Loading...
nl

zware tijden?

Precious1
Precious1 feb 20 '09
En HET ZELF gaat steeds meer zien en het is aan HET ZELF wat HET ZELF ermee doet. Negeren, struisvogelpolitiek, of diegenen op zijn verantwoordelijkheden aanspreken en de wereld laten zien wat zij nog niet wisten.
admin
admin feb 20 '09
In het verleden hadden we discriminatie, kinderarbeid, vrouwenstemrecht, etc. Er is altijd een stukje in de maatschappij die scheef zit. Het KH kunnen we niet bescheiden noemen. En ook het gedrag past niet echt in de waarden en normen. Moeten we de steekpenningen nog noemen, of de buitenechtelijke kinderen? Of een boot die cadeau wordt gedaan en waarvan de onderhoudskosten nog worden neergelegd bij de gulle gevers? Tijden zijn veranderd. We leven in het NU. En in deze maatschappij past een dergelijk instituut niet meer. En het is misschien een persoonlijke mening, het is wel zo dat deze mening steeds breder gedragen wordt. Net als vroeger discriminatie langzaamaan terrein verloor. Ook toen had je kunnen zeggen dat onderscheid naar huiskleur volkomen legaal was en dat iemand die een kritische opmerking plaatste slechts een oordeel had en naar zichzelf moest kijken. Deze wereld is aan het transformeren en ook het KH zal daar niet aan ontkomen. Zoals Kim zegt, de sluiers vallen weg en de schellen vallen van de ogen. De maskers gaan af.
gast
gast feb 20 '09
Dat dingen veranderen in de wereld is een ding wat zeker is. Maar is het aan ons om te beslissen wat goed of kwaad is, wat wel en niet mag blijven zijn wat het is? Ik denk dat als je dit voor jezelf wel goedkeurd dat het een heel erg arrogante gedachte is. Maar ja, ze zeggen niet voor niets dat hoogmoed voor de val komt. En dat is niet alleen het koningshuis die daar "last" van heeft dat is iedereen die denkt daar een mening over te mogen hebben ook.
Het is altijd veel makkelijker om je vinger naar een ander te wijzen, maar er wijzen er gelijkertijd drie naar jezelf.
Toch nog maar eens goed naar David Icke luisteren winkOf het evangelie van Thomas lezen, de advaita vedante, of welk ander oud geschrift/wijsheid dan ook.
admin
admin feb 20 '09
Van David Icke heb ik alles gelezen. Nag Hammadi alles van gelezen, incl alle apocryfe evangelien. Advaita Vedanta al veel van gelezen. En nog veel en veel meer.
Voor alles geldt: niet alleen lezen, vooral toetsen aan jezelf en je eigen waarheid. Zelfs "begrijpen" is niet het juiste woord, het is meer je eigen maken.
En respect hebben voor elkaars mening en waarheid.
Er open voor staan. Maar dat let niet dat je op zeker moment iets mag roepen wat vanuit je eigen waarheid 'waar' is.
Ik beslis niks, mijn uitspraken zijn niet bepalend voor het lot van een ander. Goed en kwaad zijn relatief en ik probeer er zoveel mogelijk boven te staan en oordeel zo min mogelijk.
gast
gast feb 20 '09
Als je alles goed gelezen hebt en het je eigen gemaakt hebt kun je nu weten dat er geen kant valt te kiezen. Dat positief en negatief, mannelijk en vrouwelijk, goed en kwaad, zwart en wit, licht en duisternis paradoxen zijn.
Het koningshuis en de bevolking (onderdanen) is net zo goed een paradox.
Het gaat er niet om dat we alles gelijk maken als zijnde volledig hetzelfde zoals ze dit in het communisme geprobeerd hebben. Het gaat er om dat iedereen zijn onafhankelijke plaats heeft in het geheel. Zolang de banaan een appel wil zijn of het de appel niet gunt een appel te zijn........waar hebben we het dan nog over. Die appel kan de banaan niet dwingen een appel te worden, hij kan het alleen maar accepteren dat die banaan een banaan is.
Precious1
Precious1 feb 20 '09
Gast, ik vind je erg neerbuigend klinken alsof je alle wijsheid in pacht hebt en alles weet. Als iemand ergens een mening over heeft, laat diegene dan gewoon die mening hebben. Je probeert alles onderuit te halen.
Je predikt dat alles is wat het is, laat iemands mening en visie dan ook zijn wat het is.
Als het jouw kopje thee niet is kom dan niet posten in het topic of vertel in duidelijke taal met goede gegronde argumenten waarom je het er niet mee eens bent. En antwoord ook eens op wat iemand concreet verteld. Dat doe je ook niet, je draait erom heen en komt met allerlei vage teksten aanzetten of antwoorden die absoluut niet vriendelijk overkomen en daarachter zet je dan maar snel een smilie.

Jouw visie is behoorlijk zweverig en niet realisitisch. Let wel, we leven nog steeds op aarde en niet in de hemel. Op aarde heerst nog steeds dualiteit en hebben we nou eenmaal een ego, of je nou wilt of niet.
Misschien eens wat aardingsoefingen doen? smilewink
admin
admin feb 20 '09
Ik ben.
Ik ben de banaan. Jij de appel.
Ik accepteer dat ik een banaan ben.
En ik accepteer dat jij een appel bent.
Accepteer jij, appel, dan ik een banaan ben?
Of probeer jij me te veranderen in een appel?
Ik heb geen probleem.
Ik ben.
Helma
Helma feb 20 '09
Wel lastig hoor. Het lijkt erop dat je dan geen mening meer mag hebben, over wat dan ook. Is dat dan niet hetzelfde als je kop in het zand steken? Als iedere mening wordt afgedaan als een oordeel, bakken we alleen nog maar zoete koekjes, en kunnen we dus niet meer van gedachten wisselen over wat we vinden van de gebeurtenissen om ons heen. Hoe kun je dan nog leren van de visie van anderen? Ik vind het interessant om meningen van anderen te lezen, om zo voor mijzelf te bepalen hoe iets is.
gast
gast feb 20 '09
Van mij mag alles laugh
gast
gast feb 20 '09
Origineel bericht van: Hans
Ik ben.
Ik ben de banaan. Jij de appel.
Ik accepteer dat ik een banaan ben.
En ik accepteer dat jij een appel bent.
Accepteer jij, appel, dan ik een banaan ben?
Of probeer jij me te veranderen in een appel?
Ik heb geen probleem.
Ik ben.

Ik vond je eerste versie beter Hans.
gast
gast feb 20 '09
Ja sorrie Precious, ik was even vergeten dat het menselijk ego het meest destructieve iets is wat er in deze wereld bestaat. En dat geld voor iedereen want er is geen één mens zonder dit ego (inclusief ikzelf wink)
gast
gast feb 20 '09
Om je nog antwoord te geven Hans; ja hoor ik accepteer je volledig als banaan. Ik heb niet eens de nijging om je recht te buigen maar wijs je wel op het kromme van je zijn. En als je dat zelf wilt ontkennen omdat dit "negatief" overkomt, lees het dan nog eens.
Precious1
Precious1 feb 20 '09
Quote:
Ik heb niet eens de nijging om je recht te buigen maar wijs je wel op het kromme van je zijn.

Dit is op zich al een kromme uitspraak. Als je niet de neiging hebt om het recht te buigen dan hoef je iemand ook niet ergens op te wijzen. Dan laat je het gewoon zijn zoals het is.
gast
gast feb 20 '09
Hoezo? Als ik zeg dat een banaan krom is dan buig ik hem toch niet recht? Ik zeg toch ook niet dat een rechte banaan beter zou zijn?
Precious1
Precious1 feb 20 '09
Wat wil je dan wel zeggen?

En dan nu graag in menselijke concrete taal en geen zweverig appel/banaan verhaal.

Wat beweegt jou om hier te posten? Wat beweegt jou om Hans te wijzen op iets? Waar wil je hem op wijzen? Hans is geen banaan maar gewoon een man van vlees en bloed.
admin
admin feb 20 '09
Ik heb geen oordeel over de appel.
De appel wel over mij.
Wat is advaita?
gast
gast feb 20 '09
Ik heb geen oordeel maar een constatering gedaan.

Precious, Hans heeft het opgepakt als zijnde ik iets over hem zei maar het geldt net zo veel voor ieder ander die het leest, dus ook voor jou.

Waarom ik hier gepost heb; omdat ik onrecht bespeurde. Het koninghuis is hier nu niet aanwezig om weerstand te bieden tegen de aantijgingen die de ronde deden in dit topic.
gast
gast feb 20 '09
Hans, we zijn allemaal fruit wink
gast
gast feb 20 '09
Waarom heb je dan wel een oordeel over et koningshuis, Hans?
admin
admin feb 20 '09
Nee, je hebt het niet door.
De observaties zijn door meerdere leden gedaan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske