel verband houden met de objectieve werkelijkheid van dat
ogenblik! Op elk moment van de dag, en te midden van de ergste
moeilijkheden, kun je innerlijk het krieken van de dag beleven,
omdat je bewustzijn een gebied passeert waar op dat moment de zon
werkelijk opgaat, en je vangt haar stralen op. Maar het
omgekeerde komt natuurlijk ook voor.
Hoe meer je jezelf weet te observeren, des te beter zal je de
verschillende verschijnselen en gebeurtenissen in je psychisch
leven begrijpen die verband houden met wat in de natuur voorkomt:
de dageraad en de avondschemering, de blauwe lucht en de stormen,
hitte en kou, helderheid en mist... Het is zo belangrijk ook
innerlijk de weersomstandigheden te leren kennen! Zelfs als je je
er niet bewust van bent, leef je van binnen in een wereld,
gemaakt van onweegbare, ontastbare, maar toch echte stoffen en
materialen. De dag waarop je de realiteit van deze onzichtbare
wereld zal ervaren, leer je jezelf kennen in een nieuwe dimensie.
"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Serenity
Serenity mrt 6 '11
hihi ik heb net in een ander topic genaamd in iemands anders gevoel kruipen ook iets geschreven wat gedeeltelijk hier op leek..
Quote:
Of ze vinden me een beetje te enthousiast ….
Ik weet op dit moment nog niet hoe daar een halt op te roepen maar ben me er al een tijdje van bewust en dat is wel weer positief! ^^

En als je bewust van iets bent kan je het patroon achterhalen en eventueel inzicht inwinnen daardoor het oude gedrag niet meer nodig te vinden en een nieuw patroon aan te leren door te doen en te doen oefenen.
Wat grappig dat ik soms weer synchroon loopt met die dagteksten. ^^
Pagina's: « Vorige ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki