Lieve BE ik vroeg mezelf af of je de teksten ook na controleerden?
Nu word er verwezen naar een psalm en een Evangelie van Johannes.
Maar klopt het ook waneer je het checkt?
En zou je de tekst dan willen kopiëren en hier neer willen zetten plus uit welke soort bijbel het kwam?
Er zijn in de loop van de eeuwen zoveel verschillende interpretaties van teksten gekomen dus ik was benieuwd in welke stroming deze en alle andere verwijzingen dit word verteld.
Waarom?
Ik weet het niet zeker maar waneer er feiten komen kun je de feiten nachecken .
Uit bijvoorbeeld welke tijd het kwam en welke stroming zich toen vormden en naar aanleiding van wat deze stroming was gevormd, een stukje geschiedenis graag erbij.
Waneer je de geschiedenis of achtergrond van een idee, een conclusie of handeling weet kan je misschien je zelf beter plaatsen in het hele verhaal.
Zodat je mee kan voelen een met logica kan plaatsen wat voor gevoelens erbij kwamen kijken.
En vanuit die (vermeende) gevoelens kan je met logica een mogelijkheid van handeling verklaren.
Daardoor is het mogelijk om in te zien dat menselijke gevoelens en maatschappelijke kwesties meespelen aan een versie van God's boek.
Daarom hebben de Islamieten de Koran in het Arabisch gelaten en leren kinderen vanaf ongeveer 7jaar al Arabisch.
De vertaling zal een in persoonlijke woorden en gevoelens die door de opvoeding en leefgroep worden gevormd toegelicht.
Waardoor er wel verschillende interpretatie komen van de ware betekenis van wat een woord kan zijn maar de basis blijft het zelfde omdat die interpretaties als vertaling zijn opgenomen maar niet als 'de waarheid' dat is de Arabische versie ervan.
Maar goed dit is een theorie van mij, als je of iemand anders een andere idee erover hebt hoor ik het graag.
Men kan dan niet meer met de feiten omgaan deze feiten kunnen onder de aandacht van die persoon worden brengen en bespreken wat jouw visie is en jouw gevoel erbij en jouw mening erover en de hele situatie .
Daardoor heb jij een les van communiceren gehad en die persoon een les van inzicht in de situatie krijgen,
zodat zij of hij de volgende keer meer begrip heb van het effect van diens handeling of woorden of diens idee over de situatie waar hij of zij in zit.
Maar doe je dit weer te veel dan lijk je iemand niet meer te sturen maar naar je hand te zetten.
De kunst is om een mooi ('respectvolle' voor de goede harmonie) balans te vinden in dit al en iedere keer waneer je ertegen aan loopt zal je dit weer moeten doen aangezien geen enkele situatie het zelfde is!! ^^