Loading...
nl

Het afscheid van je tweelingziel

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '10
Tijd en plaats zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zoals Einstein ooit al aantoonde. In de nieuwe tijd, zonder tijd dus, is er dus ook geen plaats meer.

Daarom heeft niemand meer een plaats om te zijn, maar IS iedereen.
gast
gast feb 15 '10
En als Einstein nu ook eens niet alles wist wink
Hoe kan een nieuwe tijd zonder tijd zijn?
gast
gast feb 15 '10
Maar hoe zie jij het dan; iemand woont met iemand samen en dit IS.
admin
admin feb 15 '10
Origineel bericht van: NiMS
Tijd en plaats zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zoals Einstein ooit al aantoonde. In de nieuwe tijd, zonder tijd dus, is er dus ook geen plaats meer.

Daarom heeft niemand meer een plaats om te zijn, maar IS iedereen.

Of, het verleden is gewoon het verleden, de toekomst is gewoon de toekomst en het nu is gewoon wat je waarneemt.
Aangezien alles op groei gebaseerd is zie ik het niet gebeuren dat er ooit een vredig "IS" moment zal zijn.

Misschien dat het tijdelijk voorkomt als de tijd stil valt om vervolgens terug te vallen. Maar dan nog bestaat de toekomst en het verleden.

Dat nu gebeuren gaan mensen veel te ver in vind >ik< tongue
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast

Ik begrijp je vraag niet. Zou je dat iets meer kunnen uitleggen?
JulienMoorrees
En als Einstein nu ook eens niet alles wist wink
Hoe kan een nieuwe tijd zonder tijd zijn?

Waarom kan een nieuwe tijd, niet zonder zijn? Het is tenslotte toch nieuw?
gast
gast feb 15 '10
Als je het al tijd noemt, hoe kan het dan zonder zijn?
Ik denk eerder dat de tijd zoals wij die kennen geen betekenis meer zal hebben. Dat het het ego niet meer "dient", omdat het ego (de kleine welteverstaan) niet meer er toe doet in de nieuwe wereld.
gast
gast feb 15 '10

Ik begrijp je vraag niet. Zou je dat iets meer kunnen uitleggen?

Mijn vraag aan jou was hoe jij het ziet in die nieuwe wereld met betrekking tot "samenwonen" of niet. En ik kreeg een antwoord waar ik net zo veel mee kon als jij in de vraag die volgde wink
admin
admin feb 15 '10
volgens mij hebben tweelingziel-relaties meestal niet veel te maken met samenwonen of huwelijk

en volgens mij kun je na je ontmoeting met je tweelingziel, en na de ontkoppeling daarmee, beter en makkelijker koppelen (nou, ja wat het ook inhoudt, weet ik nog steeds niet)met anderen, en die vervolgens weer loslaten, en kun je vervolgens ook weer een normale zielenkoppeling met je tweelingziel aangaan, zoals ook met andere mensen, waar je je tijdelijk of niet diep mee verbonden voelt.

en ik vraag me nog steeds af wat er hier bedoelt wordt met 5D.
zolang je op aarde leeft, ben je ook in 3D, toch??
gast
gast feb 15 '10
Waarom zouden tweelingzielen niet samen kunnen wonen en of trouwen?
admin
admin feb 15 '10
dat heb ik niet gezegd..
ik denk gewoon dat dat minder vaak voorkomt dan dat dat wel zo is.
gast
gast feb 15 '10
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, zeker de keren dat je elkaar tegen komt in een leven als je nog niet in balans bent dan zal het veel te heftig zijn om een vaste relatie op te bouwen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 16 '10
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt, zeker de keren dat je elkaar tegen komt in een leven als je nog niet in balans bent dan zal het veel te heftig zijn om een vaste relatie op te bouwen.

Ook als je wel in balans bent is het niet makkelijk. Daarnaast moeten ze ook allebei in balans zijn, en dat is vaak niet zo als ze nog op aarde zijn. Want daar ben je tenslotte nog om iets te leren.
gast
gast feb 16 '10
Mooie dialoog.
admin
admin feb 16 '10
Meneer Rulof heeft ook hele mooie boeken geschreven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '10
Langzaamaan kom ik tot het besef dat er iets niet in orde is met de tweelingziel in combinatie met de nieuwe tijd. Tweelingzielen zijn namelijk voorbestemd zich af te scheiden van het geheel door het feit dat ze samen willen zijn. Dit rijmt niet met de de nieuwe tijd waarin je identiteit geen rol meer speelt en de zielenkoppeling universeel en met iedereen is opgebouwd.

Voorkeur voor iemand ten opzichte van iemand anders zou in zo'n koppeling een enorm instabiel systeem opleveren dat is opgebouwd uit vele schakels.

De tweelingziel relatie is iets wat er al vele levens is geweest en er altijd voor gezorgd heeft dat je aardse ontwikkeling volgens het plan verliep.

In de nieuwe aarde is er echter helemaal geen ruimte meer voor dit diepgaande verbond en volgens mij is NU het moment om je te ontkoppelen van je tweelingziel.

Aan alle kanten zijn de spelregels voor de nieuwe tijd veranderd en worden tweelingziel relaties enorm onder druk gezet. Dit kan niet zomaar zijn en dit besef is op vele manieren voelbaar. Het doet me pijn om te moeten zien, maar ook ik besef me heel goed, dat een tweelingziel een zeer doodlopend pad naar de nieuwe tijd is.

Wat denken jullie?

Via goedzo.com kwam er hier een interessante reactie op het bovenstaande. Miranda vertelde het volgende:

Ik denk juist dat het tegenover gestelde aan de hand is. Alle tweelingzielen worden juist nu onderdruk gezet omdat we door moeten naar het volgende demensie (21-12-2012). De bewustwording dat je met je tweelingziel te maken heb moet in de aankomende 2 jaar komen of zijn gekomen. anders kan je niet door, daarom is het ook zo hot item de laatste jaren. alle tweelingzielen die elkaar nu ontmoeten of hebben ontmoet moeten er voor zorgen dat de dollende zielen verder kunnen. er ontstaat zoveel liefde dat dat mogelijk moet zijn. ik ben hier van overtuigd dat dit gaat gebeuren.

Zeker weten is iets "aards" maar je moet het aanvoelen. Geloof mij, mijn tweelingziel is het rationeelste ziel op deze aarde maar gaat nu heel erg hard draaien omdat ik hem begeleid. niet pusch, maar met liefde begeleiden. spiegelen dus. hij moet het zelf gaan doen en dit inzien. dit is hij ook gaan doen en leert zijn lessen erg hard.

groetjes miranda
Cialara
Cialara jun 15 '10
Ik denk dat als beide tweelingzielen in een aards leven zijn en elkaar daarin ontmoeten dat dit voor beiden heftig is, en dat zij beiden door de ontmoeting een heftige en turbulente ontwikkeling én groei mogen meemaken. Dat is niet slechts voor één van beiden zo, maar geld voor beide tweelingzielen.

Dit kan overigens net zo goed gebeuren met zielsverwanten, ook zij kunnen elkaar dermate spiegelen dat het effect bijna gelijk is. Niet altijd even leuk, en de lessen zijn soms inderdaad hard, emoties van diep uit je ziel komen boven drijven en het is hard werken om je zelf daarna weer op te schonen. Maar wat een prachtig proces is het wink
Lin
Lin jun 17 '10
Mooie Toppic
Heb het helemaal door gelezen..en beleef veel herkennings punten.

De beleving van Miranda en Jorina kan ik me helemaal in vinden.
Heb sinds 5 jaar mijn 2ling ziel ontmoet..en wat heftige emoties dat daarbij loskomen...Hij is net zo spiri als ik ook, maar hij had mijn vader wel kunnen zijn ... en ik ben getrouwd en heb kindjes met mijn man(waar ik intens van houdt) maar op een geheel andere manier.
Als ik het mag omschrijven is het 2lingziel-liefde heel kosmisch, gaat dieper dan diep. Ik voel hem aan als het niet goed gaat en hij voelt mij precies aan. Ook mijn man weet dit en ik heb hem ook alles uitgelegde dat dit anders is dan in de relatie die wij hebben.

Maar dmv mijn 2ling ziel heb ik en ook hij al veel karmische lessen kunnen voltooien waardoor we persoonlijk ook zijn gegroeid. Wij hebben elkaar die inzichten kunnen geven.

Heel appart allemaal...

Liefs Lin
New Moon
New Moon jun 18 '10
Pfoe, ben er even stil van, wat een inzichten en "het zou ook zo kunnen" speculaties. smile
Goed topic mensen, heb nu nog even niet de behoefte om al mijn ervaringen hierover te vertellen, want dan ben ik de hele nacht bezig wink

Liefs themoon
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske