Loading...
nl

je gaat dood, en dan??

yannick
yannick sep 21 '06
je gaat dood, en dan??

mijn meningen zijn daar over verdeeld, zo denk ik er over:

als je dood gaat hoor/zie je de eerste 10 minuten nog, je lichaam word op dat punt gespleten, op dat moment zal je opgehaald worden door een paar engelen, die brengen je naar een soort van energie/licht tunnel, in die tunnel krijg je van alles te zien, je heden en verleden bijvoorbeeld, en wat je goed of slecht gedaan hebt in dit leven. aan het einde van die tunnel kom je overleden familie en vrienden van je tegen, en kan zo zijn dat er belangrijke engelen met je gaan praten. als je eenmaal bij die poort bent aangekomen bent, moet je eigenlijk op dat punt aan god denken, als je aan god denkt verwijzen ze je verder naar een andere plaats.(je kan ook in een soort recreatie centrum terecht komen, je komt daar tot rust) later leer je een andere dementie kennen, andere taal(lijkt wel chinees), je kan van alles doen, mensen die bijvoorbeeld gehandicapt zijn worden normalen mensen, het is een totaal andere wereld

zo denk ik er over, en misschien heb ik het zo ervaren.

groeten yannick
Delen:
Acheliah
Acheliah sep 21 '06
Hallo Yannick

Als engelen je komen halen en je naar het licht brengen waarom kunne n sommige dan niet naar het licht en gaan dolen kun je mij dat uitleggen

Liefs Dieneke
Ayasha
Ayasha sep 21 '06
Acheliah: misschien zijn zij nog niet klaar voor wat na het leven komt en te bang om met de engelen mee te gaan, zij volgen eigenzinnig hun eigen weg en komen daar uit waar ze net niet hadden moeten zijn. Dan gaan ze dolen om de weg terug te vinden naar 'hun engelen' maar ze moeten geholpen worden. Op die reis zullen ze waarschijnlijk leren vertrouwen (veel keus gaan ze niet hebben) en op die manier zijn ze aan het einde van hun laatste reis wel klaar om naar het licht te gaan. Ze zeggen niet voor niets dat dolende zielen nog iets af te maken hebben hier op aard.

(en ik volg op dit moment alleen maar even de gedachtengang van Yannick dus sorry als ik het mis heb Yannick)
Acheliah
Acheliah sep 22 '06
Hallo Kath

Als je het mis hebt is dat niet erg he we zijn hier om te leren hahahahahaa maar wat je schreef zou kunnen ik zal het wel eens na kunnen vragen dan schrijf ik het antwoord wel op ok

Groetjes Dieneke
yannick
yannick sep 22 '06
netjes geschreven kath ;), ze zeggen dat orbs verdwaalde geesten zijn, zwervers die de weg niet konden vinden naar het licht, een orb is dus een ziel ;)vaak kan je een orb terug vinden op een foto, ook mensen zonder gaven kan een orb herken op een foto.

een orb herken je aan een licht bolletje energie. vaak bevat een orb een symbool, een getal of een gezicht. ze kunnen verschillend van aura zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 24 '06
Als je dood gaat, wat dan? Dit is mijn gevoel hierover. Als je doodgaat, betekend het niet zoveel anders als dat de geest niet meer in staat is het lichaam aan te sturen. De geest is er nog wel degelijk, en ervaart dezelfde wereld nog steeds, alleen dan zonder lichaam.

Wat er daarna gebeurt met engelen, entiteiten, familieleden etc, is eigenlijk niet zo belangrijk. Ook dat van de tunnel, etc is niets anders dan een interpretatie van wat er gebeurd. Hoe je dat ervaart is afhankelijk van je geest. Uiteindelijk doet het er ook niet zoveel toe als je inziet dat je geest en je ziel gewoon blijven leven. Het enige dat je kwijt bent is een lichaam. Maar ach, daar kies je vanzelf weer een keertje een nieuwe voor uit ;).
Ayasha
Ayasha okt 24 '06
yannick: zelf geloof ik niet echt in orbs, In elk geval niet op foto. Voor mij zijn de zogenaamde orbs, pure energie balletjes die je kan waarnemen omdat het gewoon heel veel energie op een oppervlakte is :)dat geeft 'vonkjes' ;)dus; kan je energie zien, dan kan je ook obrs zien :)Dat heeft voor mij weinig te maken met zielen. Maar natuurlijk heb ik ook niet alle wijsheid in me dus ook ik kan verkeerd zitten ;)Ik wil met dit bericht dus ook zeker niet beweren dat jou bericht fout is ;)
yannick
yannick nov 8 '06
ieder moet geloven waar in die gelooft, ik heb er ook niet veel verstand van ;), ieder heeft een eigen
mening. en mensen kunnen wel zeggen dat het zo is, maar het hoeft niet te zijn dat het waar is. maar je kan natuurlijk altijd je mening uiten.
Mirreke
Mirreke jan 25 '07
Maar wat als vorige levens dan bestaan?
Hoeveel familie zal er dan wel niet op je wachten als je overgaat???
jo
jo jan 25 '07
ik denk dat je dan alleen je familie uit dit leven nog herkent en ziet als familie net zoals je nu alleen je eigen familie herkent van dit leven...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '07
De meeste mensen blijven hun familie opzoeken. Dat betekend vaak dat de families van nu, ook de families van vroeger waren. Wees dus gerust, zo druk zal het nou ook weer niet zijn.
natascha
natascha jan 26 '07
Hoi nims,

Het beangstigt me wat je daar schrijft:

"De geest is er nog wel degelijk, en ervaart dezelfde wereld nog steeds, alleen dan zonder lichaam."

Zo mooi is de wereld niet en als je het zelfde lijden mee gaat maken vind ik dat geen prettige gedachten. En ik weet niet of ik wel de behoefte heb om bepaalde mensen uit mijn aardse leven nog eens te ontmoeten.

Ik stel me het hiernamaals liever voor als een groot weiland met bloemen, vogels, vlinders en mooie blauwe luchten met witte wolkjes waar vrolijk geroesemoes en gelach klinkt.

Maar ja dat ben ik.

Liefs Natascha
LPChip
LPChip jan 26 '07
Je zult die mensen dan ook meemaken, alleen wie zegt jou dat je dan nog steeds een slechte band hebt met die personen?

Er gelden hele andere wetten als het zover is, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 27 '07
Hoi Natascha, je haalt nu wat dingetjes door elkaar. Het is namelijk niet meer zo dat je hetzelfde lijden meemaakt in het hiernamaals. Je energie is wel hier op aarde, maar je zal geen last meer hebben van de aardse problemen en relaties met andere mensen. Helaas is het hiernamaals niet het groene weiland met bloemen en vogels. Wil je alles weten hierover kijk dan een op de hoofdsite bij de berichten van Gabriel. Deze vertellen een groot gedeelte van hoe het werkt, en wat de bedoeling is, als je dood-gaat.

Groetjes Julien.
Thomas A
Thomas A jan 27 '07
Ik denk dat eventuele moeilijkheden in het hiernamaals een afspiegeling zal zijn van het hierNUmaals. Daarom lijkt het mij beter om vanuit het hart/ziel te gaan leven. Dus minder vanuit het hoofd = denken = ego = maatschappij.
metatron
metatron jul 5 '07
Als je de mensen gelooft die een bde gehad hebben,is het een gevoel van thuiskomen.
Met andere woorden dit leven is een illusie,het ware leven wacht nog op ons.
Wat ons te wachten staat zal van persoon tot persoon verschillen omdat de aarde een smeltkroes is van zielen van verschillende niveau's.
Mijn bron zegt dat je van geestelijke ouders afstamt,waar vertoeven die?.
Er is niet een hemel,maar er zijn diverse sferen waar je na je dood heen kunt gaan.
De hele lage sferen doen echt een beetje aan de hel denken.
De hogere sferen bereik je door ascentie,je hoeft dan niet meer te incarneren.
Eigentlijk is dit niveau de hemel.
Het kan dus heel goed zijn dat jij of ik in een heel andere sfeer terechtkomt als vrienden of famillie.
Je zit letterlijk in een andere energie,op een andere frequentie.
Ik denk wel dat er communicatie is tussen de verschillende sferen,als er behoefte aan is.
In mijn geval hoop ik terecht te komen in een hogere sfeer,waar ik aan mijn ascentie mag werken.
Ik ben wel heel benieuwd waar ik vanaf stam uit die geestelijke wereld.

Gr Raymond
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '07
In principe stamt iedereen af van de bron binnen dit universum. Maar dan zit je eigenlijk in de hoogste sfeer.

De sferen zijn eigenlijk meeromvattend dan verschillende lagen. Zie het als een soort bol, en daarin weer een bol en daarin weer een bol. Dat betekend dus ook, dat er wel degelijk een overschrijdend bewustzijn tussen deze sferen is. Wij weten van de hogere sferen en kunnen er soms mee commuceren en vice-versa.

Ascensie is niets anders dan een andere afstemming (bewustzijn) van hoe jij jezelf ziet. 1+1 = 3 geldt dus ook voor het beeld dat je van jezelf hebt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki