Loading...
nl

Op vrijdag altijd leeg

Helma
Helma feb 6 '09
Herkennen jullie dit? Op vrijdag is altijd al mijn energie opgesoupeerd. Helemaal leeggezogen door de hectische week. Ik wilde maar dat ik de energie beter kon verdelen: op mijn werk is het, door de crisis, rennen geblazen, en ook thuis val ik van het ene in het andere.

Na het weekend, op maandag en dinsdag, is het prima te verdelen allemaal, want in het weekend heb ik altijd veel bijgeslapen. Nu heb ik dit weekend op de twee middagen een verjaardag, van twee nichtjes en een schoonzus. Niet echt de tijd dus om het huishouden weer op de rit te zetten.

Hoe doen jullie dat, je energie verdelen? Ik geef alles, maar nog faal ik op mijn werk: ik krijg niet alles af. Vandaag bijvoorbeeld, moest ik boekjes afmaken en opsturen voor de vergadering van a.s. dinsdag; prioriteit één: terwijl mijn mailbox er ook weer dertig liet zien! Dus helaas niet alles af, en ik ga dan met een onbevredigd gevoel naar huis. Erg jammer vind ik dat. Vanmiddag zat ik vervolgens bij mijn moeder die flinke griep heeft, en ik was geen knip voor de neus waard.

Ik wil niet leven op cafeïne en energiedrink, maar hoe dan???
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 6 '09
Ik heb daar eigenlijk nooit echt last van, maar dat komt omdat ik heb leren nee zeggen in plaats van ja. Want als je overal ja tegen zegt, kan je niet alles afkrijgen. Als ik hierboven lees, dan lees ik dat het moeilijk is om je tijd zo in te delen dat je alles kan doen, wat je moet doen.

Heb je ooit een cursus "tijd voor tijd" gedaan? Die heb ik ooit gedaan toen ik erg veel moeite had met het indelen van mijn tijd, en kreeg soms ook dingen niet af, en had het moeite om prio's te bepalen. Dat heeft mij toen zoveel rust gegeven in mijn werk, dat ik nog zelden moe ben op vrijdag. (Meestal ben ik moe op zondag, vanwege het zware weekend wink).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki