Loading...
nl

Is het tweelingzielen tijd?

Muin
Muin mrt 1 '09
Misschien hebben wij meer dan 1 tweelingziel Lena smile
gast
gast mrt 1 '09
Zou het zo kunnen zijn dat het uiteindelijk zo voor alles en iedereen om ons gaat gelden. Dat die tweeling ziel dit in ons los maakt en dat het vanuit jezelf gaat uitstalen naar de wereld om je heen. Voorbij het dualisme en de afgescheidenheid.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 1 '09
Origineel bericht van: Lena10
Men doet elkaar niet opzettelijk pijn, er zijn geen steken onder water, er is geen behoefte elkaar te straffen.
* Men voelt elkaars pijn, dus de pijn van de ander moet z.s.m. opgelost worden. T.b.v. het geheel.
* Gelijke aard, of juist complementair.

deze eigenschappen spreken mij erg aan,maar ben wel in verwarring want ik voel dat soms bij meerdere mensen smile

Ik denk dat je ook het hele rijtje moet nemen en niet die paar die je aanspreken. Voor je tweelingziel gelden ze namelijk allemaal en op een heel diep nivo.
Muin
Muin mrt 1 '09
Als ik het hele rijtje neem dan heb ik geen tweelingziel cry
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '09
Origineel bericht van: Muin

Maar daar hoef je ook niet om te huilen hoor. De wereld draait niet om je tweelingziel.
Lena
Lena mrt 2 '09
Misschien hebben wij meer dan 1 tweelingziel Lena smile

als ik het goed begrepen heb,maar nims weet dat beter is dat niet zo.
Lena
Lena mrt 2 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
Men doet elkaar niet opzettelijk pijn, er zijn geen steken onder water, er is geen behoefte elkaar te straffen.
* Men voelt elkaars pijn, dus de pijn van de ander moet z.s.m. opgelost worden. T.b.v. het geheel.

deze eigenschappen spreken mij erg aan,maar ben wel in verwarring want ik voel dat soms bij meerdere mensen smile

Ik denk dat je ook het hele rijtje moet nemen en niet die paar die je aanspreken. Voor je tweelingziel gelden ze namelijk allemaal en op een heel diep nivo.

ja dat weet ik :)maar deze sprongen er voor mij uit.
Lena
Lena mrt 2 '09

wat niet is kan nog komen smile
Muin
Muin mrt 2 '09
Quote:
wat niet is kan nog komen

Dat is leuk Lena grin

Quote:
De wereld draait niet om je tweelingziel.

Dat is waar maar de wereld draait ook niet om mij.

Waarom draait de wereld eigenlijk en waar bevindt de wereld zich?

NiMS, wie heeft dat rijtje bedacht vraag ik me af.
Waarom mogen die mensen bepalen wanneer er sprake is van een tweelingziel? blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '09

NiMS, wie heeft dat rijtje bedacht vraag ik me af.
Waarom mogen die mensen bepalen wanneer er sprake is van een tweelingziel? blush

Ik heb geen idee wie het bedacht heeft, maar het komt ergens van een website af en gezien mijn eigen ervaringen met mijn TZ, klopt het rijtje voor mij in ieder geval wel degelijk.

Dat mensen niet zelf zouden mogen bepalen, wanneer er sprake is van een TZ, is uiteraard ook niet zo. Van mij mag iedereen alles een TZ noemen. Als jij je potlood je TZ wilt noemen, dan mag dat van mij.
NiN
NiN mrt 3 '09
Ben ik spelbreker als ik zeg dat ik niet in 2lingzielen en het scheidingsverhaal geloof?

Vind het allemaal nogal ver gezocht.
Muin
Muin mrt 3 '09
Quote:
Van mij mag iedereen alles een TZ noemen. Als jij je potlood je TZ wilt noemen, dan mag dat van mij.

Haha NiMS, dat is leuk! Mijn potlood is mijn TZ.. ja hoor.grin

Ik hoef geen TZ te hebben. Ik wil mijn aandacht niet meer op één persoon richten. Ik heb dat ooit gehad dat ik teveel met één persoon bezig was. Op dit moment richt ik mijn aandacht op mezelf en ik geniet van mensen die op mijn levenspad komen. Misschien heeft het met angst te maken. Angst om weer in de ellende te storten. Ik wil me niet binden..maar ik wil me nog steeds verbonden voelen met anderen.
Emuca
Emuca mrt 3 '09
Ik denk dat er niet heel veel tweelingzielen zijn. Natuurlijk zijn ze er wel.. Maar als je je tweelingziel tegenkomt, dan merk je dat vanzelf wel.

Ik denk ook niet dat tweelingzielen perse een relatie hebben of krijgen. Het zijn simpelweg zielen die tweeling zijn. Net als lichamelijke tweelingen hebben ze iets gemeen: hun ziel. Ik denk dat het dan ook werkt als zulke tweelingen. Niet iedereen heeft dus een tweelingziel.. De kans op een zielsverwand is vele malen groter. SOmmige mensen passen gewoon goed bij elkaar qua gedachten, maar dat hoeft niet te zeggen dat het meteen tweelingzielen zijn.

:3
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '09
Inderdaad AoD. Je hoeft niet altijd een relatie met je TZ of verliefd te worden op je TZ.

En muin dat is helemaal waar. Je bent zelf belangrijker dan je TZ. Het is niet de bedoeling dat je iemand anders boven jezelf plaatst.
Jasmijn
Jasmijn mrt 5 '09
Heb vol aandacht dit zitten lezen.
Wat ik kan zeggen is het volgende.
Ik ben hem tegengekomen (paar jaren terug)
Korte heftige relatie gehad.
De vraag hoe je het weet of het je tweelingziel is?
Hoe je het weet is gewoon een diep besef van binnen/hart/ziel van soort van thuiskomen:-)Je herkent veel.
Lijkt net of je jezelf ziet.
Het moment van ontmoeting was alsof de wereld stilstond. Zo heb ik het ervaren.

Omdat je vaak in de spiegel kijkt was er ook enorme confrontaties. Immers de spiegel laat je niet altijd mooie dingen van jezelf zien.
Maar ...ahum... het lichamelijke/sexueel was net zo hefig (mag dit toch wel zeggen op deze site)

Na deze relatie heb ik in geen enkel ander relatie dat gevoeld/ ervaren wat ik toen heb gehad.
Een tweelingziel brengt je juist door alle confrontaties heen dichter bij de bron. Pijn doet "iest" met je. In mijn geval bracht het groei met zich mee.
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Hmm.. Ik denk niet dat het perse je tweelingziel hoeft te zijn hoor. Ik denk dat een tweelingziel als een broer of zus voor je is, en soms ook meer. Maar het kan natuurlijk wel.

Ik ken mijn tweelingziel wel. Heel goed. We hebben een relatie en kennen elkaar al 3 jaar. Maar we weten pas een jaar dat we een tweelingziel zijn. Dat heeft onze beschermengel ons verteld. In die drie jaar was ik wel de enige van alle mensen die we kende die haar bleef steunen, wat er ook gebeurde. Qua karakter lijken we ook heel erg op elkaar. We denken over zoveel dingen hetzelfde, wat ik zelf heel erg fijn vind, omdat ik een best wel uitgesproken mening heb over de maatschappij.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '09
Origineel bericht van: Jasmijn

De vraag hoe je het weet of het je tweelingziel is?
Hoe je het weet is gewoon een diep besef van binnen/hart/ziel van soort van thuiskomen:-)Je herkent veel.
Lijkt net of je jezelf ziet.

Inderdaad Jasmijn. Wat jij zegt is zeker waar. Wat ook helpt is even het volgende lijstje af te gaan:

Even een lijstje opgezocht:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/12983/Tweelingzielen_Zielsverwanten_.html#Post12983

Eigenschappen van Tweelingzielen:
* Fundamenteel gevoel van eenheid in de relatie
* Gaan samen als 1 vooruit.
* Zelfde graad van geestelijke ontwikkeling.
* Het blijven 2 individuen; ze complementeren elkaar.
* Je weet dat deze relatie een doel heeft, hoewel dit doel zich pas later kan ontvouwen.
* Zielsliefde gaat verder dan 'romantische liefde', c.q.. verliefdheid.
* Men doet elkaar niet opzettelijk pijn, er zijn geen steken onder water, er is geen behoefte elkaar te straffen.
* Dezelfde wilskracht in crisissituaties.
* Strijd wordt snel bijgelegd en tot op de bodem uitgepraat.
* Onvoorwaardelijke liefde naar elkaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Hmm.. Ik denk niet dat het perse je tweelingziel hoeft te zijn hoor. Ik denk dat een tweelingziel als een broer of zus voor je is, en soms ook meer. Maar het kan natuurlijk wel.

Sterker nog, je tweelingziel kan ook heel goed je broer/zus/vader/moeder/oom/tante etc. zijn. Tweelingzielen hoeven helemaal geen geliefden te zijn.
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Inderdaad. En de kans dat je elkaar nooit tegenkomt is heel erg groot. Het hoeft namelijk helemaal geen persoon dichtbij je te zijn. De mijne woont 80 km van me vandaan, maar ze had net zo goed in Amerika kunnen wonen. Wat ik geleerd heb over tweelingen zielen is (en wat ik nu uit mijn hoofd weet):
* Het is zoals een lichamelijke tweeling, maar dan geestelijk.
* Het element is vrijwel altijd hetzelfde.
* Niet iedereen heeft een tweelingziel, wel zielsverwanten (is je geestelijke familie).
* Tweeling zielen schelen meestal nog geen jaar met elkaar qua lichamelijke leeftijd, MITS ze nog niet opnieuw gereincaneerd zijn.
* Je hoeft niet dichtbij elkaar te staan, je ziel wordt immers in een lichaam geplaatst bij een familie die goed bij je zal passen.
* Net zoals lichamelijke tweelingen, hoeft het geslacht niet overeen te komen, maar ik denk dat je dan wel een soort 'tweeeiige tweeling' bent.
* Tweelingzielen trekken elkaar aan, ze willen elkaar vinden. Als je een tweelingziel hebt, mis je meestal een persoon in je leven, als je hem vind, is dat gat gevuld.

Zo... meer kan ik nu even snel niet bedenken... Ik heb nog wel meer geleerd, maar mijn snotneus beperkt mijn denkvermogen een beetje... Waar zijn de zakdoekjes?
Jasmijn
Jasmijn mrt 5 '09
Aloha:-)

Ik kan me in beide lijsten wel vinden.
De mijne heb/had ik gevonden terwijl hij in Canada zat.
Zo zie je maar weer als iets bestemd is zal het gebeuren.

Ciao
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske