Loading...
nl

Het afscheid van je tweelingziel

Serenity
Serenity jan 19 '11
Origineel bericht van: NiMS
Langzaamaan kom ik tot het besef dat er iets niet in orde is met de tweelingziel in combinatie met de nieuwe tijd. Tweelingzielen zijn namelijk voorbestemd zich af te scheiden van het geheel door het feit dat ze samen willen zijn. Dit rijmt niet met de de nieuwe tijd waarin je identiteit geen rol meer speelt en de zielenkoppeling universeel en met iedereen is opgebouwd.

Voorkeur voor iemand ten opzichte van iemand anders zou in zo'n koppeling een enorm instabiel systeem opleveren dat is opgebouwd uit vele schakels.

De tweelingziel relatie is iets wat er al vele levens is geweest en er altijd voor gezorgd heeft dat je aardse ontwikkeling volgens het plan verliep.

In de nieuwe aarde is er echter helemaal geen ruimte meer voor dit diepgaande verbond en volgens mij is NU het moment om je te ontkoppelen van je tweelingziel.

Aan alle kanten zijn de spelregels voor de nieuwe tijd veranderd en worden tweelingziel relaties enorm onder druk gezet. Dit kan niet zomaar zijn en dit besef is op vele manieren voelbaar. Het doet me pijn om te moeten zien, maar ook ik besef me heel goed, dat een tweelingziel een zeer doodlopend pad naar de nieuwe tijd is.

Wat denken jullie?

Serieus, heb je diegene net gevonden moet je diegene weer los laten voor het grotere plan.

Kan het niet zo zijn aangezien er ook tweelingzielen bij engelmensen bestaan dat hun gewoon een andere opdracht krijgen een andere wending in het plan maar wel één van aanwezigheid...

Ik bedoel niets is zeker en zeker is dat alles anders kan worden maar het hoeft niet.

Misschien begeleiden die tweelingziel engelmensen wel andere engelen, hetzij door geboorte en opvoeding als in het werk of anders..

Of begeleiden ze elkaar omdat die éénen ziel in een dubio zat een tweestrijd waar duidelijk in moest komen of een oude zeer die geheeld moest worden.
Die misschien wel theoretisch opgelost was maar in praktijk en/of in het voel-weten nog niet aan de orde was.

Een engel is uit geleerd ..... voor 100% ?
Wie weet dat nou zeker, we hebben net vast gesteld dat niets zeker is (althans ik deed dat dan, L.O.L.).

Waarom herinneren ik me niets van vorige levens?
En van de hemel of de bron?
Zelfs niets van het hele Engelen zijn weet ik niets, wel theoretisch overeenkomsten met checklijsten.
Maar voor de rest niets, ik zocht en heb weinig meer dan narigheid gevonden.
Ik liet het los ,dit hele gebeuren, en voorspoed kwam op mijn pad...waar zit hier de logica dan in?

God heeft mij niet verlaten maar ook geen bijzondere dingen laten zien, niet dat geen wat ik zocht.
Begrijp me niet verkeerd ik heb heeeel veeeeel voorspoed en geluk gekregen van God en daar ben ik heeeel dankbaar en blij om.
Maar net dat kleine beetje....niet.

En nu mijn tweelingziel los laten, voor wat?!?!?!
Wiens geluk?
Niet de mijne hoor!
gast
gast jan 19 '11
In het Al-bewustzijn bestaat alles. Ook het samen zijn van tweelingzielen past daar in en betekend niet dat zij niet voor het geheel leven. Het is een trekje van het ego te denken dat als het één er is het andere niet kan bestaan.....
In het vol-ledige bewustzijn bestaat alles en zijn de "tegenstellingen" die het ego ervaart eenheden die in harmonie zijn en tegelijk aanwezig zijn.

Dus nee, volgens mij hoef je je tweelingziel niet los te laten, alles behalve, omdat jullie samen een eenheid vormen waarin alles kan bestaan.
Serenity
Serenity jan 20 '11
Precies, dank u Gast!!
Cialara
Cialara jan 20 '11
Ik denk dat er een grote verwarring gaande is hier.

Er zijn meerdere soorten ziels liefdes. Dat zijn allen zeer krachtige liefdes, maar kunnen elkaar in de weg staan. Het is niet de bedoeling om de liefde voor de tweelingziel los te laten. Maar wel om de andere ziels liefdes los te laten. Ziels liefdes lijken heeeeel sterk op tweelingzielliefde, maar zijn anders en zijn niet de bedoeling uiteindelijk. Want de band met de tweelingziel, de enige echte tweelingziel is onverbrekelijk.

Wees je daarbij bewust dat we voor de andere zielen heel veel liefde kunnen voelen en dat dit zeer verwarrend is, vandaar dat mensen al snel die liefde verwarren met tweelingziel liefde. Maar liefde voor iemand kan ook ware ziels liefde zijn of zelfs zielsliefde voor een zielsfamilielid. Deze liefdes zijn prima en zeker toegestaan op aarde. Daar is geen enkel probleem. Maar de fabel dat we hier op aarde zijn om met onze tweelingziel te breken, die zou ik graag uit de wereld zien winkWant dat is niet waar.
admin
admin jan 20 '11
helemaal mee eens Jorine, we mogen onze vrije wil handhaven juist de slavernij ligt nu wel eens achter ons, denk en voel wat voor jezelf goed voelt en je eigen waarheid werkelijkheid is.
Spud
Spud jan 21 '11
Potjandikkie! Wat zijn jullie ook een stelletje .... (weet het juiste woord hier niet voor)

Ik zal er wel opkomen als ik dit topic zorgvuldig gelezen heb.
Want ik zal mijn reactie uitleggen. Ik kwam naar merudi (en hier een voetnote, waarom zie je niet ingelogd andere laatste reacties dan ingelogd? Want ingelogd kon ik het amper nog vinden.)ik kwam dus naar Merudi om me uit te schrijven en de moderators te vragen hoe ik dat het beste kan doen. (dacht dat ik daar heel zeker over was want ben er de 2 afgelopen nachten heel erg mee bezig geweest het schrijven hier en de reacties is mij namelijk dierbaar)
Tsja en dan zie ik als eerste laatste reactie afscheid van je tweelingziel wat mijn interesse ontzettend trekt daar het altijd een hot item in mijn leven is.
Dus vanzelfsprekend klik ik daar dan op en kom bij een reactie terecht van Cialara die begint over zielsliefdes. Laat dat nu net bijna de inhoud van mijn zoveelste poging tot een boek te schrijven zijn, omdat ik toch wel weet dat ik vaak ook op fora schrijf omdat ik zaken die ik ontdek of me afvraag in het leven wil delen met mensen. Die behoefte zit er nu eenmaal en omdat ik dacht ontdekt te hebben dat fora voor mij niet het meest goede item is om me te uiten dacht ik met boeken te beginnen. Immers als ik mensen stukjes voorlees uit mijn dagboeken dan vinden ze dat boeiend en ook leuk hoe ik dat opschrijf. Dus daar zit een tallent van mij ookal is mijn woordenschat niet groot en mijn spelling bar slecht. grinZou dan een andere uitlaatklep worden voor mij boeken schrijven, want van me afschrijven daar ben ik gewoon aan verslaafd en dat dan ook gecensureerd te delen helemaal. wink
Maarja dit hoort helemaal niet bij dit topic maar was enige uitleg op mijn begin reactie en wellicht weet iemand wel op de bewoording die ik voor jullie heb op dit moment. Met een dikke smile op mijn mond en een warm gevoel in mijn hart. wink

Dan ga ik nu werkelijk dit topic lezen. En misschien geef ik dan ook nog wel een topic gerelateerde reactie. Dat is zo fijn hier, ik voel de vrijheid ook dat als ik alles van A tot Z gelezen heb samen met dit bericht dat ik niet verplicht ben om te reageren en dat geeft zoveel meer spontaniteit.

Groetjes,
Spud die nu echt gaat lezen
Spud
Spud jan 21 '11
P.s. op die vraag van niet inloggen en wel inloggen heb ik al een antwoord gevonden. Het internet verzamelt of google verzameld info en daar kan wel wat vertraging tussen zijn. Bij jullie kom ik direct binnen dus krijg meteen de up to date berichten. winkMaar ben benieuwd naar andere redenen.
Spud
Spud jan 21 '11
Kan iemand mij uitleggen wat TZ betekend?
Heb nu 5 berichten gelezen en heb het gevoel dat Nims in een identiteitscrisis zit en jullie hem daaruit willen helpen. Ik lees iemands struggel in life voor mijn gevoel en aangezien ik enkel weet dat Nims deze site gerealiseert heeft, ben ik zeer onder de indruk van het feit dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen jij voelt je echt gelijk aan iedereen die je pad kruist ookal moeten ze nog doormaken wat jij allang gehad hebt. Mijn complimenten Nims! cool

Ga nu verder lezen, maar bij gebrek aan weten wat TZ inhoud zal dat wrs moeilijk worden. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '11
Maar dit is een heel oud topic spud :), en hoewel ik er inderdaad moeite mee had toen ik het topic begon, is het voor mij veel makkelijker geweest dan ik had gedacht om mijn tweelingziel echt los te laten. Dit heeft vooral te maken met dat ik relatie-liefde, verwarde met tweelingzielen-liefde. Die zijn niet gelijk aan elkaar en dat mag ik nu ondervinden smile.

