Loading...
nl

Mijn indigokind

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Mijn oudste kind is een onmiskenbaar Indigo-kind. Maar ik vind het lastig om soms een juiste benadering te bepalen. Er zijn situaties denkbaar waarbij ik zijn gedachtengang niet meer kan overzien. En nu denk ik al niet gemiddeld grinHij gaat dan in een soort bescherming en daar kan ik niet altijd goed mee overweg.

Ik weet dat hoe meer druk ik opvoer, hoe negatiever hij er op reageert. Dat is dus niet de weg.

Als hij destructief of boos is kan ik hem eruit halen door hem te kietelen. Dan laat hij het negatieve los en kan ik weer verder met hem. Soms heeft hij ruimte alleen nodig. Dieren hebben ook een goede rustgevende werking op hem.

Maar soms schrik ik ook wel eens van hem, de destructieve taal die hij uit kan slaan. Vind zijn leven maar saai. Voelt zichzelf dan overbodig. Ik heb ook wel eens het gevoel dat hij dan zo in zijn emotie zit dat hij het maar voed en voed. Hij kan het (in mijn ogen) enorm opblazen.

Hij houdt zielsveel van onze kat. Hij gebruikt de kat ook vaak om emoties van zich af te aaien. Dan kan hij er soms weer over praten. Laatst maakte hij onze kat voor alles uit. Ik zat me te bedenken hoe ik er voor hem goed mee om moest gaan. Wat effect had, was toen ik hem vroeg, wat hij ervan zou vinden als onze kat inderdaad naar hem zou luisteren en weg of dood zou gaan. Als een blad aan een boom sloeg hij om en ging het goed maken.

Waar ik behoefte aan heb, is in eerste instantie snappen hoe zijn denken werkt. Als ik dat nl. begrijp, weet ik beter hoe ik er mee om moet gaan. Ik hoop dan ook dat zijn reacties dan niet zo bij me binnenkomen.

Als dat goed loopt, dan wil een een stap verder en nl. zien wat hem toch zo van slag kan maken. Wat ik kan doen om hem uit te dagen.

Ik hoop op inzichten, het internet biedt me tot nu toe nog niet zoveel.

Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Voor mensen die er verder nog niet mee bekend zijn, even een stukje van het net:

De Indigo kinderen zijn sterk, maar een gefrustreerd mensenras. Als zij geen doel hebben in hun leven, dan kunnen ze destructief worden als zij zich vervelen. Probeer dit zo goed mogelijk te begrijpen en plaats je in hun gedachten en voel met ze mee.

Indigokinderen voelen zich anders en vaak buitengesloten. Zij kijken rond in hun klaslokaal en ze denken dat zij alleen zijn en op vele manieren zijn ze dat ook. Hun hersenen werken in een hoger tempo en om dan in een klas te zitten met anderen kinderen, vereist enorm veel geduld voor hen. Ze zijn hun leraren vaak zo vér vooruit, dat ze hun vibratie moeten vertragen om te begrijpen wat er gezegd wordt. Dat is moeilijk voor hen en daarom zitten velen in de ruimte naar buiten te staren wanneer de leraar/lerares aan het woord is. Wij hebben hier al velen van deze kinderen doelbewust vertraagd zodat ze passen in de gemeenschap. En het trieste daarvan is dat deze tactiek schijnt te werken. Maar uit een hoger perspectief zeggen wij dat het niet onze taak is om hun te veranderen. Het is hún taak om ons te veranderen.
Daag hun uit om beter te zijn dan ''wij'' hun voorgangers.


Breng ze verantwoordelijkheidbesef bij, want dat zal de sleutel tot hun effectiviteit zijn. Op scholen vervelen zij zich. Verwacht meer van hen. Vertel hen dat je iets bijzonders van hen verwacht, omdat zij bijzonder zijn; niet om dat ze Indigo's zijn, maar om wie ze zijn als individu. Laat hen weten dat hun anders zijn, hen juist bijzonder maakt. De Indigo's!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Helaas heb ik geen ervaringen met indigo kinderen, dus kan je daarin niet helpen.

Op Merudi staat wel een stukje over omgaan met indigo kinderen, dus ik weet niet of je dat al gezien hebt:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_5_hoe%20ga%20je%20ermee%20om.htm
Onze samenleving verkeert nog in de beginfasen van het vinden van een manier om deze kinderen op te voeden die tegemoet komt aan hun behoeften en die is gebaseerd op zowel het Hart als het Hoofd.

Soms zijn deze patronen alleen naar binnen gekeerd, maar vaker zijn zij ook naar buiten geconcentreerd. In dit geval worden de destructieve energieën door de familie gevoeld en ervaren. De vrede en stabiliteit van de familie wordt dan vaak verpletterd.

Vele zachte en liefdevolle ouders vragen zich af "Waarom is dit gebeurd?" en "Wat hebben wij verkeerd gedaan?". Hier volgen enkele richtlijnen om aan te geven hoe je met deze situaties dient om te gaan.

Indigo's hebben een innerlijk gevoel of weten wanneer iets niet goed voor hen is, of niet voor hen werkt. Ook al kunnen ze dit misschien niet even goed vertellen, ze weten het wel degelijk.

De eerste stap om met het probleem om te gaan is te erkennen dat het niet enkel het geval van een "probleemkind" is, maar dat het een groep- of familiekwestie is. De verstoorde tiener of adolescent vertoont de symptomen van een probleem dat deel uitmaakt van de familie als eenheid. Wij moeten toe naar een maatschappij die onevenwichtigheid van een familielid beschouwt als een probleem van de hele familie. Zoek genezing en evenwicht voor de hele familie en niet enkel voor degene die de symptomen van de onevenwichtigheid vertoont.

Wanneer de ouder zo rustig en liefdevol is als de situatie toelaat, zullen de indigo's het op hun beurt ook worden. Laat vriendelijkheid, aardigheid en respect een deel van de wederzijdse interacties worden. Wanneer deze energie ingeleid is, gebeuren er wonderen.

Het "probleem" indigo zal niet langer meer een probleem zijn. Helemaal niet als wordt ingezien dat de indigo er ook is om de ouders te helen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
Op Merudi staat wel een stukje over omgaan met indigo kinderen, dus ik weet niet of je dat al gezien hebt:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_5_hoe%20ga%20je%20ermee%20om.htm


Yep, heb ik allemaal al uitgekauwd grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Zie dan de dikgedrukte stukjes even. Grote kans dat de verstoring groter is, dan dat hij nu wss lijkt.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
De verstoorde tiener of adolescent vertoont de symptomen van een probleem dat deel uitmaakt van de familie als eenheid.

Het "probleem" indigo zal niet langer meer een probleem zijn. Helemaal niet als wordt ingezien dat de indigo er ook is om de ouders te helen.


Dit bedoel je he?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Maar wat bedoel je met 'dat de verstoring groter is, dan dat hij nu wss lijkt? Mag ook off-topic grin
admin
admin feb 10 '09
Er is ook iets anders wat speelt:
Indigo en kristalkinderen zijn mensen die zich thuisvoelen in de wereld van na 2012. In de huidige wereld voelen ze zich ontheemd. Pas na 2012 zullen zij opbloeien en hun kwaliteiten laten zien. Dan vervelen zij zich niet meer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Ik bedoelde dat de verstoring niet alleen bij je kind zelf zit, maar dat het gezin in het geheel verstoord is.

Hoe zien jullie elkaar allemaal, en wordt dit ook uitgesproken, of alleen maar gedacht?
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 6 '12
Origineel bericht van: Hans
Er is ook iets anders wat speelt:
Indigo en kristalkinderen zijn mensen die zich thuisvoelen in de wereld van na 2012. In de huidige wereld voelen ze zich ontheemd. Pas na 2012 zullen zij opbloeien en hun kwaliteiten laten zien. Dan vervelen zij zich niet meer.


smileAls ik terug kijk naar mijn leven...
Heb ik eigenlijk altijd een tijds probleem gehad!
Vervelen is er bij mij niet bij...
Misschien is dit wel kunstenaars- eigen ??
Een echte kunstenaar verveeld zich geen seconde tongue

Toch heb ik wel het idee dat het ook bij het indigo- wezen hoort...
Bijna alle Indigo- kinderen zijn super creatief, vindingrijk en ruimdenkend...
Als je zou weten hoe vaak ik in mijn leven heb gehoord : Cindy...
Word jij nou nooit moe van jezelf??! shocked
Tja... daar denk ik niet over na! Ik doe gewoon mijn ding...
Soms ben ik zo druk aan het praten, met mezelf smile
dat ik gewoon schrik als iemand spontaan begint mee te praten...
Haha... ik voel me dan wel betrapt, soms!
omdat ik diegene niet eens had opgemerkt....
maar goed... vervelen is iets wat ik bijna nog nooit gedaan heb...
Misschien een keer bij de tandarts? toen er geen boekjes lagen... en ik gek werd van de zenuwen... en van mezelf moest blijven zitten!

groetjes moonflowertje
Ariel
Ariel mrt 6 '12
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: NiMS
De verstoorde tiener of adolescent vertoont de symptomen van een probleem dat deel uitmaakt van de familie als eenheid.

Het "probleem" indigo zal niet langer meer een probleem zijn. Helemaal niet als wordt ingezien dat de indigo er ook is om de ouders te helen.


Dit bedoel je he?


Ja dat is iets wat ik nu "moet" doen maar pa en ma hebben weinig behoefte het in te zien.
Ben er klaar mee onderhand.

Ik kreeg trouwens altijd te horen dat ik te lief was voor deze wereld.
Ik vond/vind de wereld altijd hard en wreed.
Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt hihi wink
Ariel
Ariel mrt 6 '12
Origineel bericht van: NiMS
Ik bedoelde dat de verstoring niet alleen bij je kind zelf zit, maar dat het gezin in het geheel verstoord is.

Hoe zien jullie elkaar allemaal, en wordt dit ook uitgesproken, of alleen maar gedacht?


Nou ook als aanvulling van hierboven.
Mijn ouders zien me ondanks mijn leeftijd van 35 jaren me nog steeds als een klein kind dat hebben ze me wel weer bewezen van het weekend.
Zo denigrerend ben ik in tijden niet toe gesproken.
Pas toen ze erachter kwamen dat ik erboven stond was mijn moeder ineens intens verdrietig. Tuurlijk. trap ik in.

Dus hoe staan de verhoudingen?
Ze zijn zo enorm 3e dimensie zoals ik dat altijd zeg totaal niet rijp voor de verandering.
Die krijgen het nog pittig.
Je moet niet eens beginnen met wat hier besproken wordt.
Klopt niet... onzinnig...heidens....satanisch....pak de bijbel ...ga naar de kerk.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki