Loading...
nl

Dagtekst

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '12
"emoties" moet ik meteen aan denken...

Ieder mens op aarde heeft naast het bewustzijn te maken met emoties
positieve en negatieve...
Pas als je ten alle tijden vanuit je bewustzijn kan redeneren en handelen zonder daarbij emotioneel te worden, kun je dit pad bewandelen...
Voor vele lijkt het "een makkie"
Maar ik denk dat het misschien wel het moeilijkste pad is die je kan nemen...
Vanuit het bewustzijn is het makkelijk, maar zodra je weer met beide benen op de grond staat, komen weer de emoties...
Toch is het een teken dat je leeft...
de emoties zijn de verbinding tussen de aardse mens en de aarde waarop hij leeft smile

Dat is wat in mij opkomt, bij jou stukje, Beschermengel smile

groetjes moonflowertje wink
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc apr 20 '12
Mmmmm, dat zal dan voor weinigen weggelegd zijn, die overgang over de drempel.
Tenslotte zijn we allemaal mensen en is niks "menselijks" ons vreemd.

Namasté,
Elrian
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc apr 20 '12
Lees het nu pas maar wil hier toch nog even op reageren
Origineel bericht van: Erix
Origineel bericht van: Papillon-Blanc
Hallo Beschermengel,

Ik lees elke dag je dagteksten en die van gisteren sprak mij weer heel erg aan.
Ik kom momenteel nauwelijks nog op deze site (en andere).
We zitten zelf midden in een verbouwing (keuken) en als klap op de vuurpijl kregen zowel middelste als jongste op 1 april de sleutel van hun appartement.
Alles in een keer pfffff confused
Jongste gaat samenwonen en heeft hoofdzakelijk alles zelf gedaan.
Bij middelste heb ik heel veel gedaan, geverfd, behangen, gesleept met dozen, alles geregeld van gas, licht, water, internet enzenz, terwijl zijzelf zich met allerlei smoesjes er onder uit maakte (naar vriendje, naar zusje, moe, geen zin). Toen ik hier een opmerking over maakte hebben we een hele ordinaire ruzie gekregen.
Gevolg dat ik alles heb neer gegooid, heb niks meer gedaan in appartement.
Ik zou haar meubeltjes in elkaar zetten, haar gordijnen korter maken en ophangen.........heb ik niet gedaan.
Daarvoor moet ze nu anderen inschakelen en ik vraag me af welke reden ze verteld heeft en of ik nu de boze mama ben die haar kind in de steek laat.
Morgen gaat ze verhuizen, ook dan help ik niet mee heb ik besloten.
Al ben ik nu wel in eigen huis bezig -hier staat alles opgeslagen van haar- om alles klaar te zetten om te verhuizen. Heb nog haar meubels schoongemaakt.
Momenteel spreken we niet meer dan nodig is met elkaar.
Onze karakters hebben -sinds haar pubertijd- altijd gebotst en ik was eigenlijk best wel blij dat ze uit huis ging, maar ik had het graag gezien op een andere manier cry

Maar goed, daarom vond het deze dagtekst zo passend!

Namasté
Elrian


Origineel bericht van: Beschermengel

Beste lieve Erix, je zou van al deze mooie informatie een eigen onderwerp van kunnen maken. bv bij informatie en kennis Astrologie smile...ik denk het daar beter tot zijn recht komt en staat het allemaal bij elkaar, wat denk je ervan? smile



Beste Beschermengel.
Dat zou inderdaad heel mooi zijn, en je teksten zijn ook heel erg mooi, schrijf je zelf? ik zie een naam onder je dagteksten staan, ben jij dat of is er een schrijver van deze teksten?

