Loading...
nl

Help!! Ik zie doorzichtige sliertjes en bolletjes

marga
marga feb 20 '09
Hallo allemaal,

Ik ben zeer benieuwd of jullie dit bekend voorkomt. Ik heb nu al een aantal maanden dat voornamelijk als ik buiten ben of naar een wit vlak kijk doorzichtige bolletjes en doorzichtige vormpjes zie zweven. Ik heb geen idee wat dit betekent en wat ik er mee moet.

Heeft toevallig een van jullie dit ook? En of weten jullie wat dit betekent?

Bedankt voor jullie hulp.

Liefs Marga
Delen:
admin
admin feb 20 '09
Heb ik ook, Marga, het lijken soms grote bacterieen. Het zijn dingen op je oog. Als je knippert zit het er nog. Ze verschuiven in een boog heen en weer. Klopt he?
Niks aan de hand. je hebt waarschijnlijk dan goede ogen, anders valt het niet op. Mijn ogen zijn ook 120%, dus ik kan extra scherp kijken.
Helma
Helma feb 20 '09
Ook ik herken dit, Marga: het zit als het ware op je netvlies, en het lijkt of er kleine beschadiginkjes op je oogbol zitten. Ze schieten heen en weer, en meestal ben je je er niet bewust van. Herken je dit?
Beschermengel
Beschermengel feb 20 '09

Hallo Marga,

Ikzelf denk dat het orgon is wat je ziet, ik zie dit zelf ook zowel binnen als buiten.

Ik zal een stukje beschrijven uit het boek Licht op de Aura van Barbara Ann Brennan.

Oefeningen om de velden van universele levensenergie te leren zien.

De beste manier om het universele energieveld te leren waarnemen is een heel eenvoudige: ga op je rug in het gras onstpannen kijken naar de blauwe hemel....na een poosje zul je de kleine bolletjes "orgon" kunnen zien die kronkelende patroontjes maken tegen de blauwe hemel. Het lijken kleine witte balletjes, soms met een zwarte spikkel, die voor een seconde of twee verschijnen, een vluchtig, draadachtig spoor nalaten en dan weer verdwijnen.Als je doorgaat met deze waarneming en je blikveld verbreedt, begin je te zien dat het hele veld pulseert in een synchroon ritme.

Ik denk dat je dit dus ziet "orgon "
bako3
bako3 feb 20 '09
Nou ik herken het in ieder geval wel !!!
Gysko
Gysko feb 20 '09
Ik wist niet dat het ORGON genoemd werd
Spud
Spud feb 20 '09
Yeps, me too. Maar meestal mond dat bij uit tot een migraine aanval. Het zien wat je doet, verwarren je hersenene met iets anders, dus als ik er niet optijd bij ben. Zit ik met de gebakken peren. frown
Iemand hier ook bekend mee?
Takhihiii
Takhihiii feb 20 '09
Zoek eens onder mouches volantes. De een heeft het meer dan de ander, maar het is onschuldig. Nu jullie het erover hebben, zie ik ze weer, maar het is al een tijd geleden dat ik er me bewust van was. En ik heb superslechte ogen.
Beschermengel
Beschermengel feb 20 '09

Dat is wat anders dat bedoel ik niet(mouches volantes) , wat ik zie (orgon) zit niet op mijn ooglens maar is echt overal te zien ..het zweeft door de lucht. Net zoals je stof ziet dwarrelen als de zon schijnt in je huis, zo zie je ook de orgon als je met een ontspannen look kijkt smile

Je bedoeld dit:



Draadjes of spinnetjes worden vaak gezien. Ze zweven en bewegen bij het draaien van de ogen mee en worden mouches volantes ('vliegende muggen') genoemd. Het zijn draadjes, die normaal in het glasvocht voorkomen. Ze zweven bij bewegen van de ogen wel heen en weer maar komen op dezelfde plek weer terug. Hoe meer we er op letten des te meer we ze zien en des te hinderlijker ze zijn, maar het gezichtsvermogen wordt er niet door verminderd.

Deze vliegende muggen of mouches volantes zoals oogartsen ze noemen zijn geen verbeelding en geen gezichtsbedrog. Ze bestaan echt. Alleen vliegen ze niet door de ruimte maar zwemmen ze in het oog
gast
gast feb 20 '09
Ja ik denk dat dit het is Takhihiii.
Herkenbaar ook, ik heb het meestal als ik in bed lig en naar het plafond kijk (egaal witte achtergrond)
marga
marga feb 21 '09
confusedIk vermoed dat het bij mij dan orgon is, maar ik weet het niet zeker. Hoort bij orgon zien toevallig ook het symptoom druk op je voorhoofd hebben, want dat heb ik nu ook al een tijdje.

