Vandaag kreeg ik van mijn spiritueel begeleider een meditatie die is doorgegeven door Deepak Chopra aan haar. Ze heeft mij gevraagd dit ook op Merudi te zetten voor haar zodat jullie ook wat meer aandacht aan je chakra-engelen kunnen schenken.
1) Ga makkelijk zitten en sluit je ogen.
2) Begin met diep te ademen en ontspan bewust, elk deel van je lichaam.
3) Roep nu Zadkiël (de engel van de kosmische energie) aan, om je te vullen met lichtviolet licht, op je kruin chakra.
4) Adem in 3 tellen in en visualiseer daarbij krachtig de kleur licht violet. Adem in door je neus, en laat het licht weer door je mond uit je lichaam gaan.
5) Doe dit nog 2 maal, zodat de kleur van in totaal 3 ademhalingen is voltooid.
6) Roep nu Raziël (de engel van het licht) aan, om je te vullen met indigo licht, op je voorhoofdchakra (derde oog).
7) Adem weer 3 tellen in en visualiseer daarbij de kleur indigo. Weer door de neus in, en door de mond uit, en herhaal dit drie keer.
8 ) Roep nu Michaël (de engel van de ether) aan zodat je dit kan doen met je keel chakra en de kleur saffier blauw.
9) Adem weer 3x in en uit.
10) Roep nu Rafaël (lucht) aan voor je hart met de kleur groen en adem weer 3 maal.
11) Roep nu Jofiël (vuur) aan voor je zonnevlecht met de kleur geel en adem weer 3 maal.
12) Roep nu Gabriël (water) aan voor je heiligbeen met de kleur oranje en adem weer 3 maal.
12) Roep nu Uriël (aarde) aan voor je stuit met de kleur rood en adem weer 3 maal.
Welke kleur is het boeiendst voor je, en dus welke chakra heeft het meeste hulp nodig?