^^ ik vind het wel een beetje ouderwets allemaal
het is geven en nemen...
De mens is van nature niet echt monogaam, denk ik...
vooral in deze tijd (anno 2012)
je ontmoet elkaar, loopt een tijdje met elkaar over de zelfde weg
tot de wegen weer scheiden van elkaar...
zolang we voor elkaar open staan, elkaar niet proberen te veranderen (in de waarde laten, verdraagzaam zijn...
gaat het goed...
maar er komt veel meer bij kijken...
ervaringen vertellen die je heb mee-ge-maakt, maar ook luisteren naar je partner: wat heeft hij/zij meegemaakt...
het moet van beide kanten komen...
vaak gaan relaties kapot, omdat de ene, de andere naar zijn/haar hand wil zetten... veranderen
Ook is degene met wie je bent getrouwd je bezit niet...
Trouwen is samen het levenspad bewandelen, en soms is het fantastisch, en soms ook moeilijk...
je maakt het samen mee, als 1
als je niet meer samen 1 bent, door wat voor reden dan ook, is het de bedoeling dat je toch een andere weg zoekt samen...
als dat niet gaat, dan hebben we de keuze of we bij elkaar blijven, of uit elkaar gaan...
vroeger moesten ze bij elkaar blijven omdat het een schande was voor de buurt of de familie als je ging scheiden...
met als gevolg dat mama de hele dag aan het huilen is, papa nooit thuis is, en de kinderen niet weten wat ze fout gedaan hebben...
ze denken dat mama om hun huilt!
ik weet eigenlijk niet wat beter is (als je kinderen hebt)
moet je schijnheilig bij elkaar blijven (de kinderen van tegenwoordig maak je niet meer wijs dat alles goed gaat, ze voelen dat er iets niet goed zit, ze kunnen het alleen niet goed plaatsen)
dus de kinderen zijn altijd de dupe...
in mijn vrienden/kennissen-kring zeker 8 van de 10 zijn opgevoed door 1 ouder...
maargoed, ik dwaal af van wat ik wil zeggen
zolang je je goed voelt in de relatie... van elkaar leert, lacht en huilt met elkaar, is het goed...
als er spanningen komen, gaat het fout...
En als je echt van elkaar houd, gun je elkaar het geluk...
of dat met jou is of met iemand anders, je moet je er bij neerleggen...
Tuurlijk ben je het er niet mee eens, dat mag je best laten weten
Maar ga geen wraak nemen, en al helemaal de kinderen niet weg houden enzo...
dat vind ik zo hard!
het kind kan er niets aan doen...
groetjes moonflowertje