Ik lees in deze topic ook het bericht van Papillon-Blanc, Papillon verteld over een dochter waarmee het botste vanaf de pubertijd.
Hij/zij heeft veel aan de dagsteksten schreef papillon. In de pubertijd probeerd een kind zich los te wurmen en zelfstandig te worden, papillon verteld over hoe hij/zij helpt, maar kan niks veranderen aan de botsingen die plaats vinden.Het gaat hier niet om loswurmen, in tegendeel! Dochter wil zelfstandig wonen maar verwacht een gespreid bedje in haar nieuwe appartement! Het gaat mij erom dat ze zelf NIKS wilde doen en haar vader en mij alle werk liet doen. Daar ben in tegen in opstand gekomen (dit is iets heel anders dan (niet willen) loslaten/zelfstandig worden, want hier is weinig zelfstandigs aan
Uiteindelijk resultaat zie ik daar een soort alles of niets uit een conflict ontstaan.
Het alles of niets herken ik vanuit het teken schorpioen, de smoesjes daar herken ik mercurius.Zowel dochter als ik zijn beiden schorpioen.
Wanneer planeten in geboortehoroscopen een negatieve conjunctie maken, en de mensen daar niks over hebben geleerd, dan zie ik dus hier in het bericht ook saturnus, de oorzaken en gevolgen, dat papillon in communicatie (mercurius) alleen nog het nodige tegen zijn/haar dochter zegt.
Dus welke planeten in de horoscoop van deze 2 mensen worden nu precies niet begrepen?
Marsenergie gebruikt de mens doorgaans om vooruit te komen, ik zie dat papillon zijn/haar marsenergie inzet voor de dochter. Mijn Mars staat in Vissen/8e huis. Mijn Mercurius in Weegschaal/4e huis. Dochter weet ik niet zo.
Waar stond de planeet mars in de horoscopen van deze 2 mensen?
Dat zijn dan 2 mensen.
Op aarde zijn 7 miljard mensen, en wat leren deze mensen over hun eigen energie?
De dagteksten zijn erg mooi, maar zijn ze ook voor iedereen toepasbaar?

Ik heb zelf in mijn leven in mijn familie energieen op elkaar zien botsen, niet iedereen bezit harmonie.
Waar stond de maan toen jij werd geboren Beschermengel?
En waar stonden mercurius en mars?
Dat is de sleutel die de mensheid mist.

Ik wil niet je mooie dagteksten bederven, ze zijn erg mooi, maar zijn ze ook toepasbaar voor iemand die geboren is bijvoorbeeld met mars in schorpioen die dat uitleeft in het 4de huis?
Na het jaar 500 is europa na de legers van de romeinen met een christelijke religie in aanraking gekomen.
Mars werd niet begrepen, er werd wel meer niet begrepen, nu zijn er genoeg wapens om de gehele mensheid te vernietigen.
Ik wil jullie niet uit je mooie droom halen die neptunus biedt, maar realiteit is ook iets wat mensen onder ogen mogen zien misschien, met alle liefde om de mens te leren over hun eigen vernietigende krachten die er ook zijn.
Op aarde leven we in level 3, de derde planeet, niet in level 8, de achtste planeet.
Dus waar deze mensen niet uitkomen, ook niet met een mooie dagtekst, ook al geeft ze dat een mooi gevoel, de volgende dag is er dan niet echt iets veranderd.
Papillon gooit dan de bijl er bij neer, en spreekt zo min mogelijk tegen zijn dochter.
En nee, ik gooi het bijltje er niet bij neer maar na 10 jaar vechten ben ik er klaar mee. Dan kies ik voor rust.

Daar zitten mars en mercurius dus wat in de knel, terwijl papillon, die denk ik ouder is als 30 Ik loop zelfs al tegen de 60)al een saturnus return (oorzaken en gevolgen) heeft mee mogen maken en zijn dochter nog niet.
Dat deze 2 mensen blijven botsen is omdat ze elkaar niet hebben leren begrijpen omdat ze beide verschillende energie in zich dragen.
Dus onze kosmische energie, waar neptunus samen met jupiter aan de vissen is toegewezen, veranderd niet met mooie dromen.
Dat is mijn dagtekst. ik denk dat papillon in de verstandhouding met de dochter met elementen te maken heeft die papillon niet heeft leren begrijpen op deze aarde. Jij oordeelt hier over mij, over begrijpen van elementen op deze aarde??? Hoe oud ben jijzelf en begrijp jij alles? Jij weet even goed als ik dat je niet kunt oordelen zonder mijn óf dochters complete geboorte horoscoop naast elkaar te leggen. Dus ik vind jouw beoordeling erg voorbarig. crazy
smile
Beschermengel
Beschermengel apr 21 '12


Beste Papillon, voel je niet aangevallen ...ik denk dat Erix het probeert uit te leggen via zijn astrologie en er geen kwaad mee bedoeld is.


_______________________________


Dagtekst van zaterdag 21 april 2012.

"Een innerlijk evenwicht vinden is moeilijk, maar het is nog
moeilijker dit te bewaren, want het dagelijks leven houdt niet op
ons met nieuwe problemen te confronteren. Of die problemen nu
persoonlijk zijn of collectief, ieder ervaart ze als schokken,
klappen of kwellingen, en voelt zich alle kanten op geslingerd,
dooreengeschud, gedesoriënteerd. Wat hij ook doet om stand te
houden en zijn evenwicht te bewaren, het zal hem niet lukken
zolang hij geen goed filosofisch systeem bezit.
Een goed filosofisch systeem onthult de mensen eerst wat ze
zijn, aan welke materie ze moeten werken en over welke
instrumenten zij daarbij dienen te beschikken. Het wijst hun de
weg die zij moeten gaan om de top te bereiken, het goddelijk
doel. Naar dit doel, die top dienen ze te streven, want daar
alleen zullen ze vrij zijn en beschutting vinden. Ja, want om
beschermd te zijn, dienen ze de goddelijke top in het oog te
houden en zich daarmee te verbinden, om niet te worden
meegesleurd, zodra de menselijke passies, die van henzelf en die
van anderen, beginnen op te laaien. Als ze zich terneergedrukt
voelen, radeloos, gebroken zelfs, is dat hun eigen schuld: ze
zijn te laag gebleven. Er werd hun een pad gewezen dat naar de
enige plek leidt waar ze veilig zouden zijn, men heeft hun
ladders gegeven, dus waarom klimmen ze niet?"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Erix
Erix apr 21 '12
Originally Posted By: Beschermengel


Nee beste Erix ik schrijf ze niet zelf de Dagteksten, ze zijn van Omraam Mikhaël Aïvanhov ...ik zet ze alleen maar hier op Merudi omdat ik het best mooie en wijze teksten vind smile

Ik heb je ook een pb tje gestuurd ...misschien dat je er iets aan hebt!
En bedankt voor je uitgebreide uitleg!


Ik heb gereageerd op je PB beschermengel, erg leuk om van je te horen. smile
Groeten van Mij....
Erix
Erix apr 21 '12
Beste papillon, het is geenzins mijn bedoeling je aan te vallen, ik weet dat je alles vanuit je zijn goed bedoelt, mijn leeftijd staat daar verre van, maar ik kan je verhaal als buitenstaander benaderen.
We hebben dan te maken met realisme ook, en realisme kan pijn doen.
Wat ook pijn kan doen is de situatie waar je nu in verkeerd, met je dochter.
Ik zie dat je tegen bepaalde zaken op botst zoals je in je eerdere bericht typte. wat betreft mijn leeftijd heeft daar niet zo veel mee van doen, wel mijn ervaring in het aardse bestaan.
Wat voor het oog zichtbaar is en wat niet zichtbaar is.
Zoals een puber, die met hormonen en veranderingen in de beleving te maken krijgt, met de buitenwereld te maken krijgt, en met het ontwikkelen van een eigen energie te maken krijgt.

Ik benoemde iets wat je zelf schreef, en je wordt boos, je voelt je aangevallen, maar dat is dus de energie die je steeds inhoudt, opkropt, en eigenlijk komt dat nu een beetje in je groene teksten naar voren.
Zoals ik al zei, je zet je mars energie voor je dochter in, je wilt haar vooruit helpen, nu na het lezen van mijn bericht zet je ook je mars energie in, je voelt boosheid die eigenlijk al in je zit, de machteloosheid in je bericht.
Je doet alles voor je dochter vertel je maar zelf wil (mars is de wil) ze er met smoesjes (mercurius) proberen onderuit te komen typte je in je bericht in.
Inderdaad probeerde ik je te vertellen hoe dat precies zit op deze planeet.
Ga er even vanuit dat je zelf de vrijheid hebt of je iets van mij aan wil nemen of niet.
Ik ga je niet dwingen anders te zijn dan wie je bent.
Maar je zet je marsenergie in voor je dochter, je helpt haar vooruit, opzich niks mis mee.
Maar zoals je zelf al aangaf botste je met haar vanaf haar pubertijd, ze werd langzaam een vrouw en was geen klein meisje meer.

Ik wil je niet kwetsen, maar maak je haar door je vele hulp op deze manier niet erg afhankelijk omdat ze zelf niet echt haar marsenergie in wil zetten zoals ik in je bericht lees, en jou dat weer verdriet doet.
Je typte ook dat je eigenlijk stiekem wel een beetje blij zal zijn als ze op eigen benen staat.

Maar waarom doe je dat stiekem?
Is dat omdat de etiqueten de waarheid niet toelaten?
Tuurlijk help je je dochter en in je hart hou je van haar.
Je wilde haar helpen, prima maar je botst nu zelf op een muur.

Even weer buiten mijn leeftijd om, ik ken alle planeetstanden en ken alle huizen in welke deze standen zich uitleven in de mensen hier op aarde.
Hoe je dus reageerd op mijn bericht die ik gaf, daar zie ik weggestopte boosheid omhoog komen naar mij, omdat ik ver weg ben en dat geen invloed heeft in je nabije omgeving.
Snap je dat?
Dus ik oordeel niet over jou, ik zag waar je mee zat.

Eigenlijk ben je steeds de gevolgen aan het tegenkomen maar leerde je (en dat leer je in deze cultuur niet) de oorzaken niet zien (Saturnus)

Ook al klinkt het hard wat ik nu zeg, je hebt de neiging je dochter niet meer te willen helpen omdat je dochter zich zo gedraagt.
doet het je misschien pijn van binnen, ze is nu groot en het is je kind, uiteraard kan dat alles in emotioneel (maan) opzicht pijn doen.
Ik reageer niet om te oordelen, ik ben net als beschermengel een boogschutter.

De woede die je ervan voelt, hoe uit je die?
iedereen heeft een stand van mars, dat we in deze cultuur dat maar op zijn beloop laten neem ik jou niet kwalijk, neem dat mij ook maar niet kwalijk.
Mars - De wil tot zelfrealisatie

De omlooptijd van Mars rond de Zon bedraagt ca. 687 dagen. Hij is met een diameter van 6800 km kleiner dan de aarde, en staat bekend om zijn rode kleur, die van oudsher met agressie in verband wordt gebracht. Daarom werd hij in de mythologie ook als god van de oorlog vereerd, die bij de Grieken Ares genoemd werd. Hij was beroemd vanwege zijn moed en dapperheid en stortte zich in iedere slag. Traditioneel symboliseert hij de krijger, die in vredige tijden echter ook het veld moet bewerken om zijn familie te voeden. Daarmee staat hij voor mannelijke energie, terwijl Venus de vrouwelijkheid belichaamt. Toch wordt het gelukkig steeds moeilijker om met deze, toch wat achterhaalde, opvatting astrologisch te werken. Daarom is het zinvoller om hem met onze driftenergie te vergelijken die, in welke vorm dan ook, zowel mannen als vrouwen bezitten.

Mars staat voor doorzettingsvermogen, dadendrang, agressie, moed en ook voor de seksuele drift. Hij wordt aan het teken Ram, en samen met Pluto ook aan Schorpioen toegekend.

Dus hoe stonden de planeten toen je werd geboren en in welke huizen leven die zich uit in jou en je dochter, die beide verschillende standen beziiten, en dus beide verschillende energie uitleven? misschien het haar zelf laten doen en alleen steunen waar nodig, zodat ze zelf leert bewegen?
Is een goed bedoelde suggestie hoor.

