Loading...
nl

Antwoorden op vragen waar je geen raad mee weet

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Niet zo lang geleden had ik een gesprek met iemand waarin ter sprake kwam, dat als je ergens antwoord op wilde hebben, dat je dan een vraag kon stellen voordat je ging slapen en dat het antwoord dan in je droom zou komen.

Na aanleiding van dat gesprek lag ik 's avonds nog in mijn na te denken en stelde ik mezelf een vraag. (Helaas kan ik om verschillende redenen niet zeggen welke vraag dit was.) Ik had eigenlijk niet verwacht antwoord te krijgen, maar wonderwel kreeg ik dat dus wel. En nu zit ik dus een beetje met het antwoord in mijn maag.

Ik heb mezelf voorgenomen er eigenlijk niet meer over na te denken, maar ik krijg het toch niet uit mijn systeem. Ik vroeg me dus af, hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt en hoe ga je ermee om?
Delen:
Beschermengel
Beschermengel feb 8 '09

Over het antwoord kun je toch ook weer een vraag stellen! grin

En ja ik doe dit ook en krijg heel vaak antwoord..ik stel de vraag,ik moet dan wel heel rustig zijn hoor en soms hoor ik dan een gedachtenstem of krijg een symbool of filmpje te zien. Maar niet altijd zijn de antwoorden altijd even fijn ...en ben heel voorzichtig met mijn vragen tegenwoordig.
Helma
Helma feb 8 '09
Oei, das een lastige Nims!

Is het ook zo dat je een antwoord kreeg wat je eigenlijk niet had willen horen? Ik kan me voorstellen dat je je dan geen raad weet met het antwoord. Het ligt misschien heel erg aan je karakter hoe je ermee omgaat; zoals bij pendelen ben ik geneigd om mijn schouders op te halen. Soms is het misschien ook beter om te proberen het los te laten, en af te wachten wat komen gaat: de tijd zijn werk laten doen, zeg maar.

Maar ja, je had dat al geprobeerd. Wat nu?
Kan het ook zo zijn dat je in je droom voortborduurde op iets waar je eigenlijk bang voor bent? Voor een uitkomst die je niet wenst? Misschien liet de droom je zien hoe het is voor je, als je dat antwoord zou krijgen? Want misschien vielen de consequenties in de dromen wel mee. Misschien gaf het je wel wat aanwijzingen hoe ermee om te gaan.

Jammer dat je niet specifieker kan zijn, maar ja, ik begrijp dat dat soms lastig is.

Maar je kunt je ook de volgende vraag stellen: is het altijd waar, wat er in dromen gebeurt? Was er ook in de droom zichtbaar dat je het om kunt draaien? Was het bedoeld om je inzicht te verschaffen in de vraag?

Moeilijk hoor, Nims. Ik ben maarzo wat aan het brainstormen voor je...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Ja ik heb me inderdaad ook bedacht dat ik over het antwoord wel weer vragen kan stellen. En het antwoord wilde ik eigenlijk niet horen, hoewel het eigenlijk wel het antwoord was dat ik onbewust verwachte.

Het lastige in deze vraagstelling is dat het antwoord voor een groot gedeelte met anderen te maken heeft en ik dus eigenlijk weinig invloed op het antwoord heb.

De droom was overigens zeer kort, met alleen maar specifiek het antwoord op de vraag. Er zaten verder geen consequenties in de droom, en wijdde ook nergens over uit. Gewoon pats boem, antwoord en wakker. Duidelijker kon bijna niet.

De tijd zijn werk te laten doen heb ik me ook voorgenomen, alleen is niet altijd even makkelijk. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.
Helma
Helma feb 8 '09
Jammer, dat de droom je geen verdere uitleg bracht. Het kan zijn dat het antwoord niet is wat je wilde, maar dat het straks uiteindelijk toch iets anders uitpakt; via een andere weg bijvoorbeeld, op een manier die niemand verwacht.

Als het antwoord met anderen te maken heeft, dan ben ik geneigd te zeggen: het is hun probleem, en niet iets van jou.
Maar ja, als het te maken heeft met mensen die je na aan het hart liggen, is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Sterkte in ieder geval.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Excuses, ik bedoelde eigenlijk niet dat het alleen over anderen ging. Het heeft ook wel echt met mij te maken, alleen spelen er ook anderen een rol in. Dat bedoelde ik meer.

Maar ik ben heel erg benieuwd op welke magische wijze mijn droom werkelijkheid kan worden smile.
admin
admin feb 8 '09
Je hebt waarschijnlijk gevraagd WAT er wel/niet gaat komen.

Over het HOE moet je je meestal geen zorgen maken. Het zal komen, soms in een andere vorm dan je verwacht of hoopt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Ja ik begrijp dat het nu ook een beetje gissen wordt door mijn vage omschrijving :), maar ik heb eigenlijk niet gevraagd naar de toekomst of dat er iets gaat komen. Ik heb echt een vraag gesteld naar hoe iets in elkaar zit.

Hetgene waar ik dus mee zit, is hoe ga ik om met nu ik weet dat het in elkaar zit? Maar goed ik ben het wel met jullie eens, dat je soms gewoon beter even kan wachten op duidelijkheid.

Ik zal in ieder geval vanavond nog even vragen voordat ik ga slapen, wat ik nu moet met hetgeen ik te weten ben gekomen.
admin
admin feb 8 '09
Dus je hebt ontdekt hoe is in elkaar zit, of wat er nu aan de hand is, als ik het goed begrijp.
En nu zit je met de vraag: wat te doen met deze kennis, deze weten-schap?
Blijkbaar is iets gaande, waar je wel een vermoeden had, en wat je nu zeker weet. En het heeft invloed op jou. Wil je de betrokkenen confronteren met dit onderwerp? Of niet? Zo-iets dergelijks zal het wel zijn.....
Lastig, inderdaad. Raadpleeg je gids eens ...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Ja je hebt het goed begrepen. En ik wil niet alle betrokkennen confronteren. Het is inderdaad zeer lastig. Soms zou ik sommige dingen helemaal niet willen weten. Ik sluit me er meestal ook wel voor af, alleen dit is er toch even tussendoor geschoten.

Maar mijn gids zal ik wel even raadplegen. Ik ga even een kaartje leggen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '09
Nou ik heb gisteravond een kaartje gelegd, maar ook het antwoord daarop heeft me niet duidelijkheid gegeven. Is er hier iemand die goed is in tarot-kaart-uitleg smile. Ik zal dan de kaarten die eruit kwamen, even laten lezen.
Helma
Helma feb 9 '09
Welke legging heb je gedaan? Ben nu aan het werk voor mijn baas, maar vanavond wil ik er wel naar kijken!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '09
Ik stuur je even een PB. Bedankt alvast.
Lena
Lena feb 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ja je hebt het goed begrepen. En ik wil niet alle betrokkennen confronteren. Het is inderdaad zeer lastig. Soms zou ik sommige dingen helemaal niet willen weten. Ik sluit me er meestal ook wel voor af, alleen dit is er toch even tussendoor geschoten.

Maar mijn gids zal ik wel even raadplegen. Ik ga even een kaartje leggen.

een bericht voor jou om er wat mee te doen, en jij moet je afvragen wat je er mee moet doen.

volg toch maar je innnerlijke stem en geeft het wat tijd volgens mij weet je het antwoord al maar wil je toch nog een bevestiging.

het geeft ook aan dat je er heel integer mee om wil gaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '09
Eigenlijk zoek ik geen bevestiging, maar ontkenning wink.
Lena
Lena feb 9 '09
een bevestiging van ontkenning of niet wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Origineel bericht van: Phoenix
Welke legging heb je gedaan? Ben nu aan het werk voor mijn baas, maar vanavond wil ik er wel naar kijken!

Hier ook nog even een bedankje voor je uitleg. Voorlopig ben ik er even klaar mee wink. Bedankt voor iedereens inzichten en tijd en het meedenken. Al met al een bewogen dag geworden.
Helma
Helma feb 10 '09
Dank je wel Nims! En graag gedaan hoor.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
Eigenlijk zoek ik geen bevestiging, maar ontkenning wink.

NiMS, wat vind je zelf van je opmerking? Is dit reeël? Wees eens eerlijk.
Is dit zoals het werkt? Ligt de wens van de ontkenning niet in de angst van herkenning?

Even een stukje Echhart Tolle voor je.

"Als je je verstand echt wil leren kennen, bedenk dan dat het lichaam altijd een getrouwe afspiegeling geeft. Kijk dus naar je emotie, of beter: voel die in je lichaam. Als er schijnbaar conflict is tussen die twee, is de gedachte altijd de leugen en de emotie de waarheid. Niet de laatste waarheid over wie je bent, maar de relatieve waarheid over je geestesgesteldheid op dat moment."

"Maak er een gewoonte van jezelf te vragen: wat gaat er op dit moment in me om? Die vraag zet je op het goede spoor. Maar analyseer niet, kijk alleen maar. Concentreer de aandacht op je innerlijk. Voel de energie van de emotie."

Het is aan jou wat je ermee doet. Durf je te kijken of kies je om te ontkennen. Beide mogen.

Liefs.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Ik kies later wink.

Maar bedankt voor het stukje want het is wel waar. Ik weet ook een stuk meer dan toen ik dit vraagstuk begon. Het is nu een kwestie van de emoties zijn werk laten doen, en de weg zich te laten ontvouwen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420