Loading...
nl

Antwoorden op vragen waar je geen raad mee weet

Spud
Spud feb 17 '09
Allereerst, sorry dat ik zoveel vraag en weinig terug geef.
Ben op het moment teveel bezig om mezelf weer in balans te krijgen.
Ik kan ook niet beloven dat ik ooit terug kan geven wat ik krijg.

Heeft er iemand ervaring met de kracht van kleuren?
Altijd en eeuwig grijp ik naar de kleur rood als het in mijn leven slecht gaat. Terwijl rood juist een strijdvaardige kleur, zelfs maakt dat je gezien wordt. Terwijl ik dan het liefst een grijze muis zou willen zijn.
Het is ook niet mijn lievelingskleur, dat is groen. Maar rood geeft me zoveel warmte en geborgenheid en hoe feller hoe beter! Het staat zo haaks t.o.v. alle andere prikkels, ik bedoel het is een zeer drukke kleur. Ik snap dat niet van mezelf, terwijl ik dus naar rust zoek, geven gejaagde kleuren mij rust..
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben een stier, dus daar zie ik een associatie mee. Maar waarom ik er nu iets mee heb? Ik vraag het me af, als kind had ik een hekel aan die kleur. Maar sinds een jaar of 8 blijft die kleur me aantrekken.
Helma
Helma feb 18 '09
Als ik me niet zo krachtig voel, kies ik er vaak voor om rood te dragen, want ik ervaar rood als een krachtige kleur. Het geeft me wat fleur, en daarmee voel ik me meer gezien, of, anders gezegd, het maakt me iets zekerder dan zwart of blauw. Rood is ook vrolijk, en doet me denken aan de zomer en warmte.

En eigenlijk is rood ook niet mijn lievelingskleur, al had ik een paar jaar terug een rode fiat panda, en is mijn huidige winterjas knalrood.

Dus rood is niet verkeerd Spud! laugh

Misschien een ideetje om elder een topic te openen over wat kleuren met en voor je doen?
Spud
Spud feb 19 '09
Altijd leuk om te horen dat anderen dus ook met kleuren bezig zijn.
Thanks voor je reactie Phoenix. wink

Ik heb ook een rode auto gehad, maar merkte dat dat toch meer agressie oproept bij je medeweggebruikers dan een andere kleur. smirk

Ik ga toch maar eens wat meer op straat rondkijken.. Want blijkbaar zijn het de gevoelige types die neigen naar een rode winterjas. Me too. cool

Om een topic te openen is het voor mij nog te vroeg. Ik ben niet zo'n initiatiefnemer. Ben meer het type die bij anderen een balletje opgooit in de hoop dat ze het voortouw nemen. Ik ben een echte schaduw genieter wink
Helma
Helma feb 19 '09
Oh, dat komt nog wel, Spud. Als je maar lang genoeg blijft hangen hier! wink
Helma
Helma feb 19 '09
En nee Spud, het is niet erg dat je vraagt: doen wij ook! Waarvoor is een forum anders? Zolang je in de onderzoeksfase zit bij jezelf, kan het bijna niet anders dan dat je dingen te vragen hebt. Dat is toch heel logisch? Dus nee, het is niet erg, blijf het gewoon doen, anders leer je niks! grin
chi
chi feb 27 '09
Je schrijft het zelf al : je bent bezig in balans te komen.
je bent dus uit balans en je innerlijk laat je telkens rood uitkiezen. Rood is de kleur van je wortelchakra. Als je uit balans bent is dat de eerste chakra waar je aan dient te werken, de basis als het ware.Rood geeft warmte, energie, opgewektheid, stabiliteit en dat is juist wat je nodig hebt als je wortelchakra uit balans is, dan mis je grond onder de voeten of heb je te veel negativiteit opgestapeld zonder te gronden tijdens meditaties. Het kan nuttig zijn je voor te stellen dat er een "staart" onder aan je wervelkolom razendsnel de aarde induikt en alzo negativiteit "afvoert" telkens je deze ervaart, dat houdt je wortelchakra in optimale conditie.
Het heeft inderdaad ook met je sterrebeeld te maken. Ik ben ook een stier en heb zo ook mijn "rode" periodes. Kleuren zijn heel belangrijk in ons dagelijks leven,zij hebben echt héél veel invloed op onze emoties.Wetenschappelijke tests hebben uitgewezen dat mensen de temperatuur in een "rode" kamer 2 a 3 graden warmer "aanvoelen" dan werkelijk is. Rood is inderdaad een zeer krachtige kleur, maar ook de kleur van de liefde,en dat past uitstekend bij ons venus-teken stier, qua karakter en kracht.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420