Loading...
nl

Dagtekst

MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 16 '13
Dagtekst van woensdag 16 januari 2013

Oefeningen - hebben alleen zin als ze gebaseerd zijn op een filosofie
"Alle oefeningen die in een spiritueel onderricht worden aanbevolen, zijn erop gericht de
mensen voor te bereiden om de stromingen van de hogere werelden op correcte wijze te ontvangen.
Maar het belangrijkste zijn niet de oefeningen zelf; ze hebben alleen zin als men ook kennis heeft van
de onzichtbare wereld, de wezens die er wonen, de wetten die er heersen en de krachten die er stromen.
En nog belangrijker is te leren hoe de mens is gebouwd, welke zijn organen zijn, de spirituele centra
waardoor hij in verbinding kan komen met de lichtende gebieden van de ruimte. Maar zelfs dat is niet
voldoende: hij moet ook besluiten zijn manier van leven te veranderen, de bezigheden die in strijd zijn met
die kennis op te geven."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '13
Dagtekst van donderdag 17 januari 2013

Leerling - moet alleen de waarheid verwachten van de Meester
"Zijn de mensen op zoek naar wezens die hen aansporen om hun verstand en hun
hart een stapje hoger te brengen in het doorgronden van de werkelijkheid?... Slechts
heel zelden. Ze geven meestal de voorkeur aan degenen die hen bevestigen in hun
smaak, hun standpunten, om niet te zeggen in hun zwakheden en passies. Zelfs van
een spiritueel Meester verwachten ze dat hij hun zegt wat ze graag willen horen. En
vooral dat hij hun gewoonten niet overhoophaalt!
Maar een spiritueel Meester is verplicht om de waarheid te vertellen. Vervolgens is het
aan de leerling om te kiezen en te beslissen in overeenstemming met wat hij heeft
begrepen. En de Meester weet dat: de leerling gaat precies naar die psychische en
spirituele regionen die met zijn vibraties overeenstemmen. Er bestaat een kosmisch
mechanisme, en dat mechanisme werkt feilloos. Elk wezen wordt aangetrokken en
opgenomen door het gebied waarmee het in eenklank trilt."

Omraam Mikhael Aivanhov
akschuna
akschuna jan 17 '13
MOOI!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 18 '13
Dagtekst van vrijdag 18 januari 2013

Dieren - waarin gevorderde zielen een stage doorlopen
"De natuurvorser die een dier bestudeert, onderzoekt gedetailleerd zijn anatomie,
zijn fysiologie, en verdiept zich in al de bijzonderheden van zijn leefwijze en gedrag.
Daarna denkt hij dat hij het goed kent. Welnee, om dieren echt te kennen, moet je
in hen doordringen. Je zegt: ‘Maar dat is absurd en bovendien onmogelijk!’ Nee,
het is noch absurd, noch onmogelijk. Ik zeg niet dat je het moet doen, alleen maar
dat je een schepsel niet echt kent, tenzij je, tenminste voor een moment, erin zou
kruipen en erin leven.
Om nog hogere niveaus van evolutie te bereiken, doorstaan menselijke of zelfs
engelachtige zielen speciale testen, die hen verplichten om tijdelijk in het lichaam
van een dier te leven. Waarom beschouwen bepaalde volkeren dieren nog als zo
heilig, dat ze hen aanbidden? Omdat ze weten dat dieren kunnen worden
bewoond door hogere geesten dan die van de mens."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '13
Dagtekst van zaterdag 19 januari 2013

Sympathie of antipathie - die mensen voor ons voelen: hun oorzaak
"Het is niet per se om wat je doet dat mensen sympathie of antipathie voor
je voelen, maar om wat je bent, wat van je uitstraalt en of dat al dan niet
overeenstemt met wat zijzelf diep vanbinnen zijn. En soms gebeurt het, wat
verschrikkelijk is, dat als je goed doet aan iemand die instinctief een afkeer
van je heeft, je niet alleen zijn gevoelens voor jou niet verandert, maar je voor
hem nog ondraaglijker wordt.
Dat verbaast je misschien, maar het is zo. Als iemand instinctief een hekel
aan je heeft, zal hij in plaats van erkentelijk te zijn voor je vriendelijkheid, of je
goedheid, jou kwade bedoelingen toedichten, zoekt hij verdachte motieven
achter je daden en probeert je te schaden. Dus houd een beetje afstand als je
kunt, zodat hij je vergeet. Tot nu toe heb je misschien nooit zo’n ervaring
gehad met dit aspect van de menselijke psychologie, maar houd er rekening
mee dat het bestaat en wees waakzaam, zodat je er niet hoeft onder te lijden.
Laat dit je echter niet beletten verder goed te doen, maar leer de mensen om
je heen bestuderen."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 20 '13
Dagtekst van zondag 20 januari 2013

Voorwerpen - waarom het belangrijk is er aandachtig mee om te gaan
"Elke dag beweeg je te midden van een heleboel voorwerpen. En juist vandaag
heb je haast, ben je opgewonden en loop je tegen een stoel aan. Die ergert je,
want hij staat je net in de weg en je geeft hem een schop. Die schop zelf was
misschien niet zo belangrijk: wat telt is wat er in jou gebeurt. In het voorbijgaan
tegen een stoel schoppen toont dat je je bewegingen niet kunt inschatten, en hem
een schop geven omdat hij je onderweg hindert, is niet alleen onverstandig omdat
het tot niets dient, maar toont ook een gebrek aan liefde, omdat je je in een opwelling
van woede hebt laten gaan.
Voorwerpen zijn misschien ongevoelig voor jouw reacties. Maar als je er aandachtig
en zacht mee omgaat, voel jij je in een goed humeur, schep jij harmonie in jezelf en
om je heen. Als jij niet weet om te gaan met onschuldige voorwerpen, wat zul je dan
doen met mensen als ze je lastig vallen, of als ze je pijn hebben gedaan?"

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 21 '13
Dagtekst van maandag 21 januari 2013

Zelfmoord - de mens beschikt over alle middelen om zich niet tot dat uiterste te laten gaan
"Wat ook de redenen zijn die een man of een vrouw zo wanhopig maken dat ze een eind
maken aan hun leven, je kunt zeggen dat de echte verklaring de volgende is: dat wezen
beseft niet dat de Schepper in hem of haar ongekende mogelijkheden heeft gelegd, om in
alle omstandigheden van het leven te kunnen zegevieren, mogelijkheden om in contact te
komen met de wezens van de onzichtbare wereld, mogelijkheden om door middel van de
gedachte te scheppen en die scheppingen door de ruimte te zenden. Zelfs in de grootste
eenzaamheid en de grootste ellende, mag je je noch alleen voelen, noch arm, maar begeleid,
omringd en vervuld, omdat je innerlijk bewoond wordt door een uitzonderlijk mooie en
zinvolle wereld.
De wanhopigen hebben geen flauw idee van de hulpbronnen, van de krachten die God in hen
heeft geplaatst, zij denken dat zelfmoord de enige uitweg voor hen is. Maar wat betekent dat?
Dat zij zulke uitzonderlijke wezens zijn, dat ze de lelijkheid van de wereld niet kunnen verdragen?
... Nee, gezien vanuit de Kosmische Intelligentie, die de mens de middelen heeft gegeven om
alle beproevingen te doorstaan, zijn ze onwetend en zwak."

Omraam Mikhael Aivanhov
Enigma
Enigma jan 21 '13
Onwetend kan ik misschien begrijpen, maar "ZWAK" ??? shocked.

En hoe zit dat dan met Euthanasie ... , is dat dan ook zwak ???
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 21 '13
Eerlijk gezegd vind ik het niet zwak...
Het is een keuze die de mens "kan" maken...

Euthanasie is ook een keuze, en nog een moeilijke ook!
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik erover kan/mag oordelen...

Een oom van me heeft ook zelfmoord gepleegd...
Mijn eerste gedachte was: Wat een egoïst!
maar hoe meer ik me erin ging verdiepen, hoe meer ik begon
in te zien...
Op een gegeven moment pakte ik zijn foto, en kreeg door dat
het zijn keuze was... Ik voelde me letterlijk hoe hij zich op dat moment voelde.
Vreselijk... Tja wat wil je ook als voor de 3de keer wordt bedrogen door je vrouw...
Hij was erg gevoelig
de 1ste vrouw was een drama...
de 2de vrouw bleek uitgehuwelijkt te zijn
de 3de vrouw ging vreemd met de buurman na 8 jaar huwelijk
Hij hield zoveel van haar! hij had 2 kinderen (meisjes) die al "papa" zeiden tegen de buurman...
Hij werkte op een booreiland en was weken, soms maanden van huis af...
Hij zag het echt niet meer zitten...
Zoveel verdriet, hij zag geen uitweg meer!
Maar door deze keuze, zal hij weer terug moeten naar de aarde...
Dat is wat er tegenover staat...

Dus zwak kun je het niet noemen...
Eerder zoals je al zei: onwetend

maar dat is mijn visie

groetjes Moonflowertje wink
admin
admin jan 21 '13
Originally Posted By: MoonFlowertje
Zoveel verdriet, hij zag geen uitweg meer!
Maar door deze keuze, zal hij weer terug moeten naar de aarde...
Dat is wat er tegenover staat...

Dat is mij ook zeer regelmatig ter ore gekomen en het lijkt me niet ondenkbeeldig. Maar waar komt die wijsheid vandaan?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 22 '13
Mijn gids heeft het me laten weten, op het moment dat ik de foto vast hield...

hier kun je het hele verhaal lezen
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/130227/Mooie_boodschap_voor_mijn_oma.html

smile

Dagtekst van dinsdag 22 januari 2013

‘Wees volmaakt zoals uw hemelse Vader volmaakt is’ - commentaar
"Toen Jezus zei: ‘Wees volmaakt zoals uw hemelse Vader volmaakt is’, geloofde hij
toen werkelijk dat wij mensen in staat zijn om de volmaaktheid van onze hemelse Vader
te bereiken? We kunnen ons zelfs geen idee vormen van wat Hij is, hoe kunnen we dan
denken dat we op een dag die staat van volmaaktheid zullen bereiken? En toch is dat
het ideaal dat Jezus ons heeft gegeven, want het is het enige dat echt onze behoefte
aan het absolute, die we in ons dragen, kan bevredigen, ons leven kan vervullen en het
zinvol kan maken. Een kind lijkt min of meer op zijn vader, maar is noodzakelijkerwijs van
dezelfde essentie als hij, en aangezien God onze Vader is, dragen wij de zaden van Zijn
volmaaktheid in ons.
Ongeacht hun religie, en zelfs als ze die niet hebben, staat mensen niets essentiëlers te
doen voor hun ontwikkeling dan te proberen de perfectie van de Schepper te bereiken:
allen zijn Zijn zonen en dochters, en dat onbereikbare ideaal dwingt hen naar Hem te
gaan, zonder ooit te stoppen."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 23 '13
Dagtekst van woensdag 23 januari 2013

Graankorrel (Van) tot brood - overeenkomst met ons innerlijk avontuur
"Wat een les voor ons is het lange avontuur van de graankorrel voordat deze tot
brood wordt, het voedsel van de mensen! Hij wordt in duisternis en koude in de
aarde gestopt, en hij moet sterven om een nieuwe kiem geboren te laten worden.
Als dit zaad uit de aarde opschiet, ontdekt het de lucht, het licht, en het wordt een
mooie aar. Als de oogsttijd is aangebroken, worden de aren gemaaid en gedorst,
omdat het graan moet worden gescheiden van het stro. En de beproevingen
houden daar niet op, want het graan wordt naar de molen gebracht om te worden
gemalen en verwerkt tot meel. Op een dag mengt de bakker het meel met water
en kneedt het tot het een gladde deeg wordt; dan geeft hij aan het deeg de vorm
van een brood, en dan ondergaat het de beproeving van het vuur: het brood gaat
in de oven. Eenmaal gaar en goudbruin, wordt het op tafel gebracht om te worden
overgeleverd aan de tanden van de mensen. En dan is de graankorrel gelukkig.
Waarom? Omdat hij tot voedsel dient.
En wat heeft dat avontuur van de graankorrel met ons te maken? Alle stappen van
zijn transformatie komen overeen met die van ons innerlijk leven. Alle beproevingen
waar wij door gaan, dienen om ons te laten groeien, rijpen, ‘bakken’, tot we op de
tafel van de Heer komen, om door Hem te worden ‘gegeten’."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 24 '13
Dagtekst van Donderdag 24 januari 2013

Tijd - hoeft niet te tellen in het spirituele leven. Alleen het doel telt
"Wie de goddelijke volmaaktheid wil benaderen, houdt zich niet bezig
met de tijd: hij werkt met elementen die tot een andere dimensie behoren.
Hij zegt tot zichzelf: ‘Zelfs al moet ik er eeuwig mee bezig blijven, ik zal er
niet mee ophouden. Ook al zal het me niet lukken, ik ga door.
Zolang ik loop, leef ik.’
Hun beroepsleven, hun sociale leven, hun individuele leven verplicht de mensen
rekening te houden met de tijd en voor sommigen wordt dat een obsessie: er
zijn afspraken waarop men op tijd moet komen, arbeidstijden, dienstregelingen
van treinen, vliegtuigen, openings- en sluitingstijden van winkels of
overheidskantoren, enzovoort. Om maar niet te spreken van de tijd die men moet
winnen, want men zegt: ‘Tijd is geld.’ De tijd regeert de mensen. Maar in het
spirituele leven doet de tijd er niet toe. Waar het om gaat, is het doel. En zelfs als
het beoogde doel onbereikbaar blijkt, is dat niet van belang, we moeten voortgaan,
zonder ons om de tijd te bekommeren."

Omraam Mikhael Aivanhov
Enigma
Enigma jan 24 '13
Zo is het.
Heel mooi smile
Char
Char jan 24 '13
Dat is weer een hele mooie!!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 25 '13
wink

Dagtekst van vrijdag 25 januari 2013

Idee - die we in het middelpunt van ons leven moeten plaatsen
"Leer in jezelf één centrale gedachte te voeden, als een kern, een haard waaromheen
heel de rest zich organiseert. Rond deze kern kunnen zich verscheidene kringen vormen,
maar in het midden moet er één enkele gedachte zijn. Op die voorwaarde geef je zin en
samenhang aan je leven. Het is niet verboden een hoofd vol ideeën en plannen te hebben,
maar je kunt alleen vanuit een centraal punt iets degelijks opbouwen.
Maar weinig mannen en vrouwen staan ‘s morgens op met een fundamentele idee die de
hele dag hun activiteiten en hun gedrag zal leiden. Direct bij het opstaan vliegen de meesten
alle kanten op, ze gaan weg, komen terug, en ‘s nachts gaan ze uitgeput naar bed, om de
volgende dag opnieuw te beginnen; ze hebben dan misschien andere gedachten, maar even
chaotische. Mogen ze beslissen om uiteindelijk bewoond en geleid te worden door één idee,
dan zullen er krachten ontwaken, die zij zelfs niet kenden maar die wel in hun onderbewustzijn
aanwezig waren, in de cellen van hun lichaam. Deze krachten zullen zich bundelen en dan
zullen zij zich helderder voelen, gesteund, geleid. De idee die je in het centrum van je leven
moet plaatsen, kan door één enkel woord worden weergegeven: licht."

Omraam Mikhael Aivanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '13
Dagtekst van zaterdag 26 januari 2013

Duistere geesten - alleen dat levend kruis, dat de mens is, kan hen verdrijven
"De mens is zo geschapen, dat hij allerlei entiteiten in zich herbergt; en ofschoon
die entiteiten engelen kunnen zijn, de Heilige Geest of Christus, kunnen het helaas
ook helse geesten zijn. Telkens als hij zich overgeeft aan egoïstische, vijandige of
boosaardige gedachten, gevoelens en handelingen, bereidt hij de voorwaarden
voor hun komst. En wat een moeite kost het nadien om ze te verdrijven!
Je zegt: ‘Maar we hebben gehoord dat het kruis van Jezus de demonen verdrijft.’
In feite heeft geen houten, ijzeren noch gouden kruis ooit de demonen verdreven.
Het enige kruis dat hen op de vlucht kan jagen, is dat levende kruis dat de mens zelf
vertegenwoordigt. Want de mens is een kruis: als hij zijn armen spreidt, wordt hij een
kruis in de ruimte, dan komt hij in verbinding met de vier windstreken; en als hij lange
tijd gewerkt heeft om zich te zuiveren, zich te heiligen, kan hij door zijn uitstraling alles
verdrijven wat negatief en duister is."

Omraam Mikhael Aivanhov
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 26 '13
Bron mij onbekend.

Volle maan op zondag 27 januari 2013 om 5:40:28 uur

Deze volle maan wordt de IJsmaan of Wolfsmaan genoemd. Het is de koudste periode van het jaar, waarin de natuur zichzelf zuivert: wat zwak of eenjarig was, is afgestorven en zelfs al voor een deel verteerd. Er heerst uiterlijke stilte, maar in de diepte ligt het nieuwe leven verborgen te wachten tot de tijd daar is om naar buiten te treden. Dat nieuwe leven overleeft de kou wel, want het is diep weggestopt en goed beschermd. Het thema bij deze maan is dan ook ‘diepgang en zuivering’. Het is goed om stil te staan bij wat er in jezelf leeft of sluimert: wat wil ontwaken, naar buiten komen en uitgroeien? Dit is niet de tijd om het uit te voeren, maar wel om te voelen wat je hart echt wenst en waar je verlangens liggen. Daarvoor zul je bij jezelf de diepte in moeten.

Deze volle maan staat in het teken Leeuw. Na twee intense eclipsen en de nawerking van het vierkant tussen Uranus en Pluto (die zich herhaalt in mei), brengt deze maanenergie speelsheid en energie. Leeuw regeert over het hart en maakt je bewust dat je uniek bent en je eigen rol hebt te spelen in het leven. Niemand kan jou vervangen. Het gaat er nu om te creëren vanuit hart en ziel. Neem de tijd om uit te diepen wat je verlangens zijn en welke basis je nodig hebt om deze de ruimte te geven.

De Zon schijnt licht op de Maan vanuit Waterman. Dit wakkert de innerlijke rebel aan en de behoefte aan (persoonlijke) vrijheid. Ga zuiveren en opruimen wat jou belemmert of tegenhoudt in je vrijheid te staan. Samen kunnen Maan en Zon creatieve impulsen geven en je helpen je eigen plek in te nemen - op jouw manier!

Uranus staat harmonieus verbonden met de Maan en brengt positieve veranderingen, misschien zelfs nieuwe uitvindingen. Uranus kan je uit (eventuele) negatieve kindertijd- of kinderlijke gedragspatronen trekken. Het is alsof deze dagen negatieve stukken aan onszelf worden gespiegeld, maar dit gebeurt op een milde manier, zodat je er niet tegen in verzet hoeft. Je ziet hoe je het kunt ombuigen of hoe je er anders mee kunt omgaan. Heb geduld met jezelf, vertrouw erop dat je verderop op je pad zult vinden wat je verlangt of waarvoor je nu werkt.
Ook Jupiter staat harmonieus verbonden met deze volle maan en zorgt voor optimisme en het gevoel onsterfelijk te zijn. Misschien verlang je terug naar het eenheidsgevoel met het universum. Kijk uit dat je niet teveel gaat voor een volwassen fopspeen in de vorm van behoefte aan stimulerende middelen of zoetigheid…
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 27 '13
laughik ga zo kijken tongue
bedankt voor de tip wink

Ik heb toch weer veel te veel energie en zat al te denken dat het volle maan was om 19:00uur ofzo (gister)
Maar nu weet ik het zeker wink

Maar eerst ga ik jou legging verder uitwerken wink
Beschermengel
Beschermengel jan 27 '13

Dagtekst van zondag 27 januari 2013.

"Wacht niet tot de anderen jou het leven brengen, jou de liefde
brengen, tot ze jou vreugde brengen: jij moet eerst in jezelf de
bronnen openen van het leven, de liefde en de vreugde. Om te
ontvangen moet je beginnen met geven. Sommigen zullen zeggen dat
ze te overstelpt zijn door verdriet en droefheid, om wat dan ook
te kunnen geven. Nee, dat is geen goed argument en met zo’n
houding zet je die toestand alleen maar voort. Zij dienen zich
onmiddellijk te ontdoen van dat verdriet en die droefheid!
Vandaag nog moeten ze hun een brief schrijven: ‘Beste verdriet,
lieve droefheid, ik heb besloten jullie te verlaten.’ –
‘Hoezo?’ zullen ze zeggen, we konden het zo goed vinden
samen!’ En jij zult antwoorden: ‘Ja, jullie misschien, maar
ik niet, dus ik verlaat jullie. En mag ogenblikkelijk jouw blik
deze scheiding weerspiegelen.
Je bezit zoveel verborgen schatten, waarom zou je er aan de
buitenkant niets van laten doorschijnen? Laat voortaan alle
redenen tot verdriet terzijde en zoek die waarvan je vrolijk
wordt. Door vrolijkheid geef je, en door verdriet neem je. Besef
dat als je sommige dagen niet meer kunt lachen, je van het juiste
pad afdwaalt."