Ik kreeg vanmiddag door dat Dieren de zelfde ziel hebben als de mens...
Alleen ze hebben geen gedachte die deze ziel leid, maar een instinct... ze hoeven niet na te denken of iets goed of slecht is
of aan de gevolgen van hun handelen...
De mensen hebben afspraken onderling met elkaar die allemaal beschreven staan in de wet...
Doe je iets wat de wet beschrijft als slecht, dan wordt je daarvoor gestraft...
Dieren hebben dat niet, die doen precies waar ze op dat moment naar geleid worden...
Er zijn mensen die zich aan die wet van de mensen houden, en ook de dieren over die kam scheren...
terwijl zo'n beestje absoluut niet weet waarom zo'n persoon ineens kwaad wordt op hem/haar...
Hij kent geen goed en kwaad
Toch weet een hond en kat donders goed dat de vorige keer dat hij de prullenbak had uitgegraven (op zoek naar dat geurtje wat ie ruikt) dat het baasje hem gecorrigeerd had...
Maar hij ziet niet in dat de hele keuken vol met afval ligt...
Ook de communicatie tussen hond/kat en de mens heeft tijd nodig
Als je de tijd er voor neemt om te luisteren en kijken naar de behoefte van je beestje, dan merk je dat ze echt wel communiceren met je...
Alleen hebben ze geen hersenen die het converteert naar de taal van de mens...
De dieren passen zich niet aan aan de mens, de mens moet daarom zich aanpassen aan het dier...
Mijn katten (3 stuks) Zeggen altijd hallo als ik binnen kom
alleen in een mi-aooouw... precies de klank die ik gebruik als ik hallo zeg... dat is best grappig...
verder communiceren ze vooral met hun koppie
Oogjes dichtknijpen - het is goed
tong over de neus betekend: ik wil iets lekkers
(kruimeltje kwam wel eens voor me staan als ik achter de computer
zat, en dat voelde ik gewoon dat hij wat wilde duidelijk maken (de energie) en dan maakte die echt van die bewegingen met de tong alsof hij net lekker gegeten had en keek daar heel doordringend bij
die wil eten dus....
als 2 katten aan het dollen zijn maar heeft geen zin meer, gaat ie liggen en knijpt de oogjes dicht...
zoveel hebben ze niet te vertellen... (naja Minky wel)
Die miauwt een heel verhaal alleen versta ik hem niet...
Er zijn al verschillende mensen geweest die het opgenomen hebben met de telefoon
ik zal het eens opnemen, haha
maargoed, ik dwaal af dus ik stop
groetjes moonflowertje