Loading...
nl

Golven van Eenzaamheid

Lena
Lena feb 28 '09
Origineel bericht van: Hans
[

Accepteren van een situatie betekentNIET dat je daarmee ook eens bent met die situatie. Het is accepteren is aanvaarden dat de dingen zijn zoals ze zijn om inzicht te krijgen, om, en nu komt het (!!!), om vandaaruit verder te kunnen groeien en de acties te ondernemen die jij vindt die nodig zijn.

Je moet als het ware eerst de (soms beroerde) situatie helemaal doorleven en tot je laten doordringen, tot op je botten, zodat je daarna uit de situatie kunt komen.

Het accepteren is dan een woord dat aangeeftdat je tot aan je nek erin gestaan hebt en dat met volle bewustzijn gedaan hebt. Maar het accepteren betekent niet dat je dan maar in de shit moet blijven. En ook niet dat je moet zeggen dat de ellende goed is, want dan hou je jezelf voor de gek. wink

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.


heel mooi hans doorleven en ervaren om uiteindlijk ook te kunnen accepteren van wat IS smile
gast
gast feb 28 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: gast
Maar vanuit haar beleving is het niet te accepteren op een andere dan haar manier.


[quote] En sommige mensen blijven daar in vast zitten.


Helaas wel. En ze moet zich er toch echt zelf van los maken.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 28 '09
Lieve Gast.

Ieder zijn leermoment!
Helma
Helma feb 28 '09
Waarom krijg ik nu toch de hele tijd het gevoel dat het hier alleen maar over mij gaat? laugh
Helma
Helma mrt 1 '09
Sorry, ik lees soms te snel.

De laatste tijd merk ik dat ik wat snel alles op mezelf betrek, en dan wat prikkelbaar reageer. Het vorige bericht kun je dus shiften laugh

Zie je wel, het lijkt voor mij nog steeds belangrijk te zijn wat anderen wel niet vinden van hoe ik de dingen zie. Alsof ik door de meningen van anderen te beïnvloeden ben ofzo...
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 1 '09
Is toch helemaal niet erg? smile

Daarvoor ben ik er toch ook?
Helma
Helma mrt 1 '09
Ja, weet ik, lieve Paulette! smileMaar ondanks dat voel ik me soms nog wel eens een flapuit! laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 3 '09
Zo mag je je voelen, maar zo zie ik jou niet hoor. Als er 1 is die de twijfelachtige gave heeft om verkeerde dingen op verkeerde momenten te zeggen dan ben ik dat wel! Heeft me al meer dan eens in hele genante situaties gebracht waarbij ik hevig moest kleuren grin

Ik ben er een ster in!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki