Loading...
nl

Hoi ik ben Spud

Spud
Spud feb 8 '09
Goeiedag,

Ik ben Spud en heb sinds enkele dagen ontdekt dat de overgevoeligheid voor prikkels, waar ik m'n hele leven mee rondloop ook een naam heeft. Dankzij een boek.
Om eerlijk te zijn wist ik het wel maar was blijkbaar nog niet zo ver om het ook daadwerkelijk toe te geven voor mezelf.
Nou om je eerlijk te zijn heb ik de afgelopen dagen tranen met tuiten gehuild om de her en erkenning die ik bij elke pagina las. Het leek wel alsof ze mijn leven beschreven. cry
Ik weet nog niet precies hoe of wat ik hier kom doen of welke intensie. Intussen is gebleken dat forums nou ook weer niet bepaald het juiste medium voor mij zijn om contact met mensen te hebben. Maar op 1 of andere manier heb ik zeer sterk de behoefte om mijn ontdekking met mensen te delen en dan het liefst met mensen die het begrijpen. Vandaar dat ik hier gekomen ben.
Doorgaans ben ik een zeer optimistisch mens die altijd alles wat er in haar leven gebeurt een positieve wending kan geven. Maar op dit moment zit dat er effe niet in. confusedBen teveel met anderen bezig geweest en te weinig met mezelf waardoor ik nu volledig lam ben. Tja verders weet ik effe niks te zeggen. smile
Maar als je wat weten wil, vragen staat vrij en antwoorden ook ben ik van mening. wink

Groetjes,
Spud in een nieuw levensperspectief
Delen:
Spud
Spud feb 8 '09
Hmmm, volgens mij heb ik een foutje gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe ik die huilsmile weer bij m'n bericht vandaan krijg?
Want zo'n drama is het nu ook allemaal weer niet.

Alvast bedankt! laugh

Oké heb het intussen gevonden zoals je ziet. Dit is meer mijn favo smile. grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Hoi Spud,

Van harte welkom hier en wat leuk dat je zoveel herkenning ben tegengekomen.

Je schreef: "Ik weet nog niet precies hoe of wat ik hier kom doen of welke intensie." en ik ben erg nieuwschierig naar wat dit is. Heb je zin om dat te vertellen?
Spud
Spud feb 8 '09
Hoi NiMs,

Bedankt voor je reactie smile
Ik weet nog niet met welke intensie ik hier op het forum kom. Ik bedoel meestal heb je een reden of een doel waarvoor je ergens komt. Tenminste ik wel.
Ik weet niet wat ik denk te verwachten of waar ik op hoop. Vandaar dat ik dat zo opschreef.
Wel weet ik dat ik op het moment een beetje terugschrik voor de spiritueele aspecten bij HSP. Daar heb ik me de afgelopen tijd teveel in verdiept waardoor ik niet openstond voor Hsp en waardoor ik nu een beetje lamgeslagen ben. Ik ben spiritueel opgevoedt waardoor het mij niet geheel onbekend was. Maar tegenlijkertijd omdat men "gaves" in mij zag en ik zelf ook dingen ervaarde, voelde ik dat als een zekere belasting. Ik moet iets met wat ik kan, maar ik weet nog niet precies wat ik kan en kan er ook niet volledig op vertrouwen.
En aan de druk van moeten heb ik een hekel.
Laat mij eerst maar volledig in balans met mezelf geraken voordat ik m'n energie weer opnieuw in andere mensen ga steken. wink
Hmmm, ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik voel me net een spraakwaterval.
Spud
Spud feb 8 '09
Eigenlijk weet ik het wel. Ik ben op zoek naar gelijkgestemde. Eigenlijk ben ik daar m'n hele leven al naar opzoek maar wist niet waar te zoeken.
Door dit boek heb ik het idee dat ik enigzins een richting aangewezen heb gekregen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 8 '09
Origineel bericht van: Spud
Ik ben op zoek naar gelijkgestemde.


Spud, welkom op dit forum.

Wat je hier zegt is voor mij herkenbaar. Voordat ik doorhad wat er speelde heb ik me heel erg eenzaam gevoeld. Eenzaam omdat ik geen herkenning kon vinden.

Ben blij dat je er bent!

Warme groet, Paulette
Spud
Spud feb 8 '09
Bedankt Paulette!

Ik voel me vaak onbegrepen. Vaak kan ik gewoon niet de dingen zeggen die in me omgaan omdat mensen dat vaak niet snappen of begrijpen. Voor mezelf soms ook heel moeilijk om uit te leggen dus dan zeg je maar niks. Maar toch blijft het dan knagen.
Ken je dat?
Veilig thuis bij mijn katten voel ik me nooit eenzaam. Eenzaam voel ik me vaak pas als ik in een groep ben.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 8 '09
Hai Spud.

Ik snap het. Misschien ga je je de komende tijd minder eenzaam en meer begrepen voelen? Ik luister graag naar je.

Heb je het topic van 'Gemeenschappelijke kenmerken' gezien? Lees eens wat, zien of jij jezelf ook herkent wink

Misschien heb jij nog leuke aanvullingen?

Groetjes!
Maryssa
Maryssa feb 8 '09
Welkom hier Spud! Ik hoop dat je je lekker thuisvoelt hier en het uitwisselen met gelijkgestemden je goed doet. Wat je schrijft over groepen is iets wat ik ook ervaar. Niet altijd makkelijk, maar praten/typen helpt.

Een zonnestraal jouw kant op.
Beschermengel
Beschermengel feb 8 '09
Quote:
Maar op 1 of andere manier heb ik zeer sterk de behoefte om mijn ontdekking met mensen te delen en dan het liefst met mensen die het begrijpen. Vandaar dat ik hier gekomen ben.


Nou Spud van Harte Welkom smile

Ik ben hartstikke benieuwd naar je ontdekkingen, ik heb er zelf ook veel gehad ( en krijg nog steeds nieuwe smile)

..en ben ze hier ook aan het delen smilehet is erg fijn als je je (ontdekkigen ) kunt delen met anderen (gelijkgestemde!)
admin
admin feb 8 '09
Hey Spud,

Welkom op dit forum. Er zijn hier meer mensen die alleen hier hun verhaal kwijt kunnen. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. En, schroom niet.

Greetz,
Hans
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Origineel bericht van: Spud
Eigenlijk weet ik het wel. Ik ben op zoek naar gelijkgestemde. Eigenlijk ben ik daar m'n hele leven al naar opzoek maar wist niet waar te zoeken.

Ik denk dat je nu op de juiste plek bent aangekomen, want hier zitten heel veel gelijkgestemden smile. Maar dat zul je aan de reacties ook wel zien. En inderdaad, lees dat topic over gemeenschappelijke kenmerken maar eens. Was voor mij ook een leuke eye-opener.

Ik ben wel benieuwd hoe je van dat boek (welk boek was dit?) op merudi terecht bent gekomen laugh.
Spud
Spud feb 8 '09
Sohee! Wat hartverwarmend allemaal, dank jullie wel! grin

Ik merk wel dat ik hier enigzins met hartkloppingen van de spanningen zit te tikken omdat ik heel erg moet wennen aan de forumopzet. Die is heel anders dan dat ik gewoon ben. But hé, is dat ook niet een kenmerk? winkMoeite hebben met veranderingen.

Ik heb het topic proberen te zoeken waar jullie het over hebben maar op het moment lukt het me niet echt om 'm te vinden. Wel word ik hier overladen met info, dat krijg ik wel in de gaten. De spanningswijzer slaat op het moment uit tot een dikke vette 10 dus effe rustig aandoen voor deze dame. wink

Het boek waarin ik bezig ben, op het moment noem ik dat mijn persoonlijke bijbeltje. Is "Hoogsensitieve personen, hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt" van Elaine N. Aron. Heb het al 2 jaar in de boekenkast staan, notabene nog zelf gekocht maar was er eerder blijkbaar nog niet aantoe om het te lezen.
En nu wil ik het eigenlijk in 1 ruk uitlezen maar ik merk dat het beter is om het gedoseerd tot me te laten komen.

Mijn eerste ontdekking is dus dat ik HSPer ben en niet zoals psychologen 12 jaar geleden bedacht hebben. Borderline kenmerkend met vermijdende trekken. Al komt er veel met elkaar overeen en begin ik danig te twijfelen of er niet meer borderline gediagnostiseerden zijn die eigenlijk hoogsensitief zijn. Ik heb voor m'n ontwikkeling best veel aan het etiket gehad maar ook even zovaak dat het me in de weg gestaan heeft.
Ik krijg nu antwoorden of bevestigingen over karakter eigenschappen van mezelf die ik absoluut nergens in de borderline gedachte terug kon vinden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Origineel bericht van: Spud

Ik merk wel dat ik hier enigzins met hartkloppingen van de spanningen zit te tikken omdat ik heel erg moet wennen aan de forumopzet.

Die is heel anders dan dat ik gewoon ben.

Mag ik vragen wat je bedoeld met de forumopzet, en wat er anders is?
Origineel bericht van: Spud

Ik heb het topic proberen te zoeken waar jullie het over hebben maar op het moment lukt het me niet echt om 'm te vinden.

Kijk hier maar eens: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/44413/Gemeenschappelijke_kenmerken.html#Post44413
Spud
Spud feb 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Mag ik vragen wat je bedoeld met de forumopzet, en wat er anders is?


Tuurlijk mag je dat vragen, vragen staat vrij.:) Allereerst, wil ik er wel effe bij zeggen dat het voornamelijk mijn ding is waar ik tegenaan loop en echt niet om kritiek te leveren of het forum af te kraken. Met de forumopzet bedoel ik hoe de pagina's ingedeelt zijn. Ik ben gewoon dat wanneer je op een pagina komt je eigenlijk alleen het onderwerp te zien krijgt en een keuze menu. Hier ben ik nog even uit aan het dokteren hoe de onderwerpen precies verdeelt zijn of ik me moet richten op de merudibalk of juist via de forumlijst moet zoeken. Ook staat er extra informatie zoals de kalender en de laatste reacties wat voor mij op dit moment best veel info tegenlijk is en daar moet ik even aan wennen. Voor mijn gevoel kun je ook op heel veel verschillende manieren reageren op anderen, er staat een hele rij opties onder de reacties en bovenaan de pagina kun je ook voor de optie reageren kiezen. Zoveel keuzes heb ik eigenlijk nog nooit gehad en aangezien ik niet altijd evenveel geduld heb om de zaken uit te zoeken hoe het werkt word ik daar een beetje gespannen van. En het is allemaal nieuw, ik ben nieuw hier, jullie zijn nieuw voor mij etc. winkIk hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik schrijf, want ik kan heel goed praten over wat ik voel maar wanneer mensen werkelijk doorvragen weet ik nooit zo goed te omschrijven wat het dan precies is.

Hartstikke bedankt voor de link, die had ik zelf echt niet gevonden. Onder welk onderwerp staat dit topic eigenlijk? En ja zeker veel herkenning. grinMijn aanvulling komt zeker nog wel.

Groetjes,
Spud
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '09
Hey bedankt voor je reactie. Ja deze software heeft inderdaad veel mogelijkheden om hetzelfde te doen smile. Ik vind het wel prettig want dan kun je makkelijk overal bij in plaats van dat je moet zoeken waar het zit laugh. Dat is wel inderdaad mijn eigen voorkeur en kan me goed vinden in jouw opmerkingen.

Net onderaan het hoofdmenu staat overal waar je bent. Dat topic staat dus onder:

Terug naar merudi.net » Forums » Het Levensforum » Informatie en kennis » Gemeenschappelijke kenmerken ?
Lena
Lena feb 9 '09
Origineel bericht van: Spud
Eigenlijk weet ik het wel. Ik ben op zoek naar gelijkgestemde. Eigenlijk ben ik daar m'n hele leven al naar opzoek maar wist niet waar te zoeken.
Door dit boek heb ik het idee dat ik enigzins een richting aangewezen heb gekregen.


welkom spud smile
admin
admin feb 10 '09
Ik wil je ook nog even een warm welkom heten spud

Een warme groet

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki