Dubbelleven? hihi.. nou nee, maar in de zin van me aanpassen aan wat mijn omgeving wenste wel. Mijn echte ikje heb ik lang niet durven laten zien. Oorzaak is dat ik vroeger veel gepest ben en dat laat zijn sporen wel na in je latere leven.
Nu ben ik inderdaad door een aantal zaken terug bij mezelf en heb nu ook inderdaad de houding van: Dit ben ik en als je dat niet trekt dan heb jij een probleem, ik niet. Heb inmiddels ook geleerd dat als je met "vrienden" of mensen in je omgeving alleen maar negatieve spanningen ervaart, die mensen niet bij je horen. Dat lucht ontzettend op! Want dergelijke mensen heb ik dus sort of "gebanned" uit mijn leven ipv dat ik me ging aanpassen en me in bochten ging wringen om alles gezellig en harmonieus te houden. Dus dat van me afbijten heb ik inmiddels wel geleerd. Al kan ik nog steeds niet bot en fel en assertief adrem zijn. Althans niet face te face, ik vind dat te confronterend. Doe dat dan liever per mail. Kan ik er ook over nadenken en het zo duidelijk mogelijk omschrijven. Daarin kan ik dan wel vrij bot zijn.
Het jarenlange leed is nu denk ik wel voorbij. Heb mijn portie nu wel gehad.
Paranormaal ben ik altijd wel bezig geweest, dan weer dit, dan weer dat. Maar nooit echt 1 ding echt helemaal. Wel geprobeerd er iets mee te doen, maar kwam niet van de grond. Nu heb ik het losgelaten en zie ik het als een manier van leven en hobby en als ik er iets in moet gaan doen komt dat vanzelf op mijn pad.
Muziek is inderdaad een goede afleiding, wordt er vrolijk van. Ik zou niet zonder muziek kunnen leven!
Wil, nu ik mijn leven weer opnieuw aan het inrichten ben, ook wat vaker naar concerten enzo. Maar of dat gaat lukken? Bekenden willen nooit mee.
En ben met pianolessen begonnen wat ik ook erg leuk vind om te doen.
Hangende schouders? Hm... ik druk ze vaak bewust naar beneden omdat dat beter is voor je ademhaling. (blijft je ademhaling ook laag, is een yoga oefening) Heb inderdaad vaak last van mijn nek en rug. Oorzaak weet ik eigenlijk niet.
Warme persoonlijkheid, dat zeggen er wel meer. Dat weet ik zelf niet.
Dank je wel Henkjan!
Doe je dit vaker?