Of mag dat niet gezegd worden?
Ken je Nicolaas Copernicus?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_Copernicus
ken je kepler?
ken je hubble?
kan je ganimedes?
ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar dat lijkt me onnodig.
Ik wens je erg veel sterkte toe Papillon-Blanc
En als je wat tijd over hebt nog:
Klik op de afbeelding om de youtubelink te openen:

dat duur wel 1:18:25

Ik begrijp dat je veel van je dochter houdt, hier kan je onze positie in een iets groter geheel zien:
Erix
Erix apr 21 '12
Beste papillon, ik reageer nu even op de groene teksten waarin ik zie dat je dus wel weet van planeetstanden en huizen, maar er misschien geen raad mee weet.
Je weet van je zelf wel je mars in vissen in het achtste huis, en van je mercurius in weegschaal in het vierde huis, maar van je dochter weet je het niet, waarom weet je het van je dochter niet?
Nu weet je dus niet waar mee je botst, maar ik weet het wel nu, je botst in jezelf.
ik ken mars en ik ken de schorpioen heel erg goed, dus ik herkende ook in je verhaal de schorpioen, en tja mars in het huis van de schorpioen, het 8ste huis, waarom zou ik die niet kunnen herkennen? ik ben een zon en mercurius in boogschutter in het huis van de schorpioen, het achtste huis.

Even wat citaatjes van jou uit je reageren:
____
Uiteindelijk resultaat zie ik daar een soort alles of niets uit een conflict ontstaan.
Het alles of niets herken ik vanuit het teken schorpioen, de smoesjes daar herken ik mercurius.
Zowel dochter als ik zijn beiden schorpioen.
____
Wat vind je er zelf van schorpioen?

je mars in vissen:
waar neptunus samen met jupiter aan de vissen is toegewezen kon je in mijn tekst lezen, daar komt mars in vissen die zich niet prettig voelt naar voren.
Eigenlijk voel je je niet prettig als je je moet bewijzen, kan dat kloppen?
Ik ga hier niet mars in het 8ste neerzetten, ik wil namelijk niet dat je je rot voelt.
Maar misschien moet je wel rekening houden met dat je niet alles naar je eigen hand kan zetten.
Waarom ken je je eigen standen wel, maar niet die van je dochter?
Ze is toch belangrijk voor je?
Je mercurius in weegschaal doet er met je verstand alles aan om vrede en harmonie in je omgeving te brengen, normaal gesproken zou je bij het oplossen van conflicten zeer diplomatiek te werk gaan en de belangen van alle betrokkenen in het oog houden, men maakt je snel tot scheidsrechter misschien.
Mercurius in het vierde huis kan erop duiden dat u uit een academisch of ontwikkeld ouderlijk huis komt, waarin je behoefte aan liefde door de concepten van ratio en logica onderdrukt werd, misschien was je moeder toon aangevend.
Hoe je mij als oordeler wil neerzetten is vanuit je mars in het 8ste huis.
Maar uiteraard wanneer je mars negatief gaat uitleven weet jij ook wel dat als je gaat manipuleren en indoctrineren dat je uiteindelijk zelf uitgebuit wordt, en geisoleerd achter blijft, en dat wil je niet.
Is hard wat ik nu typ, niet bedoeld om je te kwetsen.

Het is bedoeld om je realiteit te laten zien, wat je er mee doet is geheel aan jezelf.
jij en je dochter zijn beide schorpioen, mijn vader is geboren op 5 november.
Dus dat ik je herken, is omdat die energie al mijn hele leven een invloed had.
en mijn broer, van 23 maart is geboren met mars in vissen, dus dat ik je herken??? raad maar.

Ik kan tegen stoten, dus als je even wat woede kwijt wil of wil ventileren, dat mag best.
Maar kijk eens naar de standen van je dochter, misschien kom je er dan achter waar haar krachten liggen, en hoef je niet alles voor haar te doen, is maar een suggestie, uiteraard zou het jammer zijn dat jij en je dochter daardoor zich niet prettig voelen, toch?

Voor zover ik het kan bekijken, wees blij dat ze geen volle ram is.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc apr 21 '12
PB'tje gestuurd Erix
Novi
Novi apr 21 '12
Hallo Erix, Heb jij misschien basis beginselen van de planeten en sterren ergens staan?

Liefs
Novi
Beschermengel
Beschermengel apr 22 '12



Dagtekst van zondag 22 april 2012.

"Onze ziel staat in verbinding met het hele universum, ze leeft en
trilt in harmonie met de kosmische Ziel, ze is in contact met de
hogere wereld, dat wil zeggen de wereld van de ideeën, de
archetypen, de wetten en de krachten. Als we mediteren over
bepaalde waarheden, die zich heel hoog in het causale vlak
bevinden, ontstaat er een beweging in ons, ontketent zich iets en
op dat moment kan er een vorm verschijnen in ons bewustzijn: een
beeld of een geometrisch symbool.
Op die manier ontvouwen zich visioenen, intuïties,
voorspellende dromen. Als wij de nauwkeurige overeenkomst moeten
zoeken tussen wat wij beleven en de wereld van de symbolen, zal
het ons niet lukken, want er zijn duizenden en duizenden
symbolen, beelden en mogelijke overeenkomsten. Alleen de
intelligentie van de natuur kent die verwantschap tussen de
dingen en stelt aan onze geest de figuur voor, die absoluut
overeenkomt met het onderwerp dat ons bezighoudt."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 23 '12



Dagtekst van maandag 23 april 2012.

"De ware tempel is deze, die God geschapen heeft, het universum,
en hij is onverwoestbaar. Wij leven allemaal in die tempel, maar
alleen zij die een ontwaakt bewustzijn hebben, leven er
daadwerkelijk.
De entiteiten waarmee de Schepper het universum heeft bevolkt,
zijn evenzoveel uitingen van Zijn aanwezigheid. Zelfs al zien we
ze niet, toch zijn die entiteiten er om ons te helpen via de
aarde, het water, de lucht, het vuur, het zonlicht. Dankzij de
offers van deze entiteiten, dankzij hun liefde, hun verlangen met
ons uitwisselingen te hebben, zijn we in leven, fysiek levend,
mentaal levend en spiritueel levend. We moeten dus leren hoe met
hen in contact te komen, hen respecteren en dankbaar zijn."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 23 '12
Ik moet denken aan een lied van the Dire Straights



dan het stukje:

There's so many different worlds
So many differents suns
And we have just one world
But we live in different ones


daar krijg ik nou kippenvel van smile

we hebben 1 wereld
maar we leven in verschillende werelden

(iedereen leeft in zijn eigen wereldje)

groetjes moonflowertje wink
wolfke
wolfke apr 24 '12
Mooi, Moonflowertje! Grts.
Erix
Erix apr 25 '12
Originally Posted By: Novi
Hallo Erix, Heb jij misschien basis beginselen van de planeten en sterren ergens staan?

Liefs
Novi


Hoi, ja die heb ik hier gezet:
http://middelpunt.forum2go.nl/
Beschermengel
Beschermengel apr 25 '12

Ja prachtig Moonflowertje dankje wel smile


________________________________


Dagtekst van dinsdag 24 april 2012.

"We zien schijnbaar niets dan onrecht op aarde. De een heeft
alles: gezondheid, schoonheid, rijkdom, talenten, deugden, en de
ander heel weinig. Maar in werkelijkheid wordt niets wat de
mensen bij de geboorte hebben gekregen, hun op willekeurige wijze
gegeven. Voor alles wat ze vandaag bezitten, hebben ze in hun
vorige incarnaties gewerkt om het te verwerven en de kosmische
Gerechtigheid heeft hun gaven toebedeeld, die met hun
inspanningen overeenstemmen: materiële, intellectuele of
spirituele rijkdom.
Alles wat we bezitten is het resultaat van een leven vol
inspanningen, maar het is ons niet voorgoed gegeven. Om het in de
volgende incarnaties te behouden, dient iedereen er redelijk
gebruik van te maken en er vooral anderen van te laten
profiteren. Alle gaven die we bij de geboorte hebben ontvangen,
moeten we vrucht laten dragen en de beste manier om ze te laten
bloeien, is ze niet alleen voor onszelf te gebruiken, maar om
anderen te helpen door hun ontwikkeling te vergemakkelijken."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 25 '12


Dagtekst van woensdag 25 april 2012.

"Het is bekend: het woord is een tweesnijdend zwaard. Het kan
verhelderen, helpen, bevrijden, maar ook onderwerpen, kwetsen,
slachten. Hoeveel mensen zijn er niet die, nadat ze iemand met
hun verwijten en beschuldigingen hebben vernietigd, zeer
ingenomen blijken met zichzelf en zich rechtvaardigen door te
zeggen: ‘Maar ik zei dat voor zijn eigen bestwil. Hij moest dat
horen. Ik ben alleen maar eerlijk geweest.’ In feite hadden
vooral zij de behoefte om hun irritatie en hun ontevredenheid te
uiten, en gebruiken ze andermans bestwil en de eerlijkheid als
voorwendsel.
Waarom tonen sommigen zich alleen onder invloed van woede
zogenaamd eerlijk? Laten zij zichzelf eens een beetje
onderzoeken! Ook al kunnen ze alle goede redenen aandragen die ze
willen: zolang de drijfveer niet echt onzelfzuchtig, spiritueel
is, zullen de mensen met hun woorden nooit een heilzaam effect op
de anderen kunnen uitoefenen."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '12
Origineel bericht van: Beschermengel

Ja prachtig Moonflowertje dankje wel smile


________________________________


Dagtekst van dinsdag 24 april 2012.

"We zien schijnbaar niets dan onrecht op aarde. De een heeft
alles: gezondheid, schoonheid, rijkdom, talenten, deugden, en de
ander heel weinig. Maar in werkelijkheid wordt niets wat de
mensen bij de geboorte hebben gekregen, hun op willekeurige wijze
gegeven. Voor alles wat ze vandaag bezitten, hebben ze in hun
vorige incarnaties gewerkt om het te verwerven en de kosmische
Gerechtigheid heeft hun gaven toebedeeld, die met hun
inspanningen overeenstemmen: materiële, intellectuele of
spirituele rijkdom.
Alles wat we bezitten is het resultaat van een leven vol
inspanningen, maar het is ons niet voorgoed gegeven. Om het in de
volgende incarnaties te behouden, dient iedereen er redelijk
gebruik van te maken en er vooral anderen van te laten
profiteren. Alle gaven die we bij de geboorte hebben ontvangen,
moeten we vrucht laten dragen en de beste manier om ze te laten
bloeien, is ze niet alleen voor onszelf te gebruiken, maar om
anderen te helpen door hun ontwikkeling te vergemakkelijken."

Omraam Mikhaël Aïvanhov



Inderdaad, Beschermengel smile
Persoonlijk geloof ik in een "collectief bewustzijn"
Iets wat enorm moet zijn
... Mijn moeder zegt: Eigenlijk zijn we allemaal 1, we verschillen alleen maar van inzicht...
vind ik heel goed omschreven...

En mensen die zeggen dat het oneerlijk is, dat sommige mensen worden geboren met een gave en andere niet...
Dat is een heel goed voorbeeld van, dat we verschillen van inzicht tongue
Het is niet zo dat iemand die een gave heeft een streepje voor heeft, zoals nog wel eens word gedacht...
In de meeste gevallen gaat er een moeilijke lijdensweg aan vooraf, waardoor je vaak op je zelf wordt aangewezen...
In moeilijke periodes kom je nu eenmaal jezelf tegen...
Beter kun je jezelf dus te vriend(in) houden wink
Dan leer je jezelf op een goede manier kennen, ook in de periodes dat het minder goed gaat... ( slecht gaat zo gezegd)
Vaak zie je dat mensen die ongeneeslijk ziek zijn of in de gevangenis komen te zitten wachtend op de doodstraf ineens de bijbel gaan lezen, ze zoeken iets om aan vast te kunnen houden...
veel van deze mensen worden paranormaal begaafd...
Ze zijn zich bewust geworden van zichzelf...
Als je de wereld eromheen "los" kan/ moet laten, ga je bewuster naar de dingen kijken, je hoeft niet meer zo nodig de hoofdprijs te winnen, en te presteren...

door schade en schande word je wijs
Het is moeilijk soms (voor mij dan) om de info die je "weet" over mensen op een goede manier te benutten...
ik bedoel veel mensen zitten er niet op te wachten dat je precies het gene waar hun moeite voor doen het te verbergen, zo klakkeloos voor hun op de tafel leggen,
In mijn leven heb ik wel geleerd dat je tegen sommige mensen beter kunt zwijgen... want die zitten niet te wachten op een ontmaskering... en hun geweten gaat dan meteen spreken...
Vaak krijg je dan de stempel : je spoort niet of je bent gek tongue

Echt waar, soms wou ik dat ik gek was shocked
Want een gek heeft het vaak niet in de gaten dat anderen hun raar, gek of anders vinden...

Wat ik wel grappig vind, is dat ik altijd een wijze les van mijn gids doorkrijg als ik de dagtekst lees...

groetjes moonflowertje laugh
Beschermengel
Beschermengel apr 26 '12

Ja ik leer zelf ook van de teksten smile...en je hebt het weer heel mooi omschreven Moonflowertje smile


_______________________________


Dagtekst van donderdag 26 april 2012.

"In de rekenkunde is 2 de som van 1 + 1. Maar voor de Wetenschap
der Ingewijden is 2 de 1 die om te kunnen scheppen, gepolariseerd
is in positief en negatief. Maar de termen ‘positief’ en
‘negatief’ hebben hier geen morele betekenis (positief wat
goed is en negatief wat slecht is); nee, vat ze op in het besef
dat die termen ook tot de woordenschat van de natuurkunde
behoren. Een stopcontact bijvoorbeeld is gepolariseerd in
positief en negatief. Als we die termen van het fysieke vlak
overbrengen naar het psychische vlak, kennen we het positieve,
uitzendende karakter toe aan het mannelijk principe en het
negatieve, ontvankelijke karakter aan het vrouwelijk principe.
Of het nu de schepping betreft of de wezens, alle aspecten van
het leven worden beheerst door het getal 2. Maar we kunnen 2
slechts begrijpen door ons bewust te blijven van 1. Er is één
enkele werkelijkheid, maar als de 1 zich polariseert, dan vloeit
al het overige voort uit deze polarisatie. Het belangrijkste voor
ons is te begrijpen wat de aard is van die twee polen en hoe ze
samenwerken. Als hun verhoudingen harmonieus zijn, kunnen we
zeggen dat er werkelijk polarisatie is: iets soortgelijks doet
zich voor bij blijken van vriendschap, die mensen elkaar sturen
van nabij of van ver."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
Beschermengel
Beschermengel apr 27 '12



Dagtekst van vrijdag 27 april 2012.

"Mensen zijn levend, natuurlijk, maar ze leven niet: het grootste
deel van de tijd kunnen we alleen maar zeggen dat ze bezig zijn.
Ze beseffen niet dat de veelvuldige activiteiten waarmee zij hun
dagen doorbrengen, hen doen vergeten dat ze leven.
Leven is ademen, eten, bewegen, slapen, gebaren maken, praten,
enz. Maar wie is bereid toe te geven dat er in die activiteiten
iets te leren valt en waaraan hij nog nooit had gedacht? Maar wie
is bereid tot zichzelf te zeggen: ‘Ja, ik adem, ik eet, ik
loop, ik gebruik mijn handen… maar hoe? Is er niet iets wat ik
beter zou kunnen doen als ik meer bewust was? Want elk moment van
de dag drukt het goddelijk leven zich uit via mij.’"

Omraam Mikhaël Aïvanhov
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 27 '12
Emoties zijn een teken van het leven op de aarde...
Het verbind het lichaam met de aarde...
zolang dat je geest in je lichaam "huist" zal je te maken hebben met emoties...

En inderdaad... We zijn continue met emoties bezig...
de 1 wil zijn emoties graag voelen... de ander gaat ervoor op de vlucht, en vlucht in andere emoties...
Meestal denk je er niet zo bij na...
Omdat dit "gewoon" is...
Pas als je emoties op de proef gesteld worden en je leeft met verdriet, gooi je de vraag in de ruimte van:
Waarom moet ik zoveel pijn voelen? waarom voel ik zoveel verdriet?

^^ Daarbij zal je je bewust worden van dat je leeft
en leven gaat nou eenmaal gepaard met emoties...

groetjes smile
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki