Dat je op die werkplek terecht bent gekomen, heeft ook een reden, denk ik.
Wij bevinden ons niet zomaar ergens. Er zijn zoveel werkplekken en toch kom je daar te zitten tussen al die mensen die lijnrecht tegenover jou staan.
Dat geloof ik ook Muin. Ik moet daar iets leren /iets inzien. Ik denk wel dat ik een idee heb wat dat is. Het gaat om opkomen voor mezelf. Maar ergens ook (zonder arrogant te zijn) om me bewust te worden (misschien juist wel door de negatieve houding van anderen) waar ik sta en dat geeft me een gevoel van rijkdom. Ik mag en kan op mezelf vertrouwen.
Je bent een prachtig mens (met het hart op de juiste plaats), op dit forum kom je bij mij over als een zachtaardig en liefdevol mens. Ik denk dat je in real life ook zo iemand bent.
Ik word er even stil van. Wat een mooi compliment en heel lief ook. Dank je wel Muin.
Mijn gevoel zegt dat je nog een tijdje daar zal blijven..en dat je pas vandaar weggaat op het moment dat je niet meer aan jezelf twijfelt. Die omgeving is slechts een spiegel en een momentopname, wel heel erg belangrijk voor jouw persoonlijke groei (ontwikkeling).
Het komt goed.
Ja ik kom uiteindelijk op een plek die bij me zal passen dat vertelden de tarot kaarten me vandaag. Tot die tijd er het beste van maken.
Een paar vragen:
- hoe vaak heb je in de gelijksoortige situaties gezeten bij jouw vorige werkgevers?
Als ik terug ga denken dan heb ik dat 2 keer eerder gehad. Een baan die ik had toen ik 19 jaar was. (ik ben nu 33 jaar) Ik was receptioniste en had een heel jaloerse collega die dat duidelijk uitte naar mij. En mijn vorige baan waar ik dat arbeidsconflict kreeg. Daar 8 jaar gewerkt met vooral het laatste jaar weer jaloezie en negativiteit van mn leidinggevende die het laatste jaar bij mij op de kamer kwam werken. De banen die er tussen liggen had ik dit niet.
heb je voordat je een baan hebt aangenomen naar jouw hoofd of naar jouw hart geluisterd?
Ik voel heel veel maar dat hoofd neemt het altijd weer over waardoor ik het niet meer uit elkaar kan houden wat nu mijn hart zegt en wat mijn hoofd.
naar wat voor soort werk zoek je?
Ik zoek naar werk als secretaresse maar wel in een organisatie die een dienst /missie heeft die me aanspreekt. Bij een notariskantoor moet je me niet neerzetten. Maar bij een verzorgingshuis / school / ziekenhuis werken past dan weer wel. Verder weet ik dat mn kracht ligt in het werken met mensen. Gehandicapten, ouderen, kinderen. Ik zou graag werken als groepsleider bijvb of in de kinderopvang. Maar dan zie ik daarvan een advertentie en lees ik de opleidingseisen en laat me ontmoedigen daardoor. Ik wil daarvoor wel een studie oppakken maar dat komt beter uit als mn vriend en ik samenwonen (qua financiën)En dat zal over een jaar zijn.
Dank je Muin