Toch wil ik je graag het volgende topic sturen: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/12983/Tweelingzielen_Zielsverwanten_.html#Post12983

Hierin valt veel meer achtergrond info over TZ te lezen smile.
Serenity
Serenity jan 21 '11
hihi wat een leuk effect heeft het toch om een totaal oud topic te heropenen ..
goeie link trouwens!!
Spud
Spud jan 21 '11
Tsja Nims en Lily Beau als iets mijn interesse wekt let ik dus blijkbaar niet op data´s grin
Nims die verwarring die jij omschrijft heb ik ook gehad of wellicht nog steeds, ik denk dat ik dat dan voelde bij het lezen van die 5 berichten want verder ben ik eigenlijk niet meer gekomen.

En inderdaad het topic wat je stuurt sluit daar wel fantastisch bij aan.
Life is complecated but never boring. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '11
Klopt dat heb je goed gevoeld Spud, dat was inderdaad mijn gevoel in het begin. Dus misschien is het fijn voor jou om te weten dat het dus vanzelf beter wordt smile.
Spud
Spud jan 22 '11
Nims ik denk dat ik de 2 meest harde manieren in het afscheid nemen van je tweelingziel heb mogen ervaren. Al ben ik mij ervan bewust dat dat voor iedereen anders is natuurlijk.
Het eerste afscheidt een tweelingziel helpen en bijstaan in zijn keuze om een einde aan zijn leven te maken. En het tweede afscheidt, mijn tweelingziel pertinent niet mogen en kunnen helpen en voor je gevoel deze in de stront te laten zakken. Maar dat is ook allemaal goed gekomen want ik heb afgelopen donderdag bij haar bruiloft mogen zijn.grinIk heb er wel van geleerd dat dat niet het einde van de wereld is en ben gewoon ontzettend blij met deze ervaringen want ik ben er zeker door gegroeid. Inmiddels denk ik ook dat ik enkel gemaakt ben op contact maken met tweelingzielen want de diepgang van tweelingzielen ervaar ik niet op het relatievlak wat ervoor zorgt dat ik me snel ga vervelen in een relatie of de relatie jaloers wordt op mijn tweelingziel.
Fijn om te horen dat mijn gevoel soms toch een beetje klopt, want inmiddels denk ik dat mijn gevoel het best tot zijn recht komt als ik met kruiden bezig ben. Als ik de boeken mag geloven die ik lees heb ik dus een heel nauwe band met de natuur want blijkbaar gebruik ik kruiden intuïtief op de juiste manier. En zo vind ik weer wat ik zocht, wat als hsper mijn kwaliteit dan is. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 22 '11
Best heftig hoe jij het loslaten hebt gedaan en ervaren spud. Ik heb respect voor hoe jij erin staat, want ik weet heel goed hoe moeilijk dit loslatingsproces gaat. Toch heb ik het gevoel dat iedereen op aarde dit proces mag doormaken, want hierboven zijn we pas weer gekoppeld.
Spud
Spud jan 29 '11
Dit onderwerp blijft me momenteel bezig houden en vandaag had ik een ingeving waarom misschien.
Ik vroeg me namelijk af als afscheid nemen van een tweelingziel echt zo makkelijk voor me is waarom ik eigenlijk nog getriggert werd door dit topic?
Buiten dat, sinds ik dit topic gelezen heb krijg ik de meest merkwaardige dromen waarin mijn tweelingzielen waar ik afscheidt van genomen heb de hoofdrol spelen en wel dat ze nog een keer afscheid nemen alleen dan is alles overduidelijk in scene gezet. Heel merkwaardig want ik ervaar precies hetzelfde gevoel als toen maar op dat moment ben ik ook tevens bewust van het feit dat ik alles droom. Ik heb altijd de wens gehad om mijn dromen te controleren maar in deze is dat toch niet het geval. Ik ben me bewust van maar neem nog steeds niet de controle.
Maar dat is eigenlijk mijn ingeving niet, ik schrijf het hier enkel neer omdat er wellicht iemand kan zijn die begrijpt wat hier de bedoeling van kan zijn of iets, ik ervaar het alleen als prettig om ze weer even te voelen en te zien ookal volgt daar wederom een afscheidt op.

Mijn ingeving is, misschien wordt het wel tijd dat ik echt leer leven in deze wereld. En dat komt door jou opmerking Nims "hierboven zijn we pas weer gekoppeld" kwam hier binnen als ja! Dat is nu precies wat ik wil zeggen tegen mijn omgeving. Naar die koppeling verlang ik, waardoor afscheid nemen soms wel pijn kan doen maar ik het altijd een plek weet te geven en misschien denegrerend gezegd de aardse koppelingen boeien mij niet zo.
En dat is nu juist hetgeen ik hier te leren heb geloof ik.
Werkelijk leven en dat betekend deelnemen aan de samenleving en dat pertinent niet afwijzen. Toch wijs ik veel van dat af en regelmatig gebeurt het dan ook dat mijn gidsen me liefdevol terug op deze aarde pleuren. (wellicht misschien lomp gezegd maar ik hoop dat de ondertoon toch respect zal uitstalen)
Ik heb me altijd een vreemde eend in de bijt gevoeld hier in deze wereld waar ik leef. Het overheersende gevoel was dat ik hier niet hoorde maar ergens anders. De spiritualiteit heeft ervoor gezorgd dat ik me hier toch heb weten te handhaven.
Ik denk dat het nu tijd voor me wordt om alle tegens naast me neer te leggen en echt deel te nemen aan het aardse bestaan.
Afgelopen week was ik op weekend met vrienden en daar zag ik ook weer onze uiteenlopende normen en waarden. Zij vinden het belangrijk hun leven met iemand te delen en wel of geen kinderen krijgen, ze vinden het erg voor mij dat ik alleen ben en dat allemaal niet heb. Terwijl ik juist het gevoel heb dat ik samen met mijn dieren hetzelfde opgebouwd heb als hun. Hihihi, maar als iemand liefdevol spreekt over de ontwikkelingen van zijn/haar kind is het blijkbaar best maf als je daarop reageert met liefdevolle opmerkingen over het leven met je katten. laugh
Wat me nog het meest raakte is dat ik voor dom uitgemaakt werd tijdens een spelletje omdat ik als enige anders omging met de spelregels.
Dat deed ontzettend pijn want 3 stellen die klaarblijkelijk overeenkomen met normen en waarden daar jou normen en waarde tegenover zetten met je katten, is toch wel moeilijk hoor. Dan is het jammer dat katten soms niet kunnen praten.
Wat ik er wel van geleerd heb is dat ik net zo goed als hun dingen afwijs en aangezien de meerderheid van de bevolking toch wel hun leefwijze kiest ik iets fout doe. Fout doen is hard gezegd, er gaat dan iets verkeerd.

Maar als ik bovenstaande in ogenschouw houdt denk ik wel te weten wat er verkeerd gaat. En dat is dat ik echt niet met beide pootjes hier op aarde wil zijn. En voor mijn verdere proces is dat wel nodig geloof ik.

Hoe denken jullie hierover? Klinkt het enigzins bekend? Hoe ging jij ermee om? Hebben jullie nog tips voor een zwever die de landing in wil zetten?

Gek genoeg sinds ik besloten heb mijn ego aan de kant te zetten en eens te proeven van het aardse leven sta ik onder de uitslag.
Ik vul het in als innerlijke weerstand van mijn ziel. Immers ik leef al 33 jaar naar mijn gevoel. wink
Spud
Spud jan 29 '11
Dat was ik nog vergeten toe te voegen, inmiddels ben ik wel door mijn tweelingzielen heen, enkel de muziek die me aan ze herinnerd heb ik nog. In het begin voelde dat wel super stoer, eindelijk zou ik op eigen benen staan. Maar bij (sorry voor de slechte spelling) crusiale momenten in mijn leven kan dat wel pijn doen dat ik dat met niemand kan delen.
Ik kan dat wel delen maar niet echt op een level dat ik gewoon ben en daardoor voelt het alsof ik dat niet kan delen.
Spud
Spud jan 31 '11
Als ik mezelf zo teruglees, denk ik dat mijn tweelingzielmaatje waarvan ik afscheidt genomen heb door zelfdoding eigenlijk grotendeels beleefde wat ik beleef. Je hier niet op je plek voelen en verlangen naar iets blanco´s. Ookal is hij bij leven bezig geweest met spiritualiteit maar wees hij de spiritualiteit met mij af (daar bedoel ik mee, elkaar ooit terug zien) We begrepen elkaar wel meer nog dan we zelf in de gaten hadden, denk ik achteraf.
Men zegt weleens als ik het van te voren geweten had dan had ik het nooit gedaan. Ookal komen er zaken naar boven waar ik me toen niet van bewust was, ik zou dit zeker nog eens doen voor een dierbare als deze mij weer zo weet te overtuigen.
Ik hoop sinds deze ervaring dat de reincarnatiewet veranderd is en dat je niet meer na zelfdoding het 3 dubbele terug krijgt. Maar via mijn dromen denk ik werkelijk dat mijn maatje veilig gelandt is en daar had ik best 25 jaar voor willen zitten als het moest. Jeps mijn maatje heeft mij tegen mezelf in bescherming genomen die tijd zodat ik nu niet strafbaar ben.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki