Het kan toch ook gewoon een teken zijn dat het niet haar weg is? Dat die baan niet voor haar is? Of dat ze zich tussen mensen begeeft die niet op haar energie-nivo zitten?
Ik heb ook heel lang banen gehad waar er veel negativiteit heerste. Dit had niets met mijzelf te maken maar alles met het feit dat die banen en werkomgevingen niet bij mijn persoontje pasten, niet matchten met mijn energie.
Na de zoveelste negatieve werkomgeving wist ik dat ik uit dat circuit (het harde bedrijfsleven) moest en een ander circuit (non profit) in moest.
Daar werk in nu en ik voel me er heerlijk.
Heb een mooi metaforisch verhaaltje.
Hier een metaforisch verhaaltje van de eekhoorn.
Ik zie elke dag dat een eekhoorn zich volkomen thuis voelt in de wereld van de bomen. Maar stel je voor dat je zo’n eekhoorn midden in een woestijn neerzet. Dat mooie beestje zal ineens depressief, angstig, verward en verloren zijn. Er zijn genoeg dieren die zich thuis voelen in de woestijn, maar de eekhoorn niet. Er is niet echt iets mis met de mistroostige eekhoorn in de woestijn. Hij is volkomen in orde, maar alleen wanneer hij thuis is, op een plek met veel bomen. In de woestijn is de eekhoorn een ongelukkig buitenbeentje.
Stel je voor dat je iets dommigs doet: je gaat met de eekhoorn in de woestijn naar een therapeut omdat je graag wilt dat hij zich beter voelt. Dat is gewoon krankzinnig, zoals de eekhoorn zelf zou zeggen. Je kunt eeuwig doorgaan met de eekhoorntherapie, maar zolang de eekhoorn in de woestijn blijft, zal hij zich diep ongelukkig blijven voelen. Je hoeft hem echter maar op te pakken en naar een plek met bomen te brengen en hij is thuis en gelukkig.