Loading...
nl

Help!! Ik zie doorzichtige sliertjes en bolletjes

marga
marga mrt 13 '09
Gysko het is natuurlijk weer een tijdje geleden, maar ik ben heel benieuwd hoe het je is vergaan bij de sjamaan en hoe het met je mediteren staat. En Mag ik vragen wat die sjamaan precies doet?

Ben laatst trouwens ook naar een spirituele workshop geweest en kreeg daar een vrij gemakkelijke techniek om te mediteren: een bamboestokje kopen en deze op 1 vinger hoog proberen te houden

Liefs Marga
Beschermengel
Beschermengel jan 9 '11
Quote:
Maar mijn idee hierover kun je na lezen op o.a. www.freewebs.com-->paranormaal-web-->helderziend
Het is onderdeel van helderziendheid. www.paramacxa.nl-->psychometrie. schrijft: Welke mogelijkheden zijn er?

1


Ze zijn niet te openen Lily, jammer ik was zo nieuwschierig smile
Serenity
Serenity jan 9 '11
ik heb even gecheckt maar koppier de woorden de volgende keer en google ze even dan vind je die info zo! grin!
http://www.paramacxa.nl/psychometrie.htm
http://www.freewebs.com/paranormaal-web/helderziend.htm
Ik hoop dat ze het nu wel doen.

Liefs
[/font]
corrine
corrine jan 9 '11
hayhay

ik heb het ook en net wat je zegt vooral bij witte achtergronden.
ik dacht altijd dat het aan mij lag.
maar nu weet ik het dus:D:D
groetjes
Beschermengel
Beschermengel jan 9 '11


Ja ze doen het!..dankje Lily smile
Kitty:)
Kitty:) jul 17 '11
Net als veel van jullie 'zie' ik ook regelmatig sliertjes en sterretjes.
Soms zijn ze een voorbode van een migraine-aanval :(, maar veel vaker is er niets aan de hand.

Ik heb eens gelezen, dat dit soort ervaringen duiden, op de aanwezigheid van je beschermengel.
Heeft iemand van jullie dit wel eens gehoord of zo ervaren???
Serenity
Serenity jul 17 '11
Ik heb nog wat gegoogeld en wat linkjes gevonden op: hwww.goeievraag.nl-> ziet-pixels-effen-gekleurd-vlak.
Quote:
De vraagsteller koos dit antwoord als beste:

De pixels die je ‘s nachts ziet, zijn een gevolg van de enorme versterking die je lichtgevoelige cellen kunnen bereiken. Zelfs één enkel foton kunnen ze zien. Vooral wanneer er weinig licht is, komt er (per lichtgevoelige cel) slechts af en toe een foton binnen. Vanwege de hoge versterking zie je dan, alleen op die ene cel, even een rood/groen/blauw/wit stipje.
Iedereen ziet dit, alleen de meeste mensen hebben het niet in de gaten.
Onderstaande foto geeft een goede indruk van wat je ziet (deze foto is met een ruisende digitale camera gemaakt, maar dat maakt niet uit - het oog werkt op dit punt net zo).

De waas die je bij fel tegenlicht rond voorwerpen (en mensen/dieren/planten) ziet, is afkomstig van de saccadische bewegingen van je ogen. Dat zijn kleine heen-en-weer-bewegingen die volautomatisch gebeuren.
Staat er een donker voorwerp tegen een felle achtergrond, dan zijn de lichtgevoelige cellen die normaal gesproken het donkere voorwerp zien, ingesteld op weinig licht. Door de saccadische bewegingen worden die cellen regelmatig net náást het donkere voorwerp gericht, op de felle achtergrond. Daardoor worden ze overbelicht. Jij ziet dat als een "gloed" rond het voorwerp.

De bolletjes die je ziet, bestaan in twee soorten. De eerste soort zijn vrij grote, grijzige bollen of slierten die je met je oogbewegingen een beetje kunt sturen. Dat zijn de mouches volantes, ook wel floaters genoemd. Het zijn celresten die in het glasvocht in je oog zweven.
De tweede soort zijn miniscule witte stipjes die verschijnen, even een stukje kringelen, en verdwijnen. Je ziet ze het beste als je naar een heldere blauwe lucht kijkt; met wat oefening lukt het ook met een goed verlicht stuk wit papier. Dit is Scheerers fenomeen, ook wel het blue field entoptic phenomenon genoemd. Het zijn de witte bloedcellen die zich door de haarvaten van je netvlies bewegen; ze laten licht door (de witte stipjes) dat normaal gesproken wordt geblokkeerd door de rode bloedcellen.

Ik ken al deze effecten uit eigen waarneming, en ik kan ze oproepen wanneer ik wil - hoewel die gekleurde pixels eigenlijk alleen in het donker goed lukken. Hoe dan ook, alle effecten zijn normaal en bij iedereen aanwezig, hoewel veel mensen op deze punten "ziende blind" zijn.
Ik denk dat je met de termen die ik hier heb genoemd, een vruchtbare zoektocht op Internet kunt starten om meer informatie te vinden. Veel plezier!
Bronnen:
- en.wikipedia.org-> Blue_field_entoptic_phenomenon
- en.wikipedia.org-> Floater
- www.goeievraag.nl-> groene-gloed-boven-huizen-ochtends.
- www.dokter.nl-> Slangetjes-kronkeltjes-voor-mijn-ogen-soms.

Zelf geloof ik dat het God's vonkjes zijn in lichtwezens en alles bevat atomen en ionen en die elektrische vonk in de ion is het Godgedeelte denk ik, alles bevat een Godgedeelte !! ^^
Dat kan je nalezen op, www.freewebs.com-> helderziend. .
Emuca
Emuca jul 18 '11
Leuk en aardig, maar pixels zitten in computerschermen laugh

Miri, ik denk dat je elektronen bedoeld, want niet alles bestaat uit ionen. Wel uit atomen, die bestaan uit protonen, neutronen en de elektronen. smile

@Kitty, dat zou kunnen... elke spirit laat zich op zijn eigen manier zien... Ik herken ze vaak aan de kleur flitsen die ik zie.. of inderdaad de soorten bolletjes of lichtvlekken die ze laten zien. Zo liet eentje me een soort vlammetjes zien, weer andere zijn gekleurde vlekjes en ga zo maar door. En weer andere laten zich in een menselijke verschijning zien.
Serenity
Serenity jul 18 '11
juist ja, al die naampjes haal ik maar door elkaar ik heb dit wel een beetje onderzocht op het net.
Emuca
Emuca jul 18 '11
Gelijk heb je.. duurde bij mij ook wel even toen ik wist wat wat was tijdens de scheikunde les. smileIonen geleiden trouwens wel stroom (meestal dan), maar niet alles is een ion.

Ik herinner me trouwens net een mooi verhaal van toen ik nog klein was. Toen zag ik altijd al dingen.. en ik had het er over met een meisje. Die zei mij dat ze altijd een kleurloze soort van bubbel door de lucht zag vliegen. Ik zei dat ik dat ook zag. En toen zei ze: 'dat is de Heere Jezus'. Eigenlijk vond ik dat best mooi, omdat het meisje het gevoel had dat ze steun had, en niet dat ze bang hoefde te zijn voor vreemde bewegende lichtbollen.
Serenity
Serenity jul 18 '11
Joh wat leuk! Ik ben benieuwd of dat meisje dat nog steeds heeft, in ieder geval hoop ik wel dat ze dat gesteunde gevoel heeft weten te behouden..

Scheikunde vond ik altijd heel erg leuk en de moleculen fascineerde mij enorm ik had zelfs een theorie bedacht waar de leraar geen antwoord op wist laugh

Ik had daarom ook een keertje een fascinerend boek gekocht uhm 'Spetters uit de oerknal' geschreven door Gerrit Teule, alleen ik kom er nog steeds niet aan toe om het te lezen, wellicht heb ik nu wel meer tijd, maar ik moet nog zoveel andere dingen doen!!! confused

Hahaha nu op dit moment hebben ze het op tv, 'totaly spies', ook over moleculen hihi wat een 'toeval' of 'synchronie' . ^^
Emuca
Emuca jul 18 '11
Scheikunde is leuk en interessant, maar knettermoeilijk. Althans, vond ik..

Helaas weet ik niet meer welk meisje het was die het gezegd heeft... dus ik heb ook geen contact meer met d'r... Helaas, die dingen gebeuren.
Serenity
Serenity jul 18 '11
yep, shit happends en dat is ook heel scheikundig uit te zoeken oor!! L.O.L.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '11
Origineel bericht van: marga
Hallo allemaal,

Ik ben zeer benieuwd of jullie dit bekend voorkomt. Ik heb nu al een aantal maanden dat voornamelijk als ik buiten ben of naar een wit vlak kijk doorzichtige bolletjes en doorzichtige vormpjes zie zweven. Ik heb geen idee wat dit betekent en wat ik er mee moet.

Heeft toevallig een van jullie dit ook? En of weten jullie wat dit betekent?

Bedankt voor jullie hulp.

Liefs Marga

Toevallig heb ik dit laatst ook en heb ontdekt wat het is. Als mijn chakra's zich openen en ze komen allemaal met elkaar in aanraking, wordt mijn volledige lichtlichaam geactiveerd. Ik krijg dan een kundalini ervaring. Tijdens deze ervaring zie ik ook deze bolletjes en sliertjes. Het is de energie die in de ruimte zweeft dat ik dan kan zien. Dit is volgens mij wat jij ook ervaart.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 19 '11
Op de 1 of andere manier weet ik dat je gelijk hebt, NiMS!
want dat is ook de reden dat je orbs alleen met de flits aan kunt fotograveren! net als dat je zelf licht moet uitstralen om ze te kunnen waarnemen !
ik zelf zie best vaak orbs ( bij mensen) en soms zie ik ze niet... maar ze staan wel op de foto!
als ik ze zie, kan ik er wat mee... is me opgevallen...
zoals, bijv. iemand die pijn heeft en het probeerd te verbergen shocked
als ik ze niet zie, is het niet belangrijk voor me, denk ik shocked
ik heb sowieso al heel lang, dat ik sliertjes zie, ook op mijn netvlies, denk ik...
pas geleden had ik iets gelezen over, deze sliertjes... waar uitgelegt wordt dat je met deze sliertjes contact kan maken met het alles... zegmaar
alleen de tijd zal het leren... waarschijnlijk ben ik nog niet zo ver! smirk
ik zal het eens opzoeken wink
groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 19 '11
oke... ik sla mijn boek open, en tadaa laugh
precies op de goede bladzijde!
het gaat dus om de kroonchakra en de pijnappelklier...
die zich boven in het hoofd bevinden...
hij lijkt op een staafje en kegeltje in het netvlies van het oog... bij mij zit er een sliertje aan vast...
hij is lichtgevoelig en controleert slaappatronen, menstruatiecycli en sterk ritmische cycli van het lichaam.
hij wordt geassocieerd met het hogere bewustzijn en is het domein van het "al" ( in mijn boek staat Goddelijke)
we activeren deze klier door meditatie, yoga, en bewustwordingsonderzoek...
hij wordt gezien als onze verbinding met de kosmische energie, die het lichaam via dit chakra binnenkomt en deze klier stimuleert...
het staat bekent dat doormiddel van concentratie op de pijnappelklier, de hogere geest openstelt voor verlichting, en een gevoel van eenheid met alles om ons heen...

groetjes
Serenity
Serenity jul 19 '11
Wauw!!
Dus het was zeker geen onzin waneer ik zei: bij positieve dingen zie ik de glitters glinsteren....
Dat komt en gaat met tijden, wellicht zie ik ze meer waneer ik juist mindfullnes bezig ben, humzzz dan kan ik wellicht ook beter controleren of er een positief iets op mijn pad komt.... niet dat ik nu de gehele dag op die glitters ga focussen.... alhoewel het zal geen slecht plan zijn misschien...

@ Nims, weet jij nog leuke oefeningetjes?
Ik zou graag beter willen communiceren met de glitters, als er een communicatie bestaat tussen de glitters en mens... of het überhaupt wel mogelijk is.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 19 '11
de "glitters" die jij omschrijft...zijn energie- deeltjes
daarmee hoef je niet te communiceren wink
het is omdat je open staat, jou licht schijnt op deze energie- deeltjes... jij ervaart het als "glittertjes" tongue
deze zijn er eigenlijk altijd! alleen normaal gesproken zie je ze niet...
als je deze "glitters" ziet, Miri, dan weet je dat je goed bezig bent wink
je staat dan open wink
groetjes Moonflowertje
Serenity
Serenity jul 19 '11
hihi Tanks, en daarnet glinsterde bij een topic! ^^
hihi zo grappig die synchroniciteit!! ^^

Tanks, tanks, tanks! laugh
Serenity
Serenity jul 19 '11
Oja wat ik me in mijn bedje af vroeg was, of ik wellicht veel energie heb en dat ik daarmee licht en/of (licht) energie uitstraal, is dit normaal?
Wat kan ik hiermee?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki