Hoi,
Door lezen op het forum en door ervaring ben ik erachter gekomen dat ik een HSP ben. En dus gevoelig voor van allerlei dingen om me heen. Mijn sterke punten zijn dat ik een prettig contact met mensen kan creeren, maar last krijg van angsten door onzekerheid. Dit komt andere door negatieve beoordelingen omtrent mezelf, of mensen die nogal een vervelende manier van benaderen hebben. Ik ben joviaal in de omgang en voel me goed bij mensen bij wie ik me prettig voel. 100% hetero ben ik niet, en ben bi, eerder op emotioneel gebied dan lichamelijk. Door vele kritieken die ik heb gekregen, is dit voor mij een 'zwak' punt. Door be- en veroordeling voel ik me aangesproken en ga mensen toch onbewust van me afduwen waardoor een bepaalde wisselwerking ontstaat, waar ik uiteindelijk aan het kortste eind trek. Dan ontstaat een situatie die ik niet wil.
Voor een deel moet ik het accepteren hoe mensen kunnen reageren. Aan de andere kant raak ik overprikkeld door "kantoortuinen" en veel mensen die dingen in het rond roepen waar je op zou moeten reageren. Ik trek me dan terug. Ik 'vang' veel op en als ik ergens mee zit, probeer ik erover te praten met een collega waarvan ik denk dat ik het kwijt kan. Deze zeggen ik zie beren op de weg, of het valt allemaal wel mee. Ik twijfel dan aan mezelf, terwijl ik denk te weten dat het wel zo is.
Ben ik nu zo onzeker, of raar?