Dank je wel voor jullie antwoorden!

Liefs Marga
Gysko
Gysko feb 21 '09
Die druk op mijn voorhoofd, heb ik ook al eventjes. zeker als ik met hier boven bezig ben. Mij hebben ze verteld dat het mijn derde oog is dat ik voel.

Groetjes Gysko
Gysko
Gysko feb 21 '09
Als ik met beide ogen naar het punt net boven mijn neus zie, dan krijg ik die druk ook. Dat gaat vrij snel en die druk gaat vanzelf terug weg ook.

Gysko
marga
marga feb 21 '09
Heey Gysko,

Ja heb jij dat ook? Soms voelt het echt net of er een stuk elastiek in mijn voorhoofd zit. laugh

Doe jij nog speciale dingen (oefeningen, volgen van cursus o.i.d.) om te leren kijken met je derde oog? Ik heb dat inderdaad ook al wel eens gehoord dat het dat kan zijn en als dat het is wil ik het graag verder ontwikkelen.

Liefs Marga.
Gysko
Gysko feb 21 '09
Ik ben nu ongeveer één maand bezig om te leren mediteren.
ook ga ik ongeveer maandelijks naar een persoon die reiki bij me toe past en chakra healing.

Die druk in mijn hoofd voeld wel niet vervelend aan. Eerder aangenaam zelfs. Voor mij is dat een duidelijk teken dat ik op dat moment met hier boven in kontakt sta.
Op dit moment ook trouwens.

Groetjes Gysko
marga
marga feb 21 '09
Heeyy Gysko,

Wat ontzettend leuk! Doe je dat thuis mediteren?

Ben wel nieuwsgierig naar hoe chakrahealing in zijn werk gaat.

Wens je een fijn weekend!

liefs Marga
Gysko
Gysko feb 21 '09
Voorlopig doe ik die meditatie nog thuis. Maar ze raden me wel aan om met ervaren mensen te spreken en lessen te pakken.
Touwens, volgende week vrijdag. Ga ik naar een chamaan. Vermoedelijk zit ik nog met heel wat balast van het verleden op mijn schouders. Daar zou ik graag van verlost geraken.
Vermoedelijk zou me dat kunnen helpen, bij mijn pirituele ontwikkeling.

Ook een mooi weekend Marga
Groetjes Gysko
Takhihiii
Takhihiii feb 26 '09
Beschermengel, die orgon is inderdaad wat anders, dat heb ik ook leren zien via mijn toenmalige tai-chi leraar. Je moet echter eerst de verschillende vormen van gezichtsbedrog uitsluiten voordat je aan de meer esotherische verklaringen kan gaan denken. Het menselijk oog is nu eenmaal een zeer middelmatig instrument, waarin veel fout kan gaan, en de verwerkende hersenen zijn zo mogelijk nog erger.
Quote:
Er zijn globaal drie foutenbronnen:

optische illusies, veroorzaakt door eigenschappen van licht. Voorbeeld: menen dat 's avonds de zon echt rood is.
fysiologische illusies, gebaseerd op eigenschappen van het menselijk oog. Voorbeeld: een nabeeld op het netvlies, of van ver een reclamepaneel als homogeen gekleurd aanzien (terwijl het feitelijk gestippeld is).
psychologische illusies, waarbij de hersenen de signalen verkeerd interpreteren. Voorbeeld: een onmogelijke figuur waarnemen, of een gezicht in de wolken onderscheiden.
Zien is een synthese van diverse aspecten; in elk van die facetten kun je mis-zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gezichtsbedrog

Zo gaat het tapijt bijvoorbeeld bewegen als ik er lang naar staar. Heb ik dan een bewegend tapijt in huis? Of bedriegen mijn ogen mij in dit geval. De eerste verklaring is spannender, de tweede waarschijnlijker.
earthchild
earthchild feb 27 '09
Hallo iedereen

Ik zie als ik mijn oksels scheer en heel scheef naar links kijk zilveren kleine bolletje. Die blijven dan even voor mijn ogen dansen en dan zijn ze opeens weer weg.

Ze zijn echt spierwit zilverachtig prachtig gezicht vind ik het.
Ga met opzet wel eens heel erg scheef kijken om ze te zien maar het is niet altijd zo. Ze zijn ook anders dan die doorzichtige bolletjes en die sliertjes. Ze geven bijna licht deze zilverkleurige bolletjes. Kennen jullie dit fenomeen ook?
Takhihiii
Takhihiii mrt 1 '09
Nee, maar ik zou zeggen; geniet er van en verrek je nek niet. laugh
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki