Loading...
nl

Hoe blijf je positief in negatieve werksfeer?

Maryssa
Maryssa mrt 4 '09
Leuk dat je dat vraagt Nims. smileBen inderdaad opgelucht maar ook gevoel alsof ik in een vrije val zit.

Wat ik echt leuk vind is: Met mensen werken. Met ouderen, met kinderen. Niet op een kantoor maar echt iets kunnen betekenen voor anderen. Dus binnen een kinderopvang, Hospice, instelling voor begeleid wonen, verzorgingshuis etc. Maar ook het paranormale trekt. Een eigen praktijk opstarten. Op die manier mensen helpen door middel van therapeutische gesprekken gecombineerd met magnetiseren. Ik ga me eens verdiepen in de opleidingen/cursussen die er zijn. Maar ook kijken of er vanuit het UWV een werken en leren traject kan worden gevolgd met behoud van mijn WW uitkering.
Muin
Muin mrt 4 '09
Je wide weg van die werkplek. En nu ben je bevrijd van die werkplek.
Wat je niet wilt, gaat bij jou weg.
Nu nog..verder gaan met wat je wilt..
Met heel veel liefde voor jezelf..
Maryssa
Maryssa mrt 5 '09
Dat is precies verwoordt door jou zoals het ook voelt. Dank je wel Muin smile

Liefs voor jou
Lena
Lena mrt 5 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Thx Lena. Nou ja hoe het nu is ...

Hetgeen wat er speelde had niet alleen met de werksfeer te maken maar ook met het feit dat mij bij de sollicitatie een nieuwe functie was beloofd. Dit omdat ze kwaliteiten in mij zagen blabla. Uiteindelijk bleek ik een soort van manusje van alles en waren mijn taken nog steeds niet concreet. Vorige week heb ik daarover mijn twijfels uitgesproken. Eergisteren een gesprek met leidinggevende gehad die vervolgens mij een concreet takenpakket toemailde. Gisteren nam ze mij apart en gaf ze aan dat hetgeen ik wilde binnen de organisatie niet mogelijk was qua taken. En vertelde me dat ik was ontslagen (binnen proeftijd) Had ik niet verwacht. Was ook lamgeslagen. Ik heb gisteren dus afscheid genomen van mijn collega's en was geroerd door de warme reacties. Ik voel me raar maar ook wel opgelucht dat ik daar niet meer hoef te werken. Gisteren WW aangevraagd en heb me voorgenomen te gaan doen wat ik ECHT leuk vind!


vervelend, die proeftijd was een mooi excuus voor ze, maar fijn dat het toch een gevoel van opluchting gaf.
succes maryssa, en als de tijd daar is, ben ik heel benieuwd waar je terechtkomt wink
marga
marga mrt 5 '09
Maryssa,

Al droombanen gevonden? en op gesolliciteerd?

Als je echt verder wilt in het paranormale en hierin je eigen zaak wilt starten. Zou ik dat nu doen! Met wat ik hier van je zie ben ik ervan overtuigd dat je dit heel goed kunt! Als je verdere informatie wilt betreffende de bedrijfskundige aspecten bij het opzetten van een eigen praktijkje hierin mag je me gerust mailen. Dromen moet je nooit uitstellen! Vandaag mee beginnen en als je droom nu te groot lijkt, dan begin je met een klein stapje te zetten en dan nog een en dan nog een en zo voorts.

Je kunt het meid! Heel veel succes!

Liefs Marga
Maryssa
Maryssa mrt 6 '09
Hallo Marga,

Bij mijn afscheid nemen van de collega's kreeg ik een tip om te bellen naar een organisatie voor kinderopvang waar ze mensen zoeken en niet zozeer kijken naar diploma's maar meer naar hoe je werkt en of je met kinderen om kunt gaan. Daar ga ik achteraan. Het paranormale zal ik in het begin vanuit huis doen met consulten en eventueel als dat wat meer vorm begint te krijgen vanuit een gehuurde ruimte.In deze tijd van financiele crisis wil ik geen eigen bedrijf opstarten.Ik zal je zeker mailen als ik dat wel wil doen want jouw tips zijn van harte welkom. Thanx, Marga. Hoe gaat het met jouw bedrijf? Gaat alles goed?

Liefs Maryssa
Muin
Muin mrt 7 '09
Maryssa, misschien kan je (wanneer je tijd en zin hebt) alvast beginnen met een eigen website. Mensen kunnen dan jouw site bekijken en zo maak je ook de naambekendheid.
Een aantal mensen die ik ken hebben een eigen site gemaakt via deze link :

http://www.webklik.nl/

Liefs,
Anna
marga
marga mrt 7 '09
Anna, dat is inderdaad een heel goede tip van jou voor maryssa. Ook het schrijven van een blog is een goede manier om alvast te laten weten wie je bent. Dit kun je gratis doen bij wordpress. www.wordpress.com.

En maryssa je vroeg mij hoe bij mij de zaakjes ervoor staan. Ben zelf momenteel ook druk bezig met het maken van een website en ga me volgende week of die week erop in laten schrijven bij kvk.

Liefs Marga
Maryssa
Maryssa mrt 7 '09
Thanx Marga en Muin. Dat zijn wel tips die ik kan gebruiken. Het is zo dat ik in mijn huis eerst eens flink moet opruimen om een kamer vrij te maken waar ik in kan werken. Dus daar ga ik maar eens mee starten is best wel een klus. Als dat klaar is op zoek naar een behandelbank en kamer inrichten daarna zal ik gaan starten met website en blog. Nu kan ik namelijk nog niet echt aan de slag omdat er geen ruimte in mn huis is nu. Komt goed! En Marga wat fijn en spannend je inschrijving bij KvK! Dan is het echt officieel! Ik proost op jouw eigen bedrijf! Maar gaat je vast prima lukken allemaal.

Liefs Maryssa
Serenity
Serenity feb 8 '11
Mooie Topic vraag!
Ik denk namelijk dat het helpt waneer je jezelf afsluit voor negatieve invloeden.
Keihard zijn en alle sarcastische onder de riem stekende opmerkingen laconiek opvangen zo van "lekker belangrijk wat jij verteld maar deze houding boeit mij niet, ik geef geen gehoor aan jouw negativiteit."
Op www.levenskwaliteit.nl staat een mooi script hierover.
Ook vind ik een persoonlijke bescherming zoals in de vorm van spiegelende watermantel of Jezelf in een pyramide van licht te verbeelden.
Maar feit is dat het moeilijk is omdat je een groot deel van de dag ermee om moet gaan.
En dat valt af en toe niet mee maar als je voet bij stuk houd dat je geen gehoor geeft aan misselijk makende praktijken dan komt vanzelf de boodschap over en heb je er ook geen last meer van.
Serenity
Serenity feb 28 '11
Hoe blijf je positief in negatieve werksfeer?

Door de bevoordelijkste oplossingen te blijven bedenken en uit te voeren.
Proberen jezelf niet te laten meeslepen met de negativiteit maar je zelf respect te behouden.

Door een voorbeeld functie aan te nemen sta je boven de negativiteit zonder er een propaganda ervan te maken want je bent niet naïef en zweverig je staat juist met beide benen op de grond.

Door jezelf te blijven 'zijn' behoud je je kracht en die kracht maken de meeste onzekere mensen met hun negativiteit kwetsbaar en omdat JIJ jij bent blijft de situatie harmonieus zonder wrijvingen en dus negativiteit.

En iedere keer waneer je het zo uitvoert zien mensen in dat met jouw niet te sollen valt en krijgen ze misschien/hopelijk meer zelfinzicht waneer ze naar hun eigen handelingen kijken...."cross my fingers!!" ^^

'JIJ DOET JE BEST EN GOD DOET DE REST' echt waar heb vertrouw!
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki