Loading...
nl

Een onbegrijpelijk gevoel

Muin
Muin feb 12 '09
Ik ben de laatste tijd heel erg prikkelbaar en onrustig.
Ik heb naar mezelf geluisterd maar ik ben er nog steeds niet achtergekomen waar die onrust vandaan komt.

Hoe gaan jullie om met onrust en een onbegrijpelijk gevoel?
Delen:
linkie
linkie feb 12 '09
onrust en prikkelbaarheid komt bij mij altijd voort uit iets waar ik me zorgen over maak ofdat me iets dwars zit (ook onbewust). Wanneer ik mezelf vraag wat me dwars zit geef ik altijd vanzelf het antwoord, een soort zelftherapie zeg maar, ik doe het zo:

Ik pak pen en papier:
ik ga op een plek zitten waar ik niet gestoord wordt,
en stel mezelf de vraag wat zit me dwars,
alles wat in me opkomt schrijf ik op.
daarna evalueer ik wat ik heb opgeschreven en vraag mezelf wat me het meest dwars zit.
Dit analyseer ik en accepteer ik bewust, dan is mijn onrust weg en heb ik het een plekje gegeven.
Vooral het bewust accepteren is voormij heel belangrijk, hiermee maak je voor jezelf de afweging of je er hulp bij nodig hebt ofdat je het alleen kunt oplossen.

bijvoorbeeld:
ik heb opgeschreven: troep in huis
dan denk ik zit het me echt dwars? ja
wat kan ik er aan doen? opruimen, maar daar heb ik geen tijd voor bijv. omdat....verzin het maar.
kan ik de troep accepteren omdat ik het nu niet kan opruimen?
ja dat kan ik
ik accepteer de troep want ik moet nu dit en dit en kan dit probleem dus later oplossen door het op te ruimen.

Een heel simpel voorbeeld maar hoop dat je het snapt.
admin
admin feb 12 '09
Er hangt de laatste dagen iets in de lucht, Anna. Hier op het forum zijn meer leden die de laatste dagen 'last' hebben, zonder duidelijk aan te kunnen geven wat het precies is.

Hartchakra, darmproblemen, een soort griepgevoel, dat toch anders is, etc. Kijk maar naar enkele postings op dit forum. het staat verspreid onder verschillende onderwerpen, dat wel.
Muin
Muin feb 12 '09
Misschien zit ik in een zuiveringsproces.
Alle troepen gaan nu de deur uit zou ik kunnen zeggen.
Hopelijk is dit een momentopname…
Nog twee weken en dan zitten wij in de maand maart..
Ik heb de boodschap van Karen Bischop gelezen over de maand februari.
Best wel heftig..en nu vraag ik me af.. wat de maand maart met zich meebrengt.
Misschien worden wij met z’n allen heel erg gelukkig.
Een soort van “collectieve gelukzalige maand”.
Ik heb gedacht dat ik de oorzaken van mijn onrust in mezelf kon vinden
maar nu denk ik dat de oorzaken misschien buiten mezelf zouden kunnen liggen.
En als dat zo is dan kan ik er heel weinig wat aan doen.
Dat geeft ook rust. grin
Muin
Muin feb 13 '09
Een stukje tekst uit een ander topic :

Het gaat over of hier zijn of daar. Als jij iemand bent die hier is, dan kun je niet terug gaan. Als je het probeert, dan klopt alles niet meer....werkt er niets meer....veel lijkt er leeg, verkeerd, lelijk en niet op zijn plaats. Je hoort daar niet meer. Je bent daarom ook niet meer welkom daar. Dit is enkel omdat je een Nieuw thuis hebt. Een thuis in de hogere gebieden.


Het lijkt me ingewikkeld allemaal. Het lichaam is hier en de spirit is daar in een andere dimensie (thuis?).
Ik kies voor een balans tussen lichaam en geest want ik ben toch hier in mijn lichaam. Wanneer ik dood ben dan scheidt mijn geest van mijn lichaam. Maar zolang ik nog leef, heeft mijn lichaam een goede zorg en aandacht nodig. Hoe kan ik gelukkig zijn in een ongezond lichaam? Wat heeft het voor nut als IK me in de hogere gebieden bevind terwijl mijn lichaam hier (hoe kan ik het noemen, een lager gebied?) aan allerlei kwaaltjes lijdt. Voor mijn gevoel, klopt dit niet helemaal.

Maar aan de andere kant, kan het wel kloppen. Ik heb ooit van een sjamaan gehoord dat hij heel erg ziek werd voordat hij een sjamaan werd.

Hoe zou een rups zich voelen voordat hij een vlinder wordt?
Lena
Lena feb 14 '09
Origineel bericht van: Muin
Een stukje tekst uit een ander topic :

Het gaat over of hier zijn of daar. Als jij iemand bent die hier is, dan kun je niet terug gaan. Als je het probeert, dan klopt alles niet meer....werkt er niets meer....veel lijkt er leeg, verkeerd, lelijk en niet op zijn plaats. Je hoort daar niet meer. Je bent daarom ook niet meer welkom daar. Dit is enkel omdat je een Nieuw thuis hebt. Een thuis in de hogere gebieden.




als ik hier overnadenk dan ervaar ik wel het leven in het Nu,maar laat het oude los. een vorm van transformeren naar het nieuwe?
en nu niet gaan zweven wink
stel dat mijn lichaam nu niet wil, kan mijn geest wel doorgroeien naar een ander niveau?
dit zijn mijn gedachten spinsels, ik weet niet hoe anderen hier nakijken. smile
Muin
Muin feb 15 '09
Ja, Lena. Ik vraag me ook af hoe anderen hierover denken..
Lena
Lena feb 17 '09
en zijn er nog anderen hier die ons verder kunnen helpen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '09
Origineel bericht van: Lena10

stel dat mijn lichaam nu niet wil, kan mijn geest wel doorgroeien naar een ander niveau?
dit zijn mijn gedachten spinsels, ik weet niet hoe anderen hier nakijken. smile

Misschien kan je lichaam wel helemaal niet naar een ander nivo en is het alleen maar geschikt als een drie-dimensionaal voertuig. Laat je lichaam los, en ontdek waarheen je geest gaat.
Lena
Lena feb 23 '09
smilezou niet weten hoe
dit is toch als je deze wereld verlaat?

nee maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die door hun lichaam zo beperkt zijn,maar dat er geestelijk wel een enorme ontwikkeling kan zijn?
Muin
Muin feb 23 '09
Ik denk dat het lichaam slechts een voertuig is. De geest heeft het lichaam nodig om bepaalde handelingen te kunnen verrichten..(of om iets tot stand te brengen). De geest is krachtig en kan het lichaam genezen (of aansturen) maar de geest kan het lichaam ook ziek maken. Daarom is het belangrijk om goed voor onszelf te zorgen (geestelijk en lichamelijk).
Ik denk nu ineens aan het emotionele lichaam. Het heeft ook een goede zorg nodig.
Terwijl wij ons fysieke lichaam voeden, zijn wij soms vergeten onze geest ook te voeden.

Weet iemand een gezonde voeding voor de geest? Eigenlijk vind ik het woord “geest”zo raar. Ik ben meer geneigd om het woord “ziel” te gebruiken maar aangezien de ziel zo zuiver en onveranderlijk is, kan ik de ziel maar beter met rust laten.

Weet iemand een ander woord voor “de geest”?

Alvast bedankt, grin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki