Loading...
nl

zware tijden?

gast
gast feb 20 '09
Wie heeft wat niet door?
De waarheid hangt niet af van hoeveel mensen er in geloven.
Precious1
Precious1 feb 20 '09
Hahahaha!!! ja hoor, je zal namens hare majesteit wel even alles rechtzetten hier!!! grin<)
Heb je haar gebeld vanmiddag?

Hahahaha! Wat een bak!

Keep on dreaming Gast!
gast
gast feb 20 '09
Waar het omgaat m.i.: wanneer je ergens iets over te zeggen hebt, nu dus wat het kh allemaal doet, kun je dat waar je over valt terug vinden in jezelf. Er is niets anders dan jezelf want alles wat je ervaart ontstaat in jezelf. In onze hersenen worden alle electrische prikkels die onze zintuigen bereiken omgezet naar een beeld. Dit beeld interpreteren we met al onze kennis en geleerdheid die we zelf verschaft hebben of ge-erft hebben via onze genen van onze ouders. Het ego vormt over deze interpretatie ook nog eens een mening maar heeft niet door dat alles in het zelfde brein tot stand gekomen is. Het heeft dus een mening over zichzelf ondanks het het idee heeft dat het iets is dat buiten het zelf is.
Dus wat ik nu, met voor jullie ws de verkeerde woorden, duidelijk probeer te maken; je oordeeld over jezelf ondanks dat je het niet door hebt. Vandaar dat ik al wees op het kh zijnde het ego van de mens die op de energie van het geheel leeft.
Mocht je dit niet begrijpen dan is het niet direct zo dat het niet zo is. Je ervaart/interpreteerd het ws gewoon nog op een andere manier.
gast
gast feb 20 '09
Origineel bericht van: Precious1
Hahahaha!!! ja hoor, je zal namens hare majesteit wel even alles rechtzetten hier!!! grin<)
Heb je haar gebeld vanmiddag?

Hahahaha! Wat een bak!

Keep on dreaming Gast!


Wie slaapt er hier nog!
admin
admin feb 20 '09
Gast, is dit advaita?

”Ik denk dat als je dit voor jezelf wel goedkeurd dat het een heel erg arrogante gedachte is. ”

”ja, ze zeggen niet voor niets dat hoogmoed voor de val komt. ”

”Toch nog maar eens goed naar….”

“maar wijs je wel op het kromme van je zijn”

“De waarheid hangt niet af van hoeveel mensen er in geloven”

En vooral deze:
“In onze hersenen worden alle electrische prikkels die onze zintuigen bereiken omgezet naar een beeld”.

Nee dus.

En je spreekt jezelf tegen:
“Van mij mag alles”
Want anders had je niet zoveel te vertellen

Ik stop met dit topic.
Precious1
Precious1 feb 20 '09
Origineel bericht van: gast
Waar het omgaat m.i.: wanneer je ergens iets over te zeggen hebt, nu dus wat het kh allemaal doet, kun je dat waar je over valt terug vinden in jezelf. Er is niets anders dan jezelf want alles wat je ervaart ontstaat in jezelf. Deze discussie voer jij nu dus ook met jezelf. In onze hersenen worden alle electrische prikkels die onze zintuigen bereiken omgezet naar een beeld. Dit beeld interpreteren we met al onze kennis en geleerdheid die we zelf verschaft hebben of ge-erft hebben via onze genen van onze ouders. Het ego vormt over deze interpretatie ook nog eens een mening maar heeft niet door dat alles in het zelfde brein tot stand gekomen is. Dit forum is dus in jouw brein ook tot stand gekomen en de mening over het KH ook. Is dus ook iets wat IN JOU zit. Het heeft dus een mening over zichzelf ondanks het het idee heeft dat het iets is dat buiten het zelf is. Je hebt dus nu ook een mening over jezelf terwijl je denkt dat je het tegen iets buiten jezelf hebt.
Dus wat ik nu, met voor jullie Jullie? Wij bestaan niet, dat is een interpretatie van jouw brein. ws de verkeerde woorden, duidelijk probeer te maken; je oordeeld over jezelf ondanks dat je het niet door hebt. Vandaar dat ik al wees op het kh zijnde het ego van de mens die op de energie van het geheel leeft.
Mocht je dit niet begrijpen dan is het niet direct zo dat het niet zo is. Je ervaart/interpreteerd het ws gewoon nog op een andere manier.
gast
gast feb 20 '09
Je hebt helemaal gelijk, Precious laugh. Kun je het ook zelf zo ervaren?

We zijn allemaal onderdeel van de grote geest (de energie wat ons allen omvat, de oceaan waarin wij allen een druppeltje zijn). Daarom kunnen we ook alles weten als we daar niet iets van persoonlijkheid aan vast leggen.
We zijn bewustzijn, we zijn alles. We zijn niet alleen dat ego, we zijn niet eens het zelf, we zijn onderdeel van het grote geheel met dit grote geheel gespiegeld in ons allen. Wil je dit begrijpen dan kun je alleen maar naar jezelf kijken.
En ja, jullie zijn net zo goed een onderdeel van de wereld die "ik" in mezelf geschapen heb.

Hans, ken je het "Donder, volmaakt bewustzijn" uit de Nag Hammadi geschriften. (leestip voor een ieder die een beeld van dit bewustzijn wil hebben)
gast
gast feb 20 '09
Origineel bericht van: Hans
Gast, is dit advaita?

”Ik denk dat als je dit voor jezelf wel goedkeurd dat het een heel erg arrogante gedachte is. ”

”ja, ze zeggen niet voor niets dat hoogmoed voor de val komt. ”

”Toch nog maar eens goed naar….”

“maar wijs je wel op het kromme van je zijn”

“De waarheid hangt niet af van hoeveel mensen er in geloven”

En vooral deze:
“In onze hersenen worden alle electrische prikkels die onze zintuigen bereiken omgezet naar een beeld”.

Nee dus.

En je spreekt jezelf tegen:
“Van mij mag alles”
Want anders had je niet zoveel te vertellen

Ik stop met dit topic.


Jammer Hans.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '09
Jammer Gast. Dit topic is helaas erg off-topic gegaan en zal ik daarom ook sluiten.

Volgende keer graag niet meer persoonlijk worden, want dat werpt alleen maar irritaties op.
Pagina's: Vorige 1 2 3
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki