Origineel bericht van: Beschermengel
En beschermd...
ja inderdaad daar ben ik het wel mee eens maar soms met beschermen ziet die andere niet zijn obstakels op zijn pad omdat je dan bij iedere obstakel het obstakel zelf doet verhullen met liefde en/of compassie.
Daarmee zet je oogkleppen op bij diegene, misschien ook bij jezelf.
En dat is niet het bevoordelijkste wat je dan kan doen denk ik dan.
Maar bij iedere obstakel een oogje in het zeil houden is niets mis mee denk ik dan ook weer en af en toe een handje vasthouden geeft zekerheid en af en toe aanmoedigen geeft zelfverzekerdheid denk ik.
En iemand toejuichen beloon je iemand voor zijn positieve daden en/of handelingen.
Hummmmm er zijn verschillende opties weer. ^^
niet te worden gepakt en veroordeeld.sommige zijn zo blind voor de behoeftes van andere dat ze zowat alleen maar aan eigengewin denken ZONDER SCHAAMTE!
En als we goed doen, denken we dat we ons kunnen laten zien!Zegevieren der kwaad, toch?!
Sommige mensen laten zich zelfs uit ijdelheid zien, en kijk eens wat een weerstand ze dan oproepen, wat een kwaadwilligheid en jaloezie ze opwekken. Waarom? omdat men jaloers is omdat het niet eerlijk verlopen was, omdat men eerlijk volgens het spel leven, omdat men het de ander niet gunt en al helemaal niet op een oneerlijke manier zodat andere geen eerlijke kans hebben gekregen?
Wil je iemand iets aanbieden?dit is toch gewoon een nieuwe vraag? (zo ja, beetje hak op de tak vind ik.)
Wees ook dan voorzichtig: misschien is het beter dat er geen getuigen zijn. Hoezo?
En soms verdient het zelfs de voorkeur dat degene voor wie je iets goeds doet, niet weet van wie dit afkomstig is, omdat jouw gebaar in de ander onverwachte reacties kan oproepen. oke dit vat ik.
Probeer in alle relaties met de anderen rekening te houden met
de ingewikkelde relaties die de lagere natuur in ieder mens
onderhoudt met de hogere natuur. "Huh, watte? hier snap ik niets van kan iemand mij dit uitleggen?!
Omraam Mikhaël Aïvanhov